Chidaneh.com placeholder image

جدیدترین ایده‌های تزیین دیوار پذیرایی مدرن و شیک‌

به قلم: نرگس مهردادیان

همانطور که در مطالب قبلی در مورد طراحی دیوار پذیرایی صحبت کردیم؛ یکی از فضاهایی که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل دارد اتاق پذیرایی است چراکه محلی برای پذیرایی مهمان‌ها و دورهمی‌های خانواده‌گی است. امروزه معماران و طراحان داخلی بیشتر فضای خانه را برای اتاق پذیرایی در نظر گرفته و برای طراحی دکوراسیون و دیزاین این فضا و دیوار آن دقت زیادی دارند تا فضایی شیک، مدرن و زیبا طراحی کنند. برای طراحی و تزیین دیوار پذیرایی مدرن و شیک می‌توانید از ابزار مختلفی چون رنگ و طراحی‌های مدرن بر روی دیوار و برای تزیین آن از نورپردازی، تابلوهای هنری،‌ دکوری و اکسسوری‌های مدرن استفاده کنید. در این مطلب از چیدانه به معرفی ایده های طراحی و تزیین دیوار پذیرایی مدرن و شیک می‌پردازیم. با ما همراه باشید…

دیوار مدرن
شیک و مدرن

تزیین دیوار پذیرایی مدرن و شیک

در استفاده از تزیینات برای دیزاین دیوار پذیرایی مدرن باید اصول پرهیز از شلوغی، سادگی و کاربردی بودن که شاخصه‌های اصلی سبک مدرن هستند را رعایت کرده و از متریال، رنگ‌ها و طرح‌های رایج در سبک مدرن استفاده کنید. برای تزیین دیوار پذیرایی مدرن می‌توانید از نورپردازی، تابلو‌های هنری یا دکوری و اکسسوری‌های مدرن استفاده کرده و با این کار نمایی شیک در سالن پذیرایی مدرن خود ایجاد کنید. روش‌های دیزاین دیوار پذیرایی زیبا و شیک را برای شما آورده‌ایم؛

چوب و هنر
نورپردازی

نورپردازی برای دیزاین دیوار پذیرایی مدرن:

یکی از ایده‌های جذاب تزیین دیوار پذیرایی مدرن، استفاده از نورپردازی‌های زیباست که باعث می‌شود دیگر تزیینات دیوار نیز بیشتر به چشم ‌آیند. نورپردازی‌ها معمولا به روش تاکیدی روی تک دیواری برای معطوف شدن توجه‌ به دیوار مورد نظر انجام می‌شوند. نورپردازی‌های کاربردی روش تزیینی مناسب برای سبک مدرن به حساب می‌آیند.

تابلو هنری

تزیین دیوار پذیرایی شیک با تابلوهای هنری مدرن:

می‌توانید برای تزیینات مدرن دیوار پذیرایی خود از تابلوهای هنری به سبک مدرن استفاده کنید و جلوه‌ای شیک و خاص به این فضای مهم بدهید. این طراحی حتی مناسب برای فضای پذیرایی کوچک است. برای این کار می‌توانید از یک تابلوی نقاشی بزرگ به سبک مدرن یا یک نقاشی انتزاعی روی دیوار اتاق نشیمن یا پذیرایی استفاده کنید و از دیدن جذابیت آن‌ها لذت ببرید. یا می توانید از یک عکس سیاه و سفید مینیمالیستی برای دیزاین دیوار استفاده کنید. توجه داشته باشید اندازه تابلو با اندازه دیوار همخوانی داشته باشد. رنگ این تابلو تیز می‌تواند هماهنگ و مکمل رنگ دیگر اجزای دکوراسیون پذیرایی مدرن شما باشد.

عکس

قاب عکس برای دیزاین دیوار پذیرایی مدرن:

اگر می‌خواهید به سادگی و با هزینه پایین دیوار پذیرایی خود را به سبک مدرن دیزاین کنید می‌توانید از سری‌ عکس‌های بدون قاب یا با قاب‌هایی ساده و مدرن با چیدمان زیبا استفاده کنید. قاب‌های خالی هم گزینه مناسبی برای تزیینات مدرن دیوار پذیرایی هستند، توجه داشته باشید قاب‌ها ساده و یا با حداقل تزیینات باشند. عکس‌های سیاه سفید بسیار مناسب برای سبک مدرن هستند.

قفسه

قفسه‌های دکوری در تزیین دیوار پذیرایی مدرن:

می‌توانید با نصب قفسه‌های فلزی یا چوبی و قرار دادن اکسسوری‌ها، کتاب‌ها، دکوری‌های مدرن، قاب‌عکس‌ها یا گلدان روی این قفسه‌ها دیوار پذیرایی مدرن خود را تزیین و شیک کنید. از قفسه‌های ساده و بدون تزیین استفاده کنید و در استفاده قفسه‌ها و وسایل داخل آن زیاده‌روی نکنید تا سادگی سبک مدرن را رعایت کرده باشید.

دکوری

دکور دیوار پذیرایی مدرن:

بیشترین دیزاین دیوار پذیرایی با به‌کار بردن دکوری‌ و اکسسوری‌های تزیینی انجام می‌شود. در دکوراسیون مدرن دیوار پذیرایی می‌توانید دیوارها را با استفاده از دکوری و اکسسوری‌های مدرن زیبا که در این سبک بیشتر از متریال‌های سرامیک، فلز یا ترکیب چوب و فلز ساخته می‌شوند تزیین کنید.

آینه

تزیین دیوار پذیرایی مدرن با آینه‌کاری:

شما می‌توانید برای دیزاین دیوار پذیرایی مدرن خود از انواع آینه‌های مدرن و زیبای موجود در بازار به شکل‌های هندسی مختلف به صورت تکی یا گروهی استفاده کنید آینه‌های دکوراتیو علاوه بر زیبایی بی‌نظیر، نور را به خوبی منعکس کرده و فضای شما را بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود و پرنورتر نشان می‌دهد و بسیار مناسب برای پذیرایی‌های کوچک و کم نور است. شما می‌توانید از آینه‌های بزرگ به‌صورت تکی و از آینه‌های کوچک کنار یکدیگر با چیدمان شیک و زیبا استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب شیک‌ترین آینه‌کاری‌ها در دکوراسیون خانه‌های امروزی را بخوانید. 

پانل گچی

مدل جدید دیوار پذیرایی مدرن با پانل‌های تزیینی:

با استفاده از پانل‌های تزیینی روی دیوار پذیرایی مدرن می‌توانید نمایی بی‌نظیر و زیبا ایجاد ‌کنید. این پانل‌ها و مدل‌های جدید دیوار پذیرایی در سبک‌، رنگ، طرح‌ و متریال‌های مختلف موجود هستند. می‌توانید برای دیزاین دیوار پذیرایی مدرن و شیک خود از پانل‌های گچی، فلزی، پی وی سی یا چوبی استفاده کنید. پانل‌های سه‌بعدی مفهومی برای دکوراسیون داخلی به سبک مدرن شیک و جذاب هستند و فضایی منحصر به ‌فرد در سالن شما ایجاد می‌کنند.

مدرن

طراحی مدرن و شیک دیوار پذیرایی 

برای طراحی دیوار پذیرایی مدرن بهتر است طرح‌های ساده و هندسی به‌کار ببرید. برای فضای مدرن نباید از طرح‌های پر نقش و نگار یا شلوغ استفاده کنید و سادگی سبک مدرن را در این طراحی حفظ کنید. ایده طراحی دیوار پذیرایی باید متناسب با دیگر اجزای دکوراسیون داخلی پذیرایی چون مبلمان و فرش انجام شود. از رنگ‌های خنثی که مناسب سبک مدرن است درکنار تاش های رنگی شارپ چون قرمز یا زرد در طراحی مدرن و شیک دیوار پذیرایی استفاده کنید. توجه داشته باشید خصوصا اگر رنگی تیره‌ انتخاب کرده‌اید از تکرار زیاد آن در دکوراسیون پذیرایی بپرهیزید و به جای آن از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به مطلب طراحی دیوار پذیرایی مراجعه کنید.

رنگ

طراحی دیوار پذیرایی مدرن با رنگ:

برای طراحی دیوار مدرن پذیرایی می‌توانید از رنگ‌های خنثی این سبک چون طوسی، خاکستری، کرم، سفید یا سیاه استفاده کنید. برای جلوگیری از یکنواختی آن می‌توانید از رنگ‌های مکمل آن‌ها چون رنگ های پاستلی،‌ آبی یا قرمز اما به میزان کم استفاده کنید. حتی می‌توانید طرح‌های زیبا را روی دیوار پیاده کرده و با رنگ نقاشی کنید و روی دیوار نقاشی دیواری داشته باشید. اما توجه کنید که در انتخاب رنگ و طرح پیرو سادگی سبک مدرن باشید برای این کار از طرح‌های هندسی و خطوط هم می‌توانید استفاده کنید. در استفاده از رنگ‌ها زیاده‌روی نکنید، به ابعاد فضا و رنگ سایر اجزای دکوراسیون هم توجه کنید برای مثال اگر اتاق پذیرایی کوچکی دارید حتما از رنگ‌های روشن استفاده کنید. یا از طرح‌ها تنها در حاشیه دیوار پذیرایی استفاده کنید. با خواندن مطلب رنگ دیوار پذیرایی اطلاعات بیشتری در این زمینه به‌دست آورید.

راهراه

طراحی مدرن و شیک دیوار پذیرایی با خطوط راه راه:

دیوار با خطوط راه راه، طرحی غیر معمول و در عین حال چشمگیر است که مناسب برای طراحی دیوار پذیرایی مدرن است. اگر می‌خواهید طبق مد از چند رنگ در کاناپه و کوسن‌ها استفاده کنید می‌توانید با طراحی دیوار پذیرایی با خطوط راه راه به رنگ‌هایی هماهنگ با رنگ کوسن‌ها برای طراحی دیوار فضای نشیمن یا پذیرایی نمایی خاص، شیک و زیبا ایجاد کنید.

سه بعدی

طراحی مدرن و شیک دیوار پذیرایی با طرح‌های سه بعدی:

با استفاده از طرح‌های سه‌بعدی مدرن برای طراحی دیوار پذیرایی می‌توانید به فضا عمق ببخشید. این طرح‌های مدرن در دکوراسیون به سبک مدرن و به‌خصوص فضاهای کوچک بسیار پرکاربرد هستند.

برجسته

نقش‌های برجسته روی دیوار پذیرایی مدرن:

می‌توانید برای طراحی دیوار پذیرایی مدرن خود از نقش‌های برجسته به شکل‌های هندسی مدرن و با رنگ‌های خنثی استفاده کنید و نمایی شیک در سالن پذیرایی ایجاد کنید.

سنگ

طراحی مدرن و شیک دیوار پذیرایی با سنگ:

اگرچه سنگ برای خانه‌هایی با اندازه بزرگ و سبک کلاسیک هم کاربرد دارد اما زیبایی بی‌نظیری در دکوراسیون به سبک مدرن هم ایجاد می‌کند. استفاده از سنگ‌های مختلف چون مرمر یک انتخاب طبیعی است که در دکوراسیون دیوار پذیرایی مدرن باعث تجربه حس طبیعی سنگ در کنار اجزای مدرن دکوراسیون پذیرایی می‌شود و بسیار مناسب برای استفاده در این سبک دکوراسیون است.

چوب

طراحی دیوار پذیرایی شیک و مدرن با چوب:

دیوارهای طراحی شده با پنل‌های چوبی ممکن است در نگاه اول تنها مناسب برای دکوراسیون روستیک به نظر برسد اما شما می‌توانید برای طراحی دیوار پذیرایی مدرن هم از چوب استفاده کرده و حس طبیعی و گرمای چوب را در کنار رنگ‌های سرد و خنثی و مبلمان مدرن داشته باشید. اما توجه کنید برای سبک مدرن چوب را در ساده ترین حالت خود به‌کار ببرید و از ایجاد طرح و نقش روی چوب بپرهیزید.

کاغذ دیواری

طراحی دیوار پذیرایی مدرن با کاغذ دیواری:

برای داشتن دیوار پذیرایی شیک و مدرن می‌توانید از کاغذ دیواری به سبک مدرن یا تک رنگ برای کل دیوارها یا تنها یکی از دیوارهای مرکز توجه استفاده کنید. پیشنهار می‌شود اگر کاغذ دیواری شما طرح‌دار است برای حفظ سادگی سبک مدرن آن را روی تمام دیوارها تکرار نکنید یا تنها طرح‌ها را روی حاشیه دیوار پذیرایی اجرا کنید. توجه داشته باشید که رنگ و طرح کاغذ دیواری با سایر اجزای دکوراسیون پذیرایی شما باید هماهنگ باشد. با خواندن مطلب کاغذ دیواری پذیرایی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نشیمن

طراحی و دیزاین دیوار نشیمن یا پذیرایی

در آپارتمان‌های کوچک امروزی اکثرا فضاهای پذیرایی و نشیمن با هم ترکیب شده است. شما هم اگر فضای پذیرایی و نشیمن خانه‌تان یکی است علاوه بر روش‌های گفته شده در بالا می‌توانید از روش‌های زیر هم برای طراحی و دیزاین دیوار نشیمن یا پذیرایی خود استفاده کنید؛

تی وی

دیزاین دیوار اتاق نشیمن با نصب تلویزیون:

امروزه برای داشتن فضای بزرگتر بخصوص در خانه‌های کوچک، بیشتر تلویزیون‌ها روی دیوار نصب می‌شوند. این روش کاربردی راهی برای تزیین دیوار نشیمن و پذیرایی مدرن به حساب می‌آید که بسیار مناسب برای این سبک است چراکه پرهیز از شلوغی و کاربردی بودن تزیینات از اصول کلی آن است. تلویزیون هم می‌تواند روی دیواری ساده نصب شود و هم می‌توان از طراحی خاصی روی دیوار اطراف آن استفاده کنید اما در این طراحی توجه داشته باشید که از شلوغی پرهیز کنید.

شومینه

طراحی دیوار اتاق نشیمن با شومینه‌های شیک و مدرن:

اگر سبک دکوراسیون نشیمن یا پذیرایی شما مدرن است و به داشتن شومینه و حس گرمای آتش در فضای نشیمن و پذیرایی خود علاقمندید، با طراحی شومینه‌های مدرن که در طرح‌های متنوعی امروز موجود است، می‌توانید از انواع چوبی یا گازی آن روی دیوار یا حتی داخل دیوار استفاده کرده و زیبایی بی‌نظیر این عنصر گرما بخش و پر انرژی را در دکوراسیون پذیرایی مدرن خود تجربه کنید. 

پایان

کلام پایانی

فضای پذیرایی از مهمترین و کاربردی‌ترین فضاها در هر خانه‌ای است. روش‌های مختلفی برای دیزاین و طراحی دیوار این بخش با اهمیت خانه وجود دارد که باید مطابق سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون پذیرایی از آن‌ها استفاده کنید. برای طراحی و تزیین دیوار پذیرایی مدرن و شیک می‌توانید از انواع رنگ‌های پرکاربرد این سبک یا متریال‌هایی چون چوب یا سنگ استفاده کنید. برای دیزاین هم از عناصری چون انواع تابلوهای زیبای هنری انتزاعی و مدرن یا اکسسوری و دکوری‌های مدرن استفاده کنید. با کمک این مطلب می‌توانید بیشتر با چگونگی طراحی و تزیین دیوار پذیرایی به این سبک آشنا شده و از آن‌ها برای طراحی در دکوراسیون دیوار پذیرایی خود استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه دکوراسیون پذیرایی مطالب طراحی سقف خانه‌های لوکس، دکوراسیون پذیرایی کوچک و مدل پرده پذیرایی را بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه