Chidaneh.com placeholder image

ویلای پیش ساخته، خانه‌ای با تمام امکانات!

به قلم: سمانه زارعی

امروزه همه‌چیز را به صورت آماده و پیش ساخته می‌بینیم، حتی ویلا و ساختمان! فکر کنید ویلایی داشته باشید که قابلیت جابه‌جایی دارد. جالب نیست؟ حسی مانند اختراع اولین گوشی‌های همراه دارد، زمانی که همه‌ تلفن‌ها سیم‌دار و وابسته به پریز تلفن و سیم بودند! ویلای پیش ساخته تکنولوژی جدیدی در ساختمان‌سازی است که امروزه رواج پیدا کرده‌ است. اگر شما هم می‌خواهید با ویلای پیش ساخته آشنا شوید با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

انواع خانه پیش ساخته

ویلای پیش ساخته چیست؟

ویلای پیش ساخته، ساختمانی است که اجزای آن در محیطی مانند کارخانه ساخته شده و در هر فضای دیگری که کارفرما بخواهد نصب و مونتاژ می‌شود و همه‌ قسمت‌های یک ساختمان واقعی را دارد. بر اساس محیطی که این ساختمان بخواهد نصب شود، از اجزا و جنس‌های مختلفی تشکیل شده است.

سرویس خواب بالسا

از انواع ساختمان پیش‌ساخته‌ای که اغلب ما دیده‌ایم کانکس‌های فلزی هستند، این کانکس‌ها هم به صورت ساده برای استفاده‌های کوتاه مدت و همچنین به شکل مجهز و بزرگتر به عنوان محلی برای اسکان ساخته می‌شوند.

اگر به فکر ساخت یک ویلا در مدت زمان کوتاه هستید ویلای پیش ساخته می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد.

مطلب پیشنهادی: خانه‌های پیش‌ساخته، ساخت خانه‌ای امن در کوتاه‌ترین زمان!

ویلای پیش ساخته

ویلای پیش ساخته؛ از چه موادی ساخته شده؟

مواد سازنده ساختمان و ویلای پیش ساخته اغلب از تیغه‌های گچی، مواد پلاستیکی، فلز، بتن، چوب و آلیاژهای سبک تشکیل شده است. عوامل مختلفی از جمله: مقررات محلی، شرایط حمل‌ونقل، شرایط آب‌وهوا و بستر فضای قرارگیری ساختمان در انتخاب جنس ویلای پیش ساخته تاثیر دارد.

امکانات ویلای پیش ساخته

امکانات ویلای پیش ساخته

ویلای پیش ساخته، همه‌ امکانات لازم برای یک ساختمان را دارد و شما برای اسکان در یک ویلای پیش ساخته خیالتان راحت است. داشتن امکاناتی مانند؛

  • در ورودی ضد سرقت؛ جهت افزایش امنیت ویلا
  • تراس ورودی؛ محل مناسبی برای کفش کن
  • پنجره‌های دوجداره؛ مانع از هدررفت انرژی
  • آشپزخانه‌ای با تمامی امکانات ضروری
  • سرویس بهداشتی
  • اتاق خواب، با توجه به ابعاد و مساحت ویلا و درخواست کارفرما
مزایای ویلای پیش ساخته

مزایای ویلای پیش ساخته

به طور کلی مزایای ویلاهای پیش ساخته را می توانیم در مورا دزیر خلاصه کنیم:

  • قیمت مناسب: ویلای پیش ساخته در مقایسه با ساختمانی که در محل ساخته می‌شود با قیمت مناسبی تمام می‌شود.
  • سرعت بالا در آماده شدن: یکی از مهم‌ترین دلایل روی آوردن افراد به این نوع ویلا و ساختمان سرعت بالای آماده شدن آن است.
  • قابلیت جابه‌جایی: برخی از ویلاهای پیش‌ساخته حتی در زمان استفاده قابل جابه‌جایی هستند.
  • عایق بودن در برابر سرما و گرما: اگر ویلای پیش ساخته را بخواهید در منطقه‌‌ای با اقلیم گرم و یا سرد نصب کنید، این ویژگی اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
  • کاهش نارسایی و درزها: به دلیل یکپارچگی دیوار ویلاهای پیش ساخته، احتمال درز و نارسایی کم می‌شود.
  • زیبایی ظاهر: ویلاهای پیش ساخته، ظاهر زیبا و جذابی دارند و نظر شما در مورد ظاهر آنها مثبت خواهد بود.
  • سبک بودن: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ویلای پیش ساخته، سبک بودن آنهاست. این ویژگی امنیت آنها را در برابر زلزله افزایش می‌دهد.
  • امکان بازیافت مصالح به کار رفته در آن: یکی از زباله‌هایی که در کشور بازیافت نمی‌شوند نخاله‌های ساختمانی هستند. اگر عمر ویلای پیش ساخته تمام شود قسمتهای زیادی از آن قابل بازیافت است.
  • صرفه‌جویی در انرژی: این ویلاها به دلیل مساحت کم، استفاده از پنجره دوجداره و استفاده از مصالح عایق، گرما و سرما را کمتر انتقال می‌دهند در نتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

مطلب پیشنهادی: معماری خیره‌کننده ویلای سریع لواسان در 17 روز!

معایب ویلای پیش‌ساخته

معایب ویلای پیش ساخته

هر محصول و تکنولوژی در کنار مزایایی که دارد، معایبی هم خواهد داشت. معایب ویلای پیش ساخته آن عبارتند از:

  • محدودیت در تعداد طبقات بالاتر از دو طبقه
  • محدودیت در ایجاد تغییر در اندازه ویلا
  • محدودیت در اندازه ورودی ویلا
  • جابه‌جایی سخت قطعات بزرگ ویلای پیش ساخته

مطلب پیشنهادی: نمای پیش‌ساخته بهتر است یا نمای سنگی و سیمانی؟

انواع ویلای پیش‌ساخته

انواع ویلای پیش ساخته

ساختمان‌های پیش‌ساخته بر اساس جنس‌ و تکنولوژی ساخت‌ به انواع مختلف؛ چوبی، بتنی، ال‌اس‌اف، پی‌وی‌سی، ساندویچ پنل و.. تقسیم می‌شوند. نوع دیگر از تقسیم بندی ویلاهای پیش ساخته به دو نوع اصلی ویلای پیش ساخته قابل‌حمل و غیرقابل‌حمل است. پیش‌ساخته بودن صرف، دلیلی بر قابل حمل بودن آن نیست.

  • ویلای پیش ساخته قابل حمل: این نوع ویلا قابل جابه‌جایی است. قطعات این نوع سازه پیش‌ساخته در کارخانه تولید می‌شود، در کارگاه مونتاژ شده و در محل موردنظر کارفرما نصب می‌شود.
  • ویلای پیش ساخته غیرقابل حمل: این نوع ساختمان پس از نصب قابلیت جابه‌جایی ندارند، ویلای پیش ساخته غیرقابل حمل، کیفیت بالاتری از نوع قابل حمل دارد.
ویلای پیش ساخته چوبی

ویلای پیش ساخته، اسکان در یک خانه چوبی!

داشتن یک خانه‌ چوبی همیشه حسی از طبیعت و انرژی مثبت را برایمان دارد. با ویلای پیش ساخته چوبی، می‌توانید با هزینه‌ مناسبی یک خانه‌ چوبی داشته باشید. اجزای مختلف ویلای پیش ساخته چوبی، در کارگاه برش می‌خورند، کدگذاری می‌شوند و در محل نصب مونتاژ می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: خانه‌های پیش‌ساخته چوبی، اگر دل خوشی از آپارتمان ندارید!

ویلای پیش ساخته ال اس اف

ویلای پیش ساخته ال‌اس‌اف

اسکلت اصلی ویلای پیش ساخته ال‌اس‌اف، از جنس ورق های فولادی است که در محل نصب ساختمان، به وسیله پیچ و مهره به همدیگر متصل می‌شوند و بنایی محکم و ایمن را به وجود می‌آورند. دیواره‌های این اسکلت را با مصالح مناسبی پر می‌کنند. این نوع از ورق‌های فولادی سبک هستند و یک لایه پوشاننده بر روی آنها برای جلوگیری از خورده و پوسیده شدن کشیده می‌شود.

مطلب پیشنهادی: ساختمان‌سازی ارزان و مقاوم با سازه پیش‌ساخته ال‌اس‌اف

ویلای پیش ساخته

ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل

ویلای پیش ساخته ساندویچ پانل، سازه‌ای است که با استفاده از تایل‌های ساندویچ پانل ساخته می‌شود. حالا برایتان سوال می‌شود که ساندویچ پانل چیست؟ ساندویچ پانل یکی از انواع مصالح نسبتا جدیدی است که از دولایه ورق فولادی و یک لایه عایق بین آنها تشکیل شده است. این لایه عایق از جنس‌های پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تشکیل شده است. این پانل‌ها در ضخامت‌های مختلف و با توجه به کاربرد بین 4 الی 25 سانتی‌متر ساخته می‌شوند. این نوع از ویلای پیش ساخته برای مناطق خیلی سرد و یا خیلی گرم مناسب است چرا که ساختار آن عایق خوبی دارد.

ویلای پیش ساخته بتنی

 

ویلای پیش ساخته بتنی

ویلای پیش ساخته بتنی

این نوع ساختمان‌های پیش‌ساخته، از اسکلت فلزی و دیوار و سقف بتنی ساخته شده‌اند. در ویلای پیش ساخته بتنی اتصال اجزای ساختمان از طریق ریل‌ها و در بخش هایی با چسب‌ مخصوصی انجام می‌شود و نیازی به عملیات ساخت‌وسازی در محل نصب نیست. دیوارهای بتنی این نوع ویلای پیش ساخته در کارخانه ساخته می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: آلاچیق‌های چوبی پیش‌ساخته، بهترین انتخاب برای فضای‌سبز!

ویلای پیش ساخته

کلام آخر:

برای داشتن یک ویلای جمع و جور که خیلی زود آماده اسکان شود، می‌توانید به ویلای پیش ساخته فکر کنید. قبل از تصمیم قطعی از مزایا و معایب آن آگاه شوید و با شرکت‌های سازنده و نصب ویلای پیش ساخته در رابطه با تمام خدماتی که باید به شما ارائه دهند صحبت کنید. 

با متخصصین ساختمان سازی در زمینه کانکس و ساختمان پیش ساخته در ارتباط باشید و در رابطه با طراحی ویلای پیش ساخته مشاوره بگیرید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه