Chidaneh.com placeholder image

آشنایی با انواع سنگ مرمر؛ همه چیز را درباره مرمرها بدانید

به قلم: آرمین سرخوش افشار

برای قرن‌ها انواع سنگ مرمر به عنوان نمادی از تجمل و پیچیدگی در مکان‌های دیدنی، مشاغل، موزه‌ها و خانه‌ها در سراسر جهان ایستاده است. هر تخته سنگ مرمر منحصربه‌فرد است، با گزینه‌های بی‌شماری برای رنگ‌ها و الگوهایی که به رنگ‌های زیبایی‌شناختی که می‌خواهید برسید، جذاب است. در این مطلب از چیدانه به صورت اختصاصی درباره انواع سنگ مرمر صحبت خواهیم کرد. پس، با ما همراه باشید. 

سنگ مرمر صورتی

سنگ مرمر صورتی

مرمر صورتی یکی از زیباترین و لاکچری ترین سنگ‌های مرمر جهان به حساب می‌آید. این سنگ با تم صورتی و گاهی با رگه‌های مشکی، برای مصارف مختلفی از جمله صفحه کابینت، روشویی سنگی، مصنوعات سنگی و فضاسازی داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

تابلو فرش ریحان

مرمر صورتی به دلیل محدودیت استخراج و رنگ منحصر بفردش تا حدودی نایاب می‌باشد، از این جهت قیمت بسیار بالایی دارد. اغلب به صورت اسلب و در قاب بوک مچ و فورمچ فرآوری می‌گردد. در حال حاضر سنگ مرمر صورتی به صورت اسلب تولید می‌گردد، چرا که با توجه به افزایش قیمت کوپ خام و سایر هزینه‌های تولید، فرآوری به روش اسلب مقرون به‌صرفه تر خواهد بود.

از آنجایی که سنگ‌های مرمر صیقل پذیری بالا و قابلیت عبور نور از خود دارند، قرار دادن پنل های LED در زیر این نوع سنگ‌ها، در طراحی و دکوراسیون داخلی کار را صدچندان زیباتر می‌کند.

منشأ مرمر صورتی در ایران می‌باشد و یکی از اصلی‌ترین معادن مرمر صورتی، معدن نقده واقع در استان آذربایجان غربی می‌باشد.

سنگ مرمر آتشین

انواع سنگ مرمر: مرمر آتشین 

مرمرهای آتشین یکی دیگر از سنگ‌های مرمر بسیار زیبا با طرح و نقش خیره کننده می‌باشد. این نوع سنگ به واسطه طرح‌های تکرار نشدنی و منحصر بفرد خودش به صورت بوک مچ و فور مچ فراوری می‌شود که با قرار گرفتن پنل های LEDپشت این سنگ‌ها، زیبایی آن دو چندان می‌گردد. مرمرهای آتشین به عنوان صفحه کابینت، دیوار تی وی روم، کابین و قاب سنگی آسانسور و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عوامل زیادی در قیمت گذاری سنگ‌های مرمر چون: رنگ و طرح سنگ مرمر، نوع فرآوری سنگ، ابعاد سنگ تأثیر گذار هستند. 

انواع سنگ مرمر
سنگ مرمر سفید

سنگ مرمر سفید

یکی از انواع سنگ مرمر، سنگ مرمر سفید است که ظاهری تمیز و طبیعی را برای هر برنامه‌ای فراهم می‌کند. 

حکاکی بر روی سنگ مرمر با ساییدگی و پارگی در طول زمان لکه‌های سفید ایجاد می‌کند، بنابراین این سنگ طبیعی برای پنهان کردن بسیاری از آسیب‌هایی که به آن وارد می‌شود، عالی است.

اگر می خواهید درباره کاربرد سنگ مرمر بر پیشخوان آشپزخانه بیش تر بخوانید به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

سنگ مرمر سیاه

سنگ مرمر سیاه

سنگ مرمر سیاه از نظر ظرافت ساده شبیه به مرمر سفید است، اما زیبایی مدرن‌تری ارائه می‌دهد که بسیاری از صاحبان خانه و مشاغل به دنبال دستیابی به آن هستند. 

مرمر سیاه با وجود رگه‌های سفید یا طلایی که در سراسر آن قرار دارند، طراحی واقعاً چشم نوازی را ارائه می‌دهد که پیچیدگی را برای هر کاربردی به ارمغان می‌آورد. 

سنگ مرمر خاکستری

سنگ مرمر خاکستری

مانند سنگ مرمر سفید و سیاه، یکی دیگر از انواع سنگ مرمر، سنگ مرمر خاکستری الگویی تمیز، طبیعی را ارائه می‌دهد که نمی‌توانید با آن اشتباه کنید. اگر به دنبال دستیابی به حس سبک و پیچیدگی در عین تطابق با دکور مناسب خود هستید، این سنگ طبیعی برای شما عالی است. 

سنگ مرمر کرم

سنگ مرمر کرم

سنگ مرمر کرم گزینه‌ای فوق العاده برای کفپوش کاشی و میز در سرتاسر خانه یا محل کار شما است که بدون اینکه زیاده روی یا چشمگیر باشد، رنگ می‌بخشد. 

این رنگ به طور یکپارچه با دیگر انتخاب‌های طراحی داخلی ترکیب می‌شود و آن را به گزینه‌ای معقول برای بسیاری تبدیل می‌کند. 

مرمر قرمز

مرمر قرمز

این سنگ مرمر قرمز پررنگ واقعاً برنامه شما را از بقیه متمایز می‌کند. هنگامی که به درستی استفاده شود، می‌تواند به هر اتاقی جان بدهد و با سنگ مرمر سفید، سیاه، خاکستری یا کلکته نیز به خوبی کار می‌کند. 

مرمر آبی

مرمر آبی

انواع سنگ مرمر آبی به عنوان یک اثر آرام بخش بر روی انسان‌ها شناخته شده است و سنگ مرمر آبی را می‌توان برای دستیابی به همین اثر استفاده کرد و در عین حال راه‌هایی برای جسور و منحصر به فرد بودن در انتخاب رنگ پیدا کرد. 

در حالی که این انتخاب رنگ را می‌توان در مد جسورانه استفاده کرد، گزینه‌های ظریف زیادی وجود دارد که به خوبی با دیگر انتخاب‌های طراحی داخلی ترکیب می‌شود. 

مرمر قهوه‌ای

مرمر قهوه‌ای

آیا به دنبال سنگی زیبا برای هماهنگی با رنگ‌های طبیعی زمین در خانه یا محل کار خود هستید؟ سنگ مرمر قهوه‌ای ممکن است انتخاب شما باشد. 

این سنگ برای کانترها و کفپوش‌ها به خوبی کار می‌کند و در عین حال کاربردهای دیگر را بدون حذف آن‌ها برجسته می‌کند. 

مرمر سبز

مرمر سبز

یکی دیگر از سنگ‌های رنگ طبیعی که بسیاری از مشاغل و صاحبان خانه در طراحی داخلی خود انتخاب می‌کنند، سنگ مرمر سبز است. 

در حالی که این رنگ از سنگ مرمر قهوه‌ای پررنگ‌تر است، اما به جلوه‌ای مشابه دست می‌یابد و در عین حال تمایزی را ایجاد می‌کند که بسیاری به دنبال اجرای آن در رنگ‌های خود هستند.

سنگ مرمر زرد

سنگ مرمر زرد

انواع سنگ مرمر زرد جلوه بصری خیره کننده‌ای را ارائه می‌دهند که واقعاً منحصر به فرد است. اگر به دنبال این هستید که سنگ خود را با حس تجمل برجسته نشان دهید، این رنگ مرمری ظریف و در عین حال جسورانه ممکن است بتواند اثری را که خانه یا محل کار شما نیاز دارد را انجام دهد. 

انواع سنگ مرمر سیاه

انواع سنگ مرمر سیاه

این یکی دیگر از رایج‌ترین انواع سنگ مرمر به غیر از سفید است. این یک ظاهر بسیار متمایز و قوی است و بقیه طراحی داخلی و دکور باید به دقت در اطراف آن طرح شود. 

بیش تر بخوانید: تمیز کردن سنگ مرمر، راه حل های فوری فوتی!

تپه سیاه

تپه سیاه (Black Dune)

این انواع سنگ مرمر نام خود را از ظاهر خود گرفته اند. آن‌ها مانند تپه‌های شنی در ساحل ساخته شده از شن و ماسه سیاه ظاهر می‌شوند. 

رگه‌ها یا رشته‌های آن‌ها به رنگ خاکستری روشن و تیره هستند و به‌طور خطی در جهت‌های یکسان به یکدیگر می‌پیوندند و احساس بسیار شومی از خود می‌دهند. 

سنگ مرمر پورتورو

سنگ مرمر پورتورو (Portoro)

به نظر من هیچ چیز به اندازه پورتورو کلاس، تجمل و جدیت حرفه‌ای را فریاد نمی‌زند. پایه تیره‌ترین رنگ مشکی است، اگرچه بازتابنده است. 

ویژگی بارز رگه‌های طلایی ضخیم‌تر با رشته‌های سفید نازک‌تر در سراسر آن است. این گران‌ترین سنگ مرمر سیاه است. 

سنگ مرمر کالاتورائو

سنگ مرمر کالاتورائو (Calatorao)

این انواع سنگ مرمر به دلیل اینکه سنگ طبیعی مقاومی هستند برجسته می‌شوند. به همین دلیل برای کفپوش فضای باز ترجیح داده می‌شود. در اصل از استان ساراگوزا در اسپانیا است.

Marquina Black

Marquina Black

مانند سایر مرمرهای کلسیتی، Marquina Black از 98 درصد کلسیت تشکیل شده است. تقریباً کاملاً سیاه است زیرا رگه‌های سفید فسیلی بسیار نازک و پراکنده هستند. 

سن لوران مرمر

سن لوران مرمر (Saint Laurent Marble)

در سنت لوران، پس‌زمینه سیاه جت دارای رگه‌های ضخیم و رشته‌های ظریفی است که بین رنگ‌های سفید، قهوه‌ای و طلایی قرار دارند. برخی این رنگ‌ها را مسی یا مرجانی می‌دانند. برای من انرژی مردانه می‌دهد. 

سراب سیاه

سراب سیاه (Black Mirage)

این سنگ مرمر سیاه بر پایه کلسیت انسان را به یاد ابسیدین می‌اندازد. رگه‌ها بسیار مستقیم هستند و در هر جهتی جریان دارند، اغلب حتی در زوایای قائم، رنگ‌های مختلفی را در داخل خود منعکس می‌کنند. 

انواع سنگ مرمر خاکستری

انواع سنگ مرمر خاکستری

کسانی که خواهان انواع سنگ مرمر خاکستری هستند به دنبال این هستند که ساختمان ها، دفاتر یا خانه‌های خود را آرام و در عین حال خنثی نشان دهند. 

محدوده روشنایی تا تاریکی در سایه‌های خاکستری بسیار زیاد است، که می‌تواند احساسی آرام یا جدی‌تر را ایجاد کند. 

بیش تر بخوانید: دکوراسیون خانه با طرح سنگ مرمر، خانه خود را درخشان و خاص جلوه دهید!

خاکستری اقیانوس آرام

خاکستری اقیانوس آرام (Pacific Grey)

این گزینه خاکستری بسیار دقیق است، اما رگه‌های سفیدی که در سرتاسر آن قرار دارند به قدری نازک و فراوان هستند که از دور سطح بسیار یکنواخت به نظر می‌رسد. هر چه نزدیکتر می‌شوید زیبایی بیشتر نمایان می‌شود. 

پیتراگری

پیتراگری (Pietra Grey)

مانند انواع سنگ مرمر در بالا، پیترا خاکستری جزئیات زیادی در خود دارد اما از فاصله دور از نظر رنگ بسیار ثابت به نظر می‌رسد. 

اما اگر به دقت نگاه کنید، لعاب کمی تیره‌تر در سرتاسر وجود دارد. اما آنچه بسیار قابل توجه است، رگه‌های سفیدی است که در سراسر پس زمینه رنگی زغال سنگ حرکت می‌کنند. 

پیکاسوگری

پیکاسوگری (Picasso Grey)

این تنوع سنگ مرمر جالب است. نام آن یک نام تجاری است. ظاهر آن به نظر من بسیار منحصر به فرد است، دارای پس زمینه خاکستری روشن است که به طور یکپارچه با نقاط تیره‌تر آن ترکیب می‌شود. 

اما این رگ‌هایی هستند که از آن عبور می‌کنند که برجسته می‌شوند. آن‌ها ضخیم هستند، فراوان هستند، و رنگ آن‌ها از کهربایی تا خاکستری تا مول و همه سایه‌ها در میان است. تقریباً مانند یک سطح بتنی بسیار صیقلی و ترک خورده به نظر می‌رسد. 

فیور دی بوسکو

فیور دی بوسکو (Fior Di Bosco)

این نوع سنگ مرمر دارای پس زمینه خاکستری تیره است که می‌توان آن را به عنوان ستون‌های دود توصیف کرد. رگه‌ها معمولاً سفید هستند، اما بخش‌هایی با رنگ‌های خاک رس یا کهربایی نیز دارند. 

انواع سنگ مرمر زرد

انواع سنگ مرمر زرد

سنگ مرمر زرد حالت بسیار دوستانه و روشنی به اتاق می‌دهد. برخی احساس می‌کنند که حس شرقی به دکور می‌دهد. اگرچه تعداد بیشتری وجود دارد، اما واقعاً فقط یک نوع وجود دارد که ارزش ذکر کردن دارد. 

مرمر زرد Triana

مرمر زرد Triana

این سنگ مرمر دولومیت آدمی را به فکر یک میز مدرسه ابتدایی خراشیده می‌اندازد. رگه‌های نازک به رنگ‌های خاکستری و خاکی هستند که بسیار زیاد و پرپشت هستند. نام آن Triana Yellow است زیرا در پروژه Torre Triana استفاده شده است. 

انواع سنگ مرمر قرمز

انواع سنگ مرمر قرمز

قرمز رنگ جذابیت و حس حسی در خانه است. مرمر قرمز بسته به رنگ استفاده شده، اغلب به فضایی که اشغال می‌کند، نور و ظرافت می‌بخشد. این انواع مرمر در کفپوش‌های داخلی برای اهداف تزئینی استفاده می‌شود. 

معمولاً در حمام ها، آشپزخانه ها، روکش‌های داخلی و پوشش‌ها یافت می‌شود. اما، در فضای باز نیز استفاده می‌شود، زیرا همچنین یک سنگ طبیعی بسیار مقاوم است. در اینجا انواع مختلف مرمر قرمز وجود دارد. 

 

انواع سنگ مرمر کرم

انواع انواع سنگ مرمر کرم آنقدر ظریف و غیر تحمیلی است که اکثر ما به ندرت با دیدن آن یادداشت ذهنی می‌کنیم. این احتمالاً رایج‌ترین نوع سنگ مرمر در سراسر جهان است. 

کرما والنسیا

کِرِم والنسیا (Crema Valencia)

انواع والنسیا دارای پس‌زمینه کرم رنگی معمولی شما با سایه‌های مختلف است که در سراسر آن ترکیب می‌شوند. 

اما چیزی که آن را منحصر به فرد می‌کند این است که رگه‌ها نه تنها رنگ سفید مورد انتظار هستند، بلکه دارای رگه‌های قرمز نیز هستند که در سرتاسر آن‌ها پراکنده شده اند. 

کرما مارفیل

کِرِم مارفیل (Crema Marfil)

کِرِم مارفیل نوعی سنگ مرمر اسپانیایی است که پس‌زمینه روشن‌تری دارد. اگرچه الگوهای روی آن تغییر می‌کند و تغییر می‌کند و رگه‌ها از نظر ضخامت و شدت متفاوت هستند، اما هنوز از نظر ظاهری بسیار یکنواخت به نظر می‌رسد. 

انواع سنگ مرمر صورتی

انواع سنگ مرمر صورتی

مرمر صورتی حس لوکس بودن و مثبت بودن را ایجاد می‌کند. اغلب در فضای داخلی دیده می‌شود و نه در فضای بیرونی، پس زمینه آرام و آرام آن شما را به آرامش دعوت می‌کند، در حالی که جزئیات ذهن شما را فعال و هوشیار نگه می‌دارد. 

هنگامی که زنان ثروتمند می‌خواهند بدانند چگونه اتاق نشیمن شما را دنج کنند، این یک انتخاب عالی است. 

انواع سنگ مرمر قهوه‌ای

انواع سنگ مرمر قهوه‌ای

انواع سنگ مرمر قهوه‌ای یک رنگ همه کاره برای دکوراسیون است زیرا ایمن و راحت است. همچنین اگر به دنبال سبک قومی طراحی داخلی هستید، این یک انتخاب عالی است. 

این رنگ می‌تواند به هر اتاقی جذابیت بخشد و برای مناطقی مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن توصیه می‌شود. 

بهترین راه برای نگهداری از سنگ مرمر قهوه‌ای استفاده از آن در مکان‌هایی با نور مناسب و جلا دادن آن است. در اینجا نگاهی به انواع سنگ مرمر قهوه‌ای می‌اندازیم. 

امپراطور تاریک

امپراطور تاریک (Dark Emperador)

این سنگ که به آن امپراطور ال تاریک یا امپراطور مارون نیز می‌گویند، یک سنگ مرمر تیره رنگ است که به زیبایی معروف است. 

اغلب برای افزودن ظرافت به اتاق با سنگ مرمرهای رنگ‌های دیگر ترکیب می‌شود. بسیاری از طراحان و معماران این نوع را دوست دارند و سخاوتمندانه از آن در پروژه‌های خود استفاده می‌کنند.

امپراطور نور

امپراطور نور (Light Emperador)

همانطور که از نام آن مشخص است، این رنگ نسبتاً روشن‌تر است و در لبنان استخراج می‌شود. برای کاربردهای دیوار و کف مانند کانترها، فواره‌ها و دیوارپوش‌ها عالی است. 

سنگ چیرا نیز نامیده می‌شود و می‌توان آن را فرآوری، صیقل داد، برش اره کرد، سمباده زد و چکش کرد. همانطور که می‌بینید، کاربردهای آن بسیار گسترده است. 

سنگ مرمر

سخن پایانی

مهم نیست که چه رنگ و الگوی منحصر به فردی را برای خانه یا محل کار خود انتخاب می‌کنید، انواع سنگ مرمر برای حفظ رنگ و درخشش به نگهداری مداوم در طول عمر خود نیاز دارد.

همچنین، شما می‌توانید جهت خرید انواع سنگ مرمر با متخصصان چیدانه مشورت کنید. اعتماد شما، افتخار ماست.

بیش تر بخوانید:

منبع: marbledoctorva worstroom ترجمه و تالیف: آرمین سرخوش افشار

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه