بهترین جای تلویزیون در منزل، چیکار باید بکنم؟

بهترین جای تلویزیون در منزل، چیکار باید بکنم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

قرارگیری وسایل مشخصی از خانه در دکوراسیون منزل همیشه دغدغه بسیاری از افراد بوده و هست. وسایلی از جمله یخچال، تلویزیون، تخت خواب و… با توجه به اصول مختص به خودشان نیازمند آن هستند که در شرایط مشخصی چیدمان شوند و جای مشخصی از خانه را اشغال کنند. به همین دلیل نیز در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم به یکی از رایج ترین سوالات مشاوره دکوراسیونی که شما مخاطبین عزیز از ما پرسیده اید پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

قالیشویی ادیب

سوال مخاطب:

من واقعا نمی دونم که تلویزیون رو کجای نشیمن باید قرار بدم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

پاسخ چیدانه:

 

وب سایت چیدانه تا به حال چندین بار در مطالب متفاوتی به این موضوع پرداخته و آن را از زوایایی متفاوت بررسی کرده است. در ادامه به بررسی برخی از این مطالب می پردازیم.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی مجتمع آوا
استودیو پر

جای تلویزیون در دکوراسیون منزل

پیش از این در مطلبی با عنوان «تلویزیون LCD را کجای خانه بگذاریم؟» به طور کامل به نحوه قرارگیری این نوع از تلویزیون ها پرداخته شده است. بر اساس این مطلب مهم ترین نکته در جا نمایی تلویزیون در فضا، توجه به این نکته است که در پشت تلویزیون نباید هیچ منبع نور طبیعی یا مصنوعی وجود داشته باشد. اگر تلویزیون دقیقا در جلوی پنجره اتاق تان قرار بگیرد در طول روز برای تان مشکل ساز خواهد بود و متوجه این مساله خواهید شد که نوری که از پشت پنجره می تابد باعث آزردگی چشمان شما خواهد شد. پس حتما به این نکته توجه کنید. اگر مجبور به انجام این کار هستید می توانید از پرده هایی با پارچه های ضخیم استفاده کنید.

علاوه بر این، نویسنده این مطلب توصیه می کند که سعی کنید تلویزیون را در راستای محور اصلی و کشیدگی اتاق قرار دهید. به این شکل شما می توانید چیدمان بهتری برای مبلمان اتاق پذیرایی خود داشته باشید.و همچنین تاثیر گذاری بیشتری را در اتاق پذیرایی و تلویزیون خود مشاهده کنید. اگر از تلویزیون در اتاق نشیمن یا پذیرایی استفاده می کنید برای آن مبلمانی جدا از مبلمان اصلی فضا در نظر بگیرد. و فضای دیدن تلویزیون را به وسیله مبلمان  آن از قسمت دیگر جدا کنید.

شیما خراسانی
میز جلو مبلی مدرن
شیما خراسانی

علاوه بر اینها در مطلب دیگری با عنوان «جای تلویزیون در خانه، کدوم قسمت بهتره؟» این گونه آمده است که قرار دادن تلویزیون در فضای نشیمن بستگی به نوع نقشه و طراحی داخلی منزل دارد ولی چند نکته مهم را می توان ذکر کرد. اولین نکته ای که اهمیت بسیار دارد وضعیت قرار گیری تلویزیون نسبت به منبع نور است. تلویزیون را پشت به پنجره قرار ندهید. تلویزیون جلوی پنجره به دلیل ضد نور بودن هم چشم شما با نور مستقیم اذیت می شود و هم صفحه تلویزیون تاریک و تیره می شود.

بهترین مکان برای تلویزیون به گونه ای است که مبلمان در اطراف آن از همه قسمت ها برای تماشای تلویزیون دید داشته باشد. هیچ مبل و صندلی نباید پشت به تلویزیون قرار بگیرد.

امیر صادقی
عکاسی منزل زهیر و زهره در مهرویلای کرج
امیر صادقی

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که شومینه شان به نوعی با تلویزیون در ارتباط باشد و حداقل این دو عنصر تا حدودی کنار یکدیگر قرار بگیرند. در پاسخ به این افراد در همین مطلب آمده است که اگر در فضای داخلی منزل شما شومینه وجود دارد، بهتر است تلویزیون را در مجاورت شومینه قرار ندهید. معمولا در فصل سرد کنار شومینه بهترین فضا برای نشستن و استراحت کردن است، ولی نزدیکی تلویزیون مخل استراحت بوده و فاصله کم با آن برای چشم آسیب رسان است. منبع گرمایشی مانند رادیاتور و شوفاژ هم نباید در پشت تلویزیون قرار گیرد.

مطلب مرتبط: میز تلویزیون جدید، خانه مخاطبان چیدانه با این 13 مدل شیک شده!

ثمین موسوی
مبلمان چوبی نشیمن
ثمین موسوی

مخفی کردن تلویزیون در خانه

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به نوعی تلویزیون خود را در فضای دکوراسیون منزل مخفی کنند. وب سایت چیدانه در این رابطه نیز بارها توضیحاتی را ارائه داده است. برای مثال در مطلبی با عنوان «جایگاه تلویزیون، همه این راه ها واسه مخفی کردنه!» به مواردی برای پنهان کردن تلویزیون پرداخته شده است که برخی از آنها شامل جای تلویزیون در کمد، استفاده از وسایل تزئینی زیاد برای میز تلویزیون، استفاده از تخت همراه با تلویزیون، جای تلویزیون در کمد لباس، استفاده از پروژکتور در دکوراسیون نشیمن، استفاده از قفسه در اطراف تلویزیون، استفاده از پنل کشویی و استفاده از پارتیشن برای جای تلویزیون و… می شود.

علاوه بر این در مطلبی با عنوان «مخفی کردن تلویزیون با تزئین دیوار پشت ال سی دی!» آمده است که یکی از ساده ترین راه ها برای تزیین دیوار پشت ال سی دی استتار آن است! هنگامی که تلویزیون خاموش است صفحه ی بزرگ سیاه آن را می توانید به سادگی با یک زمینه سیاه بپوشانید برای این منظور می توانید از ایده طراحی دیوار پشت تلویزیون با سنگ آنتیک سیاه استفاده کنید و جلوه ی خاصی به دکوراسیون خود بدهید.

به علاوه آن که برای دکوراسیون دیوار پشت ال سی دی می توانید از شلف ها کمک بگیرید. از این شلف ها و قفسه ها به سادگی می توانند برای زیباسازی دکوراسیون خود استفاده نمایید کافی است سطح آن را با دکوری های خاص و مناسب پر کنید حتی می توانید از شلف های پایینی برای طبقه بندی و نظم دهی دی وی دی های خود استفاده کنید.

با تغییر موقعیت تلویزیون از مرکز به بخش کناری می توانید تاکید را روی بخش دگیری از فضا متمرکز کنید.می توانید برای دکوراسیون دیوار پشت ال سی دی از گلدان ها و لوازم دکوری استفاده نمایید تا ظاهر منحصر به فردی به دکوراسیون خود ببخشید.

مطلب مرتبط: بهترین میز تلویزیون برای دکوراسیون منزل شما کدام است؟

سینا عزیزی
عکاسی از منزل مسکونی هدی باقری در گرگان
سینا عزیزی

در این مطلب هم چنین آمده است که با ایجاد فضای نامتقارن در اطراف دکوراسیون دیوار پشت ال سی دی می توانید آن را از حالت مرکزیت و نقطه کانونی خارج کنید و ظاهر مدرن تری به فضای دکوراسیون خود ببخشید. بسته به آرایش مبلمان تان می توانید ارتفاع تلویزیون را کم یا بیشتر در نظر بگیرید و ظاهر متناسبی به فضای دکوراسیونتان ببخشید. فراموش نکنید بهترین راه برقراری توازن و تعادل در فضاهایی این چنینی قرار دادن عنصری با وزن مشابه در طرف دیگر اتاق است، تا به راحتی بتوانید بدون تزیین دیوار پشت ال سی دی ظاهر منحصر به فردی به فضای دکوراسیون خود ببخشید.

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه