Chidaneh.com placeholder image

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد، استقبال ویژه از مهمان تازه وارد!

به قلم: نجمه مهران پور

 شما از چیدانه پرسیدید:

  • من یک اتاق 3*2دارم که می خواهم برای نوزاد تزیینش کنم، کمد دیواری هم در اتاق دارم که وسایل خودم را در آن گذاشته ام. لطفا به من پیشنهاد بدهید.

چیدانه به شما پاسخ می دهد:

اسکای اسکرپر
  • شاید باورتان نشود، ولی با اهمیت دادن به چیدمان اتاق نوزادتان، از همین حالا مشغول پایه ریزی شخصیت آینده ی این کوچولوی تازه وارد هستید! پس باید از این اتاق، بستری بسازید برای پرورش خلاقیت و رشد و شکوفایی استعدادهای او. این مهم حاصل نمی شود مگر با رعایت اصول ایمن سازی محیط و مبانی هنری و روانشناسی  فضای زندگی کودک. 
  •  بابت آرامشی که از حالا برای آینده ی فرزند دلبندتان پس انداز می کنید، شما را تحسین می کنم!

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد

اصول ایمن سازی اتاق کودک

  • اگر در انتخاب تخت و کمد دقت می کنید تا لبه های تیز نداشته، و دارای حفاظ و ارتفاع مناسب باشد…
  • اگر برای پریزهای برق، در پوش مناسب در نظر می گیرید…
  • اگر دما و تهویه مطبوع محیط را همواره مد نظر دارید و محیط را از گرد و غبار پاک می کنید…
  • اگر تخت نوزاد را، از مجاورت مستقیم نور خورشید و وزش باد، محافظت می کنید…
  • و هزاران اما و اگر دیگر، که والدین دلسوز و مهربان، برای محافظت از فرزند عزیزشان، همواره مدنظر قرار می دهند، پس شما به اصول ایمن سازی محیط رشد کودکتان پایبندید!

مطلب پیشنهادی :  طراحی اتاق نوزاد، 9راز مهم که والدین نمی دانند!

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد

اصول هنری و روانشناسی در دکوراسیون اتاق کودک

رنگ ها، تاثیر فوق العاده ای بر خلق وخو و روح و روان همه ی ما انسان ها، از نوزاد تا بزرگسال، دارند. رنگ غالبی که برای اتاق کودک در نظر می‎گیرید، می تواند بر هوش، اعتماد به نفس، احساسات، و سایر جنبه های شخصیتی کودک تاثیرگذار باشد.

 مطلب پیشنهادی : معجزه ی طراحی داخلی در دکوراسیون اتاق کودک!

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد

اما چطور رنگ مناسب برای کودک را انتخاب کنیم؟

نوزاد تا 3ماهگی، همه اجسام پیرامون خود را در بازه ی رنگی سفید و سیاه و خاکستری می بیند. شما هم می توانید اتاقی با همین تم، برایش تدارک ببینید؛ البته در استفاده از رنگ سیاه و خاکستری احتیاط کنید، چرا که رنگ های تیره، به شدت انرژی فضای اتاق را تحت تاثیر قرار می دهند.

مایلید بدونید بهترین دیوارپوش اتاق کودک شما کدام است؟

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد

اما از 3ماهگی به بعد، برای تقویت بینایی نوزادتان، بهتر است کم کم رنگ ها ی شاد را به این ترکیب ساده و خنثای اتاق اضافه کنید. تا 1سالگی، قدرت بینایی کودک رشد کرده و توانایی تشخیص رنگ ها را به خوبی دارد و دیگر می توانید از اسباب بازی های رنگارنگ و دکوری های مختلف(البته با رعایت آرامش فضای اتاق و جلوگیری از هرج و مرج)، استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی :طرح کاغذ دیواری اتاق کودک،این 20مدل شادی بخش را ببینید!

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد

مبلمان اتاق کودک و نوجوان بادریس
دکوراسیون اتاق خواب نوزاد
مبلمان اتاق کودک و نوجوان بادریس

برای اتاق نوزاد، نباید از رنگ های تند و تیز استفاده کرد، به جای آن، رنگ های ملایم و پاستلی توصیه می شود. همه ی رنگ ها زیبا هستند.گرچه آبی، به رنگ پسرانه معروف شده و صورتی را به دختر های ملوس و دوست داشتنی نسبت می دهند، اما انتخاب این رنگ، با شماست و البته در سنین بالاتر، با مشورت کودک نازنینتان.

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر، این گل گلی ها برای شازده خانوم شما

بوتیک خلاقیت سالسو
استیکر دیواری اتاق کودک سالسو
بوتیک خلاقیت سالسو

اما رنگ ها هرکدام تعبیر و تاثیر مخصوص به خود را دارند که در روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی، می توانید به طور کامل با آن ها آشنا شوید.

مبلمان اتاق کودک و نوجوان وینه چوب
سرویس نوزاد نوجوان سایلینگ
diamondمبلمان اتاق کودک و نوجوان وینه چوب

دکوراسیون اتاق نوزاد

تخت و کمد نوزاد

سرویس تخت و کمد، بخش اصلی سیسمونی نوزاد را تشکیل می دهد که از لحاظ رنگ، هماهنگ با تم کلی اتاق و از لحاظ اندازه، باید متناسب با ابعاد اتاق نوزاد، در نظر گرفته شود. یک کمد ویترین دار، محل خوبی برای قرار دادن عروسک و دکوری های کوچک و زیباست.با کمی حوصله و سلیقه، تاثیر فوق العاده ی آن را بر زیبایی اتاق نوزاد مشاهده کنید!

کمد اتاق کودک، 11ایده ی جذاب نظم دهی! را ببینید.

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد
میز تعویض پوشک در اتاق نوزاد

با توجه به ابعاد اتاقی که دارید، خیلی خوب می شود اگر بتوانید یک میز کوچک برای تعویض پوشک نوزاد تهیه کنید.

چیدمان صندلی راحتی در اتاق نوزاد

قرار دادن یک صندلی راحتی، علاوه بر آن که بخشی از دکوراسیون شیک و زیبای اتاق نوزادتان خواهد شد، انتخاب خوبیست برای آنکه کنار تخت خوابش بنشینید و ساعت ها به چهره ی پاک و معصومش چشم بدوزید!

مطلب پیشنهادی : اتاق نوزاد پسر به رنگ صورتی، مگه میشه؟

بوتیک خلاقیت سالسو
استیکر دیواری اتاق کودک سالسو
بوتیک خلاقیت سالسو

کوسن و بالش مناسب اتاق نوزاد

می توانید از کوسن های عروسکی، برای تزیین تخت نوزاد استفاده کنید و آن ها را دور تا دور تختش بچینید. این کوسن ها علاوه بر زیبایی، بستری نرم و لطیف برای نوزادتان فراهم می‎کنند و از ضربه های احتمالی کناره های تخت به بدنش، جلوگیری می کنند.

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد

مبلمان اتاق کودک و نوجوان وینه چوب
سرویس رومانتیک (رنگی)
diamondمبلمان اتاق کودک و نوجوان وینه چوب

تزیین اتاق نوزاد با عروسک

عروسک های پولیش، فارغ از جنسیت نوزاد، جایگاه ویژه ای در اتاقش دارند و رنگ و بوی شاد و دوستداشتنی به فضا می دهند. این موضوع را هنگامی به خوبی متوجه خواهید شد که فرشته ی کوچولوی شما عروسکش را محکم بغل کرده و حاضر نیست یک لحظه آن را از خود جدا کند! عروسکی انتخاب کنید که دکمه یا ملحقات ریز تزیینی خطرناک برای نوزاد، در ساخت آن به کار نرفته باشد و البته ظاهر خشنی هم نداشته باشد.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون اتاق خواب مشترک کودک و والدین، کنار هم ولی جدا از هم!

شیکودک
سیسمونی و اتاق کودک
شیکودک

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد

تزیین اتاق نوزاد با قاب عکس

لحظات زندگی کودک دلبندتان را، از بدو تولد در قاب دوربین ثبت کنید و از آن ها مجموعه ای تهیه کرده، دیوار اتاقش را با آن زیباتر کنید. تصویر چهره ی خندان پدر و مادر، در میان عکس ها، زیبایی آن ها را صد چندان خواهد کرد. وقتی به سن کودکی رسید، نقاشی های هنری اش را هم می‎توانید لابه لای قاب ها اضافه کنید!

نصب آینه در اتاق نوزاد 

یک قاب آینه ی کوچک، جایی دور از تخت نوزاد نصب کنید و عکس العمل های جالبش را هنگامی که اولین بار با تصویر خودش در آینه ملاقات می‎کند ببینید!

روشنایی اتاق نوزاد با چراغ خواب 

کمی با نور بازی کنید! اگر نوزاد شما یک چراغ خواب کوچک در اتاقش داشته باشد، به خوبی می بینید که نور ملایم حاصل از آن، چقدر خوب فضا را برای خواب آرام و شیرینش مهیا می کند.

مطلب پیشنهادی:دکوری خاص برای تزیین اتاق نوزاد، با عکس های زیبای نوزاد

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد

تزیین اتاق کودک با کاردستی اوریگامی

به سایت ها و کتاب های خلاقیت سری بزنید و به کمک آنها چند کاردستی اوریگامی بسازید و این مجسمه های کاغذی بی خطر را به دیوار اتاق نوزاد نصب کنید. مطمئنم وقتی بزرگ تر شد، به دنبال کشف و ساخت مدل های متنوع دیگر، پرورش خلاقیت در وجودش متجلی خواهد شد!

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد

حروف اسم نوزاد

کمی خلاقیت به خرج دهید و با مقوا یا فوم یا تکه های پارچه، حروف اسم فرزند دلبندتان را کنار هم بنشانید و اسمش را روی در اتاق یا بالای تخت خوابش نصب کنید و به این ترتیب، به اتاقش هویت بدهید!

مطلب پیشنهادی : تزئین دیوار اتاق کودک، 10 ایده شگفت انگیز!

بهترین دکوراسیون اتاق نوزاد

آویز دکوری اتاق نوزاد

آویزهای رنگی و براق، همیشه برای نوزادان، جذاب و خواستنی هستند. می توانید آن ها را از فروشگاه های لوازم تولد خریداری کنید یا باز هم دست به کار شده و با کاموا وکاغذ رنگی و توپ های کوچک، خودتان آویزهای زیبا بسازید و از لوستر یا بالای تخت خوابش آویزان کنید.

قول می دهم صدای خنده های شیرینش هنگامی که در آغوش شماست و با دست های کوچکش با آن ها بازی می کند، تمام وجودتان را لبریز از عشق و آرامش خواهد کرد!

شما هم می توانید برای خوش آمدگویی به مهمان کوچکتان از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه