Chidaneh.com placeholder image

میز خاطره، به یاد آنهایی که دوستشان داریم!

به قلم: تحریریه چیدانه

با فرا رسیدن سال نو همه ما مایل هستیم که مانند سال های گذشته به بهانه عید دیدنی و دید و بازدیدهای نوروزی به سراغ عزیزانمان برویم و دلتنگی هایمان را برطرف کنیم، ساعاتی را در کنار آنهایی که دوستشان داریم بنشینیم و از بودن در کنارشان لذت ببریم. با این حال با توجه به شرایط موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا بهتر است که در خانه بمانیم و امسال دید و بازدیدهایمان را بی خیال شویم. در نتیجه بهتر است که برای برطرف کردن دلتنگی هایمان و فرار از تنهایی به دنبال ایده هایی باشیم تا عزیزانمان را در کنار خود حس کنیم و از داشتن آنها خداوند را سپاسگزار باشیم. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا یکی از بهترین ایده ها برای رفع دلتنگی با عزیزانمان را به شما معرفی کنیم. در این مطلب می خواهیم شما را با میز خاطره آشنا کنیم و ایده هایی را نیز برای طراحی و چیدمان این میز به شما ارائه دهیم. آنچه در اادامه خواهید خواند:

  • طراحی میز خاطره با شاخه درخت
  • چیدمان میز خاطره با شمع
  • میز خاطره چوبی
  • خلاقیت در تزیین میز خاطره
طراحی میز خاطره

طراحی میز خاطره با شاخه درخت

یکی از بهترین ایده ها برای طراحی و چیدمان میز خاطره استفاده از شاخ و برگ هایی است که شاید خیلی از ما به سادگی و بدون هیچ توجهی از کنار آنها عبور می کنیم. فرقی نمی کند که برای این کار به سراغ شاخه های خشک بروید و یا آنهایی را انتخاب کنید که جوانه و شکوفه دارند.

chidaneh ad banner
میز خاطره با کمک شاخه درخت

نکته مهم این است که شاخه هایی را انتخاب کنید که تعداد انشعاب هایشان با تعداد عکس هایی که دارید هماهنگ باشد.

شاخه درخت در میز خاطره

همان طور که می بینید شما می توانید با قرار دادن یک یا چند شاخه در گلدانی زیبا و آویزان کردن عکس های عزیزانتان، میز خاطره خود را چیدمان کنید. بهتر است که برای این کار از تراکم بالای تعداد عکس ها بپرهیزید تا فضا بیش از حد شلوغ نشود و تمرکزی که بر روی هر کدام از عکس ها اتفاق می افتد از بین نرود.

چیدمان میز خاطره با شاخه

در کنار این نیز شما می توانید با کمک وسایل تزئینی دیگر، میز خاطره خود را تکمیل کرده و آن را زیباتر نمایید.

مطلب مرتبط: جادوی شاخه های خشک تزئینی در دکوراسیون منزل!

خودتان بسازید

طراحی میز خاطره با روش های خودتان بسازید

طبیعتا یکی از بخش های جذاب طراحی میز خاطره آن است که خودتان دست به کار شوید و با روش های DIY یا همان خودتان بسازید، این میز را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. برای مثال یکی از روش هایی که می توانید پیش بگیرید آن است که تصاویر خود را بر روی سطوحی مانند حروف اول اسم آنها بچسبانید که نمونه بارز آن را نیز در این تصویر مشاهده می کنید. روند کامل ساخت این وسیله نیز در ادامه مشاهده می کنید:

مرحله اول
مرحله دوم
مرحله سوم

برای این کار شما می توانید از قاب های متفاوتی استفاده کنید و تنوع عکس های موجود بر روی میز خاطره تان را نیز به مراتب افزایش دهید.

میز خاطره با شمع

طراحی میز خاطره با شمع

یکی از روش های بسیار متفاوت و جذابی که می توانید برای طراحی و چیدمان میز خاطره خود پیش بگیرید استفاده از شمع است، البته منظور ما قرار دادن شمع هایی معمولی بر روی میز نیست بلکه برای این کار به کمی خلاقیت و هنر شما نیز نیاز خواهد بود.

طراحی میز خاطره با شمع

همان طور که در این تصاویر مشاهده می کنید شما می توانید با چسباندن و قرار دادن تصاویر و عکس های عزیزانتان بر روی شمع هایی ساده و یا حداقل قرارگیری آنها در درون ظرف این شمع ها، میز خاطره خود را به شکلی کاملا متفاوت و منحصر به فرد چیدمان کنید.

شمع در میز خاطره

البته برای این کار حتما باید روش های اصولی و مهم شمع سازی را بدانید تا از بروز هرگونه خطرات احتمالی ناشی از آتش سوزی جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط:

چیدمان وسایل تزئینی بر روی میز خاطره

چیدمان وسایل تزئینی در میز خاطره

ساده ترین روشی که برای چیدمان میز خاره خود می توانید در پیش بگیرید استفاده از وسایل تزئینی متعدد در کنار یکدیگر است. برای این کار باید تناسب تعداد و البته شکل وسایل را در نظر داشته باشید.

استفاده از وسایل تزئینی

برای مثال نباید تمامی سطح میز را با تصاویر و قاب های عکس پر کنید، بلکه بهتر است جایی برای قرارگیری گل، گلدان، شمع و… نیز باقی بگذارید تا هم از یکنواختی فضا و چیدمان شما کاسته شود و هم ترکیب قاعده مند و متناسب روی میز بر زیبایی آن بیفزاید. 

نحوه چیدمان میز خاطره
وسایل تزئینی بر روی میز خاطره

برای چیدمان این میز شما باید تمام سلیقه و خلاقیت خود را به کار بگیرید و آن را همان گونه ای چیدمان کنید که دوست دارید، تا با تماشای آن از زیبایی اش لذت برده و یاد عزیزانتان را نیز زنده کنید.

استند گل

استفاده از استند به عنوان میز خاطره

شما می توانید کمی متفاوت تر عمل کنید و از یک استند کل به عنوان میز خاطره خود استفاده نمایید. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید این استند در عین سادگی توانسته فضای ایدهآلی برای چیدمان وسایل و عکس های خانواده فراهم آورد. شما می توانید با چیدمان وسایل کوچک و جذاب دیگری مانند چند شاخه گل و یا گلدان هایی کوچک و زیبا، هم زیبایی میز خاطره تان را افزایش دهید و هم حال و هوای بهاره آن را بیشتر کنید. 

چیدمان متفاوت

چیدمان متفاوت میز خاطره

طبیعتا روش های چیدمان میز خاطره به همین جا ختم نمی شود و روش های بی شمار دیگری نیز وجود دارد که به شما در داشتن میز خاطره ای منحصر به فرد و زیبا کمک می کند. شما می توانید به سراغ روش هایی خاص و متفاوت بروید و میز خاطره خود را به همان شکلی که دوست دارید چیدمان کنید. در اینجا شما را با تعدادی از این روش های متفاوت نیز آشنا می کنیم.

میز خاطره متفاوت
میز خاطره متفاوت
وسایل میز خاطره

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه