Chidaneh.com placeholder image

سرگرمی برای تعطیلات، عشق در روزهای کرونا

به قلم: یاسمین ثریا

نکته: این مقاله اوایل شیوع کرونا ویروس نوشته شده. امروز یعنی در بهار 1401، به دلیل واکسیناسیون نستبا گسترده در کشور، اوضاع کرونا از قبل کمی بهتر شده و می توان با رعایت پروتکل ها کمی، تنها کمی کمتر سخت گرفت. اما ایده‌های زیادی در این مطلب وجود دارند که همچنان کاربردی هستند. مقاله را تا انتها بخوانید.
سرگرمی برای تعطیلات قرنطینه خانگی داری؟ چقدر می‌خواهید در اینستاگرام یا تلویزیون بچرخید؟ اصلا از کسی که دوستش دارید، خبر می‌گیرید؟ امیدواریم که برای دیدنش بیرون نروید! این روزها، «دوست‌ داشتن» ما را یاد رمان مشهور«عشق سال‌های وبا» می‌اندازد. ماجرایی که شاید هیچ‌‌گاه تصورش را هم نمی‌کردیم، در دنیای مدرن امروزی، رخ بدهد. وبا همیشه بیماری ناخوشایندی بود که مردم قدیمی به آن مبتلا شده بودند و روزگار بر آنها سخت بود. حالا زندگی، دغدغه‌ها و ‌عشق روزهای کرونا، برای آیندگان ما هم موضوعی عاشقانه می‌شود و بلکه درباره آن قصه‌ای فراموش‌نشدنی بنویسند. حالا از ادبیات قضیه بیرون بیاییم؛ شما برای ارتباط با کسی که دوستش دارید، چه ابتکارهایی دارید؟ ما چند تا برای‌تان می‌گوییم که در دوران قرنطینه خانگی شیوع کرونا ویروس، حتی عاشق‌تر شوید.

سرگرمی در تعطیلات نوروز که با کرونا آمیخته!

سرگرمی روز تعطیل: گپی آنلاین

  • مشکل: دید و بازدید تعطیل است
  • راه حل: ویدئوکال بگیرید و با هم حال و احوال کنید.

در سال‌های اخیر، آن‌قدر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان عالی به اندروید و IOS اضافه شده که گاهی نمی‌دانیم در کدام ثابت بمانیم؛ با این‌حال در کشور ما و با وضعیت اینترنی که داریم، ویدئوکال whatsapp بهتر از همه جواب می‌دهد.

اسکای اسکرپر

کدام‌ها بد است؟

  • اینستاگرام: ویدئوکال اینستاگرام در کشور ما خیلی خوب کار نمی‌کند و هنگامی که می‌خواهید رودررو با کسی که دوستش دارید، سرگرمی برای تعطیلات خود، دست و پا کنید، بهتر است، در اپ‌های دیگر آنلاین شوید.
  • ایمو: ایمو بد نیست اما بیشتر ایرانی‌ها در آن فعال نیستند.
  • تلگرام: تلگرام برای گروه‌های آنلاین امتیازات خوبی دارد و تماس‌های آنلاین آن به درد نمی‌خورد.

بهترین اپ سرگرمی برای تعطیلات

اسنپ ‌چت: اسنپ چت را باید با آن اپ‌هایی که دروازه‌های ممنوعه را باز می‌کند، باز کنید و با فیلترهای بامزه‌اش سرگرمی برای تعطیلات نوروز 99 بسازید. اسنپ‌چت قلب‌های خیلی بامزه‌ای روی صورت‌تان می‌اندازد، پیر یا بچه‌تان می‌کند یا کلی تصاویر جذاب دیگر که می‌توانید برای نامزدتان ارسال کنید.

سرگرمی تعطیلات

اما برنامه ای که این روز ها طرفداران زیادی پیدا کرده و در بین افراد زیادی نام آن را می شنوید اپلیکیشن جدیدی به نام «کلاب هاوس» (Club House) است. در در این برنامه افراد می توانند به صورت زنده با یکدیگر صحبت و تبادل نظر کنند. برای شرکت در گفتگو های کلاب هاوس باید برنامه را نصب کرده و عضو روم هایی (room) که دوست دارید شوید. اما در حال حاضر این برنامه فقط برای سیستم های iOS ارتقا پیدا کرده است و ممکن است برای سیستم های اندروید هم در آینده ساخته شود.

این اپلیکیشن برنامه خوبی است در ایام عید و کرونا تا گفتگو های موثر و خوبی را تجربه کنید این برنامه بعد اجتماعی قوی دارد.

مطلب پیشنهادی: قصه عمونورز و ننه سرما و پایکوبی حاجی فیروز را خواندی؟

سرگرمی روزهای تعطیل: جاهای نرفته

  • مشکل: بیرون رفتن تعطیل است
  • راه حل: با هم آنلاین شوید و جاهای دیدنی را به صورت آلبوم یا ویدئو ببینید.

سایت و اپلیکیشن بگو تا برم ببینم

  • آپارات
  • نماشا
  • تماشا
  • یوتیوب
  • پینترست

کجاها را ببینیم؟

  • دیزنی‌لند
  • باغ‌وحش‌های مشهور دنیا
  • موزه‌هایی که هیچ‌وقت ندیده‌اید
  • پارک‌های فناوری
  • بلندترین ساختمانهای جهان
  • جنگلهای استوایی
  • شهرهای توریستی، ساحلی یا تاریخی

باز هم بگوییم؟

مطلب پیشنهادی: وقتی معماری کارتونهای دیزنی، وارد دنیای واقعی میشود!

پرخوری تعطیل است

راه حل: همه کسانی که عاشقانه یکدیگر را دوست دارند، معمولا خوراکی‌های مورد علاقه‌شان را می‌گذارند که با هم میل کنند یا حتی برای اولین بار طعم‌اش را با هم بچشند. در دوران کرونا هم می‌توانید، این حس عاشقانه را تجربه کنید. نوشیدنی، غذا یا شیرینی مورد علاقه‌تان را در اینترنت پیدا کنید. دستورش را خوب بخوانید.

حالا چه کار کنیم؟

  • ویدئوکال یا ویس کال بگیرید و با هم آن را در منزل درست کنید.
  • مسابقه بگذارید و ببینید دست‌پخت کدام‌تان بهتر است؟

چطوری بفهمیم کی بهتر پخته؟

هر کدام‌تان نتیجه دست‌پخت عاشقانه را به اعضای خانواده خودتان بدهید و بگویید به شما نمره بدهند. نمره هر کس بیشتر شد، او دست پختش بهتر است. در ضمن، صادق باشید، پارتی بازی ممنوع!بگذارید خانواده نظر واقعی و بداهه بدهند.

مطلب پیشنهادی: ورودی منزل را چطور تزئین کنم؟

سرگرمی برای تعطیلات

سرگرمی در تعطیلات نوروز: برنامه‌ریزی برای آینده

در ایام قرنطینه خانگی، فرصت را غنیمت بشمارید و برای آینده‌تان برنامه‌ریزی کنید. اگر کسی را دوست دارید باید بدانید که او برای آینده‌اش چه برنامه‌هایی دارد.

چطوری بفهمم، او چه می‌خواهد؟

  • کتاب و اینترنت: علم روانشناسی ارتباط اینجا به کارتان می‌آید، حتی اگر نمی‌خواهید یک کتاب کامل در این مورد بخوانید، در اینترنت میلیون‌ها مقاله ارزشمند، منتشر شده که با شما یاد می‌دهد، چطور با نامزدتان گفگو کنید و به زبان خودمانی از زیر زبان او بیرون بکشید که برای 1 سال، 5 سال و تا پایان عمرش دوست دارد چه کار کند. این راهنماها حتی به شما دو نفر کمک می‌کند، درباره چیزهایی که اصلا به فکرتان نرسیده هم فکر کنید و برای آنها برنامه‌ریزی کنید.

مثلا شاید قبلا فکر کرده باشید، 1 سال بعد از ازدواج، بچه‌دار شوید، هر دوی‌تان بروید در اینترنت بخوانید که بهترین زان بچه‌دار شدن کی است؟ بعد از این‌که چند ساعت مطالعه کردید، حالا با هم تماس بگیرید، ببینید به چه اطلاعاتی دست یافته‌اید و هر کدام‌تان چه نظری دارید.

حوصله مقاله خواندن نداری؟

در سایت‌های آپارات، نماشا، تماشا، شنوتو ده‌ها، سایت ایرانی، کلی مطالب آموزنده درباره برنامه‌ریزی آینده و موضوعات به‌درد بخور به صورت ویدئو و صوت، وجود دارد.

مراقب باشید این‌قدر که سرگرمی برای تعطیلات، دست‌ و ‌پا می‌کنید، وقت‌تان زیادی پر نشود و تماس گرفتن با نامزدتان را از یاد ببرید.

 

حوصله‌مان سر رفته چه کار کنیم؟

فیلم نقد کنید. در روزهای کرونا میتوانید با هم فیلمهای ژانر مورد علاقه تان را پیدا کنید و آنها را در ساعت مشخصی ببینید و بعد درباره اش با هم گفتگو کنید.

دل‌مان برای هم تنگ شده

اگر دل‌تان برای هم تنگ شده راه حل‌اش ویدئو کال است اما مطمئن باشید بعد چند روز ویدئوکال، صحبت کردن، دیگه موضوع ندارید که درباره‌اش حرف بزنید.

خطر! ممکن است، سر موضوعی کوچک کلافه شوید و با هم دعوا کنید.

پیش‌گیری از دعوا! بنشینید برای هر روزتان یک موضوع جالب پیدا کنید که درباره‌اش صحبت کنید. مواردی که هیچ‌وقت درباره‌اش با هم صحبت نکرده‌اید و نظر هم را نمی‌دانید.

  • مثلا دختر دوست داری یا پسر؟ چرا؟
  • دوست داری 10 سال بعد ماشین‌مون چی باشه؟ چطوری بهش برسیم؟
  • بعد از کرونا با پولی که داریم، کدام شهرها را ببینیم؟

هنر در سرگرمی های تعطیلات فراموش نشود

هنر‌تان را خرج کنید. در روزهای کرونا، اگر عاشق هم هستید، کاری هنری انجام دهید که یاد یکدیگر را زنده کنید.

کلاج عکس. مثلا می‌توانید روی وسیله‌ای که عشق‌تان دوست‌ دارد عکس‌های مشترک‌تان را بچسبانید و بعد از دوران کرونا به او هدیه دهید.

و در نهایت

این همه سرگرمی در روزهای تعطیل تمام میشود و ما میمانیم و کسانی که دوستشان داریم، پس چه بهتر که با این همه لوازم و ابزارهای مجازی بهترین خاطره ها را برای هم بسازیم. در چیدانه کلی مطلب داریم که برای این روزها به دردتان میخورد، نگاهی به آنها بیاندازید.

مطالب پیشنهادی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه