Chidaneh.com placeholder image

روش های خشک کردن گل طبیعی، هر چیزی یه راهی داره!

به قلم: تحریریه چیدانه

همه ما زمانی که دسته گل های زیبایی می خریم و یا آنها را هدیه می گیریم تمام تلاشمان را می کنیم که گل های شاخه بریده را سالم و سر حال نگه داریم، اما خشک شدن و یا پژمردگی دسته گل ها اجتناب ناپذیر است و دیر یا زود باید با گل های عزیز دلتان خداحافظی کنید. در این میان درست ترین کار و یا بهتر است بگوییم تنها راه حلی که برای ماندگار کردن گل هایتان به کار می آید خشک کردن آنهاست.

 خیلی از ما صرفا شاخه های گل را به شکل ویرانه ای آویزان می کنیم و می گذاریم که به مرور زمان خشک شوند، اما بعد با بوی بعد یا تغییر رنگ زیاد گل های خشک شده مان رو به رو می شویم. به همین دلیل هم در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا تعدادی از بهترین روش های خشک کردن گل طبیعی را به شما معرفی کنیم تا دسته گل های زیبایتان را به بهترین شکل ممکن خشک کنید. پس این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

چوب و هنر

پرس کردن گل

خشک کردن گل طبیعی: پرس کردن گل

یکی از بهترین روش های خشک کردن گل طبیعی، پرس کردن آن است. برای این کار شما می توانید از دستگاه پرس استفاده کنید که در واقع از دو صفحه نئوپانی تشکیل شده است که به یکدیگر متصل بوده و سوراخ هایی در اطراف آنها قرار گرفته اند. برای پرس کردن گل طبیعی قبل از هر چیز باید دسته گل خود را در میان روزنامه قرار دهید. بعد آنها را در میان دو صفحه پرس بگذارید و آن را به گونه ای تنظیم کنید که گل ها به طور کامل تحت فشار قرار بگیرند.

گل خشک

پرس کردن گل مناسب چه گل هایی است؟

 طبیعی است که این روش از خشک کردن گل طبیعی، مناسب گل هایی است که گلبرگ های خیلی کوچک و ظریف ندارند، چرا که تا حدودی به استحکام گل ها نیازمند خواهد بود. به طور کلی می توان گفت که گل هایی که گلبرگ و برگ هایشان ارتفاع کمتری دارند نیز گزینه های مناسبی برای این روش هستند. به همین دلیل هم توصیه ما این است که برای استفاده از روش پرس کردن گل به سراغ گل هایی از قبیل بنفشه، داوودی مینیاتوری، مارگریت و… بروید.

مطلب مرتبط: با نمک گل های مصنوعی را برق بیاندازید

استفاده از شن برای خشک کردن گل

خشک کردن گل طبیعی: استفاده از شن 

یکی از ساده ترین راه هایی که با کمک آن می توان دسته گل های زیبای خود را خشک نمود استفاده از شن است. برای این کار شن های ساحل دریا از بهترین گزینه ها به حساب می آیند. قبل از هر چیز شن ها را باید به خوبی بشویید تا کاملا تمیز شوند. بعد دسته گل خود را داخل شن بخوابانید و مراقب باشید که دانه های درشت شن در میان گلبرگ های گیر نکند تا به بدنه گلبرگ آسیبی وارد نشود. شن به مرور زمان رطوبت گل را جذب کرده و آن را با شکل سالمی خشک می کند.

مطلب مرتبط: تزیین خانه با گل خشک، زیبایی شان را قاب کنید!

خشک کردن گل های طبیعی

خشک کردن دسته گل: استفاده از تافت

برای استفاده از این روش بهتر است که به سراغ گل هایی بروید که هنوز به طور کامل باز نشده اند و هم چنان غنچه هستند. برای این کار ابتدا برگ ها را از گل جدا کرده و با کمک یک بند پارچه ای و یا لاستیکی اطراف ساقه را بپیچید. این کار باعث می شود که ساقه های محکم قرار بگیرند و گل ها نیز ترتیب خود را حفظ نمایند.

حالا وقت آن است که تافت خود را بردارید و وارد عمل بشوید. بر روی گل تافت بزنید و بعد از آن که سراسر گل را اسپری کردید دسته گل را پشت و رو کرده و چیزی حدود سه تا چهار هفته آن را با همین وضعیت نگهداری کنید. برای این کار بهتر است که به سراغ فضاهایی خشک و تاریک بروید تا زودتر به نتیجه دلخواهتان دست یابید.

مطلب مرتبط: ساخت ظرف معطر برای خوشبو کردن خانه باگل های خشک

ژل سیلیکا و خشک کردن گل

خشک کردن گل طبیعی: استفاده از ژل سیلیکا

یکی از راه های به نسبت حرفه ای تری که می توانید برای خشک کردن گل های طبیعی پیش بگیرید استفاده از ژل سیلیکا است. به طور کلی ژل سیلیکا برای محافظت از لوازم الکتریکی به کار می رود و به عنوان یک رطوبت گیر از آن استفاده می شود، بنابراین دسترسی به آن بسیار آسان است و به راحتی می توانید آن را خریداری کنید.

برای شروع شاخه های اضافی گل را جدا کنید و آن را درون ظرفی قرار دهید. حالا مقداری سیلیکا در ظرف بریزد و گل ها را در این ماده غرق نمایید. دقت کنید که دانه های سیلیکا درون گلبرگ ها نرود تا به بدنه آنها آسیبی وارد نشود. حالا درب ظرف را ببندید و آن را برای مدتی در جایی دور و خنک قرار دهید. بعد از گذشت این زمان گل ها را بیرون آورده و با کمک یک اسپری ثابت کننده آنها را اسپری نمایید. گل های خشک شما صحیح و سالم آماده هستند!

پیشنهاد می کنیم که به این مطالب نیز نگاهی بیندازید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه