Chidaneh.com placeholder image

قبل و بعد بازسازی حمام: 3 مدل طراحی حمام مناسب خانواده

به قلم: آرمین سرخوش افشار

در این مقاله از چیدانه سه مدل طراحی حمام مناسب برای خانواده، قبل و بعد بازسازی حمام را بررسی می‌کنیم. فضای فراوان برای قرار دادن وسایل، مواد و مصالح مقاوم و جزئیات عجیب و غریب طراحی، این حمام‌ها را برای کل خانواده مناسب می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید. 
 

قبل و بعد بازسازی حمام

3 مدل طراحی حمام مناسب برای خانواده

حمام خانوادگی ممکن است سخت‌ترین قسمت خانه باشد، مخصوصاً اگر بر اساس عملکرد در نظر گرفته شود. نه تنها نیاز دارد که نیازها و سلیقه‌های در حال تغییر کودکان در حال رشد، سالمندان و بقیه اعضای خانواده را برآورده کند، بلکه می‌خواهیم که در ظاهر خوب به نظر برسد. این عکس‌های قبل و بعد بازسازی حمام نشان می‌دهند که چگونه تغییر چیدمان، ارتقاء سطوح حمام می‌تواند حمام‌های ناکارآمد را به فضاهای جذاب، کاربردی و انعطاف‌پذیر تبدیل کند که همه را راضی نگه دارد.

چوب و هنر
قبل و بعد بازسازی حمام

قبل و بعد بازسازی حمام: بازی طرح‌ها

جزییات حمام در یک نگاه:

  • چه کسی از آن استفاده می‌کند: دو کودک خردسال
  • مکان: ولزلی، ماساچوست
  • اندازه: 40 فوت مربع (5 در 8 فوت)؛ 3.7 متر مربع
  • طراح: کاترینا بوگارت از بوگارت داخلی
  • پیمانکار: مایک بوگارت از The Bogart Finish

قبل از بازسازی: بازسازی دهه 1980 یا 90 منجر به طرح رنگ ملایم بژ و قهوه ای این حمام شد. صاحبان خانه از طراح کاترینا بوگارت استفاده کردند تا کمی حمام را شخصی سازی کنند و آن را مناسب فرزندان 5 و 8 ساله خود بازسازی کنند.

حمام بعد از بازسازی

پس از بازسازی: برترین قسمت این حمام استفاده از کاغذ دیواری blowfish است که استفاده از رنگ خنثی و طرح دریایی باعث زیباتر و هماهنگ شدن بیشتر می‌شود. 

روشویی سفارشی با رنگ سبز که یک کشو برای کودک و یک کشوی مشترک دارد. بوگارت برای داشتن ظاهری بهتر فلزات را با هم ترکیب کرد، آینده از جنس برنج و شیرآلات و لامپ از جنس نیکل صیقلی هستند. به گفته او این کار باعث می‌شود زیباتر به نظر برسد. کانتر از بازسازی آشپزخانه باقی مانده است.

مطلب مرتبط: روشویی، 15 مدل برای دکوراسیون خانه های جورواجور!

قبل و بعد بازسازی حمام

کاشی سیاه پشت طاقچه و کف را می‌پوشاند، در حالی که دیوارها با کاشی کلاسیک مترو کار شده است. علاوه بر تناسب با معماری خانه، سبک کاشی کلاسیک و تم رنگی سیاه و سفید نیز به زیبایی حمام می‌افزاید. 

نکات طراحی حمام مناسب خانواده:

  • برای مصالح ماندگارتر مانند کاشی، سبک‌های کلاسیک را انتخاب کنید و با وسایلی که می‌توان به آسانی تغییر داد مانند تغییر رنگ آن‌ها، حمام را جذاب‌تر کنید.
  • هنگام استفاده از کاشی‌های طرح دار، بهتر است که رنگ‌های ملایم استفاده شود تا به مرور زمان خسته کننده نشود.
  • فضای مشخصی برای هر فرد در حمام در نظر بگیرید.
مدل طراحی حمام مناسب برای خانواده قبل بازسازی

قبل و بعد بازسازی حمام: دسترسی راحت تر

جزییات حمام در یک نگاه:

  • چه کسی از آن استفاده می‌کند: دو دختر کوچک
  • مکان: دره اسکاتز، کالیفرنیا
  • اندازه: 92 فوت مربع (7 فوت، 9 اینچ در 11 فوت، 10 اینچ)؛ 8.5 متر مربع
  • طراح: کریستی هاسمن

قبل بازسازی: یک زوج کالیفرنیایی زمانی که می‌خواستند حمام را بازسازی کنند، طراح کریستی هاسمن را استخدام کردند که او را در Houzz پیدا کردند. هاسمن می‌گوید: “حمام تاریک و کثیف بود."

حمام بعد از بازسازی

بعد از بازسازی: برای ایجاد ظاهری زیبا، روشن، مدرن و تمیز که صاحبان خانه به دنبال آن بودند، هاسمن کاشی مترو سفید شفاف و کاشی شش ضلعی زیر دوش را انتخاب کرد. او به دلیل نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی، پنجره موجود را با یک پنجره کوچک‌تر جایگزین کرد و یک نور آفتابی برای جبران نور طبیعی از دست رفته نصب کرد.

دوش جدید بدون محدودیت که باعث می‌شود دوش همه کاره و قابل دسترس برای تمام سنین و توانایی‌های فیزیکی باشد. گفتنی است، از آنجایی که کاربران اصلی کودکان خردسال هستند، صاحبان خانه یک سر دوش دستی برای شستن موهای کودک در وان، و همچنین برای شستن سگ در حمام می‌خواستند. بین وان و دوش قرار می‌گیرد و به هر دو فضای کافی اختصاص می‌دهد.

روشویی حمام بعد از بازسازی

صاحبان سینک ظرفشویی با دو شیر آب نصب شده روی دیوار را انتخاب کردند تا فضای بیشتری نسبت به دو سینک مجزا داشته باشند. یک طاقچه 3 اینچی در بالای سینک، همراه با طاقچه‌های کنار روشویی و در قسمت حمام، سطح بیشتری را برای قرار دادن وسایل فراهم می‌کند.

طاقچه‌ها با کاشی‌های شش ضلعی آبی کار شده‌اند که با روشویی مطابقت دارند؛ رنگی که هاسمن برای جذابیت بیشتر فضای سفید برای بچه‌ها توصیه کرده است. برای اطمینان از اینکه این فضا می‌تواند برای بچه‌ها جذاب شود، صاحبان کانترهای کوارتز جلا داده شده بادوام را انتخاب کردند که سبک بتونی دارند اما چالش‌های تعمیر و نگهداری کمی دارند.

نکات طراحی حمام مناسب خانواده:

  • برای سطوح از مواد بادوام و آسان برای نگهداری مانند کوارتز استفاده کنید
  • با نصب شیرآلات دیواری و سینک ظرفشویی فضای کانتر را افزایش دهید
  • یک دوش بدون محدودیت با سر دوش دستی را انتخاب کنید تا  طیف وسیعی از سنین و توانایی‌ها بتوانند استفاده کنند

بیشتر بخوانید: با انواع علم دوش حمام قبل از خرید آشنا شوید

حمام قبل بازسازی

قبل و بعد بازسازی حمام: سرگرم‌کننده و کاربردی

جزییات حمام در یک نگاه:

  • چه کسی از آن استفاده می‌کند: سه خواهر 7 تا 9 ساله، به اضافه مهمانان
  • مکان: آستین، تگزاس
  • اندازه: 60 فوت مربع (12 فوت در 5 فوت)؛ 5.6 متر مربع
  • طراح: Lieve Saether از Turnstyle Design

قبل از بازسازی: یک حمام باریک، تاریک و بدون پنجره با سقفی ناجور، یک سینک ظرفشویی و حداقل فضای برای قرار دادن وسایل بود. طراح وظیفه داشت این فضا را برای سه خواهر -دو تای آن‌ها دوقلو – که اغلب به طور همزمان از آن استفاده می‌کنند، جذاب و کاربردی بسازد.

قبل و بعد بازسازی حمام

بعد از بازسازی: به جای صرف هزینه برای جابجایی دیوارها، صاحبان خانه روی مواد باکیفیت و انعطاف پذیر سرمایه گذاری کردند و از نورپردازی جدید، آینه‌ها و شیشه‌های مات برای در (که در اینجا قابل مشاهده نیست) استفاده کردند تا حس وسعت و روشنایی را اضافه کنند. از آنجایی که این خانواده و خود طراح طرفداران رنگ و طرح هستند، در این زمینه‌ها بسیار پیش رفتند و کاشی‌های سرامیکی با طرح‌های هندسی را که شبیه کاشی‌های سیمانی طراحی شده بودند، و همچنین کاشی‌های شش ضلعی کف و دیوار مرمری استفاده کردند. 

طراح همچنین برای استفاده بهتر از فضا، دوش و وان را با دوش سقفی با در شیشه ای جایگزین کرد.

مطلب مرتبط: انواع کابین دوش، جایگزینی مناسب برای دوش های قدیمی!

قبل و بعد بازسازی حمام

روکش کوارتز که با رنگ آبی نقاشی شده است، سینک دوم بسیار مورد نیاز و کشوهای بزرگ را برای قرار دادن وسایل اضافه می‌کند. در کنار آن، یک کابینت که در Houzz خریداری شده و به رنگ صورتی نقاشی شده است، فضای بیشتری برای وسایل را در اختیار شما قرار می‌دهد، از جمله فضا برای وسایلی که ممکن است این زوج بخواهند از دسترس دختران جوان‌تر دور نگه دارند.

از جمله دیزاین عجیب و غریب حمام می‌توان به آینه‌های روشویی اشاره کرد. طراح نیمه‌های بالایی دو آینه روشویی را روی سقف نصب کرد تا نور را به اطراف حمام بدون پنجره بتاباند و حمام را جذاب‌تر کند. 

نکات طراحی حمام مناسب خانواده:

  • برای بهبود دید و دسترسی به جای کابینت از کشوهای بزرگ استفاده کنید
  • با اضافه کردن قفسه‌های بلند، وسایل را دور از دسترس کودکان خردسال نگه دارید
  • نگهداری وسایل در فضاهای کوچک با چندین کاربر را در اولویت قرار دهید
  • از آینه‌ها برای تابش نور به اطراف و ایجاد فضای بزرگ‌تر استفاده کنید

حالا نوبت شماست: ترفندها و نکات شما برای جذاب و کاربردی کردن حمام خانوادگی مشترک چیست؟ حتماً با ما به اشتراک بگذارید. 

بیش تر بخوانید:

منبع: houzz مترجم: آرمین سرخوش افشار

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
parvane در تاریخ 21 تیر 1393
ایده استفاده از مواد ارگانیکک عالییه

ثبت دیدگاه