Chidaneh.com placeholder image

خانه مدرن کوچک، شروین دکوراسیون لوکس ساده را انتخاب کرده!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه های کوچکی که فقط یک زن و شوهر در آن زندگی می کنند، حس و حال دیگری دارد. آنها برای طراحی و چیدمان همه فضاهای خود زمان و حساسیت زیادی به خرج می دهند و تلاش می کنند همه وسایل و فضاها با هم هماهنگ باشند. خصوصا اگر فضا کوچک و دنج باشد، احساس صمیمیت و گرمای بیشتری در منزل آنها حس می شود. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه قرار است خانه مدرن کوچک شروین کرد و همسرم ایوب سورانی در بندرعباس را معرفی کنیم که طراحی لوکس ولی ساده را برای چیدمان خانه مدرن خود انتخاب کرده اند.

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

تابلو فرش ریحان

خانه شروین و ایوب در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: ۲ نفر
  • شغل خانم خانه: طراحی و اجرای نقاشی هنری، سازنده اکسسوری های دکوراتیو و مدرس هنرهای دکوراتیو/ شغل آقای خانه: مدیر عملیات شرکت تخلیه و بارگیری مواد معدنی در اسکله شهید رجایی بندرعباس
  • موقعیت شهر: بندرعباس/ محله: محدوه دانشگاه
  • متراژ فضا: ۸۰ متر مربع
  • سال ساخت: ۱۳۸۹
  • طبقه چهارم
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: ۲ خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک حمام و یک دستشویی
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: سفید، آبی لاجوردی
  • طراح: خودم و همسرم
  • مدت زمان طراحی داخلی خانه: 2 سال
  • هزینه منزل: حدود ۸۰ میلیون تومان

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

دکوراسیون خانه خود را در 5 کلمه توصیف کنید.

گرم، مدرن، آرام، جذاب، لوکس

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

ما این واحد را به دلیل خوش نقشه بودن خانه انتخاب کردیم و حدود یک سال برای پیدا کردن خانه مورد نظرمان وقت صرف کردیم. آن زمان خانه ما نوساز بود.

مطلب پیشنهادی: 10 راه حل برای تجربه ای لذت بخش در خرید خانه

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

داستان دکوراسیون خانه خود را تعریف کنید.

ما اولین خانواده ای بودیم که در این خانه ساکن شدیم. خانه خام خام بود. ظاهرش با آن چیزی که در حال حاضر می بینید کاملا متفاوت بود و هیچ طراحی یا وسیله ای نداشت. ما در این خانه تغییرات زیادی انجام دادیم تا آنچه دوست داریم را از دل خانه بیرون بیاوریم. 

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده اید؟

رنگ سفید را به عنوان رنگ غالب خانه در نظر گرفتیم چرا که در درجه اول خانه ما فضای کوچکی دارد و قصد داشتیم بزرگتر از آنچه که هست، نشان داده شود و از طرف دیگر هر دوی ما عاشق تنوع هستیم. اگر از رنگی غیر از سفید استفاده می کردیم، دستمان برای تغییر دکوراسیون واقعا بسته بود. فرض کنید کابینت ها قهوه ای بودند، آن وقت در انتخاب وسایل بسیار محدود می شدیم. در حقیقت با کاربرد رنگ سفید توانستیم انعطاف ایجاد کنیم.

در واقع رنگ بیس و زمینه را سفید انتخاب کردم، چرا که به تغییر دکوراسیون علاقه زیادی داشتم و هر چند ماه یک بار با استفاده از رنگ های مکمل طراحی خانه را تغییر می دادم.

مطلب پیشنهادی: 7 دلیل که باید از رنگ سفید در دکوراسیون منزل استفاده کنید!

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

آیا برای دکوراسیون خانه روند خاصی را پیش گرفته اید؟

ما تغییرات زیادی در چینش آشپزخانه به وجود آوردیم. مکان اولیه سینک، متفاوت بود. مجبور شدیم کاشی ها را بشکنیم تا لوله کشی کرده و سینک را جابه جا کنیم. فضای آشپزخانه هم 10 سانتیمتر از سطح نشیمن بالاتر بود. برای اینکه خانه بزرگتر نشان داده شود و هماهنگی بهتری بین فضاها وجود داشته باشد، این 10 سانتیمتر اضافی را تخریب و آشپزخانه را هم سطح سایر فضاهای خانه کردیم. برای سقف آشپزخانه از کناف استفاده شده است ولی در نصب لامپ توکار در زمان بازسازی بسیار اذیت شدیم. یادم می آید که مدت زمان زیادی را برای پیدا کردن این مدل سپری کردیم.

مطلب پیشنهادی: اصول طراحی آشپزخانه، 11 فوت کوزه گری از زبان یک طراح!

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

کابینت ها را به رنگ سفید و از مدل براق انتخاب کردیم تا فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. جنس کابینت ها همگی ام دی اف هایگلاس (MDF High Glass) است. برای صفحه روی کابینت نیز از سنگ کورین استفاده کردیم. دیوارهای بین کابینت را با کاشی استیل پوشاندیم تا درخشندگی خوبی داشته باشد. باید بگویم که ما برای کابینت ها زحمت زیادی کشیده ایم، حتی یک بار بعد از نصب آنها به خاطر درست کردن سقف آشپزخانه، کابینت ها به طور کامل باز و دوباره نصب شدند. 

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

داشتن چه فضا یا وسیله ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

اتاق نشیمن خانه برای من بسیار مهم بود، چون بیشتر وقتمان آنجا سپری می شود.

ما زمانی که خانه را خریدیم، در قسمت نشیمن یک ستون از دیوار بیرون زده بود که ظاهر زیبایی نداشت. مجبور شدیم برای اینکه هم عملکردی شود و هم ظاهر خوبی داشته باشد، با استفاده از دیوار کاذب به نوعی عرض ستون را بزرگ کنیم تا تلویزیون راحت نصب شود. طرح میز تلویزیون را خودمان سفارش دادیم و در نتیجه با نظارت خودمان ساخته شد. همه سیم های مربوط به تلویزیون را در لوله پولیکا، از پشت دیوار کاذب رد کردیم.

مطلب پیشنهادی: پوشاندن سیم ها و لوازم الکترونیکی کوچک، راهکارهای معجزه آسا

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

بزرگترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

در انتخاب وسایل آشپزخانه مشکل زیادی داشتیم. باید طوری چیدمان را انجام می دادیم که ظاهر آشپزخانه به هم نریزد و با دیزاین کلی خانه مان هماهنگ باشد، به خاطر همین برندهای خاص برای لوازم برقی استفاده شد. در مورد لوازم برقی خانه از قبیل یخچال، مدل های متداول یخچال را دوست نداشتم تا اینکه یخچال جذاب گورنیه را دیدم. ما برند گورنیه (Gorenje) را انتخاب کردیم، هرچند که بعضی از وسایلش نسبت به قیمت و در قیاس با سایر برندها عملکرد ضعیف تری دارد؛ مثلا در مورد یخچال با هزینه ای که صرف شد، می توانستیم بهترین یخچال ها را از نظر عملکردی بخریم، اما زیبایی برایمان اولویت داشت.

یخچال فعلی ما یخ ساز و بوفه ندارد و برخلاف ظاهرش چندان جادار نیست اما خب، با دیزاین خانه و آشپزخانه مان بسیار هماهنگ است. سایر وسایل مثل فر، ظرفشویی و اجاق گاز را هم از همین برند خریدیم تا همگی یکپارچه شوند که البته از بقیه وسایل رضایت داریم.

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

به دلیل کمبود فضا، اجاق گاز را داخل جزیره کار گذاشتیم ولی در این مکان به مشکل انتخاب و نصب هود برخوردیم. چرا که کابینت جزیره وسط آشپزخانه است و هود به لوله کشی نیاز دارد. بعد از جست و جوهای زیاد، یک برند به نام Elica پیدا کردیم که نیاز به لوله کشی نداشت و با فیلتر زغالی کار می کرد، البته بعد از مدت زمان معین باید فیلترش تعویض شود. هود با نصب نزدیک به چهار میلیون تومان هزینه برداشت.

مطلب پیشنهادی: نکات مهم در انتخاب هود آشپزخانه، بهترین مدل کدام است؟

همچنین علاوه بر اجاق گاز از کابینت جزیره به عنوان میز صبحانه و نشیمن نیز استفاده می شود. صندلی های پایه بلندی را که در دو طرف جزیره گذاشتیم، از برند نشیمن خریداری شدند.

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده کرده اید؟

من برای بزرگتر نشان دادن خانه از رنگ سفید استفاده کردم. همچنین کابینت جزیره کوچک، نورپردازی و پرده حریر سفید هم به بزرگتر جلوه دادن خانه کمک زیادی کرد. علاوه بر آنها با قرار دادن چند عدد کوسن، قسمت انتهایی جزیره را به نشیمن تبدیل کردیم. زیر قسمت نشیمن هم چند قفسه تعبیه شده است.

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

معمولا برای خرید وسایل چه فروشگاه، بازار یا محلی را انتخاب می کنید؟

هردوی ما به برند IKEA علاقه زیادی داریم و به همین دلیل بسیاری از وسایلمان را از این برند خریداری کردیم. میز غذاخوری هم از برند IKEA است؛ البته این میز از ابتدا به رنگ سفید نبود و مثل سایر وسایل برای اینکه هارمونی خانه را به هم نزند، مجبور شدیم رنگ آن را تغییر دهیم.

مطلب پیشنهادی: لوازم خانگی ایکیا، شیک و مقرون به صرفه دکور کنید!

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

مبلمان و میزها را از برند نشیمن خریداری کردیم. مبلمان به طور کامل یعنی هم پارچه مبل و هم کوسن ها توسط خودمان رنگ بندی شد. البته ما در نظر داشتیم رنگ پارچه مبل سفید باشد، اما به دلیل اشتباه نمایندگی، با پارچه شیری رنگ ساخته شد. در مورد میزها هم باید بگویم مدل آنها را قبلا دیده بودیم، اما رنگ پتینه کاری را خودمان اتنخاب کردیم. 

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

وسیله یا فضای مورد علاقه تان در خانه چیست؟

من کتابخانه و میز نشیمن را بسیار دوست دارم. کتابخانه منزل ما بدون پیچ و مهره مونتاژ شده و به صورت کشویی باز و بسته می شود و حتی قابلیت تغییر و جابه جایی قفسات را هم دارد. این کتابخانه را از برند دکور آسان از شهر بندرعباس با قیمت یک میلیون تومان خریدیم. جالب این بود که همین یک عدد باقی مانده بود که آن هم قسمت ما شد.

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت ها دوست دارید؟

حمام کوچک خانه و همینطور تراس بسیار کوچک را چندان دوست ندارم.

 آخرین وسیله ای که برای خانه خریده اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

آخرین وسیله اضافه شده به خانه، دستگاه قهوه سازی است که آن را از وبسایت دیجی کالا خریداری کردیم.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید قهوه ساز، به صرف یک انتخاب درست!

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

آیا وسیله ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده اید؟

بله اکثر اکسسوری ها و ساعت را خودم ساخته ام و برای ساخت آنها از رزین اپوکسی استفاده کردم. وسایلی مانند بشقاب و سینی های روی میز نشیمن و در سرویس بهداشتی از آن جمله هستند.

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

کدام تغییر دکوراسیون منزل خود را بیشتر دوست دارید؟

تغییر سرویس بهداشتی یکی از تغییرات جذاب در طراحی داخلی خانه ماست.

  • وسایل سرویس بهداشتی و حمام با تغییر کاشی و سرامیک هر دو حدود قیمت ۱۸ میلیون تومان
  • دیوارپوش و کفپوش: برند کاشی تبریز
  • سنگ و کانترهای سرویس: برند ایرانی
  • شیرآلات: برند ایرانی

مطلب پیشنهادی: 10 راز ناگفته در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی!

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

اگر قرار باشد، وسیله یا چیدمانی را در خانه تغییر دهید، چه چیزی را انتخاب می کنید؟

دکوراسیون اتاق خواب را تغییر می دهم چون تخت خواب بزرگی انتخاب کردیم که باعث شده تمام فضای اتاق خواب را اشغال کند.

ما برای تخت خوابمان خیلی زحمت کشیدیم! تا چهار ماه بعد از عروسی، روی زمین می خوابیدیم چون تخت مورد علاقه مان را پیدا نکرده بودیم تا اینکه در یک نمایشگاه در بندرعباس به صورت اتفاقی، در دومین غرفه این تخت خواب را دیدیم و البته با این شرط آن را خریدیم که درست مشابه جنس نمایشگاه را به ما تحویل بدهند. قیمتش هم بسیار مناسب بود؛ تمام سرویس خواب را نزدیک به دو میلیون تومان تهیه کردیم. این تخت خواب از نظر عملکردی هم مناسب است، از آنجایی که زیر تشک جک تعبیه شده، بسیار جادار است و می توان وسایل زیادی را در آن قسمت نگهداری کرد.

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

اتاق نشیمن خانه مدرن کوچک بندرعباس

  • مبلمان: برند نشیمن، خرید سال ۹۰ حدود ۵ میلیون تومان
  • میز تلویزیون: خودمان سفارش ساختش را دادیم، حدود ۵۰۰ هزار تومان
  • میز جلو مبلی: برند نشیمن، حدود ۸۰۰ هزار تومان
  • میز و صندلی غذا خوری: برند ایکیا، حدود ۹۰۰ هزار تومان
  • لوستر: برند نشیمن، ۵۰۰ هزار تومان
  • لوازم دکوری: محصولات خودم و برند ایکیا
  • کتابخانه: برند دکوآسان، قیمت حدود یک میلیون تومان
  • ظروف چوبی و سرامیکی: برند ایکیا

شروین کرد
دکوراسیون خانه من
شروین کرد

کابینت سفید در دکوراسیون آشپزخانه

  • یخچال: برند گورنیه
  • اجاق گاز: برند گورنیه
  • ماشین ظرفشویی: برند گورنیه
  • فر: برند گورنیه
  • هود: برند الیسا
  • صندلی اپن: برند نشیمن

در بندرعباس متاسفانه نصاب های متخصص و حرفه ای پیدا نکردیم و از کابینت ها و نصب سرامیک کفپوش چندان راضی نبودیم.

تصاویر خانه مدرن کوچک بندرعباس توسط صاحب خانه تهیه شده است و می توانید با مراجعه به پروفایل خانم شروین کرد، عکس های بیشتری از این خانه مشاهده کنید. نظر خود در مورد این دکوراسیون منزل ایرانی را در قسمت دیدگاه بنویسید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه