Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید کولر آبی، نکاتی که باید بدانید

به قلم: مژگان احمدی

کولر آبی وسیله‌ای ضروری در فصل تابستان و گرما به شمار می‌رود و اکثر شهرهای مرکزی ایران که آب و هوای خشکی دارند از کولر آبی در فصول گرم سال استفاده می‌کنند. دلیل این انتخاب رطوبتی است که کولرهای آبی هنگام خنک کردن فضا ایجاد می‌کنند. اگر شما هم در مناطقی زندگی می‌کنید که استفاده از کولر آبی رایج است و قصد تهیه این وسیله را دارید، با ما همراه شوید تا در راهنمای خرید کولر آبی شما را با انواع این کولرها و نکاتی که بهتر است هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید، بیشتر آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: انواع عایق کولر و مزایای استفاده از آن‌ها

تابلو فرش ریحان

 

خرید کولر آبی

کولرهای آبی چگونه کار می‌کنند؟

قبل از هر چیز در راهنمای خرید کولر آبی بهتر است به نحوه عملکرد این وسیله نگاهی بیندازیم. آشنایی با نحوه عملکرد کولر آبی به شما کمک می‌کند تا هنگام استفاده و نگهداری آن آگاهی بیشتری داشته باشید و کمتر دچار مشکل شوید. پمپی که داخل کولر آبی تعبیه شده است آب را به سمت پوشال‌ها هدایت م‌کند و همیشه آن‌ها را خیس نگه می‌دارد. از طرفی هوایی که به داخل کولر کشیده می‌شود، از بین پوشال‌ها رد شده و آب داخل پوشال‌ها را تبخیر می‌کند همین فرآیند ساده باعث خنک و مرطوب شدن هوا خواهد شد.

مطالب پیشنهادی: راه اندازی کولر آبی، مهم ترین نکات + 8 مرحله

راهنمای خرید انواع کولر آبی

راهنمای خرید انواع کولر آبی

اگر بخواهیم کولرهای آبی را به انواع مختلفی تقسیم کنیم، به طور کلی به سه دسته کلی معمولی، چرخشی و آب‌پاش تقسیم می‌شوند.

کولر آبی معمولی

کولرهای آبی معمولی خود به دو دسته پوشالی و سلولزی تقسیم می‌شوند و رایج‌ترین نوع کولرهای آبی هستند. این کولرها با تبخیر آب موجود در سطح پوشال یا پد سلولزی فضا را خنک می‌کنند. تنها تفاوت کولرهای سلولزس با پوشالی، این است که دیواره‌های کولر سلولزی به جای پوشال با پدهای سلولزی پوشانده می‌شود و ماندگاری بالاتری نسبت به پوشال دارد.

کولر آبی چرخشی

این کولر به جای پوشال دارای یک مخزن آب است که با تماس مستقیم هوا با مخزن آب هوا را خنک می‌کند. این نوع از کولر‌ها مانند کولرهای معمولی توان خنک کردن محیط از طریق کانال کولر را ندارند و تنها می‌توانند محیطی را که در آن قرار دارند، خنک کنند. استفاده از کولرهای چرخشی به دلیل قدرت کم و محدودیت‌هایی که دارند، کمتر رایج است.

کولر آب‌پاش

این کولرهای دارای پروانه‌های استوانه‌ای شکل هستند که آب را به صورت ذرات بسیار ریز به اطراف پخش می‌کندد و باعث خنک شدن محیط می‌شوند. استفاده از این نوع کولرها معمولا در محیط‌های باز رایج‌تر است.

کولر آبی

هنگام خرید کولرهای آبی به چه نکاتی توجه کنیم؟

فناوری‌های به کار رفته در کولرهای آبی و تمامی وسیله‌های برقی روزبه روز در حال پیشرفت است. آشنایی با امکانات جدید و قابلیت‌های به روز کولرهای آبی یکی از نکاتی است که در راهنمای خرید کولر آبی به آن خواهیم پرداخت تا هنگام خرید آگاهی بیشتری نسبت به وسیله‌ای که خریداری می‌کنید، داشته باشید.

از جمله نکاتی که بهتر است هنگام خرید کولر آبی به آن توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حالت اتومات و صرفه‌جویی انرژی

برخی از کولرهای آبی جدید دارای قابلیتی هستند که بعد از خنک کردن هوا و رسیدن دما به درجه‌ای متعادل، سرعت خود را کم می‌کنند یا به صورت اتومات خاموش می‌شوند. این قابلیت باعث می‌شود تا در مصرف انرژی به صورت چشمگیری صرفه جویی شود. هنگام خرید کولر آبی از این قابلیت کولرهای جدید غافل نشوید.

توجه به ظرفیت کولر آبی بر اساس متراژ

یکی از مواردی که در راهنمای خرید کولر آبی بسیار مهم است، توجه به ظرفیت کولر برحسب متراژ خانه یا محیطی است که قرار است کولر در آن نصب شود. به طور مثال کولرهای آبی با توان 2300 توان خنک کردن فضاهایی با متراژ بالاتر از 50 متر را ندارند یا کولرهایی با توان 4900 اگر برای متراژهای 50 تا 70 متری استفاده شود، تنها باعث هدر رفتن انرژی خواهد شد زیرا این توان برای متراژهای 80 تا 120 متری مناسب است.

سیستم خاموش کننده خودکار

این سیستم به شما این اطمینان را می‌دهد که اگر هنگام خروج از خانه فراموش کردید که کولر را خاموش کنید، کولر این قابلیت را دارد که بعد از مدتی که برنامه جدیدی به آن نداده‌اید، خود را به صورت اتومات خاموش کند. این سیستم علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن انرژی، از سوختن کولر یا آتش‌سوزی ناشی از اتصال برق نیز جلوگیری می‌کند.

راه اندازی کولر آبی

کلام آخر:

همان‌طور که اشاره کردیم کولرهای آبی جدید دارای قابلیت‌هایی هستند که بهتر است هنگام خرید از آن‌ها غافل نشویم. همچنین خرید یک کولر متناسب با نیاز فضایی که مد نظر داریم بسیار حائز اهمیت است و کمک می‌کند تا از بیشترین بهره‌وری کولر آبی استفاده کنیم. ما در راهنمای خرید کولر آبی سعی داشتیم تا شما را با تمام آن‌چه که نیاز است هنگام خرید کولر آبی از آن اطلاع داشته باشید مانند نحوه کارکرد، انواع کولر آبی و نکات اساسی در خرید، آشنا کنیم تا انتخابی سنجیده‌تر داشته باشید و دچار مشکل نشوید.

اهالب فن مرتبط با خدمات کولر آبی

بیشتر بخوانید: 

نوبسنده: پریچهر

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه