Chidaneh.com placeholder image

جدا کردن فضاهای خانه، 8 ایده بدون دیوار!

به قلم: تحریریه چیدانه

آیا برای جداکردن فضاهای خانه حتما به دیوار نیازی هست؟ در اینجا می خواهیم در مورد ساختن حدودی نامحسوس و انعطاف پذیر برای حد فاصل فضاهای نشیمن، ناهار خوری و آشپزخانه با شما صحبت کنیم. در برخی از خانه ها به دلیل نقشه ی معماری شان، ممکن است چیدمان فضایی مطلوبی حاصل نشود و همواره یکی از دغدغه ها، جداسازی فضاهای خانه بدون قرار دادن مانعی سنگین و بزرگ باشد. امروز در چیدانه راه هایی را برایتان پیشنهاد داده ام که با کمک آن ها می توانید حدود هر فضا را به خوبی تعیین و برجسته کنید، با من همراه باشید.

در ادامه خواهید دید:

تابلو فرش ریحان
  • تفکیک حدودی فضاهای اصلی خانه
  • برای جدا کردن بخش های خانه، فضا را دو قسمت کنید
  • جدا کردن فضای خانه با استفاده از فرش
  • برای جدا کردن فضاها در خانه یک گوشه ترتیب دهید
  • فضاهای خانه را به گونه ای شکیل و زیبا مجزا کنید
  • در جدا کردن فضای خانه یک مکان کوچک در نظر بگیرید
  • برای مجزا کردن خانه فضای پشت مبل را زیبا تر کنید
  • برای مجزا کردن فضای خانه از پرده استفاده کنید

خانه‌ای نقلی و دلنشین با وسایل چوبی دست ساز

تفکیک حدودی فضا های اصلی خانه

قبل از آن که بخواهید در جدا کردن فضای خانه جای وسایل را تغییر دهید، به منزلتان یک نگاه کلی بیاندازید. فضاهای اصلی شامل نشیمن، آشپزخانه، پذیرایی و غذاخوری، اتاق خواب را به درستی تعیین کنید و ببینید که چه فضایی مناسب عملکرد مورد نظر شما است در زمان تصمیم گیری درباره این موضوع رفتار، عادات و شخصیت ها را هم در نظر بگیرید. آیا از آن دسته افرادی هستید که برای استراحت کردن بر روی کاناپه به فضای بیشتری نیاز دارد؟ و یا فقط بر روی یک مبل یا صندلی می نشینید و کتاب می خوانید و یا تلویزیون می بینید؟ آیا فضایی که به تلویزیون اختصاص می دهید نسبت به شومینه اولویت بیشتری دارد؟ بنابراین به همین ترتیب درمورد مقدار فضایی که به هر قسمت اختصاص می دهید به اتفاق نظر برسید.

مطالب بیشتر:دیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

قسمت بندی خانه

برای جدا کردن بخش های خانه، فضا را دو قسمت کنید

نشیمن بسیار بزرگ و باز، معمولا احساس خوبی به مهمانان نمی دهد مخصوصا در شرایطی که تمام افراد با فاصله کنار هم قرار گرفته باشند و یا از آن بدتر نیز زمانی است که تمامی مبلمان و صندلی ها دور تا دور اتاق چیده شده باشند که محیط را شبیه به سالن انتظار می کند. برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد می توانید این فضای بزرگ را تبدیل به دو فضای مجزای کوچک تر و صندلی و مبلمان را کمی به یکدیگر نزدیکتر کنید تا گرما و احساس صمیمیت بیشتری را به شما و مهمانانتان القا کند. می توانید برای انجام این کار از روش های معماری گونه استفاده کنید. می توانید برای ایجاد نور بهتر برای این فضاهای مجزا شده از لامپ هایی استاندارد و تایید شده در فضای معماری بهره بگیرید تا تاثیر مناسب و کاربردی خود را برای مجزا و تعیین کردن حدود فضاها بگذارد.

مطالب بیشتر: انواع دیوارهای جداکننده در طراحی دکوراسیون داخلی !

رسا قوام شهیدی
دکوراسیون منزل خانم رحیمی
رسا قوام شهیدی

جدا کردن فضای خانه با استفاده از فرش 

فضای خیلی وسیع برای نشیمن بسیار خشن و سرد به نظر می رسد. در جدا کردن فضای خانه استفاده از یک فرش با ابعاد مناسب می تواند چنین فضایی را گرم و مطلوب کرده و احساس صمیمیت را به شما القا کند. به این ترتیب شما حتی می توانید فضاهای تیز و خشن را نیز لطیف و گرم تر کنید. انتخاب سایز مناسب فضا بستگی به متراژ فضا و چیدمان مبلمان آن فضا است. اگر دوست دارید

مطالب بیشتر: راه های جدید تقسیم فضا در طراحی داخلی آشپزخانه

سهیل زندآذر
منزل آقای عباسی و خانم خداشناس
سهیل زندآذر

برای جدا کردن فضاها در خانه یک گوشه ترتیب دهید

یکی دیگر از کارهایی که برای جداکردن فضا می توانید انجام دهید استفاده از یک مبل ال شکل است که برای محدوده نشیمن شما گوشه و مرزی تعیین می کند. فضایی که پشت این مبل قرار می گیرد می تواند غذاخوری شما را تشکیل دهد و به این ترتیب این گزینه هم می تواند در مجزا کردن نشیمن شما با سایر بخش ها موثر باشد. همچنین می توانید از مبلمانی بخش بخش استفاده کنید که فضای شما را متفاوت تر جلوه دهد. لزومی ندارد که حتما مبل ال شکل خود را به شکل دایره ای قرار دهید. شما می توانید از زاویه آن برای بخشیدن زیبایی و جذابیت به محیط خود بهره بگیرید. زمانی که برخی وسایل را به گونه ای متفاوت و برخلاف انتظار چیدمان می کنید قطعا بسیار جذاب و کارآمد خواهد بود.

مطالب بیشتر: پارتیشن های پارچه ای، کی گفته پرده فقط برای پنجره هاست؟

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از خانه خیابان بهار
عرفان شریف نژاد: عکاس

فضاهای خانه را به گونه ای شکیل و زیبا مجزا کنید

شما می توانید برای زیبا و شکیل کردن فضای نشیمن خود مبلمان را به شکلی منحنی و با ظرافت بچینید تا هم چشم نواز باشد و هم محیط را جمع و جور تر و در عین حال خلوت تر کند. علاوه بر این پیشنهاد می کنیم که این مبلمان را پشت به فضای آشپزخانه قرار دهید. در این عکس می بینید که این مبلمان شکیل و زیبا به گونه ای قرار گرفته اند که فضای مناسب برای رفت و آمد هم فراهم باشد. یکی از بهترین کار هایی که برای گرم تر و زیباتر کردن فضای وسیع نشیمن خود می توانید استفاده کنید استفاده از قفسه و یا یک میز مناسب کنار مبل است. هم چنین با استفاده از لوازم تزئینی، آینه، گیاه و وسایلی از این دست نیز برای جدا کردن فضا را جذاب تر و دلنشین تر کنید.

مطالب بیشتر: تقسیم فضای خانه، اینجوری منزل کوچکتان اتاق کم نداره!

 

جداسازی فضای خانه بدون پارتیشن

در جدا کردن فضای خانه یک مکان کوچک در نظر بگیرید

برای جدا کردن فضاهای خانه اگر بین فضای نشیمن و ناهارخوری شما فاصله زیادی وجود دارد پیشنهاد می کند یک فضای کوچک گرم و صمیمی تری را در این میان ایجاد کنید. در این شرایط با قرار دادن یک میز و چند صندلی کوچک می توانید از جمع فاصله گرفته و مکالمه ای کوتاه و خصوصی تر داشته باشید.

نکته: توجه داشته باشید که صندلی ها را در یک گوشه دنجی ترتیب دهید تا برای دعوت افراد برای نشستن و گفتگو کردن جذابیت ایجاد کند.

مطالب بیشتر: پارتیشن پلکسی گلاس، این دیوارهای دکوراتیو نیاز به تزیین ندارند!

 

جداسازی خانه های پلان باز

گاهی هم می توانید قسمتی را برای تنهایی های خود انتخاب کنید؛ بنابر این یک گوشه ای را هم می توانید برای خلوت کردن با خودتان ترتیب دهید. برای بهتر و زیبا تر شدن این قسمت پیشنهاد می کنیم یک صندلی تخم مرغی را از دیوار آویزان کنید. ایجاد چنین فضایی در نشیمن می تواند نشان دهنده زیرکی شما در بهره گیری از تک تک قسمت های خانه باشد پس برای زیباتر شدن این قسمت حتما در انتخاب روشنایی و لامپ هم دقت کافی را اعمال کنید.

نکته: در انتخاب فضا برای این قسمت حتما دقیق تر عمل کنید چراکه استفاده از یک صندلی و مبل بزرگی که بخواهید از سقف آویزان شود می تواند برای رفت و آمد افراد مزاحمت ایجاد کند. برای اینکار می توانید صندلی آویخته شده خود را نزدیک یکی دیگر از وسایل خود قرار دهید.

استفاده از فضای پشت مبل

برای مجزا کردن خانه فضای پشت مبل را زیبا تر کنید

مبلمان برای جداکردن فضاهای خانه بسیار مناسب و کارآمد هستند اما چه کسی دوست دارد که مدام با منظره پشت مبل رو به رو شود؟ داشتن یک قفسه کوچک و یا یک میز کوتاه در پشت مبل می تواند استفاده مفیدی از چنین فضایی به حساب آید. انباشته کردن بعضی وسایل و کتاب ها همراه با زینت و زیبایی می تواند در جذاب تر شدن این برنامه نیز به شما کمک کند.

مطالب بیشتر: 10 نکته طلایی برای طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان های پلان باز

مجزا کردن فضا با استفاده از فضای پشت مبل

در راستای جداسازی فضاهای خانه، می توانید یک ایده مدرن دیگری را نیز اعمال کنید که آن هم قرار دادن یک نیمکت کوچک وکوتاه در محل رفت و آمد است. چنین چیزی می تواند بین کناره مبل و نیمکت تعادل برقرار کند.

نکته: می توانید با قرار دادن یک گلدان زیبا، میز مناسب برای نوشیدن قهوه و مطالعه کتاب و وسایلی تزئینی از این دست در کنار مبل خود منظره ای زیبا ایجاد کنید.
مجزا کردن فضای خانه با استفاده از پرده

برای مجزا کردن فضای خانه از پرده استفاده کنید

گاهی مواقع یک جدایی کوچک در دیوارها بسیار مناسب خواهد بود. برای مجزا کردن فضاهای خانه از یکدیگر استفاده پرده ای که از سقف تا زمین باشد قطعا بسیار کم هزینه تر از ساختن در و دیوار خواهد بود. پس به دنبال یک پرده با ظاهر و کیفیتی خوب و مناسب باشید.

 

استفاده از دیواره ای نیمه نیز به همین نسبت کارآمد خواهد بود. شما می توانید از این قسمت برای قرار دادن تلویزیون خود بهره بگیرید. در زمانی که سیم و کابل های تلویزیون و لوازم جانبی آن سرازیر می شوند می توانید با این روش آنها را مهار کرده و مرتب تر کنید. این کار باعث می شود که این ظاهر مرتب و زیبا برای اعضای خانه جذاب تر و آرام تر به نظر برسد. 

 

 

اگر میخواهید فضای های خانه تان را بدون دیوار جدا سازی کنید و به دنبال مبلمان و پارتیشن های مناسب فضای خود می گردی می توانید از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه