Chidaneh.com placeholder image

رنگ سال ۲۰۲۰، پیش بینی شما کدام رنگ است؟

به قلم: سمانه زارعی

یکی از شرکت‌هایی که به عنوان تعیین کننده غیررسمی رنگ سال شهرت دارد شرکت پانتون یا پنتون (Pantone) است که از سال ۲۰۰۰ هر سال رنگی را به عنوان رنگ سال تعیین می‌کند. رنگ سال یکی از دغدغه‌های اصلی برای صنعت طراحی است که در برندسازی و رقابت بین شرکت‌ها اهمیت زیادی دارد. گزینه‌های مختلفی برای پیش‌بینی انتخاب رنگ سال ۲۰۲۰ وجود دارد.

انتخاب رنگ سال

قالیشویی ادیب

چه عواملی در تعیین رنگ سال موثر است؟

شرکت پنتون برای تعیین رنگ سال؛ اتفاقات مهمی که در جهان می‌افتد و همچنین جریاناتی که در زندگی روزمره وجود دارد را مورد توجه قرار می‌دهد. همچنین نمایشگاه‌های هنری که برگزار می‌شود و رویدادهایی مانند هفته مد نیویورک و لندن در تعیین رنگ سال تاثیر گذارند. یکی دیگر از عوامل موثر در رنگ سال فیلم‌ها و ماشین‌‌ها هستند. در بعضی موارد رنگ سال بر اساس مسائل مهم محیط‌زیستی تعیین می‌شود.

مطلب پیشنهادی: استفاده از رنگ‌ها، عناصر معجزه گر در دکوراسیون داخلی

پیش‌بینی‌های رنگ سال ۲۰۲۰

رنگ های هفته مد نیویورک

رنگ سال 2020 بر اساس رنگ فشن مد

رنگ سال 2020 بر اساس هفته فشن مد نیویورک

در ماه گذشته پنتون یک پالت ۱۲رنگی شامل: قرمز (Flame Scarle)، زرد زعفرانی (saffron)، آبی (Classic Blue)، سبز چمنی (Biscay Green)، سبز تره و پیازچه (Chive)، آبی جین (Faded Denim)، پرتقالی (Orange Peel)، نیلی (Mosaic Blue)، کرم (Sunlight)، صورتی مرجانی (Coral Pink)، دارچینی (Cinnamon Stick)و بنفش (Grape Compote)؛ که از هفته‌ فشن مد نیویورک الهام گرفته شده بود را منتشر کرد. نمی‌توان با قطعیت گفت ولی احتمالا یکی از این رنگ‌ها به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ انتخاب شوند.  این طیف رنگی نشان می‌دهد که افراد خلاق، مدها و طراحان در طیف رنگی خاصی کار می‌کنند و می‌تواند راهنمایی باشد برای اینکه نوع سلیقه‌ی افراد خلاق، کمپانی‌ها و طراحان را مشخص می‌کند .

همچنین یکی از رنگ‌هایی که پنتون در هفته‌ی مد نیویورک ارائه داده است رنگ آبی نیلی است.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ ایده دکوراسیون آبی در منزلی به رنگ سال!

رنگ های هفته مد لندن

رنگ سال 2020 بر اساس هفته فشن مد لندن

رنگ‌های پنتون در هفته‌ مد لندن رنگ‌های روشن مثل قرمز آتشی (Fiery Red) و ارغوانی (Beetroot Purple) بود و در هفته‌ی مد پاییزی نیویورک و لندن به دلیل تغییر فصل از رنگ‌های گرم و پاییزی مانند قرمز و نارنجی استفاده شد.

کمپانی‌های دیگری هم به پیش‌بینی رنگ سال ۲۰۲۰ پرداخته‌اند، که طیف رنگ آبی در بین این پیش‌بینی‌ها محبوبیت زیادی دارد.

مطلب پیشنهادی: ۷ ترکیب رنگی جذاب با نارنجی

رنگ پیشنهادی کمپانی بنجامین مور

رنگ پیشنهادی کمپانی بنجامین مور؛صورتی ملایم

رنگ پیشنهادی شرکت شروین ویلیامز

رنگ پیشنهادی کمپانی شروین ویلیامز؛ سورمه‌ای

رنگ سال 2020 کمپانی شروین

 کمپانی شروین ویلیامز رنگ نیروی دریای یا همان سورمه‌ای را به عنوان رنگ سال پیش‌بینی کرده است، سیکو (Sico) و دان ادواردز (Dunn Edwards) هردو رنگ آبی لاجوردی (Mystic cobalt)، بنجامین مور رنگ صورتی ملایم و گلگون و PPG رنگ آبی پرسلان (رنگ آبی طرح‌های ظروف چینی) را انتخاب کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی: رنگ صورتی کمرنگ، این صورتی هزار ساله است

رنگ پیشنهادی شرکت بهر

رنگ انتخابی شرکت بهر؛ سبز مایل به زرد

با اینکه شرکت‌های زیادی طیف رنگی آبی را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده‌اند اما تنالیته رنگ سبز (Green shade) هنوز هم رایج است. برخی از شرکت‌ها رنگ سبز را به عنوان رنگ سال پیش‌بینی کرده‌اند مثل شرکت دالاکس (Dulux) که رنگ سبز کمرنگ و ملایم (Neo mint) را انتخاب کرده است و شرکت بهر (Behr) رنگ سبز مایل به زرد را به نشان برگشت به طبیعت برگزیده است.

مطلب پیشنهادی: رنگ سبز، جلوه طبیعت در دکوراسیون داخلی

رنگ سال ۲۰۲۰

پیشنهاد پنتون برای رنگ سال ۲۰۲۰

برخی از گزارش‌ها در رابطه با پیش‌بینی رنگ سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که احتمال انتخاب رنگ‌هایی از تنالیته‌های آبی و سبز توسط شرکت پنتون وجود دارد و احتمالا رنگ سال ۲۰۲۰ از رنگ دریا الهام گرفته شده است. طبق پیش‌بینی اغلب سایت‌ها پنتون، با توجه به اهمیت مرجان‌های دریایی رنگ سفید مرجانی (Bleached coral) را برای سال ۲۰۲۰ انتخاب خواهد کرد، چرا که صخره‌های مرجانی در معرض خطر و نابودی قرار دارند و باید مورد توجه قرار بگیرند.

رنگ سال 2020 :رنگ سفید مرجانی

این رنگ از مرجان‌هایی که پس از مرگ به رنگ سفید در می‌آیند گرفته شده است که در آن تنالیته‌ای از رنگ‌های آبی و سبز که در آب اقیانوس وجود دارد، دیده می‌شود. این رنگ ملایم را در طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان در ترکیب با رنگ‌هایی از تنالیته سبز و آبی به کار برد.

رنگ مرجانی سفید، رنگ پیش‌بینی شده برای سال ۲۰۲۰ است و هنوز قطعیتی در مورد آن وجود ندارد، اگر می‌خواهید از رنگ سال اطمینان پیدا کنید باید تا سال نو میلادی صبر کنید.

 

مطالب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه