Chidaneh.com placeholder image

سنگ ماه تولد، گردنبندهای خاص برای خودتان بسازید!

به قلم: کیمیا مرادی

سنگ ماه تولدتان را می شناسید؟ از تاثیرات مثبت سنگ های ماه تولد مطلع هستید؟ اگر پاسختان بله است و به دنبال راهی می گردید تا سنگ ماه تولدتان را همه جا با خود به همراه داشته باشید؛ با چیدانه همراه باشید! قرار است به شما آموزش دهیم چطور یک آویز یا گردنبند خاص با سنگ ماه تولدتان بسازید.

جواهرات زهره پهلوان

اسکای اسکرپر
ساخت گردنبندهای خاص با سنگ ماه تولد

وسایل مورد نیاز برای ساخت گردنبند سنگ ماه تولد:

  • سنگ ماه تولد
  • سیم یا مفتول: می توانید از جنس های مختلف سیم را تهیه کنید. (در این مطلب جنس سیم مس است.)
  • زنجیر دلخواه
  • دم باریک: برای بریدن سیم و درست کردن حلقه پایانی
سنگ های خاص برای ساخت گردنبند

شکل سنگ انتخابی مهم است!

بهترین سنگ ها برای ساخت گردنبند سنگ ماه تولد سیمی، سنگ هایی با اشکال نامنظم و زاویه دار هستند. اگر سنگ ماه تولدتان از قسمت میانی به سمت بالا باریک تر باشد؛ در واقع فرمی شبیه به قطره آب داشته باشد بهترین سنگ برای ساخت یک آویز سیمی از سنگ ماه تولد شماست. 

مطالب پیشنهادی: دکوراسیون ماه تولد شما چیست؟!

مرحله اول ساخت گردنبندهای خاص با سنگ ماه تولد

مراحل ساخت گردنبند سنگ ماه تولد

مرحله اول: دو قطعه سیم از دسته سیمتان جدا کنید. برای جدا کردن سیم ها به یک دم باریک کوچک و ظریف نیاز دارید. طول سیم هایی که جدا می کنید بستگی به اندازه سنگتان دارد. برای سنگ های متوسط، طول هر سیم 12 سانتی متر باشد کفایت می کند.

مرحله دوم ساخت گردنبندهای خاص با سنگ ماه تولد

مرحله دوم: سیم های بریده شده را به حالت عمود برهم یا همان علامت بعلاوه روی هم بگذارید. نقطه میانیشان را پیدا کنید. سیم ها را دورهم بیچانید با این کار یک طرف آویز را درست کرده اید. دقت کنید که در انتها از هر دو طرف به قدر مساوی سیم باقیمانده باشد. تعداد پیچ ها به اندازه سنگتان بستگی دارد.

اگگر مدت هاست به فکر برق انداختن زیورآلات طلای خود هستید، مطلب 4 روش معجزه آسا برای برق انداختن زیورآلات طلا را مطالعه کنید!

مرحله سوم ساخت گردنبندهای خاص با سنگ ماه تولد

مرحله سوم: قسمت پیچ خورده سیم ها را کنار سنگ ماه تولدتان نگه دارید و دو سیم را از هم جدا کرده تا اندازه حلقه مورد نیاز برای پایین گردنبند را متوجه شوید. شما در حال درست کردن یک سبد برای نگهداری سنگتان هستید.

مرحله چهارم ساخت گردنبندهای خاص با سنگ ماه تولد
مرحله چهارم ساخت گردنبندهای خاص با سنگ ماه تولد

مرحله چهارم: حالا در سمت دیگر سنگ نیز سیم ها را به هم بیچانید تا به اندازه پیچ های سمت دیگر شود. بهتر است پیچ اول را به همراه سنگ بزنید تا اندازه حلقه جا به جا نشود و بعد سنگ را برداشته و ادامه کار را انجام دهید.

مرحله پنجم ساخت گردنبندهای خاص با سنگ ماه تولد

مرحله پنجم: تقریبا سبد نگهدارنده سنگ محبوبان را ساخته اید؛ تنها کافیست سنگ ماه تولدتان را درون آویز فیکس کنید. برای این کار در جلو و عقب سنگ سیم های مخالف هم را به هم برسانید. این مرحله زمان نشان دادن خلاقیتتان است. سیم ها را به هر شکلی که می خواهید به هم نزدیک کنید.

مرحله ششم ساخت گردنبندهای خاص با سنگ ماه تولد
مرحله ششم ساخت گردنبندهای خاص با سنگ ماه تولد
مرحله ششم ساخت گردنبندهای خاص با سنگ ماه تولد

مرحله ششم: بعد از نزدیک کردن سیم ها به هم، آن ها را دو به دو با هم بپیچانید و در نهایت پیچ جلویی و عقبی را با هم بپیچانید و تاب دهید.

مرحله هفتم ساخت گردنبندهای خاص با سنگ ماه تولد

مرحله هفتم: حالا نوبت درست کردن حلقه انتهای آویز است تا بتوانید زنجیر را از درونش رد کنید. با دم باریک هم می توانید این حلقه را درست کنید؛ پس نیازی نیست وسایل گران بخرید! سیم های اضافه را به صورت مارپیچ در قسمت پایین حلقه بیچانید با این کار یک گره عالی خواهید داشت.

مرحله هشتم ساخت گردنبندهای خاص با سنگ ماه تولد

مرحله هشتم: زنجیر دلخواهتان را به این آویز سنگ زیبای ماه تولد اضافه کنید و از انرژی این سنگ های ارزشمند در همه جا استفاده کنید. برای سنگ های بزرگ تر می توانید از زنجیر های بلند تر استفاده کنید و به عنوان یک رومانتویی شیک و خاص سنگی استفاده کنید.

اگر تمایل به ساخت گردنبند با سنگ ماه تولدتان را ندارید بهتر است یک گردن آویز آماده خریداری کنید. چطور است سری به ویترین کالاهای اهالی فن در چیدانه بزنید!

 

مطالب پیشنهادی:

دکوراسیون ماه تولد، چیدمانی که برای شما ممنوع است!

رنگ ماه تولد، کدام رنگ مناسب شما و دکوراسیونتان است؟

عنصر سال تولد در فنگ شویی، عدد شانس دکوراسیون شما کدام است؟

تزیین خانه برای جشن تولد، با این ترفندها مثال زدنی میشه!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه