Chidaneh.com placeholder image

تعمیر شیشه سکوریت، مشکل از کجاست؟

به قلم: سمانه زارعی

شیشه یکی از متریال است که در ساختمان­ ها کاربرد زیادی دارد. با تغییر و تحول در صنعت تولید شیشه و مقاوم ­تر شدن آن و یا کاهش خطرات شیشه، تمایل به استفاده از آن بیشتر شده است. یکی از انواع شیشه­ های پرکاربرد، شیشه سکوریت است. درب و پنجره و دیوار جداکننده ­ای که از جنس شیشه سکوریت باشد ممکن است بعد از مدتی نیاز به تعیر داشته باشد. در این مطلب راجع به تعمیر شیشه سکوریت صحبت می­ کنیم. با چیدانه همراه باشید.

 

قالیشویی ادیب

شیشه جمع شو بالکنی آیسان
شیشه های جمع شو نشکن بالکن
شیشه جمع شو بالکنی آیسان

شیشه جمع شو بالکنی آیسان
شیشه تاشو بالکنی
شیشه جمع شو بالکنی آیسان

شیشه سکوریت چیست؟

تفاوت شیشه سکوریت و شیشه معمولی در طرز تولید آنهاست. شیشه سکوریت نوعی از شیشه است که در فشار و حرارت بالا حدود 300 درجه، تولید می­ شود و توسط فشار هوای بالا خنک می ­شود. این نوع شیشه در اثر شکستن به صورت پودر به ذرات کوچک در می ­آید. به دلیل مقاومت بالا و ایمنی این نوع شیشه کاربرد زیادی دارد و از آن در انواع درب و پنجره، کابین دوش، شیشه جان پناه، جدا کننده فضاهای داخلی ساختمان و… استفاده می­ شود. 

مطلب پیشنهادی: انواع شیشه سکوریت، بخدا اگه بذارم بشکنی؟!

 

رگلاژ شیشه سکوریت

رگلاژ شیشه سکوریت، نیاز به تعمیر داره؟

زمانی که نصب شیشه سکوریت به خوبی انجام نشود بعد از مدتی نشانه­ های آن ظاهر شده و نیاز به تعمیر پیدا می­ کند. همچنین بعد از مدت ها استفاده از شیشه سکوریت در درب و پنجره نیاز به رگلاژ و تعمیر کردن شیشه ایجاد می­ شود. شکستگی و آسیب لولاها و آسیب دیدن یراق آلات می ­تواند دلیل دیگر تعمیر شیشه سکوریت باشد. رگلاژ و یا تنظیم درب و پنجره شیشه سکوریت به صورت دوره ­ای باعث کم شدن هزینه­ ها و نیاز به تعمیر شیشه سکوریت می­ شود.

به طور کلی مواردی که باعث نیاز به تعمیر شیشه سکوریت می شوند عبارتند از:

  • تراز نبودن شیشه سکوریت
  • خرابی و مستهلک شدن یراق آلات و لولاها
  • شکستن ناگهانی شیشه سکوریت و یا از کارافتادن سطح شیشه سکوریت
  • نصب نادرست شیشه سکوریت و کاهش کارایی آن
  • روان نبودن مسیر غلتک ­ها
  • سخت باز و بسته دب و پنجره شیشه سکوریت

مطلب پیشنهادی: شیشه سکوریت، امن­ ترین شیشه در دکوراسیون داخلی

 

تعمیر شیشه سکوریت

تعمیر شیشه سکوریت؛ شامل چه مواردی می­ شود؟

در استفاده از شیشه سکوریت؛ ممکن است بعد از مدت­ ها با مشکلاتی روبرو خواهید شد که نیاز به تعمیر داشته باشد. تعمیر شیشه سکوریت ممکن است هر یک از موارد زیر باشد:

  1. تنظیم و تعویض استوپ شیشه سکوریت
  2. تعویض و تعمیر قفل شیشه سکوریت
  3. تعویض و تعمیر ریل و یراق آلات
  4. تعمیر و چسب­ کاری لولا
  5. پر کردن استوپ با روغن و پارافین
  6. تعویض شیشه

 

تنظیم و تعویش استپ شیشه سکوریت

1.تنظیم و تعویض استوپ شیشه سکوریت:

استوپ شیشه ­ای یا جک شیشه سکوریت وظیفه تنظیم سرعت حرکت درب را بر عهده دارد. با استفاده از استپ شیشه سکوریت، درب از زاویه­ ی خاصی به صوت خودکار بسته می­ شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای درب شیشه سکوریت ایجاد شود به هم ریختن تنظیمات استپ است و می ­توان با آچارکشی و یا روغن­ کاری حل شود و یا اگر مشکل زیادی داشته باشد باید آن را تعویض کرد. این کار را باید یک متخصص در زمینه نصب درب شیشه ­ای انجام دهد.

مطلب پیشنهادی: قیمت انواع شیشه ساختمانی، برای این 6 مورد هزینه کنید!

 

تعویض قفل شیشه سکوریت

2.تعویض و تعمیر قفل شیشه سکوریت:

قفل درب شیشه­ ای سکوریت در هنگام ساخت آن در کارخانه تعبیه می­ شود و بعد از ساخت نمی ­توان روی سکوریت قفل نصب کرد زیرا باعث آسیب به آن می­ شود. مطمئنا سالم بودن قفل شیشه سکوریت از نظر ایمنی و امینت بسیار اهمیت دارد. در نتیجه به محض اینکه متوجه خرابی آن شدید باید کار را به فرد متخصص بسپارید.

3.تعویض و تعمیر ریل و یراق آلات:

یکی از بخش ­های مهم درب و پنجره ریلی شیشه سکوریت، قسمت ریل آن است و باعث روان بودن حرکت شیشه سکوریت می ­شود. ریل­ ها به دو صورت اتومات و دستی طراحی می­ شوند و در جنس­ های آلومینیومی و استیل وجود دارند. مسیر ریل­ های شیشه سکوریت باید تمیز باشد و همچنین یراق ­آلات متصل به آن سالم باشند.

مطلب پیشنهادی: یراق آلات نرده شیشه ای، خرید دیتیل پلکان مدرن

 

تعمیر و چسب کاری لولا

4.تعمیر و چسب­ کاری لولا:

در برخی دیگر از انواع درب و پنجره شیشه سکوریت به جای ریل از لولا برای بازو بسته شدن استفاده شده است. لولاهای شیشه سکوریت هر چند وقت یکبار نیاز به تعمیر و روغن کاری دارند. اگر شیشه سکوریت به خوبی باز و بسته نمی­ شود احتمالا مشکلی در لولای آن ایجاد شده است و باید زودتر آن را تعمیر کنید.

5.پر کردن استوپ با روغن و پارافین:

گاهی اوقات درب و پنجره شیشه سکوریت نیاز به روغن­ کاری پیدا می­ کنند و این کار را خودتان هم با رعایت اصول می­ توانید انجام دهید. در واقع این کار ساده ­ترین روش تعمیر و رسیدگی انواع درب شیشه سکوریت است. وجود روغن، پرافین مخصوص و یا گریس باعث روانی حرکت شیشه سکوریت می­ شود.

مطلب پیشنهادی: با انواع چسب ساختمانی آشنا بشید!

 

تعویض شیشه ای

6.تعویض شیشه

در بخش قبلی اشاره کردیم که یکی از دلایل نیاز به تعمیر شیشه سکوریت، آسیب و شکستن شیشه است. زمانی که شیشه سکوریت می­ شکند به صورت دایره ­های کوچکی خورد می­ شود و از این نظر خطرناک نیست. حالا که شیشه سکوریت به هر دلیلی شکسته است نیاز به تعویض آن دارید. تعویض شیشه سکوریت را به متخصص آن بسپارید.

مطلب پیشنهادی: تعمیرات منزل، 12 مورد که نیاز به تعویض دارند!

 

[[nid:413572]]

شیشه جمع شو بالکنی آیسان
اجرای پارتیشن شیشه ای اداری و تجاری
شیشه جمع شو بالکنی آیسان

قیمت تعمیر شیشه سکوریت، چطور تعیین می­شه؟

تعمیر هر نوع وسیله ­ای با توجه به میزات آسیبی که دیده است و پیچیدگی تعمیر آن متفاوت است. قیمت تعمیر شیشه سکوریت هم مانند هر وسیله دیگر با توجه به عوامل موثر بر آن تعیین می ­شود. و اگر مجبور به تعویض قطعات باشید؛ هزینه تعمیر بیشتر خواهد شد. پس شاید بهتر باشد در ابتدا تعمیر آن را بررسی کنید و در صورت نیاز قطعاتی از آن را تعویض کنید. عوامل موثر بر قیمت تعمیر شیشه سکوریت عبارتند از:

  • ابعاد و اندازه ­ی شیشه سکوریتی که باید تعویض شود
  • نوع و جنس یراق آلات
  • هزینه­ های حمل و نقل
  • تعداد یراق آلات تعویض شده
  • نوع گارانتی پروژه

مطلب پیشنهادی: شیشه سکوریت، قیمت­اش چنده و برای کجا خوبه؟

 

شیشه سکوریت

کلام آخر:

در این مطلب با موضوع تعمیر شیشه سکوریت همراه شما بودیم. اگر از درب و پنجره شیشه سکوریت خود به خوبی نگهداری کنید؛ کمتر نیاز به تعمیر و تعویض اجزای آن خواهید داشت. جنس یراق آلات مورد استفاد در شیشه سکوریت بر طول عمر آن موثر است. بهتر است رگلاژ و تعمیر شیشه سکوریت را به افراد متخصص بسپارید. اهالی فن چیدانه در زمینه شیشه سکوریت در کنار شما هستند.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه