Chidaneh.com placeholder image

جدیدترین دکوراسیون خانه، ترندهای 2020 را بشناسید!

به قلم: نرگس قلی زاده

در ادامه ی مقاله سبک های دکوراسیونی که از سال 2020 دیگر مد نیستند، به ارائه جایگزین هایی برای سبک های حذف شده می پردازیم. ترندهای 2020 دکوراسیون داخلی به ما کمک می کنند تا بتوانیم با توجه به نظر طراحان برتر دکوراسیون داخلی دنیا جدیدترین سبک دکوراسیون خانه را به شما معرفی کنیم. در دهه ی جدید دکوراسیون داخلی بیشتر به سمت شخص سازی خواهد رفت و مردم دوست دارند مبلمان خانه را براساس علاقه شان انتخاب کنند تا اینکه پایبند چیدمان مو به مو از مجلات باشند، با این حال طراحان داخلی مثل سابق نقش مشاور را برای دلنشین تر شدن فضای زندگی افراد ایفا می کنند. حالا به طور خلاصه بگوییم که در این مقاله قرار است با چه چیزهایی آشنا شویم؛

چوب و هنر
  • ایده های چیدمان ساعت دیواری
  • رنگ های ترند 2020
  • رنگ آبی کلاسیک در دکوراسیون
  • بازگشت مبلمان مخملی به خانه
  • 2020 سال منحنی است
  • استفاده از مصالح دوستدار طبیعت

ایده های چیدمان ساعت دیواری

جایگزین ساعت دیواری های سایز بزرگ برای پذیرایی استفاده از ساعت های کوچک تر در ترکیب با قاب عکس و آثار هنری یا قاب آینه ای است. به گفته ی طراحان دکوراسیون داخلی ساعت دیواری خیلی بزرگ نه تنها بیشتر فضای دیوار را اشغال می کند که تمام توجه را نیز به خود جلب می کند و این مساله باعث خسته کننده شدن فضا می شود. تابلوها و آثار هنری ارزش بیشتری به فضای مورد استفاده خود می دهند و قاب های آینه ای در بزرگتر دیده شدن اتاق تاثیر زیادی دارند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای نصب ساعت دیواری، بهترین مکان برای نمایش گذر زمان کجاست؟!

رنگ های ترند 2020 در دکوراسیون

رنگ های خنثی جای خود را به رنگ های گرم و اشباع خواهند داد و قرار است رنگ های جواهری مانند یاقوت سرخ و کبود، زمرد، ارغوانی بیش از پیش در رنگ آمیزی دیوارها، کاشی ها و لوازم منزل به کار گرفته شوند. در هفته طراحی امسال میلان ایتالیا رنگ های سال 2020 به ترتیب شامپاینی، زرد لیمویی، قرمز نارنجی، سرخابی و آبی آسمانی انتخاب شدند.

مطلب پیشنهادی :رنگ سال ۲۰۲۰، پیش بینی شما کدام رنگ است؟

زهرا مهدیان
منزل رضوانه
زهرا مهدیان

آبی کلاسیک در دکوراسیون داخلی

گفتیم که صورتی هزاره و رنگ ها خنثی را کنار بگذارید اما چه پیشنهاد جایگزینی داریم؟ بیاید با هم چند ایده را که طراحان دکوراسیون برای استفاده از رنگ آبی کلاسیک در خانه توصیه کرده اند بررسی کنیم.

1.اضافه کردن رنگ آبی کلاسیک به خانه در قالب یک کاناپه مخملی دو نفره و قرار دادن لوازم جانبی از خانواده رنگ های گرم مانند زرد، خردلی و یا نارنجی پیشنهاد اول است.

مطلب پیشنهادی: آبی کلاسیک، رنگ سال 2020 در خانه شما

2.استفاده از آبی کلاسیک برای دیوار اصلی پذیرایی یا اتاق خواب ظاهری شگفت انگیز به آن فضا میدهد اما مراقب باشید زیرا برای اتاق های کوچک این رنگ تا حد زیادی فضا را بسته نشان می دهد.

3.دو پیشنهاد کم هزینه دیگر استفاده از یک فرش یا قالی آبی رنگ در پذیرایی یا غذاخوری است تا با جدا کردن فضای خانه جلوه ی بیشتری در دکوراسیون داشته باشد. استفاده از کوسن و بالشتک همیشه راهی کاربردی برای اضافه کردن رنگی جدید به فضای خانه می باشند و رنگ آبی کلاسیک نیز از این قاعده مستثنا نیست.

[[nid:287794]]

نگین کیانی
طراحی کتابخانه کوچک خانگی با قفسه چوبی
نگین کیانی

بازگشت مبلمان مخملی به خانه

پارچه مخمل علاوه بر اینکه ظاهری لوکس دارد به راحتی با سایر پارچه ها و مبلمان قابل هماهنگ شدن است و این دلیل محبوبیت همیشگی آن است. حالا دوباره دهه جدید را به مبلمان مخملی اختصاص می دهیم، از مبل و کاناپه تا صندلی و کوسن ها قرار هست با این پارچه ی لطیف و خیال انگیز چیدمان داخلی فضا را گرم و صمیمی تر کنند. رنگ هایی که در بخش ترندهای 2020 گفته شد شامل مبلمان مخملی هم می شوند، رنگ های جواهری، زرد خردلی، نارنجی و سایر رنگ های گرم می توانند انتخاب خوبی با توجه به نیاز شما باشند.

مطلب پیشنهادی : پارچه مخمل در دکوراسیون منزل گرم و دوست داشتنی شما!

2020 سال منحنی است!

بیشترین تاثیر منحنی در حوزه روشنایی است. پیشتر گفتیم که لامپ های حبابی را کنار بگذارید خب حالا می گوییم که در دهه جدید روشنایی های منحنی شکل قرار است سهم بزرگی در تغییر دکوراسیون داخلی خانه یا رستوران و کافه داشته باشند. استفاده از اشکال منحنی به روشنایی ها محدود نمی شود، میزهای گرد، آینه های گرد و بیضی، گوشه های گرد و خطوط منحنی در ایجاد فضایی دنج و آرامش بخش ما را یاری خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی : با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

مبلمان آران سرهنگی
میز ناهارخوری چوبی گرد
مبلمان آران سرهنگی

استفاده از مصالح دوستدار طبیعت

مطلب پیشنهادی: 10 ایده حصیری برای طراحی دکوراسیون داخلی

روزانه افراد بیشتری در دنیا به سمت استفاده از مصالح و مبلمان طبیعی در دکوراسیون فضای زندگی خود می روند و پیش بینی می شود از سال 2020 وسایلی چون میز و صندلی دست ساز حصیری، چوب بامبو و سایر مصالح دوستدار طبیعت با سایر مبلمان خانه ادغام شوند. استفاده از المان های طبیعی و مصالح قابل بازیافت در طبیعت علاوه بر کمک به محیط زیست احساس بهتری را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، فراموش نکنید که جای گیاهان هیچ وقت در فضای خانه خالی نماند زیرا طبیعت بدون گیاهان سبز زنده نیست.

مطلب پیشنهادی: معجزه حضور چوب در دکوراسیون داخلی منزل

کلام آخر

وقتی به عکس و فیلم های قدیمی نگاه می کنیم و یا خاطراتمان را مرور می کنیم در همه آن ها اشیایی را در خانه به یاد می آوریم که دیگر در زندگی روزمره ما جایی ندارند. مثلا این روزها دیگر کسی از تلویزیون کمدی استفاده نمی کند و یا کنج خانه ها چراغ والور و بساط پشتی و سماور کاربردی ندارد. عجیب هم نیست زیرا تمام زیبایی طبیعت به وجود تغییر است و اگر همیشه فقط یک فصل یا یک سبک جریان داشت زیبایی هیچ کدام را درک نمی کردیم. 

مطالعه مطالب زیر در ادامه ی به شما کمک خواهند کرد:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه