Chidaneh.com placeholder image

بهترین مارک ماشین ظرفشویی، مردم چی می خرن؟

به قلم: یاسمین ثریا

زندگی نو: در این روزها که خانه بخت‌تان را با چیدانه آماده می‌کنید، بهتر است، در مورد بهترین مارک ماشین ظرفشویی هم صحبت کنیم؛ چون الهه و حمید از کاشان، می‌خواهند برای منزل‌شان یک ماشین ظرفشویی خوب بخرند اما از بین این همه مارک ماشین ظرفشویی، مانده‌اند که کدام را انتخاب کنند؛ الهه نوشته:

«سلام چیدانه جان! هفته پیش همراه نامزدم حمید به بازار رفتیم و از مغازه‌دارها پرسیدیم مارک ماشین ظرفشویی خوب به ما معرفی کنند؛ هر کدام‌شان یک چیزی متفاوت با دیگری می‌گفتند؛ آخر هم گیج شدیم و به خانه برگشتیم و حمید گفت از شما مشاوره بگیریم؛ لطفا به ما بگویید، مارک ماشین ظرفشویی ایرانی چی خوبه؟ یا اصلا برویم سراغ مارک ماشین ظرفشویی خارجی؟»  

چوب و هنر

اگر شما هم می‌خواهید بهترین برند‌های ماشین ظرفشویی را بشناسید و از قیمتِ مدل‌های مختلف‌شان سر درآورید؛ این راهنمای خرید را بخوانید.

استودیو معماری و طراحی داخلی نیروانا
دکوراسیون داخلی آشپزخانه و کابینت آشپزخانه
استودیو معماری و طراحی داخلی نیروانا

انتخاب نوع دستگاه

ماشین ظرفشویی در دو نوع اصلی رومیزی و ایستاده وجود دارد. ماشین ظرفشویی رومیزی کوچک تر بوده و برای آشپزخانه هایی که در کف آن ها فضای کافی وجود ندارد، مناسب تر است.  همچنین چون این دستگاه ها با ظرفیت های بسیار کم (مثلاٌ 4 نفره) هم وجود دارند، برای خانواده های کم جمعیت مفید تر هستند. البته یکی از نقات ضعف آن ها عدم امکان شستشوی قابلمه ها و ظروف بزرگ به علت محدود بودن فضای داخلی ظرفشویی است.

نوع ایستاده ماشین ظرفشویی برای آشپزخانه هایی مناسب است که فضای کافی برای جا دادن آن را داشته باشند. ظرفشویی های ایستاده با ظرفیت های بالا نیز موجود بوده و برای خانواده های پر جمعیت تر یا خانواده هایی که عادت به برگزاری مراسم های زیاد دارند، پرکاربردتر است. به علاوه این دستگاه ها به دلیل قابلیت ها و آپشن های متنوع و بسیار کاربردی خود طرفداران زیادی را به سوی خود جذب نموده اند.

ماشین ظرف شویی به شکل توکار نیز وجود دارد که داخل قفسه ها و کابینت ها قرار گرفته و توسط افرادی انتخاب می شود که ترجیح می دهند شکل و ظاهر بیرونی وسایل برقی خود را با ظاهر کابینت های آشپزخانه هماهنگ کنند.

ظرفیت دستگاه: اولین مسئله ای که باید در مورد آن تصمیم گیری کنید، مناسب ترین میزان ظرفیت ماشین ظرفشویی برای خانواده شما یا اصطلاحاٌ چند نفره بودن آن است. ماشین ظرفشویی های با ظرفیت بالا مثل 12 نفره یا 14 نفره بیشتر مورد انتخاب خانواده های شاغل، پر جمعیت یا اهل برگزاری میهمانی ها و مراسم های زیاد قرار می گیرد. در مقابل، ظرفشویی های کوچک بیشتر توسط خانواده هایی استفاده می شوند که کم جمعیت بوده و به دفعات کمتری به آشپزی یا صرف غذا در منزل می پردازند. به هر جهت انتخاب با شماست، اما فراموش نکنید که هرچه ظرفشویی بزرگ تری انتخاب کنید، از نظر خرید اولیه، تهیه مواد شوینده و مصرف انرژی نیز باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

مشخصات ظاهری: علاوه بر انتخاب نوع دستگاه ماشین ظرفشویی شامل رومیزی، ایستاده یا توکار که در بخش اول این مطلب به آن پرداخته شد، انتخاب رنگ، طرح، محل قرار گرفتن صفحه نمایش، نوع دکمه ها و … نیز از مواردی هستند که به سلیقه شما بستگی دارند. به عنوان مثال بدنه ظرفشویی می تواند رنگی، استیل یا تیتانیوم باشد. ممکن است صفحه نمایش و دکمه های آن بالای درب بر روی خود دستگاه یا بر روی درب نصب شده و بالاخره نوع دکمه ها هم می تواند از نوع فشاری یا لمسی باشد.

قابلیت های دستگاه: اگرچه همه ماشین ظرفشویی ها تمامی قابلیت ها را در خود جمع ندارند، ولی معمولاٌ هرچه مدلشان جدیدتر بوده و قیمتشان نیز بیشتر باشد، قابلیت هایشان نیز بالاتر است. فراموش نکنید گران تر بودن یا قابلیت های بیشتر داشتن ماشین ظرفشویی لزوماٌ به معنای مناسب تر بودن آن نیست. مناسب ترین دستگاه برای شما چیزی است که نیازها و خواسته های منحصر به فرد شما و خانواده شما را تأمین کرده و همان کاری را انجام دهد که شما از آن انتظار دارید.

امیر صادقی
عکاسی منزل زهیر و زهره در مهرویلای کرج
امیر صادقی

ماشین ظرفشویی چه مارکی خوبه؟

در مورد مارک ماشین ظرفشویی خیلی نباید وسواس به خرج دهید چون هیچ شرکت تولیدکننده تازه‌کاری نداریم. پس حرف مغازه‌دارها و اطرافیان که مرتب مارک ماشین ظرفشویی خودشان را به رخ شما می‌کشند را، دور بریزید. زیرا وقتی دیگران خرید و فروش ماشین ظرفشویی می‌کردند و شما در قید و بند ازدواج نبودید، قیمت‌ها خیلی با حالا فرق داشت. شما اول از خودتان بپرسید:

  1. ماشین ظرفشویی چند نفره نیاز دارم؟
  2. چقدر پول دارم؟

مطلب پیشنهادی: بازسازی آشپزخانه با این ترفندها عالی میشه!

حالا بر اساس پاسخ این دو پرسش در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی جهیزیه چیدانه پیش بروید، ببینید کدام برند ماشین ظرفشویی برای شما مناسب است؟ چه بسا بهترین مارک ماشین ظرفشویی را به خانه‌تان بردید.

لوازم خانگی بوش
ظرفشویی توکار بوش
لوازم خانگی بوش

ماشین ظرفشویی بوش، واقعا بهترینه؟

با حرف باد هوا نمی‌توان گفت ماشین ظرفشویی بوش بهترین مارک ماشین ظرفشویی است یا خیر. در اصل باید چند برند مختلف ماشین ظرفشویی را با ویژگی‌های یکسان با هم مقایسه کرد و یک بررسی کلی به عمل آورد اما همان‌طور که گفتیم ابتدا باید بودجه و ظرفیت را در نظر بگیرید اما در کل ماشین ظرفشویی بوش در تمام دنیا، امتحان خود را پس داده و از اولین برندهای ماشین‌های ظرفشویی جهان است. 

مطلب پبشنهادی: یه هود بی‌صدا بخر با هم راحت حرف بزنیم.

کارا سازه پرهون
طراحی و اجرای کابینت و سیستمهای مدرن آشپزخانه
کارا سازه پرهون

نظرات در مورد ماشین ظرفشویی بوش مساعد است؟

ماشین ظرفشویی بوش بیخود و بی‌جهت اسم در نکرده است، اگر نظرات در مورد ماشین ظرفشویی بوش را بخوانید به این نتایج می‌رسید که مزایای ماشین ظرفشویی بوش از این قرار است:

  • سخت‌ترین خرده‌های غذا را پاک می‌کند.

ماشیم ظرفشویی بوش با جت‌های فشار قوی آب تمامی تکه‌های سرسخت غذا که ته قابلمه، ماهی‌تابه و ظروف چسبییده‌اند را از بین می‌برد و  بازوهای محرک ماشین لکه‌ها و تجمع‌های غذا در بدجاترین جای ظروف که دست به راحتی در آن نمی‌رود، را پاک می‌کنند و برق می‌اندازند. مثلا تکه‌های سوخته کباب، پنیر خشک شده لازانیا یا عصاره گوشت خشکیده در درزهای سس خوری.

مطلب پیشنهادی: ساندویچ ساز خوب برای عروس، چی خوبه؟

  • تکنولوژی هایژن پلاس دارد.

باکتری‌های ای‌کُلای  E.coliو سالمونلا Salmonella ، دو میکروب خطرناک‌اند که اگر در غذا و روی ظروف رشد کنند، سبب مسمومیت‌های غذایی شدید یا کشنده می‌شوند. تکنولوژی Hygiene Plus ماشین ظرفشویی بوش با برنامه شستشویی به دمای بالای 70 درجه و زمان بالای 10 دقیقه این 2 باکتری خطرناک را می‌کشد. و خانواده‌هایی که عضو حساس به بیماری یا کودک دارند، خوب است که از این ماشین‌های ظرفشویی استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی: هنگام خرید چرخ خیاطی این نکات یادتان نرود.

  • آب کم مصرف می‌کند.‌

بیشتر ماشین‌های ظرفشویی بازار در هر برنامه شستشو حدود 60 لیتر آب مصرف می‌کنند. اگر بخواهید ظرف‌های‌تان را زیر شیر آب بشویید حدود 7 لیتر آب مصرف می‌کنید و آن 53 لیتر اضافه آب برابر 2 بار استحمام زیر دوش آب است. ماشین ظرفشویی بوش با تکنولوژی ActiveWater و برنامه شستشوی 50 درجه سانتی‌گراد، با هر قطره آب تا 400 برابر ماشین ظرف‌شویی‌های دیگر، قدرت تمیزکنندگی دارد.

مطلب پیشنهادی: می‌خوام قهوه ساز بخرم، کمکم کن!

امیر صادقی
خانه ی بزرگ فردیس
امیر صادقی

  • آب را هدر نمی‌دهد.

با تکنولوژی ActiveWater ماشین ظرفشویی بوش آب را درست و به‌جا استفاده می‌کند؛ یعنی آب مرحله آب‌کشی ظروف را در مخزنی ذخیره می‌کند، سپس ظرف‌هایی که سری بعدی در ماشین ظرفشویی چیده می‌شوند را با این آب ذخیره شده، خیس می‌کند. به این ترتیب یک مقدار آب را 2بار به‌طور موثر به کار می‌برد. 

مطلب پیشنهادی: نون در این تستر آون ها خوشمزه تر میشه

استودیو معماری و طراحی داخلی نیروانا
دکوراسیون داخلی آشپزخانه و کابینت آشپزخانه
استودیو معماری و طراحی داخلی نیروانا

ماشین ظرفشویی بوش 14 نفره

متاسفانه بر اساس فرهنگ غلط چشم و هم‌چشمی بیشتر مردم در ایران ماشین ظرفشویی بوش 14 نفره می‌خرند که برای زندگی‌های کم‌رفت‌و‌آمد امروزی اصلا انتخاب خوبی نیست.

مطلب پیشنهادی: مارک چرخ گوشت خوب سراغ داری؟

  • ظرفیت ماشین ظرفشویی‌ات را کم کن! 

با توجه به گرانی‌های سال‌‌های اخیر و جمع‌و‌جور شدن مهمانی‌ها بهتر است یک ماشین ظرفشویی اندازه ابعاد زندگی خودتان بخرید؛ نه اندازه یک خانواده 14 نفره.

چرا باید ماشین ظرفشویی رومیزی بخرم؟

اگر شما تنها زندگی می‌کنید و یا یک خانواده کوچک دو نفره هستید و رفت و آمد زیادی ندارید ماشین ظرفشویی رومیزی بوش می‌تواند کمک خوبی در آشپزخانه برای شما باشد تا بتوانید به صورت روزانه از آن استفاده کنید و ازنظر اقتصادی نیز برای شما کاملا مقرون به صرفه است،

فقط دقت داشته باشید زمانی که از ماشین ظرفشویی رومیزی در منزل خود استفاده می‌کنید بهتر است بجای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی از ژل ظرفشویی استفاده کنید چراکه میزان مواد شوینده در یک قرص برای یک ظرفشویی مبله در نظر گرفته شده است و استفاده از آن در ماشین ظرفشویی رومیزی علاوه بر اینکه ازنظر اقتصادی اصلا برای شما مقرون به صرفه نخواهد بود بلکه به دلیل زیاد بودن مواد شوینده می‌تواند ظرف های شما را لیز کند اما زمانی که از ژل ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید شما می‌توانید ژل را بر اساس حجم و تعداد ظروف خود به میزان لازم استفاده کنید، ا

ما یکی دیگر از مزیت های ماشین ظرفشویی رومیزی این است که فضای بسیار کمی از آشپزخانه شما را اشغال می‌کند و شما می‌توانید آن را روی کابینت آشپزخانه خود قرار دهید اما اگر دوست ندارید آن را بر روی کابینت قرار دهید می‌توانید زمان ساختن کابینت فضایی برای قرار دادن آن داخل کابینت در نظر بگیرید و زیر آن نیز یک کشو قرار دهید تا بتوانید به این صورت از فضای زیر آن نیز استفاده کنید، فقط دقت داشته باشید که در این حالت دور دستگاه 2 سانتی متر آزاد باشد تا هوا بتواند گردش داشته باشد؛

اما اگر در خانه رفت و آمد دارید ومیخواهیددرمواقعی که مهمان درخانه دارید نیز از آن استفاده کنید و فضای کافی برای قرار دادن یک ظرفشویی بزرگ در آشپزخانه دارید و هزینه آن برای شما مشکلی ندارد به شما یک ماشین ظرفشویی مبله با قابلیت نیم شور را پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

  • مزیت ماشین ظرفشویی کم‌ظرفیت چیست؟

هر روز که 3 وعده غذایی‌تان را میل کردید، در پایان روز می‌توانید یک ماشین ظرفشویی پر شده را با خیال راحت روشن کنید؛ اگر ظرفیت ماشین ظرفشویی زیاد باشد، باید چند روز صبر کنید تا ظرفیت آن پر شود.

امیر صادقی
عکاسی منزل دلباز خانم احمدی در نارمک
امیر صادقی

  • ماندن ظرف کثیف در ماشین ظرفشویی بهداشتی نیست.

اگر ظرفهای کثیف را چند روز در ماشین ظرفشویی بگذارید، خیلی راحت انواع میکروب در آنها رشد می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: اتو پرسی خوب چه ویژگیهایی دارد؟

استودیو پر
عکاسی منزل مجتمع گلدیسان
استودیو پر

  • با کمبود ظرف مواجه می‌شوید.

اگر ظرف‌های نشسته را در انتظار روشن شدن ماشین ظرفشویی 14 نفره، در مخزن ماشین ظرفشویی انبار کنید، هر وقت در کابینت را باز می‌کنید، می‌بینید ظرف کم دارید و مجبورید چند ظرف کثیف چند روز مانده را از ماشین ظرفشویی درآورید و با دست بشویید که به دلیل کافی نبودن حرارت آب لوله‌کشی، میکروب‌های روی ظرف‌ها کامل از بین نمی‌روند.

استودیو معماری و طراحی داخلی نیروانا
دکوراسیون داخلی آشپزخانه و کابینت آشپزخانه
استودیو معماری و طراحی داخلی نیروانا

در نهایت انتخاب ظرفیت ماشین ظرفشویی با شماست، ماشین ظرفشویی بوش ظرفیت‌های گوناگونی دارد:

  • ماشین ظرفشویی بوش 4 نفره
  • ماشین ظرفشویی بوش 6نفره
  • ماشین ظرفشویی بوش 8 نفره 
  • ماشین ظرفشویی بوش 12 نفره
  • ماشین ظرفشویی بوش16 نفره
  • ماشین ظرفشویی بوش 24 نفره

مطلب پیشنهادی: جاروبرقی چه مارکی خوبه؟

گروه معماری خانه سبز
کابینت ممبران سفید در آشپزخانه
گروه معماری خانه سبز

قیمت ماشین ظرفشویی بوش

  • Bosch SHS63VL5UC: حدود 15 میلیون تومان 
  • Bosch SHX3AR75UC: حدود 14 میلیون تومان 
  • Bosch SHE3AR75UC: حدود 10 میلیون تومان
  • Bosch SHV88PW53N: حدود 25 میلیون تومان 
  • Bosch SHX88PW55N : حدود 20 میلیون تومان 
  • Bosch SHPM78W54N: حدود 15 میلیون تومان 

امیر صادقی
دکوراسیون آشپزخانه کوچک
امیر صادقی

بهره وری انرژی
جدیدترین استانداردهای ماشین ظرفشویی در مقایسه با نسل قبلی ظرفشویی ها، مصرف انرژی را 14٪ و مصرف آب را 23٪ کاهش می دهد. استانداردهای لوازم خانگی باعث افزایش کارایی آنها شده و سالانه در هزینه های شما صرفه جویی می کنند.

اندازه ماشین ظرفشویی
ماشین های ظرفشویی معمولا دو عرض دارند:

ماشین های استاندارد (مدل ایستاده و توکار) حدود 70 سانتی متر عرض دارند.
مدل های کامپکت (مدل رومیزی) حدود 50 سانتی متر عرض دارند.
ارتفاع ماشین ظرفشویی معمولا استاندارد بوده و به گونه ای طراحی شده است که می تواند در زیر میز آشپزخانه قرار بگیرد. بیشتر ماشین های ظرفشویی دارای پاهای قابل تنظیم هستند و می توانید ارتفاع آن را دقیق کنید. البته قبل از خرید حتما فضای موجود را دقیق اندازه گیری کنید.

در اینجا چند نکته دیگر را باید در نظر بگیرید:

ماشینهای کامپکت در ابتدا هزینه کمتری دارند، اما به دلیل ظرفیت محدودشان، ممکن است در طول روز چندبار از آن استفاده کنید. در نهایت مصرف برق و آب سالانه آن بیشتر از ماشین ظرفشویی استاندارد باشد.
ماشینهای استاندارد دارای بهروه وری انرژی هستند و به طور متوسط ​​5٪ برق و 15٪ آب کمتری مصرف می کنند. در حالی که ماشین های کامپکت در حال حاضر واجد شرایط دریافت بهره وری انرژی را ندارند.

هر روزی که می گذرد ماشین های ظرفشویی قابلیت جدیدی را اضافه می کنند. ویژگی های پیشرفته یک ماشین باعث بهبود عملکرد و همچنین کاهش هزینه های شما خواهد شد. در ادامه لیستی از بهترین ویژگی های ظرفشویی را آورده ایم:

سنسور خاک:
سنسورهای خاک از ویژگی های صرفه جویی در مصرف انرژی هستند که در تمام ماشینهای ظرفشویی دارای بهره وری انرژی مشاهده خواهید کرد. با تنظیم اتوماتیک هر چرخه شستشو بر اساس میزان کثیف بودن ظروف، باعث افزایش کارایی ماشین ظرفشویی می شوند.

لوازم خانگی بوش
ظرفشویی توکار بوش
لوازم خانگی بوش

سیستم های پیشرفته تصفیه آب:
این ویژگی با تنظیم اتوماتیک هر چرخه شستشو براساس میزان کثیف بودن ظروف، باعث افزایش کارایی ماشین ظرفشویی می شود.  با این سیستم ذرات مواد غذایی از آب حذف شده، آب تصفیه و شستشو بهینه می شود. البته دستگاه های دارای فیلتر تصفیه به طور معمول هزینه بیشتری نسبت به دیگر ماشین ها دارند، چون باید هزینه ای برای تعویض فیلترها نیز در نظر بگیرید.

چرخه های شستشوی کوتاه:
این ویژگی که یک صرفه جویی در مصرف انرژی است و به عنوان شستشوی سازگار با محیط زیست نیز شناخته می شود، باعث کاهش زمان و انرژی مصرفی برای تمیز کردن ظروف می شود.

قفسه های انعطاف پذیر، قابل تنظیم و هوشمند:
سبدهای ظروف نقره ای با برش های جداگانه، تمیز کردن وسایل کوچکتر را راحت تر می کند. قفسه های قابل تنظیم می توانند گلدان و قابلمه ای را در خود جای دهند.

عرفان شریف نژاد: عکاس
کاشی بین کابینتی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن
عرفان شریف نژاد: عکاس

جت های آب:
بدون افزایش مصرف آب و با استفاده از نازل های پاششی توان بالا و استراتژیک، قدرت شستشوی ظرفشویی را افزایش می دهند.

فن آوری های بی سر و صدا:
ماشین های شستشو معمولا صدا دارند ولی در ظرفشویی های مدرن میزان سر و صدا در آن کاهش یافته و چرخه ماشین برای گوش های حساس قابل تحمل تر می شود. ماشین های بدون صدا بین 40 تا 46 دسیبل هستند ولی قیمت بالایی دارند.

قفسه سوم:
قفسه اضافی به شما امکان شستن وسایل کوچک را می دهد. این ویژگی را می توان در بسیاری از ماشین های ظرفشویی پریمیوم یافت که 800 دلار یا بیشتر قیمت دارند.

ویژگی و کارکردهایی که در عملکرد ظرفشویی تاثیر ندارند
برخی ویژگی ها در ظرفشویی وجود دارد که باعث افزایش قیمت آن می شود ولی تاثیری بر عملکرد آن ندارند. بنابراین وجود آنها ضرورتی ندارد و بهتر است از آنها چشم پوشی کنید. برخی از این ویژگی ها همچنین باعث افزایش هزینه های نگهداری می شوند.

فناوری هوشمند:
این ویژگی اجازه می دهد تا ماشین ظرفشویی خود را از راه دور با استفاده از یک برنامه روی تلفن همراه یا رایانه شخصی خود کنترل کنید. ماشینهای ظرفشویی با قابلیت Wi-Fi تا 200 دلار بیشتر قیمت دارند.

وان های فولاد ضد زنگ:
این مدل ها ممکن است زیبا به نظر برسند و در برابر لکه برداری مقاومت کنند، اما وان های پلاستیکی به همان اندازه بادوام هستند و نیازی به هزینه اضافی ندارید.

ثمین موسوی
کابینت سفید
ثمین موسوی

چرخه بهداشتی:
در ظرفشویی هایی که توسط NSF تأیید شده اند، ظروف در 5 الی 18 دقیقه در حداقل 150 درجه دمای آب، تمیز می شوند. این امر تنها باعث افزایش هزینه های انرژی می شود، در حالی که بیشتر ماشین ظرفشویی های جدید – از جمله کلیه دستگاه های دارای بهره وری انرژی – بدون افزایش زمان شستشو، آب را تا حداقل 140 درجه گرم می کنند.

صفحه لمسی:
یک صفحه لمسی ممکن است تنظیم کردن ماشین ظرفشویی را راحت کند، اما تاثیری بر عملکرد شستشو ندارد.

تنظیمات خشک کن:
این ویژگی ضمن استفاده از برق بیشتر برای خشک کردن ظروف، به قیمت ماشین های ظرفشویی نیز اضافه می کند.

چرخه آبکشی / نگهداری:
این عملکرد به شما امکان می دهد ظروف را قبل از آماده شدن چرخه شستشو، بشویید. در حالی که این عمل ممکن است بو و میزان غذای گیر شده در ظرف ها را کاهش دهد، اما مصرف آب را افزایش می دهد.

استودیو معماری و طراحی داخلی نیروانا
دکوراسیون داخلی آشپزخانه و کابینت آشپزخانه
استودیو معماری و طراحی داخلی نیروانا

ماشین ظرفشویی ال جی

در فهرست بهترین مارک ماشین ظرفشویی، برند ال جی میان مردم، رده دوم را دارد؛ البته این رده‌بندی‌ها بر اساس فروش است و ممکن است چند سال بعد محبوبیت یک برند میان مردم، پس و پیش شود.

مطلب پیشنهادی: اجاق گاز ایرانی، از چه برندی بخرم؟

راهنمای خرید اجاق گاز چیدانه کلی نکته دارد

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مهیا و علی در کرج
امیر صادقی

امیر صادقی
آشپزخانه سفید
امیر صادقی

جدیدترین ماشین ظرفشویی ال جی 2020 

ال جی هم مانند دیگر مارک‌های ماشین ظرفشویی هر سال مدل‌های جدیدی به بازار توزیع می‌کند و شاید برای شما سوال پیش بیاید بین این همه مدل باید کدام را خرید، چرا همه از 12 نفره و 14 نفره صحبت می‌کنند؟ جدید ماشین ظرفشویی ال جی را چند نفره بخریم؟

کابینت و دکوراسیون داخلی ایروکو
طراحی و اجرای کابینت سبک هايگلاس و مدرن
کابینت و دکوراسیون داخلی ایروکو

ماشین ظرفشویی 12 نفره: در این سایز ماشین ظرفشویی، حدود 144 پارچه ظرف جا می‌شود و اگر رفت‌و‌آمدتان زیاد است، به دردتان می‌خورد، هنگام خرید ماشین ظرفشویی 12 نفره حواس‌تان باشد:

قدرت نیم شوی داشته باشد: این گزینه باعث می‌شود که اگر ماشین ظرشویی پر نشده، بتوانید آن را روشن کنید و ظرف تر و تمیز تحویل بگیرید. بدون این‌که آب و مواد شوینده، زیادی مصرف شود.

مانی فرم
دکوراسیون آشپزخانه با کابینت های گلاس سفید و قهوه ای
مانی فرم

ماشین ظرفشویی 14 نفره: این حجم ماشین ظرفشویی گنجایش 160 تکه ظرف را دارد و برای خانه‌های بزرگ و خیلی شلوغ خوب است اما معمولا این سایز ماشین ظرفشویی، برنامه‌های شستشوی قوی‌تری دارد و کثیف‌‌ترین چربی‌ها و تکه‌های خشک و سوخته را از ظروف می‌زداید.

مطلب پیشنهادی: خرید ماکرویو جهیزیه با این نکات طلایی

معین صالحی
عکاسی خانه آقای افشین محسنیان
معین صالحی

مزیت ماشین ظرفشویی ال جی: 

  • کم مصرف است
  • کم صدا است 
  • تکنولوژی QuadWash  و  SmartThinQ دارد: سیستم quad washظرفشویی ال جی با استفاده از 4 اسپری در تمامی زوایا و حرکت عقب و جلو به حالت چرخشی ، بیشترین فشار آب را در تمامی زوایا و راستاها به ظروف اعمال می‌کند. 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی نوردیک
امیر صادقی

قیمت ماشین ظرفشویی LG

این مدل‌های ماشین ظرفشویی ال جی میان کاربران امتحان خود را پس داده‌اند:

  • LG LDF5545ST: حدود 10 میلیون تومان
  • LG LDT9965BD:  حدود 22 میلیون تومان 
  • LG LDS5040ST: حدود 10 میلیون تومان 
  • LG LDT5665BB:  حدود 11 میلیون تومان 
  • LG LDT5665ST: حدود 12 میلیون تومان
  • LG LDT5665BD: حدود 13 میلیون تومان 
  • LG LDP6797BD: حدود 14 میلیون تومان 
  • LG LDT7797ST: حدود 15 میلیون تومان
  • LUDP8997SN: حدود 40 میلیون تومان

مطلب پیشنهادی: خوبی‌ها و بدی‌های هر برند تلویزیون اینجا فهرست شده!

ماشین ظرفشویی ال جی

[[nid:336333]]

ماشین ظرفشویی سامسونگ

سامسونگ هم مارک ماشین ظرفشویی خوب و پرطرفداری است که انواع ماشین ظرفشویی را با حدود قیمت و کابرد مشتری، در اختیارش قرار می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: ماشین لباس‌شویی جهیزیه ات را چه مدلی می‌خری؟

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون خاص در پردیس
امیر صادقی

انواع ماشین ظرفشویی سامسونگ

  • ماشین ظرفشویی رومیزی سامسونگ:

ماشین ظرفشویی رومیزی روی کابینت گذاشته می‌شود، سبک است و راحت جابه‌جا می‌شود؛ می‌توانید سریع پرش کنید تا ظرف‌ها روی هم انبار نشوند. ظرفیت ماشین ظرفشویی رومیزی بین 4تا 8 نفر است. اگر رفت‌و آمدتان کم است، حتما ماشین ظرفشویی رومیزی بخرید.

مطلب پیشنهادی: چطوری یک گوشکوب برقی انتخاب کنم؟

ثمین موسوی
کابینت سفید آشپزخانه
ثمین موسوی

  • ماشین ظرفشویی توکار:

این نوع ماشین ظرف‌شویی در لابه‌لای کابینت‌ها مثلا زیر سینک سوار می شود و با مدل و چیدمان کابینت‌های آشپزخانه ست می‌شود. می‌توانید شما هم مانند آرشیتکت‌های ماهر از این مدل ماشین ظرفشویی برای آشپزخانه مدرن‌تان به کار برید.

مطلب پشنهادی: گاز رومیزی چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی اوین
استودیو پر

  • ماشین ظرفشویی ایستاده :

ماشین ظرفشویی ایستاده همان مدل پرفروشی است که در بیشتر خانه‌ها می‌بینید و معمولا ظرفیت‌شان خیلی بالاست و 24 نفره هم می‌رسد.

مطلب پیشنهادی: ماشین لباس‌شویی جهیزیه ات را چه مدلی می‌خری؟

معین صالحی
منزل مجلل خانم ایمانی
معین صالحی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص تهرانپارس
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مدرن شیراز
امیر صادقی

امیر صادقی
دکوراسیون داخلی آشپزخانه
امیر صادقی

مزیت ماشین ظرفشویی سامسونگ

اغلب ماشین ظرفشویی‌های سامسونگ دارای فناوری watre wall هستند؛ انقلابی که در صنعت تولید ماشین طرفشویی رخ داده است. تکنولوژی دیوار آبی یا واتروال، با بازوی شستشوی خطی و حرکات رفت و برگشتی، آب را به تمام نقاط ظروف منقل می‌کند. یکی از مشکلاتی که ماشین ظرفشویی‌های دورانی داشتند، این بود که ظروفی که در چهار گوشه ماشین ظرفشویی وجود داشتند به طور کامل شسته نمی‌شدند. 

مطلب پیشنهادی: برای فرش جهیزیه‌ات چه نقشه‌ای داری؟

امیر صادقی
عکاسی از دکوراسیون آشپزخانه خانم ضرغامی
امیر صادقی

طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه
طراحی و اجرای کابینت
طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه

معین صالحی
خانه رنگی هنگامه پوستچیان
معین صالحی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی رنگی باغستان کرج
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی منزل سفید خانم امیدزاده در بابل
امیر صادقی

معین صالحی
آشپزخانه سفید
معین صالحی

مطلب پیشنهادی: برای چیدن جهیزیه ایده می‌خواهی، اینجا کلی عکس داریم

مطلب پیشنهادی: زودپز جهیزیه، عروسهای کارمند بخوانند

ةرفشویی دوو

  • ظرفشویی دوو 15 نفره
  • رتبه انرژی ++A
  • تعداد 6 برنامه شستشو
  • قابلیت تغییر در جانمایی داخلی سبدها
  • قابلیت تنظیم ارتفاع سبد بالایی
  • سیستم عیب یاب هوشمند
  • سیستم هوشمند کنترل نشتی آب
  • دارای صفحه نمایش LED

قیمت از 5 تا 25 میلیون تومان

ظرفشویی میله

  • مدل پیشنهادی: G 6992 SCVI
  • تمام توکار،
  • برچسب مصرف انرژی +++A،
  • سيستم باز شدن خودکار درب دستگاه در انتهای برنامه،
  • سبد قاشق چنگال ۳D،
  • ظرف نمک داخل درب دستگاه،
  • بدون نياز به دستگيره (Knock۲Open)

قیمت:  از 11 میلیون به بالا

ماشین ظرفشویی رومیزی، ساده و کاربردی

خوبی ماشین ظرفشویی رومیزی این است که هم قیمت مناسبی دارد هم زود پر می‌شود. بنابراین اگر برای جهیزیه به دنبال ماشین ظرفشویی هستید، این مدل‌ها پیشنهاد ما به شماست.

1. بوش مدل SKS62E28IR :یک ظرفشویی 6 نفره، با مصرف 8 لیتر آب که 6 برنامه شستشو دارد و هنگام کار 48 دسی‌بل صدا تولید می‌کند.

  • قیمت: حدود 7 میلیون تومان

مطلب پیشنهادی: جرم گیری ماشین ظرفشویی در 3 سوت

چرا ماشین لباسشویی‌مان بو گرفته؟ راه حل داری؟

تکنولوژی‌های این مدل: 

  • سرعت متغیر VarioSpeed
  •  موتور EcoSilence Drive
  •  سیستم هیدرولیک ActiveWater
  • سیستم ضد نشت آب AquaStop
  • سنسور تشخیص میزان آب AquaSensor

مزایا:

  • 99 درصد کسانی که این ظرفشویی را خریده‌اند راضی بوده‌اند
  • یک ظرفشویی با برند شناخته شده، مطمئن و قدر دارید
  • قیمت نسبت به برند بودن چندان بالا نیستپ
  • کوچک است، جای کمی می‌گیرد
  • بسته به سفید یا سیلور بودن با هر کابینتی ست می‌شود
  • بر چسب انرژی +A

معایب:

  • مهمان‌ها زیاد باشد کارتان راه نمی‌افتد
  • با این حدود قیمت 8 نفره هم می‌شود خرید.
  • 3 میلیون پول روی بودجه تان بگذارید می توانید ماشین ظرفشویی بزرگ بخرید.

مطلب پیشنهادی:هواگیری شوفاژ را خودت انجام بده

کابینت‌های خراب را با دست‌های خودت تعمیر کن

2. ماشین ظرفشویی مجیک مدل 2195GB

یک ماشین ظرفشویی 8 نفره، برای خانواده‌های کم جمعیت که پنل و صفحه نمایش زیبایی دارد و  بنا به برنامه‌های مختلف برای شستشوی ظروف شکننده، اقتصادی، کریستالی و میوه‌و سبزی، شستشو را انجام می‌دهد.

  • قیمت: حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان

مزایا

  • 85 درصد خریداران راضی بوده اند
  • طراحی زیبا
  • برنامه های شستشوی مختلف حتی برای قابلمه

معایب

  • با این حدود قیمت میشود برچسب A+ تهیه کرد
  • صدای زیاد
  • ارتفاع کم، گاهی برخی ظروف گیر می کنند

مطلب پیشنهادی: فوت و فن اسباب کشی را بلدی؟

یک اسباب کشی منظم با رعایت این نکات

در نهایت نظر شما چیست؟

حالا که با مهم‌ترین رقبای ماشین ظرفشویی در بازار آشنا شدید، بد نیست ای مطالب چیدانه را هم درباره ماشین ظرفشویی بخوانید :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
سینا اکبری در تاریخ 20 شهریور 1396
عالی بود ممنونم https://www.makamart.com/product-category/dishwasher/
ایزدیان در تاریخ 13 تیر 1397
از دوستان خواهش میکنم تحت هیچ شرایطی لوازم خانگی با ضمانت نیکان طلایی را نخرند چون 4 سال است من پول میدهم و اینها تکنسین می فرستند ولی هنوز ظرفشویی ایندزیت من خراب است و ظرف ها را نمی شوید.
طبیب زاده در تاریخ 23 تیر 1397
سلام مطلب خوبی بود
ners در تاریخ 21 شهریور 1397
در نوبت های بعدی لوستر ومیز ناهار خوری رامد نظر داشته باشید اطلاعاتی راجب برند ایرانی چوب سنگ هم بزاریید سپاس

ثبت دیدگاه