Chidaneh.com placeholder image

بهترین مارک سرخ کن، مقایسه و بررسی انتخاب ها!

به قلم: تحریریه چیدانه

دستگاه سرخ کن از آن دسته وسایل و لوازم خانگی است که امروزه تقریبا در تمامی خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله مصارف به خصوصی دارد و همان طور که از نامش پیداست می تواند در فرایند سرخ کردن مواد غذایی به کمکتان بیاید. اگر تصمیم به خرید دستگاه سرخ کن دارید و هدفتان آن است که بر روی بهترین ها دست بگذارید باید به شما بگوییم که پیش از هر چیز باید برای به دست آوردن اطلاعاتی در این زمینه آماده شوید. به همین دلیل هم در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید سرخ کن بپردازیم و بهترین مارک سرخ کن را بشناسیم. پس این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

راهنمای خرید سرخ کن

چوب و هنر

آن چه باید درباره سرخ کن ها بدانید!

قبل از آن که بخواهید دست به خرید دستگاه سرخ کن خود بزنید باید بدانید که چه نوع سرخ کنی برای شما و خانواده تان گزینه مناسبی است. در ابتدا انواع سرخ کن ها به میان می آیند. به طور کلی می توان گفت که سرخ کن ها انواع متفاوتی دارند که سرخ کن های گازی، سرخ کن های الکتریکی، سرخ کن های مینی و ایرفرایرها از آن جمله هستند. معمولا سرخ کن های الکتریکی نمونه های رایج تری هستند که برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال اگر می خواهید در رابطه با چند نوع دیگر سرخ کن ها بدانید نیز می توان گفت که سرخ کن های گازی پر مصرف تر و البته بزرگ تر هستند و نوع استفاده مخصوص به خود را دارند. ایرفرایرها و یا همان سرخ کن های بدون روغن نیز با مصرف بسیار کمی از روغن و یا حتی بدون آن با انتقال حرارت در پختن مواد غذایی به کمکتان می آیند. این در حالی است که سرخ کن های مینی نیز همان طور که از نامش پیداست ابعاد کوچک تری دارد و به قول معروف جمع و جورتر است.

نکات خرید سرخ کن

حالا وقت آن می رسد که به سراغ سایر نکات خرید دستگاه سرخ کن برویم. یکی از مسائل مهم در انتخاب سرخ کن مناسب شما، توجه به ظرف و محفظه آن است. شما باید بنا به نوع و میزان استفاده خود به سراغ سرخ کن هایی با ابعاد مناسب بروید. معمولا توصیه می شود که سرخ کن هایی با ظروف استوانه ای تهیه شود، چرا که این نوع از دستگاه های سرخ کن می توانند قطعات بزرگ تری از غذا را در خود جای دهند. نمونه های چهارگوش و زاویه دار نیز مناسب خانواده هایی کم جمعیت است که استفاده کمتری از این وسیله خواهند داشت.

مطلب مرتبط: بهترین مارک آون توستر،‌ همه چیز رو تمام و کمال بدون و بخر!

سبد سرخ کن

در کنار محفظه و ظرف دستگاه سرخ کن باید به سبد درون آن نیز اشاره کرد. سبدها باید در وهله اول قابل جداسازی باشند، چرا که در بسیاری از موارد لازم است که برای مواد غذایی بزرگ تر سبدها را از دستگاه سرخ کن جدا کنید. علاوه بر این، این ویژگی می تواند در شست و شو و تمیز کردن دستگاه نیز به کمک شما بیاید. در این میان بهتر است به سراغ دستگاه سرخ کنی بروید که سبد و روغن گیر آن نوع دستی باشد. چرا که این نوع از سبدها می توانند روغن اضافی غذا را از آن بگیرد. این در حالی است که نمونه های آسانسوری سبدها نمی توانند از پس این کار به خوبی برآیند.

در نهایت نیز می توان اضافه کرد که امروزه بسیاری از مدل های سرخ کنی که در بازار موجود هستند دارای آپشن ها و ویژگی هایی هستند که می توانند در انتخاب شما تاثیرگذار باشند. برای مثال ویژگی هایی از قبیل داشتن تایمر، فیلتر و صافی قابل تعویض، داشتن صفحه نمایش، قابلیت شست و شو، تولید صدای کم و… را نام برد.

مطلب مرتبط: بهترین مارک ماشین ظرفشویی، چرا بوش حرف اول رو میزنه؟

بهترین مارک سرخ کن

بهترین مارک سرخ کن

حالا می رسیم به بخش بررسی بهترین مارک سرخ کن! به طور کلی می توان گفت که پرفروش ترین و بهترین مارک های سرخ کن در بازار فیلیپس، پارس خزر، دلونگی وتفال هستند. این برندها دارای مدل های مختلفی هستند و برخی چند کاره و برخی تک کاره هستند، اما اگر بخواهیم تعدادی از آنها را با توجه به نام پرفروش ترین سرخ کن های وب سایت های آنلاین به شکل مشخصی نام ببریم و آنها را به شما معرفی کنیم می توانیم به این موارد اشاره نماییم:

  • سرخ کن فیلیپس سری viva collection مدل HD9220: این مدل از سرخ کن برند فیلیپس با داشتن ویژگی هایی اعم از سیستم قطع خودکار، قابلیت شست و شو در ماشین ظرف شویی، قابلیت سرخ کردن و کباب کردن و… جزء پرفروش ترین سرخ کن ها بوده است.
  • سرخ کن تفال مدل FX1000: این مدل از برند تفال سر و صدای کمی دارد و با ظاهر زیبا و قیمت مناسب خود تبدیل به مدل های پرطرفدار شده است.
  • سرخ کن چندکاره دلونگی مدل FH1394: این مدل از سرخ کن های برند دلونگی بدون روغن نیز مواد غذایی را سرخ می کند و با وجود کیفیت ساخت عالی و امکانات طبخ متنوعی که دارد تبدیل به یکی از پرفروش ترین های بازار شده است.
  • سرخ کن پارس خزر مدل Naget ZG10A: این مدل دستگاه سرخ کن از برند ایرانی پارس خزر نیز به دلیل تولید داخلی بودن و داشتن قیمت مناسب و کیفیت ساخت خوب خود به یکی از پرفروش ترین های بازار تبدیل شده است.

با این حال برندهای نام آشنای دیگری از جمله مولینکس، مایدیا، ساپر، سرجیو، بیشل، پرینسس، هاردستون و… نیز در بازار موجود هستند که محصولات باکیفیتی را عرضه می کنند.

مطلب مرتبط:بهترین مارک چرخ گوشت، اصلا بخریم یا نخریم؟!

خرید سرخ کن

قیمت دستگاه سرخ کن

طبیعی است که یکی از مهم ترین معیارها برای انتخاب دستگاه سرخ کن، هزینه و قیمت آن است. به همین دلیل نیز بهتر است که شما برای خرید خود حدود بودجه مشخصی را تعیین کنید و با توجه به آن دست به خرید بزنید. امروزه با گران تر شدن لوازم خانگی طبیعتا با قیمت های بالاتری رو به رو خواهید شد. با این حال این قیمت ها در برندهای متفاوت و همین طور مدل های مختلف آنها می تواند کمتر و یا زیادتر شوند. بهتر است که قبل از اقدام به خرید اولویت هایی که در رابطه با ویژگی ها و آپشن های دستگاه سرخ کن خود در نظر دارید را یادداشت کنید تا با کمک آن به بهترین مدل سرخ کن و با قیمت مناسب دست یابید.

شما هم از تجربیات خرید خود با ما بگویید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه