Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون لوکس، با این نکته ها ارزون تمام میشه!

به قلم: گلنار

 

شاید زمانی که می خواهیم در مورد خانه های لوکس و یا دکوراسیون لوکس صحبت کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان می آید گران قیمت بودن وسایل و دکور خانه است. فکر می کنیم فرش ها، مبلمان، اکسسوری ها و حتی کوچک ترین وسایل از مکان خاصی تهیه شده اند و یا سفارشی هستند که مسلما هر دو مورد هزینه زیادی را نیز در برخواهد داشت. اما باید به شما بگویم که برخلاف تصورتان، همیشه دکوراسیون لوکس به این گرانی تمام نمی شود و کاملا برعکس شما به راحتی می توانید با چند ترفند و نکته ساده، بدون هزینه خیلی زیاد، منزلتان را با یک دکوراسیون لوکس دیزاین کنید. من چند ایده از طراحان داخلی را به شما معرفی می کنم.

چوب و هنر

دکوراسیون لوکس

قاب گچی تزیینی برای دکوراسیون لوکس

تزیینات گچی آماده، یکی از ساده ترین و البته سریع ترین روش هایی هستند که شما می توانید بدون نیاز به هزینه زیاد، یک فضا با ظاهری عالی و لوکس داشته باشید. برای این کار بهتر است دیوارها را از قبل آماده کرده و قسمت های مهم و شاخص را انتخاب نمایید. به طور مثال در تصویر بالا، دیوارهای کناری شومینه، برای این کار انتخاب شده اند که باعث می شوند شومینه در فضای نشیمن شاخص تر شده و یک نقطه کانونی زیبا تشکیل دهد. با این کار شما صرفا از عناصر تزیینی برای زیبایی استفاده نکرده و آن ها را کاربردی تر نیز می کنید.

مطلب پیشنهادی : 10 راز دکوراسیون لوکس با کمترین هزینه!

دکوراسیون لوکس

چیدمان وسایل عتیقه در دکوراسیون لوکس

هیچ چیزی به اندازه وسایل عتیقه و آنتیک با ارزش نیستند. این ارزشمندی صرفا به دلیل گران بودن آن ها نیست، بلکه ممکن است بسیار ارزان بوده اما خاطرات و ارزش معنوی زیادی را برای شما داشته باشند. شما به آسانی نمی توانید وسایل و ظروف عتیقه را در همه جا و همه فروشگاه ها پیدا کنید، بنابراین اگر فکر می کنید به دکوراسیون لوکس علاقه مندید، گوشه ای را برای آن ها درنظر بگیرید. مسلما وسایل بزرگ تر تاثیر زیادی در فضا می گذارند اما اکسسوری ها و دکوری های کوچک نیز می توانند این ایده را برای شما عملی سازند. 

مطلب پیشنهادی : با وسایل و ظروف نقره دکوراسیون لوکس تان را به رخ بکشید!

دکوراسیون لوکس

شکل های منحنی برای یک خانه لوکس

خطوط مستقیم و ساده بیش تر دکوراسیون را به سمت سبک های مدرن می برد اما برعکس، فرم های منحی و گرد نماینده سبک های لوکس و تا حدودی کلاسیک هستند. برای داشتن یک دکوراسیون ایده آل بهتر است سعی نمایید ترکیبی از شکل ها و فرم های گوناگون را در کنار هم داشته باشید. وسایل با شکل منحنی و گرد لوکس بودن را در فضای شما افزایش می دهند، آینه، سینی، دکوری ها و حتی لوستر و چراغ آویز همگی می توانند این فرم را برای شما به همراه داشته باشند.

مطلب پیشنهادی : خانه لوکس، برای این دکوراسیون چی بخریم؟

دکوراسیون لوکس

پرد های سفارشی کلاسیک

هیچ چیزی بیش تر از این پرده ها نمی تواند ظاهر دکوراسیون اتاق شما را لوکس نشان بدهد. شاید پیدا کردن یک مدل خاص با این ویژگی ها کمی زمان بر و حتی گران باشد، اما در عوض مطمئن هستید که ارزشش را خواهد داشت. تصویر بالا نمونه بسیار خوبی از این مدل پرده ها را به شما نشان می دهد : ترکیب فلز و چوب به همراه دوخت خاصی برای پارچه که با حلقه های فلزی آویزان شده اند. اگر دقت نمایید متوجه می شوید که این مدل پرده برخلاف نمونه های کلاسیک رایج این روزها، هیچ گونه تزیینات اضافی و والان پرجزییات نداشته و در عین سادگی لوکس بودن را نیز به همراه خود می آورد.

مطلب پیشنهای : مدل والان جدید، 12 طرح برای انواع پرده!

دکوراسیون فلزی

اضافه کردن وسایل فلزی

سطوح فلزی به لوکس بودن یک اتاق کمک زیادی می کنند. با این حال، لازم نیست که در به کار بردنشان زیاده روی به خرج دهید، فقط کافی است برخی از وسایل یا اکسسوری ها را از جنس برنجی، مسی و یا حتی نقره ای انتخاب نمایید. میزان مات یا براق بودن آن ها نیز کاملا به سلیقه شما و میزان علاقه تان به زرق و برق و تجملات بستگی دارد اما من مدل های مات را به شما پیشنهاد می کنم.

مطلب پیشنهادی : تزیینات فلزی در دکوراسیون، 8 ایده کاربردی و جدید!

دکوراسیون لوکس

گل های تازه در خانه لوکس

گل های تازه می توانند خیلی سریع کیفیت یک اتاق را افزایش دهند؛ مسلما دسته گل های بزرگ تر تاثیر بیش تی نز دارند اما این به این معنا نیست که شما نمی توانید از زیبایی گل در دسته های کوچک تر محروم باشید. بهتر است بیش تر این گل ها را بر روی میز قهوه خوری و یا در ورودی منزلتان بگذارید. البته اگر ساعت های زیادی را در منزل می گذرانید، در اتاق خواب ها نیز می توانید از ان ها بهره برید.

مطلب پیشنهادی : چگونه دکوراسیون منزل را با گل های طبیعی تزیین کنید؟

دکوراسیون لوکس

دکوراسیون لوکس با خلق قاب های هنری

منظور از قاب در این مورد، قاب عکس نیست، بلکه منظور رسیدن به یک تصویر هنری و زیبا به واسطه چیدمان درست اشیا و وسایل است. به زبان ساده تر، زمانی که می خواهید یک قفسه کتاب، شومینه یا بوفه و یا هرمکان دیگری را چیدمان کنید، به ترکیب و هماهنگی بین وسایل دقت زیادی داشته و آن را به چشم یک تابلوی هنری ببینید. با این کار شما به هر قسمت از منزلتان که نگاه می کنید، یک زاویه و قاب هنری جذاب را خواهید دید که به لوکس تر شدن دکوراسیونتان کمک بسیار زیادی می کند. در تصویر بالا، کتاب ها به شکل های مختلف در طبقات چیده شده و هر کدام هارمونی خاص خود را دارد. چیدمان کتاب در کتابخانه مثال خوبی برای تمرین این کار است.

درمورد دکوراسیون لوکس بیش تر بدانید :

منبع : thespruce.com

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه