Chidaneh.com placeholder image

مشاوره رایگان دکوراسیون، به همین سادگی رنگ و بوی تازه به خانه بدهید!

به قلم: نجمه مهران پور

 شما از چیدانه پرسیدید:

  •  لطفا مرا در انتخاب رنگ کوسن ها و… راهنمایی کنید تا از بی رنگ و رویی خارج شود.

مشاوره چیدمان

سرویس خواب بالسا

چیدانه به شما پاسخ می دهد:

  • رنگ هایی که در دسته ی رنگ های تیره قرار می گیرند نظیر طوسی و قهوه ای، جزو رنگ های رسمی محسوب می شوند. یکی از دلایلی که در دکوراسیون اداری، آن ها را بیشتر مشاهده می کنیم هم، همین موضوع می تواند باشد.

گروه معماری ، طراحی و دکوراسیون داخلی رادیس
طراحی و اجرا
گروه معماری ، طراحی و دکوراسیون داخلی رادیس

[[nid:135283]]

اینکه این رنگ ها برای محیط های اداری پر کاربردند، محدودیتی برای استفاده در دکوراسیون مسکونی به وجود نمی آورند اما از آنجا که تم فضاها و کاربری این دو، تا حد زیادی متفاوت است، بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشیم تا انتظارات متناسب با فضا را به خوبی از آن دریافت کنیم و رنگ و بویی تازه به دکوراسیون بدهیم!

معین صالحی
خانه زیبای خانم هانیه یوسف پور در گلبهار مشهد
معین صالحی

از به کار بردن رنگ ها نترسید!

شادترین رنگ ها هم اگر به صورت مونوکروم و تک رنگ اتاقتان را احاطه کنند، یک فضای کسل کننده از آن خواهند ساخت. شاید به علت جذابیتی که آن رنگ برایتان دارد، در نگاه اول این دلزدگی ایجاد نشود، اما مطمئن باشید پس از مدتی، دیگر احساس خوشایند اولیه را نخواهید داشت.

استودیو پر
حیاط دلبر صبا صفری
استودیو پر

رنگ ها، در ترکیب با یکدیگر معنا و حرکت پیدا می کنند و سرزندگی و انرژی شان را به شما منتقل میکنند!
رنگ های شادی آور نظیر زرد، نارنجی، قرمز، سبز و آبی را می توانید در قالب اجزای مختلف دکوراسیون به آن اضافه کنید؛ از کوسن های رنگی و شاد گرفته تا قاب عکس ها و دکوری هایی با این طیف رنگی… 

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون شاد منزل، خانه را از بی حالی نجات دهید!

سیس دیزاینر
کوسن سیس دیزاینر
سیس دیزاینر
لوازم دکوراتیو هما
کوسن فانتزی رنگی
لوازم دکوراتیو هما
لوازم دکوری لومانا شاپ
کوسن طرح کاشی
لوازم دکوری لومانا شاپ

انتخاب طرح مناسب برای کوسن ها

برای انتخاب کوسن، پیشنهاد من استفاده از کاور های طرح دار، به جای پارچه های ساده و بدون طرح است؛ چرا که این طرح ها مخصوصا با توجه به تک رنگ بودن مبلمانتان به خوبی بر سکون غالب بر فضا غلبه می کنند، علاوه بر آن، با این انتخاب، چندین رنگ را یک جا خواهید داشت.

گالری صوفیان
کوسن گل آبرنگی گالری صوفیان
گالری صوفیان
لوازم دکوراتیو هما
کوسن طرح کاشی
لوازم دکوراتیو هما
دکوراسیون یاشیل
کوسن های نارنجی رنگ
دکوراسیون یاشیل

از طرح های مختلفی می توانید برای این منظور استفاده کنید؛ اگر طرفدار طرح های سنتی هستید، می توانید از نقوش چاپی سنتی و گره های هندسی و یا حتی طرح کاشیکاری های زیبا که چند سالیست قدم به بازار هنر گذاشته و مورد استقبال خوبی هم قرار گرفته اند، استفاده کنید. اگر طرح های فلورال را می پسندید، تنوع بیشماری از این طرح زیبا و رمانتیک را به آسانی در اختیار خواهید داشت.

فروشگاه اینترنتی کالکشن
کوسن خط
فروشگاه اینترنتی کالکشن
دکوراسیون یاشیل
کوسن سفارشی
دکوراسیون یاشیل
تهران گرافیک
کوسن مخملی کد 009
تهران گرافیک

حتی می توانید از کاور هایی با ترکیب جملات مثبت انگیزشی و نقوش هنری استفاده کنید.
دستتان باز است و با دنیایی از زیبایی و نقش روبه رو هستید!

استودیو پر
خانه جنت آباد
استودیو پر

پیشنهاد می کنم از کاور های زیپ دار یا دکمه ای، برای کوسن ها استفاده کنید تا شستشو و تعویض آن ها، راحت تر صورت گیرد و هر موقع از طرحشان خسته شدید، به سادگی با یک کاور جدید، حال و هوای نویی به کوسن ها و مبلمانتان بدهید!

مطلب پیشنهادی:بهترین طرح های کوسن که زیبایی مبلمان شما را تکمیل می کنند!

استودیو پر
مبلمان کلاسیک خانه
استودیو پر

معجزه ی رنگ طلایی را دست کم نگیرید!

رنگ طلایی براق، در لوستر، دسته ها و پایه ی مبلمان، و در اکسسوری هایی که در گوشه و کنار دکوراسیونتان اضافه می کنید، درخشش فوق العاده ای ایجاد خواهد کرد؛ درخشش خیره کننده ای که به راحتی چشم هر بیننده ای مجذوب آن خواهد شد.

استودیو پر
منزل مسکونی صبری
استودیو پر

رنگ طلایی خصوصا در کنار رنگ های تیره ی مبلمان شما، خودنمایی دوچندان خواهد کرد، پس سعی کنید حتما این رنگ را وارد دکوراسیونتان کنید.

نوید برزانیان
Dream house
نوید برزانیان

اصولی نورپردازی کنید

نور سفید یخی (سفید سرد)، یا حتی نور های مهتابی، به تنهایی برای محیط زندگی کافی نیستند و در دراز مدت می توانند تاثیرات نامطلوبی بر روحیه ی افراد داشته باشند؛ چرا که فضا را به سمت سردی سوق می دهند، و این در حالیست که سرشت انسان از همان ابتدا، با عنصر آتش که یکی از عناصر چهارگانه ی طبیعت است مانوس شده و میل به گرمی و روشنایی دارد. پس حتما پای نور زرد را به دکوراسیونتان باز کنید! و به این ترتیب از سردی فعلی فضا بکاهید.

امیر صادقی
دکوراسیون غذاخوری با دیوارکوب طرح آجر
امیر صادقی

امیر صادقی
آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی
امیر صادقی

جوانب مختلف در انتخاب منبع نور را در نظر بگیرید

امروزه در کنار جنبه ی کاربردی عناصر مورد استفاده در دکوراسیون، جنبه ی زیبایی هم از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار شده. لامپ های فلورسنت در زمان خود (شاید تا همین یکی دو دهه ی اخیر)، منبع خوبی برای نور سفید شناخته می شدند. اما به علت ضعف در جنبه ی ظاهری و زیبایی، خصوصا در فضای نشیمن و پذیرایی، این روزها دیگر چندان مناسب و پرطرفدار نیستند. پیشنهاد من، استفاده از یک دیوارکوب زیبا و ترجیحا متناسب با لوستر، به عنوان جایگزینی برای لامپ فلورسنتی است که به دیوار نصب کرده اید.

امیر صادقی
منزل سفید سارا روحانی در جنت آباد
امیر صادقی

آباژورهای ایستاده و رومیزی، از سایر منابع مهم نوری محسوب می شوند که با تامین نور محیطی خفیف و ملایم، کلیت فضا را روشن تر و گرم تر می کنند و سبک انتخابی دکوراسیون شما را می توانند بهتر به تصویر در آورند. فقط دقت کنید که برای آن ها هم حتما از نورهای گرم استفاده کنید، تا فضا را صمیمی و دلپذیر کنند.

مطلب پیشنهادی: آباژور لوکس برای دکوراسیون منزل خود بسازید!

اینه کنسول کابینتی

محل مناسب برای آینه و میز کنسول

آینه و میز کنسول طلایی رنگ و زیبای شما، در جای مناسبی قرار نگرفته و به نوعی مهجور واقع شده و به همین علت، ممکن است زیباییش آن طور که باید، به نظر نرسد.
کنسول های کابینتی و کشودار، برای پذیرایی ها مناسب ترند و کنسول های دیواری و پایه دار، در فضای ورودی، بیشتر خودنمایی می کنند. اگر در قسمت ورودی خانه، جای کافی برای قرار دادنش دارید، فرصت را از دست ندهید و زیبایی این بخش از خانه را، با وجود این آینه کنسول صد چندان کنید!

مطالب پیشنهادی:

دکوراسیون رنگی، خانه شاد نغمه و امیر به رنگ زندگی

کوسن های زیبا،7پیشنهاد جذاب از ویترین کالاهای چیدانه!

در نورپردازی منزل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید میز کنسول، به استقبال این مهمان های فرانسوی-ایتالیایی!

 

 

سوالات خود را در زمینه ی دکوراسیون از طریق اینستاگرام چیدانه، از متخصصین ما بپرسید و بهترین پاسخ ها را از ما دریافت کنید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه