Chidaneh.com placeholder image

رنگ ماه تولد، کدام رنگ مناسب شما و دکوراسیونتان است؟

به قلم: گلنار

 

صور فلکی و طالع بینی های نجومی در مورد ماه های تولد همیشه و برای همه افراد در سرتاسر جهان جذاب و جالب بوده و هست. به دنبال این نمادها و مفاهیم، خیلی از ما جواهرات، رنگ ها، نمادهای خوش یمن، عطرها و خیلی چزهای دیگر را در مورد ماه تولدمان جست و جو می کنیم و این خود عاملی سرگرم کننده برایمان محسوب می شود. در این مطلب من با استفاده از صور فلکی به سراغ رنگ های مناسب برای هر ماه تولد رفتم و شما را به دیدن 12 رنگ در دکوراسیون های مختلف دعوت می کنم. 

سرویس خواب بالسا

خانه زیبای من
دکوراسیون دیوار قرمز
خانه زیبای من

عرفان شریف نژاد: عکاس
مبل ال در دکوراسیون پذیرایی
عرفان شریف نژاد: عکاس

فروردین : قرمز

معمولا برای متولدین فروردین رنگ های روشن و پرانرژی به ویژه قرمز بسیار ایده آل خواهد بود. این رنگ به افراد متولد فروردین اجازه می دهد تا در دامنه امن خودشان زندگی کرده و در عین حال سبب افزایش آرامش روحی، انرژی و ابتکار آن ها نیز خواهد بود. رنگ قرمز برای فروردینی ها اشتیاق برای زندگی و قدر را به همراه دارد. این رنگ بنا برسلیقه افراد می تواند به شکل های مختلف در دکوراسیون مورد استفاده قرار بگیرد.

مطلب پیشنهادی : 7 ایده استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی منزل

گروه معماری فرم و فضا
رنگ سبز در دکوراسیون پذیرایی
گروه معماری فرم و فضا

عرفان شریف نژاد: عکاس
خانه قیطریه
عرفان شریف نژاد: عکاس

اردیبهشت : سبز

سبز برای پرورش روح و ارتباط با طبیعت برای متولدین اردیبهشت پیشنهاد می شود. دقیقا مانند آن چه که در طبیعت و در فصل بهار اتفاق می افتد، رنگ سبز برای این افراد نیز نشان دهنده رشد و پیش رفت خواهد بود. اردیبهشتی ها می توانند از این رنگ برای مبلمان مخمل دردکوراسیون منزلشان بهره ببرند. البته گیاهان طبیعی نیز نباید فراموش شوند. 

مطلب پیشنهادی : رنگ سال 97، ست سبز زیتونی هم تو خونه هم مهمونی!

محمد محسنی
رنگ زرد در دکوراسیون داخلی
محمد محسنی

ثمین موسوی
میز جلو مبلی چوبی
ثمین موسوی

خرداد : زرد

متولدین این ماه اغلب با رنگ زرد همراه خواهند بود. انعطاف پذیری و اجتماعی بودن از ویژگی هایی است که زرد را برای متولدین خرداد مناسب می کند. بهتر است از این رنگ برای یک مبل تکی، کوسن ها و فرش های مدرن در دکوراسیون بهره ببرید. فراموش نکنید که این رنگ نمادی از خورشید بوده و به دنبال خود افکار درخشان را به همراه خواهد آورد.

مطلب پیشنهادی : 7 ترکیب رنگی بی نظیر با زرد

معین صالحی
خانه ای با اِلمان های ایرانی، خانم نسترن مرتضوی
معین صالحی

ثمین موسوی
طراحی اتاق خواب سفید
ثمین موسوی

امیر صادقی
خانه آریا و ساناز در مهرشهر کرج
امیر صادقی

تیر : سفید و نقره ای

نور منعکس شده از رنگ سفید و نقره ای یک فضای روشن و تمیز را ارائه می دهد. این رنگ برای متولدین تیرماه نماد خلوص و درخشندگی است و به نوعی عشق را در زندگی شان جریان خواهد داد. رنگ سفید برای دیوارها، سقف و رنگ نقره ای بیش تر برای اکسسوری ها و لوازم دکوری مناسب است.

مطلب پیشنهادی : انواع رنگ سفید در دکوراسیون منزل را بشناسید!

معین صالحی
آینه و کنسول کلاسیک
معین صالحی

مرداد : طلایی

رنگ طلایی یک رنگ خیره کننده و جذاب است که برای افراد متواد مرداد نیز می تواند نماد انرژی مثبت، قدرت و اعتبار باشد. این رنگ در زندگی مردادی ها چشم اندازی گرم و خوش بینانه ازآینده را نشان داده و می تواند در جزییات بسیاری از وسایل خانه، مانند قاب عکس، آینه، دستگیره ها و …. مورد استفاده قرار بگیرد. 

مطلب پیشنهادی : اتاق خواب های لوکس با رنگ طلایی!

استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)
رنگ سبز در دکوراسیون داخلی
استودیو معماری اسکیس (سهامی خاص)

شهریور : سبز و قهوه ای

برای متولدین شهریور ترکیب رنگ های سبز و قهوه ای، نماینده یک سبک کلاسیک و همین طور نشان دهنده رشد مداوم و متمرکز آن هاست. رنگ قهوه ای از ثبات درونی در زندگی آن ها می گوید و سبز هم همان رشد و فعالیت در طبیعت را به نمایش می گذارد. بهتر است در دکوراسیون خانه از هر دو این رنگ ها در کنار هم استفاده شود.

مطلب پیشنهادی : از رنگ بژ تا قهوه ای سوخته در دکوراسیون داخلی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی کوچک و زیبای اندیشه
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی منزل مسکونی خیابان زمزم
امیر صادقی

مهر : صورتی و آبی

صورتی و آبی، هر دورنگ های آرامش بخش و جذاب برای شخصیت های متولد مهرماه هستند. صورتی نماینده یک نسیم خنک و آبی روشنی بخش است که در کنار هم وضوح و تعادل را افزایش می دهند. استفاده از این دو رنگ کاملا به سلیقه هر فرد بستگی داشته اما بهتر است از صورتی به میزان محدودتر و فقط در برخی از اکسسوری ها بهره گرفته شود. 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون داخلی خانه، صبرا ترکیب رنگ آبی و صورتی را می پسندد!

ثمین موسوی
دکوراسیون آشپزخانه مدرن
ثمین موسوی

آبان : مشکی و صورتی 

احساسات شدید و پرشور متعلق به افراد متولد آبان است که با رنگ مشکی و در ترکیب با صورتی نشان داده می شود. مشکی نمادی از قدرت بوده که جسارت آبان ماهی ها را به نمایش می گذارد و در کنار رنگ صورتی، ترکیبی خاص ایجاد می نماید. در فرهنگ غربی، رنگ سیاه با مرگ و تولد دوباره همراه بوده و تا حدودی شخصیت این افراد را مرموز نشان می دهد. معمولا از این رنگ در دکوراسیون برای ایجاد عمق استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی : سوئیت 50 متری مرد جوان، خانه مشکی پوش اکباتان

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از آپارتمان بازسازی شده خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

آذر : بنفش

به عنوان رنگ معنویت و آگاهی، بنفش برای متولدین آذر مناسب خواهد بود. این رنگ آذر ماهی ها را به سمت روشنگری و باز بودن فکر کشانده و شادی را برایشان به همراه می آورد. در دکوراسیون خانه به طور گسترده ای می توان از این رنگ استفاده کرد که مبلمان، رنگ آمیزی دیوار، پرده ها و … مثال های مناسبی برای آن هستند. 

مطلب پیشنهادی : 7 رنگ خوش ترکیب با بنفش در دکوراسیون منزل!

امیر صادقی
عکاسی منزل رنگی یاسمن و نعیم در کرج
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون خاص در پردیس
امیر صادقی

دی : یاقوت کبود و خاکستری

یاقوت کبود رنگی بسیار خاص است که برای متولدین این ماه اعتماد به نفس زیاد را به همراه خواهد داشت. اکثر متولدین دی به دنبال خاص و متفاوت بودن هستند که این رنگ به خوبی این کار را برایشان انجام می دهد. در کنار این رنگ، خاکستری کمی محافظه گری و ثبات را نشان داده و به متعادل شدن کارها کمک خواهد کرد. در دکوراسیون خاکستری از جمله رنگ های خنثی و پرکارربرد محسوب شده و یاقوت کبود می تواند منحصرا برای یک کاناپه مخملی و یا چند مبل تکی به کار رود.

مطلب پیشنهادی : آبی لاجوردی، دکوراسیون با این رنگ ایرانی همیشه رو بورسه!

امیر صادقی
ویلای خانواده زندی در قلب مزرعه
امیر صادقی

بهمن : آبی

آبی آرام کمک می کند تا ایده های درخشان در متولدین این ماه خلق شده و انرژی زیاد و بی قراری خود را متعادل سازند. رنگ آبی روشن نشان دهنده آرامش بوده و در نتیجه به ایجاد جریان بدون تنش از ایده ها، گفتگوها و آزمایش ها کمک می کند. در انتخاب رنگ آبی بهتر است از دریا الهام گرفته شده و همان تنالیته برای رنگ آمیزی دیوارها، سرویس خواب در اتاق خواب و پرده ها به کار رود. 

مطلب پیشنهادی : انواع رنگ آبی، آبی ایرانی یا آبی فرانسوی؟

امیر صادقی
رنگ آبی و سبز در دکوراسیون
امیر صادقی

امیر صادقی
منزل رنگی یاسمن و نعیم در کرج
امیر صادقی

اسفند : سبز روشن

رنگ سبز روشن نماد زندگی، طراوت و تشویق به بهبود یافتن است. متولدین اسفندماه با این رنگ انرژی زیادی به دست آورده و و می توانند از احساسات زیادشان نسبت به مسائل پیرامون بکاهند. این رنگ هم می تواد به میزان محدود در کوسن ها و وسایل پارچه های به کار رفته و هم برای وسایل بزرگ تر مانند مبل ها، پرده ها و حتی فرش مورد استفاده قرار بگیرند. 

“این مباحث صرفا جهت سرگرمی بوده و هیچ منبع علمی ندارند"

اگر به این موضوع علاقه مندید، مطالب زیر را نیز دنبال نمایید : 

منبع : goodhousekeeping

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه