Chidaneh.com placeholder image

رنگ کردن مبلمان منزل، 10 نکته ای که تا به حال کسی به شما نگفته است!

بسیاری از افراد بعد از گذشت زمانی که از برخی وسایل و مبلمان خود استفاده می کنند ترجیح می دهند که خودشان آستین هایشان را بالا بزنند و تغییراتی در آنها ایجاد کنند. برای مثال خیلی ها به سراغ رنگ کردن میز و صندلی هایشان می روند و با تغییر شکل و رنگ آنها، دکوراسیون منزل خود را نیز متغیر و متنوع تر می سازند. در این میان نکاتی وجود دارد که با کمک آنها می توانید فرایند رنگ کردن مبلمان خود را بهتر و کامل تر و هم چنین موفقیت آمیزتر پیش ببرید. به همین دلیل هم در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم که شما را با 10 نکته ای آشنا کنیم که در این مسیر به کمک شما خواهند آمد.

رنگ کردن وسایل و مبلمان منزل

کاغذدیواری آیدی

توجه به گرد و غبارها در رنگ کردن مبلمان

یکی از مسائلی که در زمان رنگ کردن وسایل می تواند کار شما را خراب کند وجود گرد و غبار موجود در فضا است. طبیعی است که وجود گرد و غبارهای موجود در فضا اجتناب ناپذیر است و نمی توان آنها را از محیط دور کرد. با این حال شما می توانید با راهکارهایی از نشستن آنها بر روی وسایل خود جلوگیری نمایید. توصیه ما این است که سطوح مبلمان و میز و صندلی خود را قبل از شروع رنگ آمیزی به طور کامل سنباده بکشید و آن را صیقل دهید تا پستی ها و بلندی های سطح به طور کامل گرفته شد. با این کار احتمال تجمع گرد و غبار کاهش پیدا می کند.

دقت به رنگ آمیزی وسایل در فضاهای کوچک

اگر تصمیم دارید که وسایل و مبلمان خود را رنگ آمیزی کنید باید به ابعاد و فضایی که در اختیار دارید نیز توجه کنید. چرا که اگر در فضایی کوچک باشید احتمالا پروژه رنگ آمیزی تان در مدت زمان بسیار طولانی رخ خواهد داد. در چنین شرایطی باید دقت و تمرکز خود را افزایش دهید تا بتوانید وسیله خود را به خوبی رنگ آمیزی کرده و در عین حال از سایر وسایل نیز به خوبی نگهداری و محافظت نمایید.

مطلب پیشنهادی: آموزش رنگ کاری مبلمان، برای تغییرات بزرگ آماده‌اید؟!

رنگ کردن وسایل

کمک گرفتن از پارچه در رنگ آمیزی چوب

احتمالا در پروسه رنگ آمیزی وسایل و مبلمانتان با پریدن رنگ به قسمت های اطراف کار خود بر خواهید خورد. این کار می تواند به وسایل دیگر شما صدمه بزند. به همین دلیل هم توصیه می کنیم که قبل از شروع کار تعدادی پارچه مناسب تهیه کنید و سطوح اطراف را با آن بپوشانید. با این کار می توانید محیط کار خود را تمیز و مرتب نگه داشته و از سالم ماندن سایر وسایلتان نیز اطمینان خاطر حاصل نمایید.

مطلب پیشنهادی : رنگ مبلمان منزل، انتخاب به سادگی آب خوردن!

جدا کردن قطعات

رنگ آمیزی با جدا کردن قطعات وسایل

اگر بتوانید قبل از شروع پروسه رنگ کردن مبلمان خود، قطعات آن را در صورت امکان از یکدیگر جدا کنید می توانید کار را به صورت تمیزتری ادامه دهید. این کار به شما کمک می کند که حتی به گوشه و کنار وسایل نیز دسترسی داشته باشید و آنها را به خوبی رنگ آمیزی کنید. مزیت دیگری که این کار دارد سرعت بالاتری است که برای خشک شدن رنگ انجام می گیرد.

مطلب پیشنهادی : رنگ کردن وسایل چوبی در خانه، این بار بدون هیچ اشتباهی!

رنگ آمیزی وسایل خانه

استفاده از رنگ آغازگر یا پرایمر در رنگ آمیزی مبلمان

شما می توانید با کمک گرفتن از رنگ های مخصوصی که برای شروع فرایند رنگ کردن مبلمان به کار می آیند و به نوعی مثل پرایمر عمل می کنند استفاده کنید تا بعد از رنگ کردن وسایل و مبلمان خود از قوام و یکدستی آنها اطمینان خاطر حاصل نمایید.

مطلب پیشنهادی : دکوپاژ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه!

اندازه مناسب رنگ

اندازه مناسب رنگ 

معمولا مشکلی که بسیاری از افراد با آن سر و کار دارند باقی ماندن حجم زیادی از رنگ بعد از به پایان رسیدن فرایند رنگ کردن وسایل و مبلمان است. بسیاری از افراد در زمان تهیه رنگ ها به سراغ رنگ های بسیار بزرگ می روند و به همین دلیل هم با چنین مشکلی رو به رو می شوند. توصیه ما این است که برای رنگ کردن مبلمان و وسایل خود به قوطی های رنگ اکتفا کنید و به اندازه ای که به کارتان می آید از آنها استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی : رنگ زدن دیوار، 13 راز نقاشی خانه!

تکنیک رنگ آمیزی

تکنیک رنگ آمیزی وسایل

خیلی از افراد نمی دانند که برای رنگ کردن مبلمان و وسایل خود باید چگونه پیش روند و از چه تکنیکی استفاده کنند. به همین دلیل هم بدون هیچ توجهی چندین لایه رنگ را بر روی سطح مورد نظر می زنند و منتظر می مانند تا خشک شود! به طور کلی می توان چند نکته کلیدی در رابطه با تکنیک رنگ کردن وسایل بیان کرد:

  1. تمام لبه ها و گوشه ها را با قلم مو رنگ کنید.
  2. مقدار مناسبی از رنگ را بر روی رول خود بزنید.
  3. غلطک را بر روی سینی رنگ بگذارید و آن را بچرخانید تا رنگ به طور مساوی بر همه قسمت های آن پخش شود.
  4. قسمت هایی را که هنوز رنگ نکرده اید با کمک غلطک رنگ کنید.
  5. این کار را دوباره تکرار کنید.

مطلب پیشنهادی : رنگ آمیزی دیوار حیاط، چگونه از تابستان خانه لذت ببریم؟!

کیفیت مناسب رنگ

شرکت رنگ آداک
نمونه محصولات شرکت رنگ آداک
شرکت رنگ آداک

انتخاب کیفیت رنگ مناسب

سعی کنید برای تهیه رنگ و سپس رنگ آمیزی مبلمان و وسایل خود دقت کافی را به کار بگیرید تا بعدها دچار مشکل نشوید. در رابطه با کیفیت رنگی که می خواهید انتخاب کنید بهتر است با فروشنده مشورت کرده و بهترین رنگ را انتخاب نمایید.

انتخاب رنگ مبلمان

دقت در انتخاب رنگ

برای بسیاری از پیش می آید که بعد از آن که وسایل خود را رنگ آمیزی می کنند بنا بر شرایطی که در محیط وجود دارد، تاریکی یا روشنایی، سایه و هر دلیل دیگری از انتخاب خود پشیمان می شوند و مجددا به سراغ رنگ دیگری می روند. به همین دلیل نیز توصیه ما این است که در زکان انتخاب رنگ خود دقت بیشتری داشته باشید و تمامی جوانب را بسنجید تا از رخ دادن چنین مسائلی جلوگیری نمایید.

مطلب پیشنهادی : خودتان بسازید: رنگ آمیزی دیوار خانه با طرح گل دار

هزینه رنگ کردن وسایل

هزینه مناسب

قطعا هزینه رنگ کردن وسایل برایتان مناسب خواهد بود، اما این بدان معنا نیست که به سراغ انجام کاری ارزان قیمت و یا سبک و کم کیفیت می روید. مجموع هزینه هایی که برای رنگ کردن وسایل و مبلمان خود پرداخت می کنید به نوبه خود نسبتا زیاد خواهد شد، چرا که شما اقلامی مانند غلطک، پرایمر، برس، پارچه، قلم مو و… را نیاز خواهید داشت. با این حال مجموع این هزینه ها می تواند از تغییر آن وسیله مقرون به صرفه تر باشد.

دانستن این مطالب خالی از لطف نیست :

منبع: remodelista


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه