Chidaneh.com placeholder image

برگزاری مهمانی در منزل، ارزون و کامل از مهمونا پذیرایی کن!

به قلم: کیمیا مرادی

 

فصل بهار را دو چیز دل انگیز تر می کند. عطر گل ها و دورهمی های شاد! بیایید با برگزاری یک مهمانی اقتصادی عمر دورهمی ها را بیش تر از پیش کنیم. با چیدانه همراه باشید تا با ملزومات یک مهمانی اقتصادی بیش تر آشنا شوید.

قالیشویی ادیب

برگزاری مهمانی در منزل

تزئینات غیر ضروری را حذف کنید!

همه ما دوست داریم مهمانیمان بی نقص و ایده آل باشد. اما گاهی اوقات تزئینات بیش از حد، فضا را تنگ می کنند. مخصوصا در خانه ها و آپارتمان های نقلی امروزی! پس با تزئینات پر حجم و زرق و برق دار خداحافظی کنید تا هم فضای بیش تری برای پذیرایی از مهمانان داشته باشید و هم در هزینه ها صرفه جویی کنید.

شمع برای تزیین مهمانی منزل

تزیینات شمع برای مهمانی ها

تزیین شمع مهمانی

البته حذف تزئینات غیر ضروری، به این معنا نیست که مهمانی را خشک و خالی برگزار کنید! شما می توانید با حداقل وسایل، یک فضای شیک را برای مهمانیتان به ارمغان آورید. نظرتان در مورد استفاده از شمع چیست؟ البته اگر مهمانیتان را در یکی از شب های بلند بهاری برگزار می کنید. با استفاده از شمع های عطری، بوی خوش به فضای منزلتان اضافه کنید. همچنین می توانید در هنگام پذیرایی از مهمانان، آهنگ بی کلام را به عنوان پس زمینه مهمانی با صدای کم پخش کنید. در ذهن مهمانان بوی خوش و صدای روح انگیز ماندگار تر از هرنوع تزئینات اضافی و جا گیر است. بد نیست گاهی هم آهنگ را شاد کنید!

مطلب مرتبط: برگزاری مهمانی عصرانه، حال و هوای تابستانی یادتان نرود!

نوشیدنی سنتی برای مهمانی

شربت های سنتی برای مهمانی

در مهمانی نوشیدنی سنتی سرو کنید!

در مهمانی، پذیرایی از مهمانان را با چه نوشیدنی شروع می کنید؟ چای هم خوب است اما برای بهار و تابستان شاید یک نوشیدنی خنک مناسب تر باشد. این روزها نوشیدنی های سنتی روی مد هستند. البته این یک مد خوب در مهمانی هاست. هم سالم هستند و هم به نسبت آبمیوه ها مقرون به صرفه تر! اغلب این نوشیدنی ها در کم ترین زمان ممکن آماده سرو می شوند. شربت بیدمشک، تخم ریحان، نعناع و خاکشیر گزینه های مناسبی برای منوی نوشیدنی ها هستند. چیدانه چند ترفند برای درست کردن این شربت های سنتی دارد:

  • شربت ریحان: برای تهیه این نوشیدنی مقداری آب قند رقیق را با دو فنجان برگ ریحان خرد شده مخلوط کنید، داخل ظرف درداری بریزید و به مدت یک ساعت در ظرف را ببندید. بعد از آن مایع را صاف کنید و سپس در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده نوشیدن شود.
  • شربت تخم شربتی: تخم شربتی را شسته، عسل یا شکر را با مقداری آب ولرم حل کرده، بعد تخم شربتی و عسل را با آب ترکیب می‌کنیم. اندکی زمان لازم است تا تخم شربتی لعاب بیندازد.
  • شربت بید مشک: شکر، آب و تکه های یخ را هم درون مخلوط کن بریزید و چند بار روشن خاموش کنید تا یخ ها خرد شوند. عرق بهار نارنج، گلاب، عرق هل، عرق بید مشک را در مخلوط کن به مواد قبلی (شکر،آب و یخ)اضافه کرده و دوباره با هم مخلوط کنید.حالا شربت را در لیوان ریخته و سرو کنید.

خرید برای مهمانی

قبل از مهمانی تخفیف قروشگاه ها را از دست ندهید!

این روزها بین فروشگاه های زنجیره ای و نام آشنا رقابت بر سر عرضه محصولات با کیفیت در عین حال با قیمت پایین تر است. بعض از فروشگاه ها جشنواره های خرید می گذارند و بعضی ها همواره تخفیف هستند. سعی کنید به صرفه ترین خرید ممکن را داشته باشید!

انتخاب غذا برای مهمانی

غذاهای اقتصادی که در مهمانی همه دوست دارند!

می توانید هزینه های صرفه جویی شده در سایر بخش ها را به این قسمت اختصاص دهید. در هر صورت دستپخت شما بهترین است! با یک پیش غذای ساده شروع کنید! مثل: سوپ هویج. سوپ هویج یک پیش غذای خوش رنگ است که به راحتی می توانید، طعم آن را با آب مرغ یا گالینابلانکا متفاوت و خاص کنید.

انتخاب غذا و دسر برای مهمانی

غذای اصلی را می گذاریم به عهده خوتان! هرچه باشد شما با سلیقه مهمانانتان بیش تر آشنایید. توصیه چیدانه به شما استفاده از تنها یک نوع غذا است. اگر اصرار به تنوع دارید، بهتر است یک مدل خورشت را با دو مدل برنج سرو کنید. در واقع برنج بیش تری درست نمی کنید! فقط به دو قسمت تقسیم می کنید. مثل: مرغ همراه با پلو ساده و باقالی پلو.

انتخاب دسر مهمانی

سرو دسر مهمانی

سرو غذاها را با یک دسر خوشمزه و هیجان انگیز به پایان برسانید. رنگی ترین، ارزان ترین و دوست داشتنی ترین دسر نزد ایرانیان، ژله است و بس! ژله را در مدل های مختلف می توانید تزئین کنید. خودتان در این کار استادید.

مطالب مرتبط:

سفره هایتان پر رونق! تا به حال از ثبت درخواست در چیدانه استفاده کرده اید؟

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
آرزو در تاریخ 30 فروردین 1402
دنبال ایده برای نوشیدنی ولکام بودم شربت های سنتی را از مقاله تون انتخاب کردم مرسی

ثبت دیدگاه