Chidaneh.com placeholder image

رنگ کردن تخت فلزی؛ به همین سادگی

خیلی از مواقع ما وسایلی در خانه داریم که یا قدیمی شده اند یا مدت زیادی است که یک مدل است. ما نیاز داریم هر چند وقت یکبار تغییری در دکوراسیون خود دهیم تا حس و حال بهتری داشته باشیم. در این مقاله از چیدانه می‌خواهیم روش رنگ کردن تخت فلزی را آموزش دهیم. با ما همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: روش رنگ کردن پارچه، از تکنیک ژاپنی لذت ببرید!

کی پلاس
رنگ کردن تخت فلزی

ما پیام‌های زیادی دریافت می‌کنیم که پرسیده می‌شود تا مبلمان یا سرویس خواب را چگونه رنگ کنیم؟ چه کاری باید انجام دهیم؟ برای رنگ کردن تخت فلزی آیا باید از پرایمر استفاده کرد؟ از چه نوع رنگی استفاده کنیم؟ و …

اگر بخواهم صادقانه بگویم، من از هر آنچه که در اختیار دارم استفاده می‌کنم. (این اغلب برای رنگ یا برس استفاده می‌شود) و در کمترین زمان به ظاهر مورد نظر خودم می‌رسم.  

بیشتر بخوانید: رنگ کردن وسایل چوبی در خانه، این بار بدون هیچ اشتباهی!

جدا کردن قطعات تخت

توصیه من برای تغییر در دکوراسیون خانه شما این است که اول آرام باشید و سپس تغییری را در خانه خود ایجاد کنید که از ایجاد آن می‌ترسید. می‌توانید مبلمان خود را رنگ کنید. اگر هم به خوبی درست نشد چیزی را از دست نخواهید داد. قرار نیست که وسایل خانه برای 100 سال وجود داشته باشند.

خب به رنگ کردن تخت فلزی برگردیم. این تخت فلزی مدت‌ها در انبار بود و چند لایه رنگ مختلف داشت و حالا که وقت کافی دارم می‌توانم بر روی آن کار کنم تا زیباتر شود. 

بیشتر بخوانید: رنگ کردن مبل چرمی، انگار یه مبل نو خریدید!

لکه های قدیمی رنگ روی تخت فلزی

در ابتدا من به کمک تمیزکننده و چند تا دستمال کاغذی لکه‌های تخت را پاک کردم. گاهی اوقات برای تمام کردن یک پروژه کمی انگیزه و تعدادی دستمال کاغذی کافی است. 

تصویری از دستمال کاغذی و تمیزکننده

وقتی کاملاً تمیز شد، از رنگ آبی مورد علاقه خودم استفاده کردم.

رنگ آبی

پس از خشک شدن اولین لایه و قبل از رنگ آمیزی لایه دوم، لکه‌های کوچکی که روی برخی نقاط ایجاد شده بود را دوباره پاک کردم. 

پاک کردن لکه های اضافی

در چند نوبت تخت را رنگ کرده و در هر مرحله لکه‌های اضافی را به کمک سمباده و دستمال کاغذی پاک کرده تا به رنگ مطلوب و یکدستی برسیم.

آماده شدن رنگ آمیزی تخت فلزی

در این مقاله از چیدانه ما سعی کردیم رنگ کردن تخت فلزی را با ساده ترین روش آموزش دهیم. همچنین شما می توانید لوازم فلزی منزل را با این روش رنگ کنید. 

بیشتر بخوانید: رنگ کردن مبلمان منزل، 10 نکته ای که تا به حال کسی به شما نگفته است!

منبع: emilyaclark ترجمه: آرمین سرخوش افشار


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه