Chidaneh.com placeholder image

رست روم در ساختمان، تو این فضا خستگیت در میره!

به قلم: سمانه زارعی

در خانه ­های با مساحت متوسط و یا کوچک، اتاق خواب محلی برای استراحت و کار و مطالعه است. ولی اگر در ساختمان فضای کافی وجود داشته باشد مطمئنا فضاهای مختلف و کاربردی را می­توان در نظر گرفت که باعث آرامش خانواده شود. رست روم در ساختمان یکی از فضاهایی است که برای کار و یا استراحت مورد استفاده قرار می­ گیرد. در این مطلب از چیدانه راجع به رست روم در ساختمان صحبت خواهیم کرد.

 

سرویس خواب بالسا
رست روم در ساختمان

رست روم در ساختمان

در رابطه با تعریف رست ­روم (Rest room)، معانی زیادی بیان شده است. این کلمه ­ی انگلیسی معانی مختلفی مانند: سرویس بهداشتی عمومی، اتاق لباس و استراحت، حمام عمومی، سرویس مهمان، اتاق کار و فضای استراحت در ساختمان دارد. در این مطلب ما راجع به فضای رست ­روم که در ساختمان مسکونی و یا اداری به عنوان فضایی آرام و دنج برای تمرکز، مطالعه و کار طراحی می ­شود، خواهیم گفت.

 

فضای صمیمی رست روم

رست­روم ساختمان، استراحت در فضایی صمیمی!

زمانی که کارمندان یک مجموعه به فضای رست روم می­ روند، تصمیم به کمی دور شدن از فضای کاری و آزاد شدن ذهن دارند در نتیجه طراحی فضا به نحوی که حس صمیمیت و دوستانه در آن وجود داشته باشد آن را جذاب­ تر می­ کند. با توجه به نوع کار افراد و یا مساحت آن می ­توان طراحی دلنشینی برای آن در نظر گرفت.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون محل کار، چیکار کنم که پرانرژی باشه؟

 

گیاهان در رست روم

رست روم در ساختمان؛ گیاهان را فراموش نکنید!

فضایی که برای داشتن آرامش و استراحت طراحی می­ کنید، با وجود گیاهان تکمیل می ­شود. گیاهان تصفیه کننده هوا به تمیز ماندن هوا کمک می­ کنند. با توجه به سبک فضای رست روم انواع گیاهان مناسب را می ­توانید انتخاب کنید. تهیه گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان، راه حل خوبی برای قرارگیری گیاهان در فضای استراحت است.

مطلب پیشنهادی: گیاهان مناسب محل کار، انگیزه و انرژی با این 10 گیاه جذاب!

 

وجود مبلمان راحت در رست روم

وجود مبلمان راحت در رست ­روم

فضای رست روم در ساختمان، نیازمند مبلمان راحتی است که افراد فارغ از کار و مشغله بتوانند مدتی ذهن خود را استراحت بدهند. ممکن است اتاق رست را در فضاهایی مانند بیمارستان که اتاقی برای استراحت پرستاران و پزشکان است هم شنیده باشید.

مطلب پیشنهادی: انواع لوازم و مبلمان اداری برای راحتی در دکوراسیون اتاق کار

 

سرگرمی در فضای رست روم

رست روم در ساختمان با وسایل سرگرمی!

فضایی که برای استراحت و فراغت از کار طراحی می ­شود، می تواند دارای چند وسیله و فضای بازی و سرگرمی کوتاه مدت داشته باشد. این نوع فعالیت ذهن شما را تازه­تر می­کند و باعث می­ شود، با گرفتن انرژی دوباره با حس مثبت سرکار خود برگردید. سرگرمی ­های مانند بازی­ های فکری که روی میزها قرار دارد و یا فضایی کوچک برای فوتبال دستی، دارت و… نمونه­ هایی از این نوع سرگرمی ­ها هستند. 

مطلب پیشنهادی: دفتر کار گوگل در زوریخ، محل کار یا دنیای سرگرمی؟

 

نورورنگ در رست روم

نور و رنگ در فضای رست­ روم

فضایی که برای استراحت و کار در نظر می­ گیرید باید از نظر نور و رنگ آرامش­ بخش باشد. رنگ­های ملیح و آرام برای رست ­روم مناسبند. وجود پنجره ­ای برای بهره بردن از نور طبیعی حس مثبتی ایجاد می­ کند. استفاده از شیشه دوجداره در پنجره­ ی این فضا از ورود سروصدای زیاد به داخل جلوگیری می­ کند. برای طراحی نورهای مصنوعی، بهتر است از نورهای ملایم استفاده شود.

مطلب پیشنهادی: 11 ایده برای اتاق­ های بدون پنجره و نور طبیعی

 

امکانات در رست روم

امکانات در رست روم ساختمان

شاید یکی از دلایلی که رست روم معانی مختلفی را در برمی ­گیرد، به دلیل ضرورت وجود سرویس بهداشتی در نزدیکی فضای استراحت است. اشاره کردیم که یکی از مهم­ترین معانی رست روم همان سرویس بهداشتی است. با وجود امکانات کافی در کنار آن راحتی و آسایش برای افراد بیشتر خواهد شد. همچنین برای طراحی رست روم ساختمان باید به جزئیات و عناصر دیگر مانند وجود فضایی برای کتاب خواندن، غذا خوردن و یا گوش دادن به موسیقی و.. توجه شود. 

مطلب پیشنهادی: میز کار شیک، سبک خاص برای یک بیزینس موفق!

کلام آخر

برخی از فضاهای ساختمان با توجه به نوع سبک کار و زندگی و فرهنگ هر کشور طراحی می­ شود. در این مطلب با رست ­روم در ساختمان آشنا شدیم. فضای کار و استراحت باید شرایط آرام و ایده ­آلی را برای تمرکز و یا رهایی ذهن از مشغله را برای کارمندان فراهم کند. اگر به دنبال طراحی و یا بازسازی فضای کار خود هستید با اهالی فن چیدانه در زمینه معماری و بازسازی در تماس باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه