Chidaneh.com placeholder image

اپلیکیشن هوشمندسازی ساختمان: با گوشی، خانه را کنترل کنید!

به قلم: سمانه زارعی

در مطالب قبلی راجع به هوشمندسازی ساختمان و امکانات آن صحبت کردیم؛ خانه­ ای مدرن که می ­توان تجهیزات آن را با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا، حتی از راه دور و بیرون از منزل هم کنترل کرد. کنترل این امکانات از طریق انواع اپلیکیشن­ های هوشمندسازی امکان­ پذیر است. در این مطلب راجع به اپلیکیشین هوشمندسازی ساختمان صحبت خواهیم کرد.

بورد هوشمند در خانه هوشمند

بورد هوشمند در ساختمان هوشمند

سرویس خواب بالسا

ماژول هوشمندسازی ساختمان، از پردازنده تا اپلیکیشن!

برای اینکه یک ساختمان به صورت هوشمند عمل کند نیاز به تجهیزات و ماژول­ های متعددی وجود دارد. به کمک ماژول­ های هوشمند ارتباط بین کاربر و تجهیزات انجام می ­شود. ساختار خانه هوشمند نیاز به انواع ماژول از جمله: پردازنده مرکزی، سنسورها، پنل دیواری، شیرهای برقی، دستیار صوتی، رله­ های هوشمند و.. دارد. با استفاده از این امکانات ارتباط با تجهیزات خانه هوشمند بسیار راحت می­ شود.

اپلیکیشن هوشمندسازی ساختمان

اپلیکیشن هوشمندسازی

اپلیکیشن هوشمندسازی ساختمان؛ چگونه کار می­‌کند؟

با توجه به افزایش طرفداران خانه هوشمند؛ شرکت­ های مختلفی در زمینه طراحی اپلیکیشن­ های هوشمندسازی فعالیت می­ کنند. در مطالب قبلی راجع به موضوع هوشمندسازی اشاره کردیم که خانه هوشمند از اجزای مختلفی تشکیل شده­اند که ارتباط آنها با یکدیگر، ارتباط بین کاربر یا تجهیزات خانه هوشمند را امکان­پذیر می ­کند. همه تجهیزات هوشمند از طریق اینترنت به کنترل­ کننده مرکزی که در واقع قلب سیستم هوشمند ساختمان است، متصل می­ شوند و اپلیکیشن هوشمندسازی ساختمان هم با کنترل کننده مرکزی در ارتباط است، و در نهایت کاربر با استفاده از این اپلیکیشن می ­تواند شرایط ساختمان را تنظیم کند.

نرم افزار خانه هوشمند در موبایل

نرم افزار خانه هوشمند در موبایل

اپلیکیشن هوشمندسازی ساختمان، چه امکاناتی دارد؟

با استفاده از نصب اپلیکشین­ های هوشمند بر روی موبایل، افراد می ­توانند خانه هوشمند را به راحتی مدیریت کنند. با استفاده از برنامه هوشمندسازی گوشی امکان کنترل شرایط محیطی ساختمان مانند؛ نور، تهویه، گرما و سرما وجود دارد. همچنین می­‌توانید بیرون از منزل هم برخی از تجهیزات الکترونیکی هوشمند را کنترل کرد. علاوه‌بر آن، شما با استفاده از موبایل خود می ­توانید شرایط امنیتی مانند قفل درب­ها و یا ورود و خروج افراد را بررسی کرد.

یکی از امکانات مهم اپلیکیشن هوشمندسازی؛ تعریف سناریوهای مختلف برای شرایط محیطی است. به طور مثال تعریف یک سناریو برای خاموش شدن وسایل روشنایی، کم شدن دمای منزل و قفل شدن همزمان درب­ها زمانی که شما از خانه خارج می ­شوید می­ تواند شرایط منزل را به صورت اتوماتیک و بدون اینکه شما زمانی صرف آن کنید؛ تنظیم کند.

مطلب پیشنهادی: خانه هوشمند control4، چه امکاناتی داره؟

اپلیکیشن هوشمند

اپلیکیشن هوشمند کاربر پسند

ویژگی­‌های اپلیکیشن هوشمندسازی ساختمان کاربرپسند!

اپلیکیشن هوشمندسازی ساختمان قابل نصب بر روی انواع گوشی­ های موبایل هوشمند هستند. می ­خواهیم ببینیم یک اپلیکیشن چگونه می ­تواند یک رابط کاربری کارآمد و جذاب برای افراد باشد و چه عواملی در کاربرپسند بودن اپلیکیشین­ های هوشمندسازی تاثیر دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • اپلیکیشن ­های هوشمندسازی کاربردی؛ از نظر المان­ ها و همچنین گرافیک اپلیکیشن، جذابیت و کارایی دارند.
  • افراد انتظار دارند هنگام استفاده از اپلیکیشن به راحتی گزینه ­های مختلف را پیدا کنند و به طور کلی کار با نرم­ افزار هوشمندسازی برایشان آسان باشد.
  • در یک خانواده ممکن است گوشی­ هایی با سیستم عامل­ های مختلف؛ اندروید و یا ios وجود داشته باشد؛ در نتیجه اپلیکیشن هوشمندسازی باید قابل اتصال به گوشی­ های مختلف باشد.
  • در نرم­ افزارهای کاربر پسند، امکان تغییر رنگ و ظاهر المان ­های اپلیکیشن و تغییر پس زمینه آن را جذاب تر می­ کند.
  • در برخی از نرم ­افزارهای هوشمندسازی امکان بارگذاری تصاویر بخش ­های مختلف خانه در صفحات مربوط به هر بخش وجود دارد.
  • یکی دیگر از امکاناتی که به جذابیت رابط کاربری کمک می­کند؛ تغییر زبان آن است. امروزه اپلیکیشن ­ها در زبان انگلیسی و فارسی برای مشتریان ایرانی کاربردی خواهد بود.
  • امکان نصب اپلیکیشن در چندین گوشی موبایل وجود داشته باشد.
  • با توجه به اینکه در شرایط مختلف امکان قطع اینترنت وجود دارد؛ بهتر است امکان برقراری ارتباط با کنترل کننده مرکزی از طریق پیامک هم وجود داشته باشد.
کنترل لوازم خانگی هوشمند با موبایل

اپلیکیشن هوشمند و کنترل لوازم خانگی هوشمند 

ارتباط با لوازم خانگی هوشمند با اپلیکیشن!

علاوه بر اینکه خانه هوشمند دارای تجهیزات داخل ساختمان مانند سیستم تهویه، سرما و گرما، نورپردازی، ایمنی و قفل­ هایی است که با اپلیکیشن قابل کنترل هستند؛ لوازم خانگی هوشمند که به تکنولوژی اینترنت اشیا مجهز هستند هم قابلیت کنترل با این نرم­افزار را دارند. در مطلب لوازم خانگی هوشمند، آسایش بیشتر با این 10 وسیله رباتیک راجع به این وسایل هوشمند بخوانید.

هوشمندسازی مدارس

اپلیکیشن هوشمند در مدرسه هوشمند

اپلیکیشن هوشمند در مدارس و فروشگاه‌های هوشمند!

بحث انرژی و مدیریت مصرف در ساختمان­ های بزرگ مانند مدارس و یا فروشگاه­ ها اهمیت بیشتری دارد. در مدارس هوشمند و یا فروشگاه­ های هوشمند، امکان کنترل شرایط محیط با استفاده از اپلیکیشن هوشمندسازی ساختمان وجود دارد و این مسئله به مصرف بهینه انرژی کمک خواهد کرد.

نصب نرم افزار هوشمند در مچ بند

اپلیکشین هوشمند در مچ بند هوشمند

اپلیکیشن هوشمندسازی ساختمان، حتی در ساعت هوشمند!

احتمالا شما هم با ساعت و یا مچ­ بندهای هوشمند آشنا هستید؛ وسیله ­ای هوشمند که در طی این چندسال اخیر وارد بازار شده است و امکاناتی شبیه به یک موبایل هوشمند را دارد. برخی از اپلیکیشن­ های هوشمندسازی ساختمان قابلیت نصب روی مچ ­بندهای هوشمند دارند و شما می­ توانید با استفاده از آن با تجهیزات خانه هوشمند خود در ارتباط باشید.

مطلب پیشنهادی: امنیت در خانه هوشمند، تکنولوژی‌های روز دنیا در خانه های مدرن!

کلام آخر

انواع اپلیکیشن هوشمندسازی ساختمان این امکان را برای شما ایجاد می­ کند که با اتصال خانه هوشمند به موبایل، بتوانید در هر زمان و مکانی تجهیزات خانه، مدرسه، فروشگاه، و هر ساختمان هوشمند دیگر را کنترل کنید. برای هوشمندسازی ساختمان خود کار را به متخصصین این زمینه بسپارید.

اهالی فن چیدانه در زمینه ساختمان هوشمندسازی ساختمان

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه