Chidaneh.com placeholder image

خانه خود را با شوینده های خانگی برق بیاندازید!

به قلم: لاله داورپناه

خانه داری: تمیز کردن قسمت های مختلف خانه نیازمند شناخت مواد شوینده مناسب برای آن است. هر لکه یا کثیفی در خانه راه حل مخصوص به خود را می طلبد. همه ما انواع و اقسام مواد شوینده شیمیایی را انبار می کنیم تا شاید به بهترین شکل به نتیجه برسیم. هدف چیدانه از این مطلب این است که شما را تشویق کند که به شوینده‌های طبیعی و غیرسمی فرصتی دوباره بدهید. اگر این کار را انجام دهید، به شما قول می‌دهیم خانه‌ای تمیز و آراسته خواهید داشت و به حفاظت از محیط زیست پیرامون خود کمک خواهید کرد، البته در هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی خواهد شد.

سرویس خواب بالسا

قبلا با شما در مورد جادوی مواد طبیعی در تمیز کردن وسایل برقی آشپزخانه صحبت کرده بودیم. این کار را برای شما مقرون به صرفه خواهد بود، در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود، و البته دیگر نیازی نیست که برای خرید شوینده‌ها به فروشگاه محل خود بروید. این کار بسیار ساده است. زیرا احتمالا همین الان که مشغول خواندن این مطلب هستید، شما تمام مواد مورد نیاز برای ساختن این شوینده‌های طبیعی را در خانه دارید. چیزهایی که کمیاب‌ترین آن‌ها یک اسپری خالی یا یک کاسه دردار برای نگهداری از ترکیباتی است که قرار است آن‌ها را تولید کنید (البته قبل ازشروع اسپری خالی یا ظرف دردار را به خوبی بشویید).

با پاک کننده های طبیعی با قدرت پاک کنندگی جادویی همراه شوید. در ادامه مطلب دستور سخت این محلول‌ها را خواهید دید. این کار را حتما انجام دهید، به شما قول می‌دهیم که پشیمان نخواهید شد.

ساخت شوینده شیشه و سطوح

  • 2 فنجان سرکه سفید تقطیر شده.
  • 2 فنجان آب.

آن‌ها را داخل اسپری ریخته و به خوبی تکان دهید، سپس از آن برای شستن سطوح یا شیشه استفاده کنید. البته این کار را با یک دستمال نرم و پاکیزه انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: در این نقاط هر گز از سرکه استفاده نکنید!

ساخت شوینده خانگی

  • 2 فنجان جوش شیرین.
  • 1 فنجان صابون روغنی مایع (می‌توانید از داروخانه‌ها این نوع صابون را خریداری کنید).
  • 4 قاشق چای‌خوری گلیسرین گیاهی (این محصول را هم می‌توانید از خریداری کنید).

این مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کرده و در درون یک ظرف دردار بریزید. یک اسفنج سلولوزی مرطوب یا پارچه بدون پرز تمیز را به این محلول آغشته کنید و آن را روی سطح مورد نظر بکشید. قدرت تمیزکنندگی این محلول فوق‌العاده است.

مطلب پیشنهادی: پاک کردن لکه‌های مختلف از روی مبل

ساخت مایع چاه بازکن

  • 1 فنجان جوش شیرین.
  • 1 فنجان سرکه.

ابتدا جوش شیرین و سپس سرکه را داخل چاه بریزید. در چاه را ببندید و حدود 30 دقیقه صبر کنید. سپس یک کاسه بزرگ آب جوش را داخل چاه بریزید؛ به همین راحتی چاه توالت شما باز می‌شود.

مطلب پیشنهادی: تمیز کردن سرویس بهداشتی

به ما بگویید:شما میتوانید سوالات خود درباره خانه داری، طراحی فضای داخلی و دکوراسیون منزل را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.  

اگر مشغول ساخت خانه یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

مطالب بیشتر: سریع‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن خانه
چگونه از شر لکه های آب روی سطوح چوبی خلاص شویم؟
پاک کردن لکه ماژیک از روی موکت
۲۰ جای فراموش شده برای تمیز کردن خانه

منبع: community.breastcancer | ترجمه شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه