Chidaneh.com placeholder image

تعمیر کابینت آشپزخانه، از هزینه های اضافی بکاهید!

به قلم: گلنار

آیا شما هم با کابینت‌هایی که درست کار نمی‌کنند مشکل دارید؟ لولاهای شل شده، چفت‌های شکسته، کشوهایی که درست باز و بسته نمی‌شوند و.. . همه‌ این مشکلاتی که برای کابینت‌های آشپزخانه‌ پیش می‌آید راه حل‌هایی ساده دارند و شما می‌توانید آن‌ها را مثل روز اول کنید. با این مطلب از چیدانه همراه شوید تا راه حل های تعمیر کابینت را با هم مرور کنیم.

تعمیر کابینت

قالیشویی ادیب

ترفندهای تعمیر کابینت در خانه

لولاهای در کابینت را تنظیم کنید

اگر درهای کابینت با درهای کناری آن تراز  نیست باید پیچ‌های داخلی لولای کابینت را سفت کنید. پیچ‌های داخلی لولا، پیچ‌هایی هستند که در قسمت اتصالِ درِ کابینت به بدنه در قسمت داخلی و بدنه کابینت قرار می‌گیرند. اگر درِ کابینت به موازات بقیه قرار گرفته ولی بالاتر و پایین تر از بقیه است باید پیچ‌هایی که روی چارچوب کابینت پیچ شده‌اند را بررسی و تنظیم کنید تا درهای کابینت دقیقا در کنار هم قرار بگیرند.

تعمیر کابینت

قفل‌هایی که خراب شده‌اند را درست کنید

بعضی از کابینت‌ها قسمت‌هایی گیره مانند برای قفل شدن در دارند که ممکن است بعد از مدتی در کابینت را به خوبی نگه ندارند. این قفل‌ها با دو پیچ به بدنه کابینت وصل شده‌اند که تعویض آنها کار سختی نیست. گیره‌ها را بررسی کنید و اگر شل شده‌اند فقط آنها را سفت کنید.

تعمیر کابینت

به در کابینت‌ها ضربه‌گیر وصل کنید

اگر از صدای کوبیده شدن در کابینت خسته شده‌اید نصب ضربه‌گیر راه حل خوبی برای شماست. سطح قسمت داخلی در کابینت را تمیز کنید و سپس ضربه‌گیرها را به گوشه‌ی بالایی و پایینی درِ کابینت وصل کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه کابینت رنگ کنیم؟ با یک اسپری معجزه کنید.

تعمیر کابینت آشپزخانه

تعمیر کشو؛ ریل‌های کشوی فرسوده را تعویض کنید

کشوها در دو طرف خود ریل‌هایی دارند که غلطک روی آنها می‌چرخد و باز و بسته کردن آن را راحت‌تر می‌کند اگر متوجه شدید که ریل‌های کشو خم شده‌اند، غلطک‌ها شکسته‌اند یا حتی بعد از روغن‌کاری نمی‌چرخند، جایگزینی، بهترین راه حل است. برای راحت شدن کار، ریل‌های جدیدی را خریداری کنید که مشابه نمونه‌های قدیمی (یا تقریباً یکسان) هستند. 

تعمیر کابینت آشپزخانه

تعمیر کشو: ریل‌ها و غلطک کشو را چرب کنید

چند دقیقه وقت بگذارید و غلطک و ریل‌ها را روغن‌کاری کنید تا کشو  مثل روز اول خود به راحتی باز و بسته شود. برای شروع کشوها را از جای خود بیرون بیاورید و غلطک‌ها و ریل‌های آن را بررسی کنید. شیارها و ریل کشو را تمیز و خشک کنید و بعد آنها را چرب کنید تا حدی که کشو به راحتی حرکت کند.

مطلب پیشنهادی: انواع چوب کابینت، بهترین کابینت‌های چوبی آشپزخانه!

تعمیر کابینت آشپزخانه

تعمیر کشو: جعبه شکسته کشو را تعمیر کنید

اگر می‌بینید که یک طرف از کشو  شکسته است، قبل از آنکه همه‌ی اجزای کشو بر اثر فشار از هم جدا شود، باید آن را هرچه زودتر درست کنید. کشو را دربیاورید و قسمت شکسته را جدا کنید و تعمیر کنید. اگر فکر می‌کنید لازم است میخ و بست و چسبی که از ابتدا روی آن بوده است را در بیاورید و تعویض‌شان کنید.

تعمیر دستگیره کابینت

دستگیره‌های شل شده را چسب بزنید

دستگیره‌هایی که پیچ‌شان یکبار شل می‌شود ممکن است برای دفعات بعدی هم شل و سست شوند. با استفاده از یک چسب محکم دستگیره‌ها را محکم بچسبانید تا نگران جدا شدن و شل شدن آن‌ها نباشید. 

مطلب پیشنهادی: کابینت بدون دستگیره، در این ۱۲ آشپزخانه جواب داده!

تعمیر کابینت آشپزخانه

دو روش برای پر کردن سوراخ های پیچ خورده

ممکن است روی قسمتی از کابینت بخواهید پیچ به کار ببرید ولی پیچ کردن آن موفقیت‌آمیز نباشد و حفره‌ای در سطح آن ایجاد شود؛ خلال دندان را با چسب آغشته کنید و در سوراخ ایجاد شده فروببرید تا تکه‌های خلال دندان جای خالی پیچ را پر کند. بلافاصله قطرات چسب را با یک پارچه مرطوب از سطح پاک کنید. دوباره پیچ یا وسیله‌ای که می‌خواهید در آن سطح قرار بگیرد را آنجا نصب کنید.

مطلب پیشنهادی: روشی ساده برای تعمیر خراشیدگی کفپوش پارکت و لمینت

تعمیر کابینت آشپزخانه

خراش و شکستگی‌های سطح کابینت را پر کنید

اگر در سطح کابینت خراش های کم‌عمقی وجود دارد می‌توانید آن‌ها را با یک ماژیک خش‌گیر پر کنید و قسمت‌های اضافی آن را با دستمال پاک کنید. به خاطر داشته باشید که خراش‌ها آلودگی‌ بیشتری را به خود جذب می‌کنند و ممکن است تیره‌تر از قسمت‌های اطراف آن دیده شوند در نتیجه در ابتدا از ماژیک کمرنگ‌تری استفاده کنید و اگر لازم شد دوباره آن را پررنگ کنید. برای خش‌های عمیق‌تر از ماژیک‌های پر کننده استفاده کنید.

تعمیر کابینت

لایه‌ زیرین کشوها را تعمیر کنید

گاهی قسمت زیرین کشوها تاب برمی‌دارد و ممکن است سطح ناصافی ایجاد شود که هم در باز و بسته کردن کشو تاثیر بگذارد و هم در گذاشتن وسایل داخل کشو مشکل به وجود بیاورد. می‌توانید از صفحه‌ی چندلایه چوبی یک صفحه به اندازه‌ی ابعاد سطح کشو جدا کنید و به سطح زیر کشو بچسبانید. با این کار سطح کشو محکم‌تر می‌شود.

تمیز کردن کابینت

کابینت‌های آشپزخانه را برق بیندازید

چربی، بخار و دودی که در آشپزخانه وجود دارد باعث ایجاد یک لایه آلودگی روی کابینت شده و آن را کدر می‌کند. با یک تمیزکننده چوب سطح کابینت‌ها را تمیز کنید تا براق شوند. حداقل یک بار در سال کابینت‌ها را کاملا تمیز کنید و برق بیندازید.

تعمیر در کابینت

در کابینت‌ها را با آهن ربا بسته نگه دارید

ممکن است استفاده از آهن‌ربا برای در کابینت کمی قدیمی به نظر برسد ولی راه حل بسیار خوبی برای کابینت‌هایی است که در آنها کاملا بسته نمی‌شود. می‌توانید قفل آهن‌ربایی مخصوص کابینت را خریداری کنید و به راحتی روی چهارچوب و صفحه‌ی در کابینت وصل کنید.

کابینت فیت
کابینت آشپزخانه ایرانی ام دی اف بادوام و جادار با طراحی مدرن
کابینت فیت

در مورد تعمیر کابینت به یاد داشته باشید:

  • اگر تصمیم به تغییرات اساسی در آشپزخانه خود دارید، با توجه به ارتباط زیاد فضای آشپزخانه با دیگر قسمت‌های خانه در خانه‌ها امروزی و دیده شدن آن از نشیمن و پذیرایی، در انتخاب رنگ و نوع دکوراسیون آشپزخانه دقت کنید تا متناسب با فضاهای خانه باشد. یک متخصص دکوراسیون داخلی می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. 
  • همان طور که گفته شد تعمیرات کابینت آشپزخانه مربوط به مواردی مانند؛ تعویض و تعمیر لولاهای درهای کابینت، تعمیر دستگیره‌های کابینت‌ها، تعویض طبقه‌های کابینت، جدا کردن کابینت‌ها، اضافه کردن کابینت و.. می‌باشد که برخی از این تعمیرات نیاز به افراد متخصص دارد و شما نیاز دارید قبل از تصمیم برای تعمیرات با افراد متخصص مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی: کابینت آشپزخانه ممبران، پر از جزییات زیبا

کابینت هیمان
طراحی و اجرای کابینت مدرن در لواسان
کابینت هیمان

  • در رابطه با انجام برخی از کارهای جانبی مانند برق‌کاری آشپزخانه باید با تعمیرکار کابینت صحبت کنید تا در صورت نیاز از متخصص برق‌کار برای همکاری در این قسمت از تعمیرات با شما همکاری کند.
  • پس از انجام تعمیرات آشپزخانه، لازم است برخی از کارها مانند چرب کردن لولاها، تمیز کردن درهای کابینت، چک کردن غلطک‌های کشو و… به طور مستمر انجام شوند تا نیاز به تعمیرات کمتر شود.
  • طراحی و ساخت کابینت با تعمیرات آن از نظر روند کار و هزینه‌های اصلی و جانبی متفاوت است.
  • مدت زمان تعویض کابینت: ۱۵ تا ۲۱ روز، تعویض در کشو، یراق و لولا: یک روز و تعویض صفحه رویه کابینت یک هفته تا ۲۵ روز است.

مطلب پیشنهادی: رنگ‌آمیزی کابینت آشپزخانه، ۱۱ اشتباه که مرتکب می‌شوید

هزینه‌های تعمیرات کابینت:

هزینه‌ی تعمیر و یا تعویض کابینت‌های آشپزخانه به عواملی مانند: متراژ آشپزخانه و کابینت‌های مورد نیاز برای نصب و یا تعمیر، جنس مورد استفاده برای کابینت‌ها، نوع کابینت (زمینی و یا دیواری باشد) و ارتفاع کابینت‌ها، تعداد کارگرهای مورد نیاز و وسایل  ابزار لازم برای تعمیرات و.. است.
برخی از کارهای مربوط به تعمیر کابینت مانند: تعمیر روکش در کابینت، تعویض درهای کابینت، برش جای سینک و گاز رومیزی، جداسازی کابینت و کوچک کردن باکس کابینت و… هزینه‌ی بیشتری دارد .

  • هزینه‌ کابینت اپن آشپزخانه ۱.۵ تا ۲ برابر کابینت زمینی است.
  • هزینه‌ نصب کابینت‌ها ۴۰ تا ۶۰ درصد قیمت کابینت است.
  • مشاوره برای تعمیر کابینت معمولا رایگان است، در صورتی که قسمت زیادی از کابینت نیاز به تعمیر داشته باشد و نیاز به طراحی جدید باشد مانند کابینت نو باید روند طراحی و اجرا طی شود در این صورت بعضی از شرکت‌ها طراحی را رایگان انجام می‌دهند و بعضی دیگر توافقی یا برحسب متراژ کار دستمزد دریافت می‌کنند.

هوم
کابینت چوب وممبران
هوم

نوع قرارداد خرید کابینت :

در این خدمات، ابتدا یک پیش فاکتور دقیق برای خرید ارائه می‌شود و در صورت رضایت کارفرما، فاکتور خرید اصلی تنظیم می‌شود و مقداری از مبلغ برای خرید لوازم به کابینت ساز داده می‌شود.

نوع قرارداد اجرای کابینت :

  • در قرارداد باید ریز خدماتی که از کابینت‌ساز می‌خواهید قید کنید و هزینه و مدت زمان خرید تا اجرا را دقیق تعیین کنید.
  • اگر هدف اجزای کامل کابینت باشد بر حسب متر حساب می‌شود؛ مانند کابینت نوساز.
  • در صورتی که خدمات به صورت تکه‌ای یا موردی باشد دستمزد برای هر مورد حساب می‌شود؛ مانند تعویض ریل کشو و یا در کابینت.

محاسبه دستمزد تعمیر کابینت:

دریافت دستمزد به سه روش معمول محاسبه می‌شود:

  • قیمت اصلی اجناس خریداری شده به اضافه اجرت نصب و هزینه ایاب و ذهاب و حمل‌ونقل محصول.
  • به صورت روز مزد، در این حالت معمولا خرید به عهده کافرماست.
  • برحسب متر، مترمربع، تیکه‌ای و موردی

“اگر کابینت‌های آشپزخانه شما هم احتیاج به تعمیرات دارند، برای پیدا کردن بهترین راه‌حل با اهالی فن چیدانه همراه باشید"

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه