Chidaneh.com placeholder image

بهترین برند زودپز، ایرانی و خارجی

به قلم: سمانه زارعی

اغلب خانم‌ها در خرید وسایل خانه، مخصوصا آشپزخانه حساسیت به خرج می‌دهند، چرا که به دنبال کالایی با جنس خوب و قیمت مناسب هستند که بتوانند سالها از آن استفاده کنند به خصوص اگر داستان، خرید جهیزیه باشد موضوع کمی پیچیده‌تر می‌شود زیرا انتخاب و خرید موفق همه‌ی وسایل لازم برای زندگی نو، آن هم در یک مدت زمان و با هزینه‌ی تعیین شده برای جهیزیه، به شناخت برندهای مختلف و آگاهی از قیمت‌های مناسب وسایل بستگی دارد. چیدانه با کمپین زندگی نو در کنار شماست تا در خرید انواع وسایل جهیزیه به شما کمک کند. در این مطلب با معرفی برندهای ایرانی و خارجی زودپز همراه شما هستیم.

 

چوب و هنر
زودپز

[[nid:12485]]

چرا زودپز بخریم؟

یکی از وسایلی که امروزه برای کمک به آشپزی آسان‌تر در آشپزخانه‌ها دیده می‌شوند زودپز است. در گذشته زودپزها از ایمنی کمتری برخوردار بودند و گاهی مشکل‌ساز می‌شدند ولی امروزه این وسیله از نظر بسته شدن در و خروج بخار ایمنی بالاتری دارند و استفاده آن را راحت‌تر کرده است. بعد از خرید چند وسیله اصلی که در لیست جهیزیه نوشته می‌شود، نوبت به خرید زودپز می‌رسد. چند دلیل برای اینکه چرا باید زودپز بخرید:

1.صرفه‌جویی در زمان و انرژی: همانطور که از نام زودپز پیداست باعث پخت سریع غذای شما می‌شود، این مسئله برای سبک زندگی امروزی که افراد خانواده وقت زیادی صرف کار کردن می‌کنند و وقت کمتری برای پخت غذا دارند اهمیت زیادی دارد. زودپز با افزایش فشار داخل ظرف باعث پخت سریع‌تر غذا می‌شود ولی کیفیت آن را کاهش نمی‌دهد. با استفاده از زودپز مصرف انرژی کاهش می‌یابد در نتیجه هزینه انرژی هم کمتر می‌شود.

2.پخت و پز سالم: برای پخت غذا در زودپز آب کمتری مصرف می‌شود و باعث می‌شود ویتامین موادغذایی بیشتر حفظ شود در نتیجه غذای سالم‌تری خواهید داشت. به دلیل عدم تماس غذا با هوا مواد غذایی اکسید نمی‌شوند و غذا سالم‌تر خواهد بود. برخی از افراد در این مورد اختلاف نظر دارند و معتقدند که پخت غذا با زودپز باعث از بین رفتن برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی آن می‌شود؛ در این مورد باید گفت این قضیه در مورد همه مواد غذایی صدق نمی‌کند. به طور مثال برخی از مواد غذایی مانند سیب زمینی که نشاسته دارند وقتی در دما وفشار بالا پخته می‌شوند مواد مضری تولید می‌کنند در نتیجه توصیه نمی‌شود که در زودپز پخته شوند.

زودپز

3.حفظ طعم غذا: به دلیل بسته بودن زودپز و عدم تبخیر بیش از حد، رطوبت و طعم غذا در آن باقی می‌ماند و لذیذتر می‌شود.

4.خنک‌تر ماندن فضای آشپزخانه: گاهی در آشپزخانه با گرم شدن فضا در هنگام آشپزی مواجه‌ می‌شویم که ممکن است در فصل گرم کلافه کننده باشد. وقتی از زودپز استفاده می‌کنید باعث گرم شدن فضای آشپزخانه نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی: لیست لوازم برقی آشپزخانه جهیزیه عروس، چی بخرم چی نخرم؟

 

کدام زودپز، برقی یا معمولی؟

زودپز

زودپز معمولی (رو اجاقی):

این نوع زودپز که گازی هم گفته می‌شود، گرمای خود را برای پخت غذا از اجاق گاز می‌گیرد. از نسل‌های قدیمی زودپز است ولی هنوز هم به دلیل ویژگی‌های خاصش، طرفداران خودش را دارد.

مزایای زودپز معمولی:

  • می‌توانید در تمام مراحل پخت غذا دخالت کنید! و همه چیز تحت کنترل شما باشد.
  • این زودپز سایزهای متنوع‌تری دارد.
  • دوام بالاتری نسبت به زودپز برقی دارد.
  • مصرف انرژی کمی دارد.
  • سرعت پخت بالاتری دارد.
  • تمیز کردن آن راحت است.

معایب زودپز معمولی:

  • ایمنی کمتری نسبت به زودپز برقی دارد.

 

زودپز برقی

زودپز برقی:

مدل دیگری از زودپز که اغلب به صورت چندکاره (آرام‌پز، پلو‌پز و..) در بازار وجود دارد. این نوع زودپز قیمت بالاتری نسبت به زودپز معمولی دارد.

مزایای زودپز برقی:

  • استفاده از آن ساده و راحت‌تر است.
  • غذای شما با زودبرقی نمی‌سوزد زیرا بعد از پخت غذا به طور خودکار خاموش می‌شود.
  • ایمنی بالایی دارد.

معایب زودپز برقی:

  • مدت زمان گارانتی زودپز برقی در مقایسه با معمولی کمتر است.
  • نمی‌توان در زودپز برقی از روش سرد کردن سریع استفاده کرد.
  • طول عمر کمتری دارند.
  • شستن و تمیز کردن آن سخت‌تر از زودپز معمولی است.
  • قیمت بالاتری نسبت به زودپز معمولی دارد.

 

زودپز

انواع برندهای زودپز

این روزها وقتی سری به بازار می‌زنید با اسامی و برندهای متنوعی در هر محصول و همچنین زودپز بر می‌خوریم که ممکن است کمی ما را در خرید آنها سردرگم کنند. در این قسمت برندهای معروف و شناخته از زودپز را به همراه قیمت آنها معرفی کرده‌ایم تا کار خرید زودپز برای شما راحت‌تر شود.

مطلب پیشنهادی:بهترین برند لوازم خانگی چیست؟

 

زودپز

 

برندهای خارجی زودپز و قیمت آنها:

فلر(Feller): یکی از برندهای آلمانی لوازم‌خانگی که در زمینه لوازم آشپزخانه مانند هم‌زن، توستر و زودپز بیشتر شناخته شده است. قیمت زودپزهای برقی این برند از 2 میلیون و 300 هزار تومان به بالاست.

 

یونیک(Unique): از برندهای با کیفیت چینی در زمینه لوازم آشپزخانه است. قیمت زودپزهای این برند بین 780 هزار تومان الی 1میلیون و 200 هزار تومان است.

تفال
زودپز مدل کلیپسو وان 8 لیتر تفال
تفال

تفال (Tefall): شرکت فرانسوی تولید کننده لوازم آشپزخانه است که طرفدارای زیادی دارد. از ویژگی‌های این برند کیفیت و تنوع بالای آن است. قیمت زودپزهای تفال بین 720 هزار تومان (زودپز معمولی) الی 4میلیون و 150 هزار تومان (زودپز دوقلوی تفال) است.

پرفروش‌ترین مدل زودپز تفال: زودپز دوقلو تفال مدل SECURE 5 NEO با گنجایش 6 لیتر و بدنه استیل است. قیمت این مدل 2 میلیون و 600 هزار تومان است.

 

هاس جوهر(Hascevher): شرکتی ترکیه‌ای در زمینه تولید لوازم خانگی است. در حال حاضر مدل‌های محدودی از این برند در بازار ایران وجود دارد. قیمت زودپزهای هاس‌جوهر در بازار ایران بین 950 هزار تومان (زودپز اهرمی اجاقی) الی 3 میلیون و 500 هزار تومان است.

 

بیم (Beem): یکی دیگر از برندهای آلمانی در زمینه لوازم آشپزخانه است که نمایندگی آن در ایران وجود دارد. از ویژگی‌های این برند تولید زودپزهایی با کیفیت بالا و طراحی مدرن است. قیمت زودپز بیم از 1میلیون و 190 هزار تومان (زودپز دوقلو ویتاترم) تا 2 میلیون و 990 هزار تومان (10 لیتری برقی) متغیر است.

 

زودپز

فیسلر(Fissler): یکی از برندهای آلمانی که قدمتی بیش از 150 سال در تولید لوازم آشپزخانه دارد. قیمت زودپزهای فیسلر بین 1میلیون و 900 هزار تومان (5/2 لیتری معمولی) الی 6 میلیون و 800 هزار تومان (10 لیتری اجاقی) است. مدل‌های زودپز vitavit در این برند جزو پرفروش‌ترین زودپزهای بازار ایران هستند.

 

دسینی(Dessini): برند دسینی که در زمینه تولید ظروف آشپزخانه فعالیت دارد، بر سر اینکه این برند متعلق به کدام کشور است اختلاف وجود دارد. این برند نام ایتالیایی دارد که ممکن است در نگاه اول افراد به آن جذب شوند و از طرفی گفته می‌شود این برند ایرانی بوده و محصولات آن طبق سفارش شرکتی ایرانی در چین تولید می‌شود. قیمت زودپزهای این برند بین 480 هزار تومان (زودپز تک دسته معمولی) الی 5 میلیون و 100 هزار تومان (زودپز دوقلو) است.

 

هاردستون(Hardstone): این برند مربوط به شرکت لوازم خانگی در کشور انگلستان است. تعدادی از مدل‌های این برند در بازار ایران وجود دارند که زودپز‌های برقی و چندکاره هستند. قیمت زودپزهای هاردستون 900 هزار تومان به بالاست.

مطلب پیشنهادی: 10 برند برتر لوازم خانگی برای جهیزیه عروس!

 

زودپز پارس استیل

بهترین برندهای ایرانی زودپز به همراه قیمت

شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید زودپز هنوز به پای محصولات خارجی و تنوع مدل‌های آنها نرسیده‌اند و یکی از معروف‌ترین برندهایی که در بازار وجود دارد برند پارس استیل است.

پارس استیل: این برند ایرانی اولین تولید کننده ظروف پخت تمام استیل است. محصولات این شرکت شامل قابلمه، ماهیتابه، زودپز، کتری و قوری است. قیمت زودپز‌های پارس استیل: بین 410 هزار تومان الی 977 هزار تومان است.

پرفروش‌ترین مدل زودپز پارس استیل: زودپز پارس استیل مدل پرشیا، زودپز معمولی (اجاقی)، 5/4 لیتر گنجایش، دارای بدنه استیل ضد خش، قیمت این مدل: 520 هزار تومان

برخی از برندهای ایرانی وجود دارند که شما نام آنها را در محصولات دیگری شنیده‌اید، این شرکت‌ها به تازگی تولید زودپز را شروع کرده‌اند و فقط چند مدل از زودپز را وارد بازار کرده‌اند. برندهای سام(770 هزار تومان) و ویداس(900 هزار تومان به بالا) از این برندهای ایرانی هستند.

مطلب پیشنهادی: جهیزیه شیک ایرانی، از کجا بخریم؟

 

خرید زودپز

زودپز جهیزیه، از کجا بخریم؟

  • از مهم‌ترین مراکز خرید لوازم خانگی و جهیزیه عروس بازارهای هر شهر است.
  • در شهر تهران شما می‌توانید از بازار بزرگ، پاساژها و فروشگاه‌های سه راه امین حضور بهترین برندهای زودپز را خریداری کنید.
  • برندهای مختلف لوازم خانگی در اغلب شهرهای بزرگ دارای نمایندگی هستند که می‌توانید با پیدا کردن آدرس آنها زودپز جهیزیه را خریداری کنید.
  • برخی از افراد برای خرید جهیزیه شهرهای مرزی و منطقه آزاد مانند: بانه، چابهار و.. را توصیه می‌کنند، قبل از انتخاب این روش همه جوانب را بسنجید و میزان هزینه‌های حمل‌ونقل و یا اطمینان از اصل بودن محصولات فروشگاه‌ها را بررسی کنید، مزایا و معایب این روش را حتما مطالعه کنید.
  • خرید جهیزیه از سایت‌های معتبر اینترنتی روش دیگری است که امروزه رواج یافته است. قبل از انتخاب از اعتبار سایت و محصولات آن مطمئن شوید.

مطلب پیشنهادی: خرید لوازم برقی آشپزخانه، راهنمای کامل برای خرید جهیزیه

 

زودپز
زودپز

حرف آخر:

اینکه چه مدل و برندی از زودپز را برای جهیزیه انتخاب کنید بستگی به عوامل مختلفی مانند: میزان نیاز شما به زودپز، بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای خرید آن، سبک زندگی و پخت غذا در خانواده شما و … دارد. در این مطلب برندهای مختلفی ار زودپزهای خارجی و ایرانی معرفی شدند که به شما در انتخاب کمک خواهند کرد. چیدانه همراه شماست تا دیگر نگران خرید جهیزیه و انتخاب مدل و برند وسایل مختلف جهیزیه نباشید. به کمپین زندگی نو سر بزنید و راهنمای خرید وسایل دیگر جهیزیه را هم بخوانید.

 

قیمت های ذکر شده در این مطلب قدیمی هستند و در حال حاضر با توجه به بازار فعلی این قیمت ها تغییر کرده است.

 

مطالب پیشنهادی:

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه