Chidaneh.com placeholder image

چیدمان نشیمن اِل؛ چه طوری بچینم؟!

به قلم: نجمه مهران پور

شما از چیدانه پرسیدید:

قالیشویی ادیب
  • سوال مخاطب چیدانه: سالن منزل ما، ال شکل است و قسمت نشیمن از پذیرایی جداست، و من برای جهیزیه فقط یک دست مبل می توانم تهیه کنم. چطور بچینم و لطفا جای میز تلویزیون را هم پیشنهاد بدهید.

چیدانه به شما پاسخ می دهد:

  • پاسخ مشاوران چیدانه: قبل از هرچیز، شروع زندگی مشترک را به شما تبریک می گویم و آرزو میکنم خانه ی بختتان همیشه مالامال از عشق و خوشبختی باشد!

 

سالن با فرم ال، گرچه ممکن است در نگاه اول، وسعت دید و عمق فضای مستطیل یا مربع شکل را نداشته باشد، اما از بعضی جهات، برتری هایی هم دارد؛

  1. تفکیک فضایی در سالن ال شکل، بهتر صورت می گیرد.
  2. به راحتی می توانید یک نشیمن و غذاخوری مجزا داشته باشید.

طراحان دیمان
میز ناهارخوری
طراحان دیمان

اما اگر یک دست مبلمان برای منزلتان در نظر گرفته باشید، می توانید با قرار دادن یک میز ناهارخوری، یکی از باله ها را به فضای غذاخوری اختصاص دهید. ترجیحا باله ی نزدیک تر به آشپزخانه، به عنوان غذاخوری در نظر گرفته می شود، تا تردد اضافی به آشپزخانه هنگام سرو غذا را تا حد امکان کاهش داده و دسترسی سریع تری جهت انتقال ظروف، میسر سازد.

10ایده شیک و زیبا برای دکوراسیون داخلی غذاخوری منزل شما داریم!

اندازه‌های کلیدی برای یک غذاخوری دلچسب را می دانید؟

 

چیدمان نشیمن اِل شکل

اگر  دو باله، هم اندازه نیستند، پیشنهاد می کنم باله ی کوچک تر را به فضای غذاخوری اختصاص دهید؛ چراکه مبلمانی که در این قسمت قرار می‎دهید(میز ناهارخوری)، طبیعتا به فضای کم تری نیازمند است؛ غذاخوری یک فضای حضور موقت است و معمولا زمانی بیش از یک ساعت در آن صرف نمی کنیم. اما در فضای نشیمن و پذیرایی، ساعت ها وقت می‎گذرانیم و مشغول گپ و گفت و تماشای تلویزیون می شویم، در نتیجه، فضای بزرگ تر و مطلوب تر را برای آن در نظر می گیریم.

چیدمان نشیمن اِل شکل

اگر دوست دارید سرو غذا را به یک میز صبحانه خوری جمع و جور در آشپزخانه محدود کنید، یا به هر علت، اتاق غذاخوری برای شما چندان پرکاربرد نیست، به جای میز ناهارخوری می توانید با قراردادن یک میز مطالعه ی کوچک، یا یک کتابخانه ی شخصی زیبا و یک یا دو صندلی راحتی به همراه یک میز عسلی در کنار آن، حال و هوای این قسمت از خانه را متفاوت کنید و یک اتاق مطالعه ی دوست داشتنی و منحصر به فرد از آن بسازید!

مطمئن باشید مهمان هایتان هم از این فضای خلاقانه ی زوج فرهیخته و کتاب دوست، استقبال خواهند کرد!

9 کتابخانه یا قفسه معلق که شما را سر ذوق می‌آورند ببینید!

می توانید کتابخانه ی جدیدتان را از میان این 11کتابخانه خلاقانه انتخاب کنید!

چیدمان نشیمن اِل شکل

تکنیک ایجاد ارتباط فضایی در سالن ال شکل

نحوه ی چیدمان مبلمان، تاثیر زیادی در ایجاد ارتباط میان فضا‎‎ها دارد؛ به نحوی که اگر زاویه دید مستقیم و بدون انحرافی به زون دوم ایجاد کند و امکان گفتگو و تعامل افراد در این دو قسمت فراهم شود، ناخودآگاه مرز میان آن ها را در هم شکسته، فضا را وسیع تر نشان می دهد. حتی فرش یا قالیچه ای که برای این دو قسمت انتخاب می کنید، اگر از لحاظ رنگ و طرح، با هم متناسب باشند، نقش موثری در ایجاد یکپارچگی بصری خواهند داشت.

مطالب پیشنهادی:

بهترین چیدمان مبلمان برای دکوراسیون شما کدام است؟

طرز چیدمان پذیرایی، یک اتاق با ده چیدمان متفاوت!

15 ایده بزرگ برای اتاق های نشیمن کوچک

نورپردازی نشیمن، دکوراسیون پر از نور داشته باشید!

چیدمان نشیمن اِل شکل

تلویزیون را کجا قرار دهم؟

تلویزیون و شومینه از اجزایی در دکوراسیون محسوب می شوند که هرجا باشند، به نقطه ی کانونی آن قسمت تبدیل می شوند و چیدمان حول آن ها صورت می گیرد. می توانید کاناپه ی سه نفره را مشرف بر فضای مجاور، و میز تلویزیون را مقابل آن قرار دهید و سایر اجزای مبلمان را با توجه به محور ایجاد شده، حول کانون تلویزیون جانمایی کنید.

برای نتیجه گیری بهتر، خوب است بدانید:

اشتباهات رایج در دکوراسیون نشیمن، 8 نباید مهم!

 

امیدوارم مهمان بعدی تور خانه گردی چیدانه شما باشید!

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه