دانلود رایگان کتاب صوتی، بهترین سرگرمی برای این روزها

دانلود رایگان کتاب صوتی، بهترین سرگرمی برای این روزها

به قلم: نجمه مهران پور

شکوفه‌های سفید و صورتی درختان، نم‌نم باران، گرمای زمین و آبی آسمان؛ همگی تازه‌شدن و آغاز فصلی جدید را نوید می‌بخشند. مطئنا شما و همه مخاطبان عزیز چیدانه، جزو آن دسته از افراد فهمیده و بافرهنگی هستید که خواندن کتاب را در ایام عید و تعطیلات نوروز از یاد نمی‌برید. ما در چیدانه، راهنمایی کاملی برای شنیدن کتاب صوتی برایتان هدیه آورده‌ایم. با ما همراه باشید و از این فرصت برای مطالعه و آگاهی بیشتر بهره ببرید.

راهکار مطالعه

چوب و هنر

راه‌کارهایی برای مطالعه

در خانه ماندن، مساوی است با حجم زیادی از زمان که نمی‌دانیم چطور باید به گذران آن بپردازیم. یکی از راهکارهای مطالعه در خانه، دانلود کتاب صوتی و کتاب خواندن با چشم‌های بسته است!
تصور کنید درحالیکه به صندلی راحتی خود تکیه داده و مشغول خوردن یک فنجان چای یا قهوه هستید؛ آرام آرام چشم‌هایتان را ببندید و به کتاب صوتی محبوبتان گوش دهید. حتی تصور این نوع کتاب خواندن هم لذت‌بخش است. در ادامه با مزایای کتاب صوتی بیشتر آشنا خواهید شد.

مطلب پیشنهادی:10 کتاب برتر معماری در سال 2016

کتاب صوتی

مزایای دانلود کتاب صوتی

  • صرفه‌جویی در وقت: شما می‌توانید هم‌زمان با انجام کارهای روزمره‌تان، به کتاب صوتی محبوبتان هم گوش دهید.
  • صرفه‌جویی در هزینه: با هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه اصلی کتاب که صرف چاپ و هزینه‌های جانبی می‌شود، می‌توانید کتاب صوتی مورد علاقه‌تان را خریداری کنید.
  • با دانلود کتاب‌های صوتی رایگان، بدون پرداخت کمترین هزینه صاحب یک کتابخانه ارزشمند خواهید شد.
  • کمک به حفظ طبیعت با کاهش قطع درختان جهت تهیه کاغذ مورد نیاز، از دیگر مزایای خرید کتاب صوتی است.
  • از دیگر مزایا، افزایش اطلاعات و آگاهی حتی برای افراد کم‌سواد و بی‌سواد است که قادر به خواندن کتاب نیستند.
  • تقویت حافظه شنیداری و گفتاری در شنوندگان کتاب صوتی مشهود است.

اما 4 سایت و اپلیکیشن پرطرفدار کتاب صوتی کدامند؟!

فیدیبو

1. دانلود رایگان کتاب صوتی با فیدیبو

فیدیبو، یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های کتاب الکترونیک بوده که چند سالی می‌شود فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده. به این ترتیب با بیش از 40000 عنوان کتاب الکترونیک و صوتی، رمان، مجله فارسی و انگلیسی، فیدیبو از پرچمداران حوزه کتاب صوتی محسوب می‌شود.

به فیدیبو از چند راه می‌توان دسترسی داشت:

  • سایت فیدیبو
  • نرم‌افزار کتاب‌خوان
  • فیدیباکس
  • فیدیبوک

سایت فیدیبو برای دانلود کتاب صوتی

به سایت فیدیبو که وارد می‌شوید، در گوشه بالا سمت راست، از دسته‌بندی‌ها می‌توانید به آسانی به کتاب‌های صوتی این سایت دسترسی پیدا کنید. این کتاب‌ها شامل انواع داستان‌های ایرانی و خارجی، روانشناسی و موفقیت، مدیریت، تبلیغات و بازاریابی، کودک و غیره است. همچنین براساس رنکینگ پرفروش‌ترین، جدیدترین و حتی کتاب‌های رایگان، قادرید به انتخاب آن‌ها بپردازید.

کتاب صوتی با صدای بازیگران

کتاب‌های صوتی را با صدای بازیگر محبوب‌تان بشنوید!

صدای خوب و بیان دلنشین، از آیتم‌های اصلی در انتخاب یک کتاب صوتی محسوب می‌شوند. فیدیبو، روایت تعدادی از کتاب‌های صوتی را به کمک صدای زیبای برخی بازیگران و صداپیشه‌گان معروف ایرانی همچون: نیکی کریمی، نیما رئیسی، مهدی پاکدل و…  برای مخاطبانش جذاب و دلنشین‌تر کرده.

خواندن این مطلب پیشنهاد می‌شود: با این 10 ایده ساده، کتاب‌های قدیمی‌تان را به دکوراسیون بیاورید

شنیدن نسخه نمونه را از دست ندهید!

فیدیبو، دقایقی از گزیده هر کتاب صوتی را کنار آن کتاب قرار داده تا قبل از خرید، با صدای گوینده و بخشی از مفهوم کتاب آشنا شوید و در صورت تمایل اقدام به خرید آن کنید. همچنین در قسمت “درباره کتاب" می‌توانید چند خطی از کلیت کتاب را مطالعه کرده و با فضای کلی آن آشنا شوید.

شیرینی تخفیف اولین خرید را حتما تجربه کنید!

اگر اولین بار است که از فیدیبو کتاب صوتی می‌خرید، کد تخفیف مربوط به آن را حتما وارد کنید تا از تخفیف جذاب اولین خرید؛ بی‌بهره نمانید. در ضمن فیدیبو تخفیف ویژه‌ای هم معمولا برای ایام نوروز در نظر می‌گیرد که پیشنهاد می‌کنم حتما از این فرصت استفاده کنید.

نرم‌افزار کتابخوان

اطلاعاتی را که در سایت به آن‌ها دسترسی پیدا کردید، می‌توانید از طریق نصب اپلیکیشن فیدیبو هم مطالعه کنید. این اپلیکیشن قابلیت نصب بر روی انواع سیستم عامل‌های اندروید، ios و ویندوز را نیز داراست.

فیدیباکس

همان دستگاه‌های کتاب‌خوان معروف که همه ما در ایستگاه‌های مترو، آن‌ها را دیده‌ایم. با استفاده از اپلیکیشن فیدیبو و اسکن QRکد مربوط، برای مدت زمان مشخصی می‌توانیم با فیدیباکس به مطالعه کتاب بپردازیم.

فیدیبوک

فیدیبوک

فیدیبوک؛ یک دستگاه کتاب‌خوان دیجیتال مشابه کتاب‌خوان کیندل، با ظاهری مشابه یک تبلت است که مستقیما به پلتفرم فیدیبو متصل می‌شود. این دستگاه، دسترسی به انواع کتاب‌های الکترونیکی و صوتی را امکان‌پذیر می‌کند.

مطلب خواندنی دیگر: ساخت تقویم رومیزی، یک سرگرمی جذاب برای روزهای تعطیل!

کتاب صوتی ایران صدا در عید

2. پایگاه جامع کتاب گویا، ایران صدا

برای دسترسی به هزاران کتاب صوتی ایران صدا، می‌توانید از طریق سایت و یا اپلیکیشن ایران صدا که قابلیت نصب روی سیستم عامل‌های اندروید، ios و ویندوز را دارند، اقدام کنید. البته امکانات ایران صدا کمی بیش‌تر از یک سایت دانلود کتاب‌های صوتی است. داستان کوتاه، پخش زنده و آرشیو رادیو، بخش قرآن، دعا، سخنرانی‌های مذهبی و قسمت موسیقی از دیگر بخش‌های مربوط به این پایگاه کتابخوانی‌ست. با نصب اپلیکیشن، شما می‌توانید در حالت آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) به کتاب‌های مورد علاقه‌تان دسترسی داشته باشید و از شنیدن آن‌ها لذت ببرید.

همچنین ایران‌صدا، طبقه‌بندی گسترده‌ای برای کتاب‌های خود در نظر گرفته. از کتاب‌های تاریخی، علمی-تخیلی و پلیسی-جنایی گرفته تا افسانه‌ها و عاشقانه‌ها و طنز و داستان.
ایران‌صدا، یک کار جالب دیگر هم کرده و کتاب‌ها را در سه دسته: شنیداری، نمایشی و روایی تفکیک کرده است.

ایران صدای کودکانه

اگر در خانه کودک دارید، احتمالا او با نگاه معصوم و مهربانش، چشم‌انتظار سرگرمی‌های جدید از جانب شماست! پیشنهاد می‌کنم این فرصت را مغتنم بشمارید و از آن در جهت رشد فکری و علمی کودک دلبندتان استفاده کنید. ایران‌صدا؛ فقط مخصوص بزرگسالان نیست و یک بخش جداگانه و البته کامل از سایت و اپلیکیشن خود را به کودکان اختصاص داده.

انواع و اقسام برنامه‌های کودک (با محوریت آموزشی، ترکیبی، طنز، قصه و مذهبی)، دنیای کتاب‌های گویا (با تفکیک رده سنی) و حتی ترانه‌های شاد و سرگرم‌کننده کودکانه؛ قسمت‌های مختلف این پایگاه صوتی- تصویری رایگان را به وجود آورده‌اند.
با انتخاب هر کتاب گویا، صفحه‌ای شامل مشخصات کامل کتابِ منتخب، باز شده که تصاویر کتاب و فصل‌ها به‌صورت جداگانه در آن قابل نمایش و دانلود است. مزیت تفکیک فصل‌های کتاب در آن است که اگر یک فصل را دانلود کردید و محتوای آن مورد پسندتان نبود، نیازی به دانلود کامل همه فصول کتاب نیست و می‌توانید به سراغ کتاب بعدی بروید.

مطلب پیشنهادی: بازی با کودک در خانه، ایام عید در خانه چه کار کنیم؟

از همین نویسنده، از همین گوینده

در کتاب گویای ایارن صدا؛ اگر کتابی را گوش دادید و از هنر نویسنده خوشتان آمد، می‌توانید سایر آثار او را از قسمت “از همین نویسنده" دنبال کنید. اگر هم صدای گوینده به دلتان نشست و دوست داشتید کتاب‌های دیگر را با همین صدا گوش کنید، به قسمت “از همین گوینده" مراجعه ‌کنید و کتاب مدنظرتان را دانلود کنید. به همین راحتی!
درضمن می‌توانید به کیفیت هنری و اجرای صدا پیشه‌گان و محتوا و داستان منتخبتان امتیاز بدهید. به این ترتیب دوستانتان هم هنگام انتخاب، از نظر شما استفاده می‌کنند و انتخاب‌های بهتری خواهند داشت. راستی؛ ایران‌صدا همه این امکانات را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد!

کتابراه

3. کتابراه

کتابراه، پلتفرم بعدی دریافت کتاب صوتی است که می‌خواهم به شما معرفی کنم. در سایت کتابراه، شما می‌توانید به بررسی کتاب‌ها و موضوعات متنوع آن‌ها نظیر آموزش زبان، روانشناسی و موفقیت، شعر و ادبیات، داستان و رمان ایرانی و خارجی، سلامت، بهداشت و تغذیه، دین، عرفان و غیره بپردازید. اما دانلود کتاب‌های صوتی از کتابراه، مستلزم نصب اپلیکیشن آن است و دانلود از طریق سایت، امکان‌پذیر نیست. از سوی دیگر کتابراه، کتاب‌های رایگان خود را به صورت جداگانه در بخشی مجزا قرار داده تا به‌راحتی بتوانید آن‌ها را دانلود کنید. همچنین امکان انتخاب، براساس ناشران و پدیدآورندگان نیز برای شما فراهم شده است.
شایان ذکر است کتابراه، پادکست‌های مفیدی در زمینه‌های روانشناسی، موفقیت، سلامت و سبک زندگی، اقتصاد و مدیریت هم دارد که گوش کردن به آن‌ها خالی از لطف نیست.

طاقچه

4. سایت و اپلیکیشن طاقچه

کتاب‌هایی که زمانی در خانه‌هایمان روی طاقچه‌ها خاک می‌خوردند، امروز در طاقچه با رنگ و لعاب زیبا و جذابی ارائه می‌شوند. ادبیات، روانشناسی و موفقیت، مذهب، مدیریت و کسب و کار، تاریخ، هنر، فلسفه و زبان‌های خارجی، زمینه‌هایی‌ست که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

وجه‌تمایز مثبت و قابل توجه این پلتفرم، ارائه کتاب‌های علوم پایه و مهندسی و علوم پزشکی است که آن را تخصصی و کامل‌تر از همنوعانش در این زمینه‌ها می‌سازد. تخفیف‌های مناسبتی اپلیکیشن طاقچه؛ عموما مشوق خوبی برای کتاب‌خواندن است.

کتاب شنیداری

کلام آخر

در این مقاله مزایای خواندن کتاب صوتی برای سرگرم شدن در روزهای تعطیل و اپلیکیشن و سایت‌های مرتبط با کتاب‌های شنیداری و صوتی را معرفی کردیم.

گوش دلت را به صدای زیبای کتاب بسپار، تا برای چند ساعت هم که شده فراموش کنی هر آنچه این روزها دور و برت اتفاق می‌افتد،

تا دور شوی از نگرانی‌ها و خیالات باطل.

نوروزتان خجسته.

مطلب پیشنهادی: تعطیلات نوروز | 9 ایده برای گذراندن ایام عید در خانه!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه