Chidaneh.com placeholder image

انواع میز تلویزیون: راهنمای خرید جدیدترین مدل‌های میز تی‌وی (TV)

به قلم: سمانه زارعی

در این مطلب می‌خواهیم انواع میز تلویزیون را به شما معرفی کنیم. کدام مدل میز تلویزیون به دکوراسیون خانه شما بیشتر می‌آید؟ انتخاب میز ال سی دی کار تقریبا سختی است. چون در دکوراسیون 90 درصد خانه‌های ایرانی محل قرار گرفتن تلویزیون همان نقطه مرکزی و مورد توجه خانه است. پس انتخاب مدلی که با چیدمان و دکوراسیون منزل‌تان هم خوانی داشته باشد بسیار اهمیت پیدا می‌کند. در این مقاله از چیدانه قصد داریم تا با جواب دادن به سوال‌هایی که فکر می‌کنیم در هنگام خرید انواع مدل میز تلویزیون با آن مواجه می‌شوید، در انتخاب بهترن مدل کمک‌تان کنیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

چوب و هنر

صنایع چوبی تیک
جدیدترین مدل‌های میز تلویزیون
صنایع چوبی تیک

میز تلویزیون، 6 نکته­ برای انتخاب درست!

چگونه می ­توانیم یک میز تی ­وی مناسب با منزل خریداری کنیم؟ بهترین نوع میز تی ­وی برای پذیرایی ما کدام است؟ انتخاب بهترین میز تلویزیون با با توجه به نکته­ های زیر انجام دهید:

  • سبک دکوراسیون
  • جنس میز تلویزیون
  • جای قرارگیری میز تلویزیون
  • مدل میز تی وی؛ کنسولی یا باکسی
  • اندازه میز ال سی دی
  • رنگ میز تی وی

 

صنایع چوبی تیک
جدیدترین مدل‌های میز تلویزیون
صنایع چوبی تیک

مبل خلیج فارس
میز تلویزیون کلاسیک سفید طلایی
مبل خلیج فارس

1. میز تلویزیون مدرن یا کلاسیک؟

شکل و فرم میز تلویزیون با توجه به نوع سبک دکوراسیون و وسایل دیگر منزل تعیین می­ شود. میزهای تی ­وی در انواع سبک­ های؛ کلاسیک و پرنقش و نگار، مدرن و ساده، صنعتی یا فلزی، خاص و هنری و یا سنتی وجود دارند.

اولین قدم برای انتخاب بهترین مدل میز تلویزیون این است که سبک دکوراسیون و چیدمان خانه را بررسی کنید. 

  • به طور کلی اگر دکوراسیون منزل‌تان از سبک مدرن پیروی می‌کند، باید به سراغ انواع میز ال سی دی به سبک مدرن بروید
  • و هچنین اگر دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک است، باید میز تلویزیونی به سبک کلاسیک بخرید
  • برای سبک های تلفیقی و امروزی نیز، میز تلویزیون نیمه کلاسیک می‌تواند مناسب باشد

اما برای انتخاب دقیق از بین مدل‌های مدرن یا کلاسیک، لازم است که کمی به جزئیات منزل‌تان توجه بیشتری کنید.

به عنوان مثال:

  1. مبلمان منزل‌تان دارای پایه‌های چوبی هستند یا فلزی؟
  2. میز عسلی‌ها و میز جلو مبلی از چوب است یا سنگ؟
  3. آیا مبلمان شما رنگی رنگی است یا یا مینیمال و یا کلاسیک؟
  4. آیا از المان‌های دکوراتیو خاصی در دکوراسیون خانه استفاده کرده‌اید؟
  5. محل قرار گرفتن تلویزیون در منزل‌تان کجاست؟
  6. دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون را چگونه دیزاین می‌کنید؟ رنگ؟ کاغذ دیواری؟ شلف دیواری؟ گل‌های آویز؟

 

مبل خلیج فارس
میز تلویزیون چوبی طرح دار سنتی
مبل خلیج فارس

2. جنس میز تلویزیون، چوبی، شیشه­ ای یا فلزی؟

میز تلویزیون در انواع جنس ­های؛ میز تلویزیون چوبی یا ام­ دی ­اف، فلزی، شیشه ­ای و یا ترکیبی در بازار وجود دارد. سلیقه شما و همچنین دکوراسیون خانه در انتخاب جنس میز تی­ وی تعیین کننده هستند. قبلا هم اشاره کردیم که برای انتخاب دقیق جنس و طراحی میز LCD لازم است تا به طراحی و مدل سایر المان‌های بکار رقته در خانه دقت بیشتری کنید. از این طریق می‌توانید رنگ یا مدل میز تی‌وی را با یک یا چند تا از عناصر مورد نظرتان در خانه ست کنید.

مثلا :

  • اگر مبلمان منبت‌کاری شده دارید، میز تلویزیون چوبی منبت کاری شده برایتان مناسب است.
  • اگر مبلمان چوبی مدرن دارید، میز تلویزیون نیز بهتر است چوبی و به سبک مدرن باشد. انواع میز تلویزیون هایگلاس نیز برای دکوراسیون مدرن و مینیمال مناسب هستند.  
  • اگر مبلمان‌تان مدرن با پایه‌های فلزی هستند، میز تلویزیون استیل فلزی و سنگی گزینه‌ی خوبی برایتان خواهد بود.
  • اگر سبک دکوراسیون منزل‌تان رنگی‌رنگی و فانتزی است، می‌توانید یکی از انواع میز تلویزیون ام دی اف یا چوبی با ترکیب رنگ‌های فانتزی را برای دکوراسیون این بخش از خانه بخرید.

 

دکوراسیون داخلی ماهون
طراحی دکوراسیون اتاق خواب و تی وی روم شیک
دکوراسیون داخلی ماهون

[[nid:417945]]

3. انواع میز تی وی، دیواری، زمینی و کنج

اگر بخواهیم در مورد انواع میز تی­ وی صحبت کنیم؛ باید بدانید که می­توان بر اساس ویژگی­ های مختلفی میز تلویزیون­ ها را تقسیم بندی کرد. سبک طراحی، باکسی یا پایه ­دار، جای قرارگیری میز تی­ وی و جنس میز از انواع تقسیم بندی­ های میز تی ­وی هستند. میز­ تلویزیون از نظر فضای قرارگیری در انواع دیواری، کنج و زمینی وجود دارند. 

میز تلویزیون دیواری

این نوع میز برای خانه­ های کوچک مناسب هستند و جای زیادی نمی­ گیرد و یا خانه­ هایی که نشیمن یا پذیرایی، میزهای دیگری مانند کنسول و یا دراور در آنها وجود دارد. برای ایجاد تنوع و کمتر شدن تعداد میزهای فضا بهتر است از میز دیواری استفاده کرد. میز تلویزیون دیواری ظاهر مدرن‌تر و مینیمال‌تری دارد و از این نظر مورد توجه علاقه‌مندان به سبک مدرن قرار گرفته است.

میز تی­ وی کنج 

به طور کلی بهتر است که میز تی­وی در وسط دیوار قرار بگیرد ولی برای فضاهایی مانند اتاق خواب که ممکن است فضای کمتری وجود داشته باشد و تلویزیون اهمیت کمتری برایتان دارد، می ­توانید آن را در کنج دیوار قرار دهید. در نتیجه به میز تلویزیون کنج احتیاج خواهید داشت.

میز تی ­وی زمینی 

انواع رایج میز ال سی دی به صورت پایه­ دار یا باکس­ دار هستند و روی زمین قرار می­ گیرند. حتی زمانی که تلویزیون را بر روی دیوار نصب می­ کنید میز تی­وی فضای خالی زیر تلویزیون را پر می ­کند و می­ توانید برای قرار دادن وسایل و دستگاه ­های دیگر از آن استفاده کنید. البته مزیتی که میز تلویزیون زمینی نسبت به دیواری دارد امکان جابجایی آسان و سریع آن برای تغییر دکوراسیون است.

 

وودکده
کنسول و میز تلویزیون چوبی مدل روستیک
وودکده

4. میز تلویزیون کنسولی بهتره یا باکسی

در مورد میز تی‌وی‌های کنسولی و باکسی نیز باید بگوییم که میز مدل‌های باکسی به دلیل نداشتن پایه کمی مینیال‌تر و مدرن‌تر به نظر می‌رسند. البته این مسئله یک قانون همیشه درست نیست و به نوع طراحی میز هم بستگی دارد.

اینکه باکس میز تلویزیون برای منزل شما مناسب‌تر است یا میز تلویزیون پایه‌دار نیز به دکوراسیون خانه و سلیقه‌ خودتان برمی‌گردد. ما فکر می‌کنیم که اگر قصد دارید تلویزیون را بر روی میز قرار دهید، از میز تلویزیون بدون پایه استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید آن را بر روی دیوار نصب کنید مدل‌های پایه‌دار کمی مناسب‌تر هستند. 

باز هم تاکید می‌کنیم که ارتفاع پایه‌ها، طول میز تلویزیون و سایر المان‌های طراحی در اطراف دیوار  پشت TV نیز همگی بر روی این تصمیم‌گیری تاثیر دارند و این یک قانون همیشکی نمی‌باشد. شاید شما یک میز تلویزیون کشودار را به هر مدل دیگری ترجیح دهید.

مطلب پیشنهادی: معرفی میز تلویزیون پازلی؛ انواع مدل میز تی وی با یک میز

 

مبلمان مدرن ادوا
جدیدترین مدل‌های میز تلویزیون چوبی
مبلمان مدرن ادوا

5. اندازه میز تی وی

اندازه میز تی ­وی با توجه به ابعاد تلویزیون و همچنین اندازه فضای قرارگیری تلویزیون تعیین می ­شود. میز تی­ وی بهتر است از ابعاد تلویزیون کمی بزرگتر باشد. همچنین یک میز تلویزیون بزرگ و کلاسیک برای نشیمن یا پذیرایی کوچک و ساده مناسب نیست.

 

[[nid:417944]]

6. رنگ میز تی وی

برای انتخاب رنگ میز مانند سبک طراحی باید به کلیت فضای منزل توجه شود. رنگ­ های تند و تیره برای فضاهای لوکس و خاص مناسبند. برای منزلی با دکوراسیون مدرن و ساده ­تر میزهای تک رنگ و برای آپارتمان­ های کوچک میز تلویزیون سفید و خنثی بهتر است و باعث بزرگ­تر به نظر رسیدن فضای خانه می­ شود.

مطلب پیشنهادی: میز تلویزیون LCD، چه رنگی، چه جنسی و چه مدلی بهتر است؟

 

مبلمان مدرن ادوا
میز تلویزیون کد 1453
مبلمان مدرن ادوا

میز تلویزیون مدرن

بعضی از خانواده ­ها وسایل لوکس و لاکچری را بیشتر می ­پسندند و در مقابل آن بعضی دیگر دوست دارند دکوراسیونی مدرن و شیک با تجملات کمتری باشد. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. میز LCD مدرن یکی از انواع میز تی­ وی است که با توجه به پرطرفدار بودن؛ اغلب شرکت­ های معتبر در زمینه تولیدات چوبی محصولاتی با این سبک دارند. 

 

صنایع چوب و فلز توفرم
میز تلویزیون و جلومبلی به سبک روستیک
صنایع چوب و فلز توفرم

وودکده
کنسول و میز تلویزیون چوبی مدل روستیک
وودکده

میز تلویزیون هنری، برای خاص پسندها!

ممکن است شما هم از افرادی باشید که در انتخاب تک تک وسایل خانه حساسیت به خرج می­ دهید و به دنبال میز تلویزیون خاص و هنری هستید. برای اینکه بتوانید میز ال سی دی مطابق با سلیقه خود را داشته باشید؛ بهتر است آن را به سازنده­ای ماهر سفارش بدهید تا برایتان بسازد.

توصیه می­کنیم مطلب ست میز تلویزیون و جلو مبلی را بخوانید تا برای طراحی دکوراسیون منزل خود ایده بگیرید.

 

طراح داخلی و طراح مبلمان آزیتا علیزاده
میز تلویزیون و کنسول چوبی روستیک
طراح داخلی و طراح مبلمان آزیتا علیزاده

میز تی وی برای خانه ­های کوچک

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، ابعاد میز از نکته­ های مهم انتخاب میز ال سی دی است. یک نکته مهمی که در انتخاب و خرید میز تلویزیون جدید برای خانه های کوچک باید به آن توجه کنید ابعاد دقیق میز است. چون اگر حواستان نباشد، بعد از خرید میز ممکن است متوجه شوید که میز خریداری شده در جای مورد نظرتان جا نمی‌شود! می‌دانستید که بعضی از مدل‌های میز تلوزیون قابلیت تغییر اندازه و تغییر شکل دارند؟ ما فکر می‌کنیم که  میز تلویزیون با قابلیت تغییر اندازه بهترین انتخاب برای خانه‌های کوچک هستند.  

علاوه بر این انواع میز تلویزیون دیواری نیز می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای خانه‌های کوچک باشند. مثلا به عنوان یک ایده، جایی که در زیر میز تلویزیون برایتان باز می‌شود را می‌توانید به گلدان‌های خود اختصاص دهید.

 

صنایع چوبی تیک
جدیدترین مدل‌های میز تلویزیون
صنایع چوبی تیک

میز تی ­وی؛ کاربردهای دیگر هم دارد؟

میز تلویزیون فقط یک عنصر برای تزیین دکوراسیون و تلویزیون خانه نیست. با توجه به نوع میز تی­وی و تعداد کشو یا باکس ­هایی که دارد می ­توانید از آن برای قراردادن وسایل دم دستی مانند کنترل تلویزیون و یا کولر و با هر وسیله ­ای که می­ خواهید دم دستتان باشد استفاده کنید. بعضی از مدل­ های میز تلویزیون دارای قفسه کوچکی برای کتاب هستند، می ­توانید کتاب­ هایی را که در حال خواندن هستید در آن قرار دهید. با داشتن میز تی­وی که چندین کاربرد دارد نیازی به خرید کنسول یا دراور برای نشیمن و یا پذیرایی نخواهید داشت.

 

مبلمان خانگی چوب و هنر
میز تلویزیون چوبی ساده و شیک
مبلمان خانگی چوب و هنر

کلام آخر:

در این مقاله از چیدانه سعی کردیم تا به شما در انتخاب بهترین مدل میز تلویزیون کمک کنیم و انتظار داریم که با خواندن مقاله، قبل از رفتن و چرخیدن در مرکز فروش میز تلویزیون، یک دور در خانه بچرخید و همه چیز را خوب و دقیق برانداز کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه