وسایل سنگی منزل، فهرستی از موارد استفاده از سنگ در خانه!

وسایل سنگی منزل، فهرستی از موارد استفاده از سنگ در خانه!

به قلم: سمانه زارعی

سنگ یکی از متریال­ های پرکاربرد در منزل است. شاید در نگاه اول یاد کفپوش سنگی و یا کانتر سنگی آشپزخانه بیفتید ولی از کاربردهای دیگر سنگ در منزل انواع وسایل سنگی هستند که هم به شکل کاربردی قابل استفاده­ هستند و هم می ­توانند مانند یک وسیله دکوری و مانند اکسسوری در خانه شما باشند. این مطلب راجع به وسایل سنگی منزل احتمالا برایتان جذاب باشد.

گالری تیارا
ظروف پذیرایی سنگی و اکسسوری آشپزخانه
گالری تیارا

سرویس خواب بالسا

مبل عباسی
طراحی و ساخت انواع مبلمان لوکس ژورنالی
مبل عباسی

وسایل سنگی منزل، از میز جلومبلی تا سنگ ­های دکوری!

به جز دیوارپوش­ ها و کفپوش­ های سنگی که کاربرد زیادی در دکوراسیون داخلی دارند. برخی از وسایل دیگر مانند انواع میز جلومبلی، ظروف سنگی، استندهای پذیرایی سنگی، اکسسوری­ های سنگی و سنگ ­های تزئینی را می­توان در منزل استفاده کرد. همچنین انواع سینک سنگی ظرفشویی و کاسه روشویی سنگی هم از موارد کاربرد سنگ در منزل هستند. این متریال جذاب حس استحکام و ثبات را به خانه شما می ­آورد. وسایل سنگی طول عمر بالایی دارند و استفاده از آنها در منزل باعث شیک و لوکس شدن دکوراسیون خواهد شد.

وسایل سنگی خانه، حتی در مبلمان!

یکی از وسایلی که سنگ در آنها استفاده می ­شود؛ میزهای جلومبلی است. حتی می ­توان با تراشیدن سنگ ­های بزرگ، صندلی­ هایی سنگی برای محوطه­ و فضای باز و یا حتی داخل منزل طراحی کرد، هرچند این نوع صندلی­ ها جابه­ جایی راحتی نخواهند داشت. انواع میزهای جلومبلی در بازار وجود دارند که سطح رویی آنها از سنگ­ های صیقل یافته ساخته شده است. این نوع میز جلومبلی با پایه ­های فلزی و براق خود در کنار مبلمان نئوکلاسیک دکوراسیون بسیار جذابی را برای شما می­ سازد. انواع میز جلومبلی سنگی می ­تواند برای سبک­ های دکوراسیون مختلف استفاده شوند.

مطلب پیشنهادی: میز سنگی مرمر، انواع طرح ها برای منزل و محل کار

 

گالری تیارا
ست شمعدان و ظروف سنگ و برنز خاص
گالری تیارا

ظروف سنگی جدید، کاربرد دارند؟

احتمالا این روزها که در بازار به دنبال خرید ظروف جدید هستید، با ظروف سنگی جدید روبرو شده ­اید. برای یک پذیرایی جذاب از مهمان­ های تان، انواعی از ظروف پذیرایی سنگی را تهیه کنید. بله این ظروف کاملا قابل استفاده و محکم هستند.

برخی از انواع ظروف سنگی به شکل­ های منظمی در آورده شده است و یا دسته و پایه­ هایی فلزی بر روی آنها نصب شده است که به آنها استندهای پذیرایی هم گفته می­ شود. و برخی دیگر از آنها فرمی نامنظم دارند و شکل طبیعی خود را حفظ کرده ­اند و طراح برای کاربردی شدن آن قسمت داخلی آن را به صورت صیقلی برش داده است. انواع ظروف سنگی می­ توانند به عنوان؛ شکلات خوری، جاشمعی، قندان، میوه­ خوری و… مورد استفاده قرار بگیرند.

سنگ تزئینی کوچک، برای دکور عالیه!

سنگ­ های تزئینی در ابعاد و رنگ ­های مختلف می­ توانند در طراحی دکوراسیون منزل، کافه و یا ویترین­ های فروشگاه ­ها استفاده شوند. به طور مثال شما می­ توانید برای تزیین میز کنسول، چند سنگ صیقلی و در اندازه ­های مختلف را در کنار همدیگر قرار بدهید و جایی برای آنها در گوشه ­ای از میز کنسول در نظر بگیرید. ترکیب عناصر طبیعی مانند سنگ­ های دکوری و گیاهان بسیار جذاب خواهد بود.

برخی از ایده ­های کاربرد سنگ­ تزئینی در دکوراسیون منزل عبارتند از:

  • استفاده در تزیین گلدان­ های شیشه ­ای
  • قرار دادن چند سنگ تزئینی کوچک در سینی پذیرایی
  • به عنوان دکوری بر روی میز کنسول و یا میز تلویزیون
  • قرار دادن سنگ تزئینی بر روی میز نهارخوری
  • ریختن سنگ­ های تزئینی کوچک در ظرف شیشه‌­ای پرآب به عنوان دکوری
  • قرار دادن چند سنگ در کنار شمع­ هایی که روز میز قرار دارند

وسایل سنگی منزل، یک آبنمای خاص!

یکی از وسایل دکوری که می ­تواند منزل شما را جذاب کند؛ آبنمای سنگی است. آبنماهای سنگی در ابعاد مختلفی وجود دارند و برای خانه ­ای که فضای کافی برای قرار دادن آبنما داشته باشند انتخاب خوبی است. هرچند آبنماهای کوچک هم وجود دارند که حتی بر روی یک میزی که در گوشه ­ای از نشیمن قرار دارند جا می­ شوند. یک آبنما می­ تواند کاملا سنگی باشد و یا از سنگ­ریزه­ های تزئینی برای داخل آب استفاده شود. سنگ ریزه­ ها در کنار آب، حسی از یک رودخانه را تداعی می ­کنند.

مطلب پیشنهادی: ساخت آبنمای سنگی، آبشار در حیاط به همین راحتی و ارزانی!

 

وسایل سنگی خانه، مجسمه سنگی دوست دارید؟

مجسمه­ ها یکی از اکسسوری­ هایی هستند که سبک­ های مختلفی در طراحی آنها دیده می ­شود. در فروشگاه­ های اکسسوری مجسمه ­های سنگی مدرن هم دیده می ­شوند که می­ تواند برای منزل شما مناسب باشد. مجسمه سنگی سفید و یا سیاه، یک اکسسوری شیک است.

همچنین انواعی از گلدان­ ها برای گیاهان آپارتمانی از جنس سنگ هستند. این نوع گلدان­ ها در ابعاد مختلفی دارند و بستر خوبی برای گیاهان آپارتمانی شما خواهند بود.

 

کاربرد سنگ قیمتی در دکوراسیون و فنگ­شویی!

احتمالا شما هم راجع به خواص انواع سنگ­ ها شنیده­ اید؛ و نام سنگ ­هایی مانند: کوارتز، هماتیت، ابسیدین و… که در رنگ ­های بسیار جذاب یافت می­ شوند برایتان آشنا است. فنگ شویی یکی از دیدگاه­ هایی است که درطراحی دکوراسیون از آن استفاده می ­شود. طبق این تفکر سنگ­ ها انرژی مثبتی را به خانه شما وارد می­ کنند. مخصوصا اگر هر سنگ خاص را در جای مناسب قرار گیرد. برخی از خواص سنگ­ های قیمتی که طبق فنگ­شویی در دکوراسیون استفاده می­ شوند عبارتند از: جذب انرژی مثبت، افزایش سرعت بهبودی و سلامت و کاهش استرس، جذب ثروت و..

 

دکوراسیون رهسا
گلدان سنگی با طراحی شیک
دکوراسیون رهسا

کلام آخر:

وسایل سنگی، برای افرادی که وسایل خاص را می­ پسندند و به دنبال اکسسوری­ های شیک هستند بسیار مناسب است. این نوع وسایل، مقاومت بالایی دارند. برای خرید وسایل سنگی، همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. فروشگاه ­های مختلفی در زمینه اکسسوری­ ها و یا میزهای سنگی فعالیت می­ کنند. برای جستجوی اکسسوری و وسایل سنگی به اهالی فن چیدانه در زمینه لوازم دکوری سر بزنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه