40 نمونه طراحی سرویس بهداشتی مدرن و شیک ترند 2023 + عکس

40 نمونه طراحی سرویس بهداشتی مدرن و شیک ترند 2023 + عکس

به قلم: مهسا پوررضا

پیش از این به‌طوکلی درباره‌ی دکوراسیون سرویس بهداشتی صحبت کرده‌ایم. سرویس‌بهداشتی جزو جدایی‌ناپذیر منازل ماست که دکوراسیون آن همچون سایر مناطق خانه نقش زیادی در لوکس بودن منزل دارند. دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن و امروزی و درعین‌حال شیک نقش زیادی در لوکس بودن خانه‌ی شما در نظر دیگران دارد. فرقی نمی‌کند که سرویس‌بهداشتی شما کوچک یا بزرگ باشد. در این مقاله سعی می‌کنیم به برخی از ویژگی‌های سرویس‌های‌بهداشتی مدرن و ایده‌های سرویس بهداشتی مدرن با طراحی‌های لوکس و شیک برای زیباسازی آن‌ها ارائه کنیم.

انواع سرویس بهداشتی مدرن و شیک

سرویس خواب بالسا

 سرویس بهداشتی با سرامیک های مدرن

عکس دستشویی شیک و راحت

طراحی زیبای سرویس بهداشتی مدرن و شیک

سرویس بهداشتی مدرن تنها با تغییرات جزئی

جالب است بدانید که یک انسان به‌طور معمول نزدیک به 1٫5 سال از زندگی خود را در سرویس‌بهداشتی سپری می‌کند! همه‌ی ما روز خود را در این محل آغاز کرده و به پایان می‌رسانیم. به همین خاطر است که توجه به دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن حائز اهمیت می‌شود. مدرن کردن دکوراسیون سرویس بهداشتی ترفندهایی دارد که با استفاده از آن ها می‌توان تغییراتی چشمگیر به وجود آورد. در واقع نیازهای موجود در این رابطه می‌تواند راهنمای ما باشد. مثلا می‌توان با توجه به مرطوب بودن این محیط، ایرادات درب های قدیمی را با استفاده از یک درب ضد آب برطرف کرد. شرکت‌های زیادی مثل شرکت اهورا درب می‌توانند کمک حال ما در این زمینه باشند. اما چگونه می‌توان به دکوراسیون سرویس بهداشتی شیک و مدرن با صرف کمترین هزینه دست یافت؟ برای این‌کار چه گزینه‌هایی پیش روی ما قرار دارد؟

تزیین سرویس بهداشتی با لوازم اندک

ضروریات در طراحی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی مینیمال

لوازم ضروری در سرویس بهداشتی شیک

مصالح، لوازم و شیرآلات استفاده‌شده در سرویس بهداشتی نقش اصلی را در لوکس بودن آن ایفا می‌کنند. دستشویی و به خصوص درب سرویس بهداشتی مکانی است که اغلب در معرض رطوبت‌ است در نتیجه ممکن‌ است سریع‌تر از مکان‌های خانه دچار خرابی و فرسودگی شود. بنابراین در صورت استفاده از مصالح چوبی بهتر است که از نوع ضد اب آن ها استفاده شود، مثل کابینت یا درب ضد آب. برای جلوگیری و به تاخیر انداختن این امر باید از مصالحی استفاده کنیم که علاوه‌بر زیبایی و شیک‌بودن از کیفیت بالایی نیز بهره‌مند باشند. در ادامه به برخی از لوازم ضروری در سرویس بهداشتی مدرن و نکاتی در مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم.

طراحی سرویس بهداشتی مدرن با نور طبیعی

مبلمان و نورپردازی مناسب

طراحی سرویس بهداشتی با نورپردازی مناسب

استفاده از مبلمان، رنگ، متریال و نورپردازی مناسب در طراحی داخلی سرویس بهداشتی مدرن بسیار حائز اهمیت است. زیرا به بزرگتر نشان دادن مساحت سرویس، زیبایی بیشتر و… کمک بسیاری می‌کند. همچنین ابعاد روشویی و وان باتوجه به مساحت سرویس متغیر است. طول ایده‌آل روشویی در سرویس خصوصی معمولا 120 تا 150 سانتی‌متر است. از طرفی روشویی می‌تواند شامل آینه‌ای سرتاسری و بلند در صورت امکان روبروی در ورودی، کمدهای زیرین و کابین داروها قرار گیرد. همچنین تاثیر استفاده از یک درب سرویس بهداشتی شیک و با کیفیت را دست کم نگیرید!

در چیدمان داخلی سرویس مدرن به طور معمول، وان، روشویی و توالت می‌توانند در یک سمت در راستای تاسیسات قرار بگیرند. استفاده از نور و تهویه‌ی طبیعی نیز در طراحی داخلی سرویس‌بهداشتی بسیار مطلوب است. همینطور قرار دادن رختکن یا کمد لباس و فضای خشک برای سرویس‌های خصوصی بسیار مهم است. بهتر است رختکن، داخل فضای سرویس تعبیه شود و در صورت کوچک بودن مساحت سرویس می‌تواند در دیوار ورودی سرویس قرار بگیرد.

طراحی سرویس بهداشتی جدید و شیک به رنگ روشن

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی جدید و شیک

طراحی‌هایی برای دکوراسیون سرویس‌بهداشتی جدید و شیک

یکی از مهم‌ترین وسایل و تجهیزات مورد استفاده در دکوراسیون سرویس‌های بهداشتی مدرن، کاشی‌ها و سرامیک‌ها هستند. طرح و رنگ کاشی و سرامیک می‌تواند بر روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی سرویس‌های بهداشتی تاثیرگذار باشد. همچنین استفاده از مدل روشویی ایده‌آل می‌تواند نقش موثری در طراحی سرویس بهداشتی لاکچری داشته باشد.

طراحی سرویس بهداشتی لاکچری

ایده‌هایی برای طراحی سرویس‌بهداشتی لاکچری

ایده‌هایی برای طراحی سرویس بهداشتی لاکچری

اولین قدم؛ طراحی و تزیینات کلی سرویس‌بهداشتی لاکچری است. به‌جای سرامیک، به مواد دیگری مانند سنگ مرمر فکر کنید. اگر کمی دقت کرده باشید، به‌طورمعمول سنگ مرمر را در فضاهای سلطنتی مانند قصرها، فضاهای باشکوه مانند آرامگاه‌ها و… به‌کار می‌برند. بنابراین اگر به‌دنبال یک سرویس بهداشتی لاکچری هستید، سنگ مرمر از هر رنگ و طرح آن، می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما واضح است که رنگ‌‎های روشن آن، به ایجاد توهم وسعت فضا کمک می‌کنند. همچنین برای القای تمیزی نیز بسیار مناسب هستند. شیرآلات را نیز از جنس‌های کرومی و درخشان انتخاب کنید. حضور آیینه‌های بزرگ در دستشویی لاکچری باعث می‌شود که هر روز بخواهید ساعت‌های زیادی، خود را در آن‌ها ببینید.

رنگ در سرویس بهداشتی لاکچری

رنگ در طراحی سرویس بهداشتی

رنگ در سرویس بهداشتی لاکچری

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی زیبایی طراحی داخلی دستشویی شیک و مدرن استفاده از رنگ‌های مناسب است. علاوه‌بر این رنگ‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد احساس افراد نسبت به فضا دارند. اگر شما می‌خواهید فضای سرویس بهداشتی منزل‌تان بزرگتر به نظر برسد باید از رنگ‌های روشن در طراحی دکوراسیون استفاده کنید. برای دستشویی شیک و مدرن با فضای بزرگ می‌توانید از ترکیب رنگ‌های روشن و تیره استفاده کنید. این ترکیب‌های رنگی می‌توانند فضای دکوراسیون حمام و سرویس‌بهداشتی شما را لوکس و متفاوت‌تر نشان دهند و جدیدترین مدل سرویس بهداشتی دستشویی را به شما هدیه کنند.

دیزاین سرویس‌بهداشتی شیک

روشهای دیزاین سرویس بهداشتی

دیزاین سرویس بهداشتی شیک

نصب آینه نیز یکی از ایده‌های مناسب برای زیباسازی فضای سرویس‌های بهداشتی و دستیابی به دستشویی مدرن و شیک  است. اگر شما تمایل دارید فضای سرویس بهداشتی‌تان دارای نظم و ترتیب خاصی باشد می‌توانید از شلف‌ها برای قرار دادن انواع وسایل شوینده و حوله و سایر وسایل بهداشتی استفاده کنید. قرار دادن گلدان‌ها و گل‌های زیبا در فضای سرویس بهداشتی نیز می‌توانند تغییرات مثبتی را ایجاد کنند. علاوه‌بر این مشاهده‌ی گل‌های زیبا و رنگارنگ بر روحیه‌ی افراد خانواده می‌توانند تاثیرگذار باشند و دکوراسیون سرویس بهداشتی متفاوتی به شما القا کند.

جهت آشنایی بیشتر به مطلب مخصوص تزیینات سرویس بهداشتی مجله چیدانه مراجعه فرمایید.

طراحی مدرن سرویس بهداشتی

طراحی سرویس بهداشتی به صورت مدرن

طراحی مدرن سرویس بهداشتی

عناصری مانند وان، دوش، روشویی و آینه از لوازم اصلی هر حمام و دستشویی به شمار می روند. می توانید بر روی کف و دیوار های سرویس بهداشتی مدرن تغییرات کوچکی را ایجاد کنید، اما تعویض عناصر بزرگ تری مانند وان و یا روشویی کمی دشوار تر است. به همین دلیل زمانی که می خواهید این عناصر را خریداری کنید، باید به مدل آن ها توجه داشته باشید و مدلی را انتخاب کنید که در بلند مدت زیبایی خود را حفظ کند. برای این منظور سبک مدرن انتخاب مناسبی خواهد بود. با این انتخاب در سال های طولانی، سرویس بهداشتی ای زیبا و مدرن خواهید داشت.

دکوراسیون سرویس بهداشتی خلوت

پرهیز از شلوغی در طراحی سرویس بهداشتی

توجه داشته باشید که نباید با شلوغ کردن محیط سرویس بهداشتی زیاده‌روی کنید؛ تنها وسایل ضروری و مورد نیاز را با در نظر گرفتن میزان هزینه و مساحت سرویس انتخاب کنید. مرحله بعد مربوط به انتخاب رنگ کفپوش‌ها و دیوارهاست. با توجه به رطوبت زیاد و خیس شدن مداوم دیوارها، بهتر است از کاغذدیواری‌ استفاده نکنید. بنابراین دیوارها را با رنگ‌های روغنی، کاشی یا سنگ بپوشانید تا بتوانید مدل دستشویی ایرانی متفاوتی را ایجاد کنید.

جهت آشنایی بیشتر می توانید به مطلب مخصوص مدل دستشویی ایرانی مجله چیدانه مراجعه فرمایید.

دیزاین روشویی مدرن و شیک 

روشویی مدرن در طراحی سرویس بهداشتی شیک 

دیزاین روشویی مدرن و شیک

برای طراحی سرویس بهداشتی مدرن، روشویی‌هایی با ساختار مینیمال که ظاهری شیک و ساده‌تری دارند مناسب است. در واقع در روشویی‌های مدرن می‌توان بدون استفاده از کابینت‌های روشویی نیز به‌تنهایی از مدل روشویی‌هایی مانند کاسه روشویی‌های دیواری و ایستاده استفاده کرد. در طراحی روشویی‌های مدرن معمولا از اشکال هندسی ساده و رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. بنابراین در انتخاب روشویی‌های سرویس یا حمام خود نیز دقت لازم را به خرج دهید.

دیزاین توالت فرنگی در مدل سرویس بهداشتی مدرن

توالت فرنگی وال هنگ در سرویس بهداشتی مدرن

دیزاین توالت فرنگی در مدل سرویس بهداشتی مدرن

طراحی سرویس بهداشتی مدرن، بدون توالت فرنگی وال هنگ ممکن نیست! این نسل جدید از توالت‌های فرنگی هستند که هیچ تماسی با سطح زمین ندارند و به دیوار محکم می‌شوند.

با شیرآلات توکار، سرویس بهداشتی لاکچری داشته باشید

شیرآلات توکار در طراحی سرویس بهداشتی

با شیرآلات توکار، سرویس بهداشتی لاکچری داشته باشید

اگر تاکنون نمونه‌هایی از شیرآلات توکار را دیده باشید، حتماً به زیبایی و خیره‌کنندگی آنها پی برده‌اید. در این نوع شیرآلات لوله‌ها و اتصالات داخل دیوار جای دارند و دیده نمی‌شوند. استفاده از این نوع شیرآلات طی سال‌های اخیر به شدت ترند شده است و در طرح سرویس بهداشتی شیک و جدید مورد استقبال قرار گرفته است.

مطلب مرتبط: بهترین شیرآلات برای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی

اکسسوری‌ها در سرویس بهداشتی لوکس

اکسسوری ها در طراحی داخلی سرویس بهداشتی

به کمک اکسسوری‌ها سرویس بهداشتی لوکس داشته باشید

حال که تمامی عناصر مهم یک سرویس بهداشتی مدرن را بررسی کردیم، نوبت به جزئیات و اکسسوری‌های موردنیاز این فضا می‌رسد. برخی از اکسسوری‌های ضروری در سرویس بهداشتی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آینه
  • ست جاصابونی و جامایع دستشویی
  • جاحوله‌ای و حوله
  • شمع بزرگ و کوچک
  • خوشبوکننده
  • سبد و قفسه
  • LED و لامپ‌های خاص

طراحی داخلی سرویس بهداشتی مدرن و زیبا و مستر

طراحی داخلی سرویس بهداشتی تیره

طراحی دکور سرویس بهداشتی خاص و شیک

طراحی داخلی سرویس بهداشتی مدرن و زیبا و مستر

در طراحی داخلی خانه، سرویس بهداشتی از عناصر مهم طراحی محسوب می‌شود. سرویس بهداشتی خصوصی، شامل دستشویی برای اتاق‌های خواب فرزندان و سرویس والدین است. 

مطلب مرتبط: اتاق مستر، خانه‌ای کوچک در دل خانه شما

ابعاد معمول سرویس برای خانه‌های کوچک 1.5 در 2.5  برای قرارگیری توالت، وان، دوش و روشویی است. در خانه‌های با مساحت بیشتر این ابعاد به 2 در 3 یا بیشتر تغییر می‌کند تا فضای تقسیم بهتری میان توالت، وان و روشویی فراهم آورد. همچنین با افزایش مساحت ایجاد فضایی میان فعالیت‌های تر و خشک امکان‌پذیر خواهد بود. تقسیم‌بندی فضاهای داخلی سرویس بهداشتی می‌تواند از طریق دیوارهای کم ارتفاع، دیوارهای شیشه‌ای و… انجام گیرد. ابعاد روشویی و وان نسبت به مساحت فضا متغیر است.

جهت آشنایی بیشتر می‌توانید به مطلب دیزاین دستشویی کوچک مجله چیدانه مراجعه فرمایید.

سرویس بهداشتی مستر زیبا

طراحی سرویس بهداشتی با ایده های متفاوت

ایده‌های متفاوت برای طراحی اتاق خواب با سرویس بهداشتی شیک

ایده‌های متفاوت برای طراحی اتاق خواب با سرویس‌بهداشتی شیک

دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام مستر باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه‌بر اینکه آسایش را برای افراد به همراه آورده، همچنین برای رسیدن به اهداف کاربردی نیز عمل کند. در این راستا، بسیاری از صاحبان منزل در هنگام بازسازی سعی می‌کنند تا فضایی لوکس را در حمام مستر خود ایجاد کنند. مهم نیست که در طول روز چقدر زمان خود را در این فضا می‌گذارند، اما چیزی که اهمیت دارد این است که افراد روز خود را معمولا در این فضا شروع کرده و پایان می‌رسانند. در نتیجه، نوع طراحی و چیدمان محصولات در این بخش می‌تواند تاثیری مستقیم بر روی روحیه‌ی افراد داشته باشد.

طراحی سرویس بهداشتی مدرن با تغییرات جزیی

طراحی سرویس بهداشتی سفید و مشکی

سرویس بهداشتی مدرن رنگی

طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی کاربردی

جمع‌بندی

تا چند سال گذشته صاحب‌خانه‌ها زیاد به سرویس بهداشتی و طراحی آن توجه نکرده و تمرکز خود را بر روی آن نمی‌گذاشتند. اما امروزه بعد از آشپزخانه، بدون شک سرویس بهداشتی زیبا و شیک از مهم‌ترین مکان‌هایی به‌شمار می‌رود که باعث بالاتر رفتن ارزش خانه می‌شود. اکنون سرویس بهداشتی‌هایی که کاربردی نبوده، فضایی خسته‌کننده داشته و دور از مفهوم زیبایی‌شناسی باشند، ترجیح داده نمی‌شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد شروع به تبدیل کردن سرویس بهداشتی خانه‌ی خود به مکانی راحت و زیبا کرده و آن را بازسازی می‌کنند. همین موضوع باعث شده است که ما در این مطلب به ایده‌های سرویس بهداشتی مدرن با طراحی‌های لوکس و شیک بپردازیم.

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
anahita در تاریخ 27 فروردین 1393
بهتر نیست دردکوراسیون حمام ها ی کوچک خیلی از اشیائ زیادی استفاده نکنیمم در واقع کمینه گرا باشیم

ثبت دیدگاه