Chidaneh.com placeholder image

باید ها و نبایدهای طراحی داخلی اتاق نشیمن!

به قلم: تحریریه چیدانه

نشیمن: برای داشتن یک خانه گرم و دوست‌داشتنی، لازم نیست در زمینه طراحی داخلی تحصیلات آکادمیک داشته باشید؛ همین که نسبت به متراژ، هندسه فضایی هر قسمت از خانه، ابعاد و تعداد پنجره و تاثیر نور طبیعی بر محیط گوشه و کنار خانه آگاه باشید، گزیده‌تر انتخاب خواهید کرد. امروز در چیدانه به بررسی یک عکس و نکته‌های آن اختصاص داده‌ایم. قرار است نکاتی را با هم مرور کنیم که در خانه‌های ایرانی هم قابل اجراست. اگر شما هم احساس می‌کنید قسمتی از خانه‌تان طراحی فکر شده‌ای دارد.

سرویس خواب بالسا

استفاده از تونالیته‌های مختلف رنگ زرد در کنار دو رنگ خنثی یعنی طوسی روشن و دودی باعث شده خنثی بودن فضا تعدیل شود و محیط گرم و روشن به نظر برسد. تاثیر رنگ زرد در کنار رنگ‌های گرمی مثل قرمز و نارنجی متفاوت است اما در اینجا از سنگینی فضا کاسته است. انتخاب هوشمندانه این رنگ حتی در انعکاس نورپردازی سقف نشیمن هم به چشم می‌آید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه سپید تهرانپارس
عرفان شریف نژاد: عکاس

زرد تنها انتخاب در میان سه رنگ اصلی چرخه رنگ است که می‌تواند  فضا را روشن کند. در خانه‌ای که حتی کفپوش هم به رنگ تیره انتخاب شده، حضور این رنگ، نقطه عطف طراحی به شمار می‌رود.

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه ی زوج خلاق
عرفان شریف نژاد: عکاس

نصب تابلو کنار پنجره انتهای سالن مناسب است؛ اما توجه داشته باشید که خلاف آن امکان پذیر نیست.حتی اگر شیشه به صورتی انتخاب شده باشد که خیلی نور را منعکس نکند. این کار شاید در نگاه اول ایده متفاوتی به نظر برسد اما انعکاس نور مستقیم از پنجره اجازه نمی‌دهد که بتوان به‌راحتی تابلو را در طول روز تماشا کرد.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از آپارتمان بازسازی شده خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

نه فرش و نه حتی پارچه مبلمان (به غیر از یک مبل) طرحدار نیستند. تنها حضور کوسن‌ها، یک مبل و نقاشی ساده بالای شومینه است که فضای دکوراسیون نشیمن را از سادگی خارج کرده و قطعا انتخابی هوشمندانه است.

امیر صادقی
نشیمن و پذیرایی در دکوراسیون منزل ایرانی
امیر صادقی

قفسه‌های شلف تا اصلی‌ترین دیوار نشیمن ادامه پیدا کرده است؛ دیواری ساده با حضور شلفی به رنگ اصلی فضا چشم را برای چند ثانیه جذب می‌کند.

امیر صادقی
شومینه در دکوراسیون نشیمن منزل ایرانی
امیر صادقی

با وجود اینکه یکی از نکات مثبت تصویر، انعکاس شعله‌های شومینه و ماهیت همخوان آن با فضاست اما عدم وجود یک تلویزیون یا حتی کتابخانه در این قسمت از نشیمن کاملا محسوس است. بهترین جا هم برای قرار دادن تلویزیون یا کتابخانه، قطعا فضای شومینه و تابلوهای بالای آن است؛ یعنی درست روبه‌روی مبلمان.

عرفان شریف نژاد: عکاس
منزل خانم لشگری
عرفان شریف نژاد: عکاس

شاید خیلی‌ها دوست داشته باشند پرده اتاق نشیمن‌شان آنقدر ساده نباشد اما در هر صورت این پرده سفید بدون نقش، انتخاب غلطی برای این فضا محسوب نمی‌شود.

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: شیرین کرمی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه