Chidaneh.com placeholder image

کاناپه چوبی، مدل‌های جدید برای هال و پذیرایی

به قلم: یاسمین ثریا

کاناپه چوبی ساده و راحتی برای فضای هال خیلی زیباست؛ این مدل کاناپه چوبی را می‌توانید با کوسن‌های رنگی زیبا ست کنید و یک فضای نشیمن دنج و دلچسب برای خودتان فراهم کنید؛ خصوصا اگر علاقمند به عنصر چوب هستید؛ نشستن روی چنین کاناپه‌ای خستگی یک روز کامل در فضای صنعتی بیرون را از بین می‌برد. همچنین انواع کاناپه چوبی کلاسیک و دست ساز را می‌توانید در دکوراسیون پذیرایی یا هال‌های با سبک دکوراسیون کلاسیک و سنتی، بچینید. در ادامه مدل‌های این کاناپه‌های زیبای چوبی را می‌بینید.

کاناپه چوبی ساده و راحتی
کاناپه چوبی ساده و راحتی
کاناپه چوبی ساده و راحتی
کاناپه چوبی ساده و راحتی

کاناپه چوبی راحتی یا کلاسیک؟

هنگام  خرید یک کاناپه جدید باید چند نکته و دستورالعمل‌ کوچک را در ذهن داشته باشید تا از این مسئله مطمئن شوید که کاناپه‌ای که می‌خرید مناسب فضای زندگی شما است. اول از همه باید بدانید که سبک دکوراسیون فضای مورد نظرتان چیست؟ 

سرویس خواب بالسا
  1. کاناپه چوبی سنتی – کلاسیک
  2. کاناپه چوبی ساده – راحتی

مطلب پیشنهادی: کاناپه لوکس می‌خوای، این راهنما را بخوان!

کاناپه چوبی کلاسیک
کاناپه چوبی سنتی

کاناپه چوبی راحتی برای هال یا پذیرایی؟

اگر کاناپه‌ چوبی که می‌خواهید بخرید مخصوص اتاق نشیمن است و می‌خواهید روی آن لم بدهید و استراحت کنید، بهتر است یک کاناپه عمیق و بزرگ خریداری کنید. اگر قرار است از کاناپه چوبی در یک فضای غیررسمی و کم رفت و آمد استفاده کنید، می‌توانید آن را به رنگی برجسته و خاص انتخاب کنید. در این حالت کاناپه شما عنصر اصلی فضا نیست و حتی اگر هم باشد، از آن‌جایی که فضایی که در آن قرار گرفته یک فضای رسمی نیست، می‌توان از آن به خوبی استفاده کرد. 

مطلب پیشنهادی: کاناپه راحتی باید چند نفره باشد؟

کاناپه چوبی راحتی برای هال یا پذیرایی؟
کاناپه چوبی راحتی برای هال یا پذیرایی؟

رنگ کاناپه چوبی چه باشد؟

هنگام خرید یک کاناپه چوبی باید در نظر داشته باشید انتخاب رنگ آن است. اگر قرار است این کاناپه وسیله اصلی اتاق نشمین باشد، باید کاناپه‌ای به رنگ خنثی مانند رنگ خاکستری یا رنگ زغالی روشن انتخاب کنید که بیش از حد در فضا به چشم نیاید و با دیگر اجزای اتاق از نظر بصری در هماهنگی باشد. سپس می‌توانید اتاق نشیمن را با وسایل تزئینی رنگارنگ مانند کوسن‌ها، یک صندلی عثمانی، یا یک اثر هنری رنگی تزئین کنید. از کاناپه‌هایی که به رنگ خنثی هستند در هر فضایی می‌توان استفاده کرد. بهتر است رنگ کاناپه را به گونه‌ای انتخاب کنید که فضای شما تحت تاثیر آن قرار نگیرد، زیرا در این حالت هماهنگ کردن دیگر اجزای اتاق با آن کار دشوار و بی‌نتیجه‌ای است.  

مطلب پیشنهادی: مبل قرمز، برای خانه‌های مدرن خیلی شیکه!

کاناپه چوبی راحتی برای هال یا پذیرایی؟
کاناپه چوبی راحتی برای هال یا پذیرایی؟

سایز کاناپه چوبی چقدر باشد؟

عمق استاندارد کاناپه‌ چوبی چقدر است؟  چیزی حدود 90 سانتی‌متر تا 95 سانتی‌متر است. اگر پیش‌بینی می‌کنید که می‌خواهید خود را به تمامی داخل کاناپه غرق کنید و کاملا در آن قرار بگیرید، و یا اگر یکی از اعضای خانواده شما قد بلندی دارد، به دنبال انوع عمیق‌تر این کاناپه بروید که حدود 105 سانتی‌متر عمق دارند و وقتی روی آن لم می‌دهید کاملا راحت هستید.

مطلب پیشنهادی: زنان مشهور جهان چه کاناپه‌هایی دوست دارند؟

کاناپه چوبی ارزان
کاناپه چوبی ارزان
کاناپه چوبی ارزان
کاناپه چوبی ارزان
کاناپه چوبی ارزان

چیدمان کاناپه چوبی چطوری باشد؟

اگر می‌خواهید از کاناپه چوبی جدید  خود در اتاق پذیرایی استفاده کنید و قرار نیست که از آن به عنوان جایی برای لم دادن یا استراحت بهره ببرید، از کاناپه‌های کوچک‌تر استفاده کنید. شما در کنار این کاناپه‌ها می‌توانید چند مبل مناسب و یک صندلی عثمانی قرار دهید تا این مجموعه تبدیل به یک فضای زیبا بشود که در آن افراد بتوانند به راحتی با هم به گفتگو بپردازند. خیلی مهم است که چیدمان مبل‌ها در کنار کاناپه چوبی به گونه‌ای باشد که افراد به صورت دایره دور هم نشسته و هر کس در هر جایی که نشسته بتواند تمام افراد را ببیند.

مطلب پیشنهادی: مدل چیدمان کاناپه چطوری باشه؟

چیدمان کاناپه چوبی چطوری باشد؟
چیدمان کاناپه چوبی چطوری باشد؟

پرکننده‌های داخل کاناپه چوبی چه هستند؟

بدیهی است که راحتی کاناپه همیشه باید جزء اولویت‌های شما در خرید باشد، اما اگر شما توان مالی خرید کاناپه‌هایی که از مواد پرکننده جدید ساخته شده‌اند را ندارید، باید حتما در مورد جایی از خانه شما که قرار است کاناپه در آن قرار بگیرد تصمیم بگیرید. اگر کاناپه چوبی قرار است در فضایی که کم‌تر از آن استفاده می‌شود قرار بگیرد لازم نیست که حتما از کاناپه‌هایی به‌روز استفاده کرد، اما اگر کاناپه برای مثال قرار است در اتاق تلویزیون که افراد دائما در آن رفت و آمد دارند قرار بگیرد حتما باید از کاناپه‌ای استفاده کنید که دوام و کیفیت لازم را داشته باشد. بهتر است یک‌بار بر روی خرید کاناپه سرمایه‌گذاری کنید، تا یک عمر از آن به راحتی استفاده کنید. خرید یک کاناپه باکیفیت در دراز مدت به نفع شما خواهد بود.

چیدمان کاناپه چوبی چطوری باشد؟

متراژ فضای کاناپه چوبی چقدر باشد؟

هم‌چنین ابعاد فضایی که می‌خواهید کاناپه چوبی را در آن قرار دهید اندازه بگیرید. مطمئن شوید که کاناپه شما از در رد می‌شود و ابعاد آن مناسب فضایی است که برای آن در نظر گرفته‌اید. این مسئله در مورد خانه‌های قدیمی مهم‌تر است، زیرا این خانه‌ها بر اساس اندازه‌های استاندارد امروزی ساخته نشده‌اند و ممکن است کاناپه چوبی بزرگی بخرید و نتوانید آن را از در ورودی خانه خود به داخل بیاورید. اندازه‌ها را دوبار چک کنید تا در هنگام چیدمان کاناپه دچار سردرد نشوید. به همه چیز از قبل فکر کنید تا پس از خرید کاناپه از خرید خود پشیمان نشوید. 

مطلب پیشنهادی: کاناپه مجزا برای جلوی تلویزیون و هر جا که می‌خواهید راحت باشید.

کاناپه چوبی دست ساز
کاناپه چوبی دست ساز
کاناپه چوبی دست ساز

کاناپه چوبی سنتی یا مدرن؟

برای انتخاب بین کاناپه چوبی سنتی یا مدرن باید شناخت کاملی از علاقه شخصی خود داشته باشید.انتخاب‌ها و گزینه‌های خود را به چند کاناپه مشخص محدود کنید و در نهایت کاناپه‌ای را انتخاب کنید که بازتابی از زندگی شما و سلیقه شخصی شما است.

مطلب پیشنهادی: انواع مدل میز تلفن جدید برای خانه‌های امروزی!

کاناپه چوبی سنتی یا مدرن؟

کاناپه چوبی سنتی، پایبندی به ارزش‌ها

اگر سلیقه شخصی و مورد علاقه شما رسمی است، طراحی‌های کاناپه چوبی سنتی، یک کاناپه با پارچه‌های سنتی و روکش‌های رسمی که دارای پایه‌های پیش‌آمده به سبک مبل‌های کلاسیک است، می‌تواند بسیار مناسب سلیقه شما باشد. چنین کاناپه‌ای را در عکس زیر می‌توانید مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی: مبل اتاق کودک چه مدل‌هایی داره؟

کاناپه چوبی سنتی یا مدرن؟

کاناپه چوبی راحتی، بچه‌دارها بخرند

اگر به دنبال فضای غیررسمی و راحت‌تر هستید، کاناپه‌های مدرن که طراحی به‌روزتری دارند می‌توانند انتخاب خوبی برای فضای شما باشند. این کاناپه‌ها بسیار مناسب فضاهای پر رفت و آمد که اعضای خانواده و کودکان ساعات زیادی را در آن می‌گذارنند هستند، چراکه روکش‌های کاناپه چوبی راحتی، از آن جدا می‌شوند و در هنگام نیاز می‌توان آن‌ها را به سرعت شست. البته در انتخاب این نوع کاناپه‌ها باید دقت زیادی بکنید، چراکه برخی از این کاناپه دوام لازم را ندارند و به سرعت از بین می‌روند.

مطلب پیشنهادی: مبل چستر قایقی چه شکلیه؟

کاناپه چوبی سنتی یا مدرن؟

کاناپه چوبی ارزان یا گران؟

این‌که قرار است کاناپه جدید در کجا قرار بگیرید و چگونه قرار است از آن استفاده شود، نوع ماده پرکننده آن را تعیین می‌کند. کاناپه‌ها به طور معمول از پلی‌فیبرهای متراکم که دور یک هسته فوم‌مانند پیچیده شده‌اند ساخته می‌شوند، اما اکنون انواع مختلفی از کاناپه‌ها در بازار وجود دارند که از موادی چون پر، فوم‌های جدید، و غیره ساخته شده‌اند و نسبت به کاناپه‌های چوبی معمولی کمی گران‌تر هستند. هم‌چنین از فروشنده در مورد هزینه‌های حمل، زمان تحویل و اطلاعاتی از این دست سوال بپرسید تا بتوانید برنامه‌های خود را در مورد کاناپه چوبی جدید به درستی پیش ببرید.

قیمت کاناپه چوبی ارزان است یا گران
قیمت کاناپه چوبی ارزان است یا گران

قیمت کاناپه چوبی چند در می‌یاد؟

بسته به چوب و متریال داخل کاناپه، هم‌چنین پارچه کاناپه با این محدوده قیمتی مواجه خواهید شد.

  • کاناپه چوبی ارزان: از 3 میلیون تومان
  • ست کاناپه چوبی: از 15 میلیون تومان
  • کاناپه چوبی مرغوب: از 20 میلیون تومان

مطلب پیشنهادی: قیمت مبل استیل در بازار مبل چنده؟

قیمت کاناپه چوبی ارزان است یا گران

 

در پایان

برای خرید انواع مدل کاناپه چوبی راحتی و کلاسیک، سری به اهالی فن چیدانه بزنید؛ نمونه کار آنها را ببینید؛ سپس در سامانه ثبت سفارش، درخواست خود را مطرح سازید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

مطالب پیشنهادی: 

انواع مدل مبل صدفی راحتی، خیلی شیک و کیوته!

مبلمان برای فضای کوچک چه مدلی باید باشد؟

10 مدل جدید مبل ال که کمتر دیده‌اید! 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
damine در تاریخ 19 آذر 1393
خیلی اطلاعات خوب وکاملی بود ممنون
damine در تاریخ 19 آذر 1393
خیلی اطلاعات خوب وکاملی بود ممنون

ثبت دیدگاه