Chidaneh.com placeholder image

محلول ضدلغزش سطوح؛ بهترین راهکار از بین بردن لغزندگی سرامیک و سنگ

به قلم: مهشید بختیاری

خانه باید برای ساکنین آن پناهگاهی امن و آرام باشد. مساله امنیت منزل زمانی اهمیت پیدا می‌کند که در خانه از افراد آسیب‌پذیری مانند کودک، فردی مسن یا خانمی باردار محافظت کنید و دائما نگران لغزش و لیز خوردن و سلامت و ایمنی فیزیکی و بدنی آن‌ها باشید و بخواهید شرایط جای‌جای خانه را برای این افراد به گونه‌ای فراهم کنید که از هر نوع خطری مصون باشند. شاید هنوز هم خیلی‌ها با راهکارهای ایمن‌سازی خانه آشنایی نداشته باشند. به همین منظور ما در این مقاله از چیدانه تصمیم گرفتیم تا شما را با انواع شیوه‌های پیشگیری از لغزندگی و سر خوردن روی سرامیک و سنگ و معرفی محلول ضدلغزش ایستانو به عنوان راهکاری مناسب و کاربردی آشنا کنیم.

کارشناسان شرکت شریف فناوران آنیل در بیان این مقاله ما را همراهی کرده‌اند، اگر شما هم برای سلامت خود و اعضای خانواده‌تان اهمیت ویژه‌ای قائل هستید تا انتهای این مطلب ما را دنبال کنید.

چوب و هنر

محلول ضد لغزش سرامیک ایستا
محلول ضد لغزش کف مخصوص حمام
محلول ضد لغزش سرامیک ایستا

انواع راهکارهای جلوگیری از لغزندگی سرامیک و سنگ

اگر سرامیک و سنگ کفپوش خانه شما لیز است و تجربه این را داشته‌اید که هنگامی که با فراغ بال در کف خانه قدم می‌زنید ناگهان سر بخورید و به تبع آن دچار اتفاقات ناگواری از لحاظ فیزیکی و روانی شوید حتما به این فکر کرده‌اید که چطور با این لغزندگی مقابله کنید تا دیگر اعضای خانه این اتفاق دلخراش را تجربه نکنند. راه‌های متعددی وجود دارد تا خطرات لیز خوردن روی سرامیک را کاهش داده و سر بودن کفپوش و پله‌های خانه را از بین ببرید، در ادامه به چند مورد از این شیوه‌ها به همراه مزایا و معایب آن‌ها اشاره می‌کنیم:

محلول ضد لغزش سرامیک ایستا
محلول ضدلغزش گرید سرامیک براق ایستا مخصوص آشپزخانه
محلول ضد لغزش سرامیک ایستا

ترمز پله

شاید اولین راهکاری که برای مبارزه با لغزندگی سطح پله به ذهنمان خطور می‌کند خریدن ترمز پله باشد. نوار ترمزگیر پله نوری نوار چسبناک با سطح متخلخل است که با سطح زیر کفش درگیر می‌شود و از سر خوردن فرد جلوگیری می‌کند. این نوارها که معمولاً در لبه پله و رمپ نصب می‌شود، هرچند از لیزخوردن روی این سطوح جلوگیری می‌کنند اما ایراداتی نیز دارند: 

  • در سطوح وسیع مانند آشپزخانه یا حمام قابل استفاده نیستند.
  • بعد از مدتی شروع به کنده شدن می‌کنند
  • بعد از سایش رویه آن‌ها، خاصیت ضدلغزش بودن را از دست می‌دهند.

علاوه بر موارد گفته شده، نصب ترمز پله یک خطر بزرگ‌تر هم در پی دارد. هنگام پایین آمدن از پله‌ای که روی آن ترمز نصب کرده‌اید احتمال زیادی وجود دارد که کفشتان به لبه پله و برآمدگی ترمز گیر کند و از روی پله سقوط کنید! بنابراین اگر این روش را انتخاب می‌کنید حواستان به خطرات ناشی از آن هم باشد.

مضرس کردن

مضرس کردن در لغت به معنای ایجاد سختی است، امّا در اصطلاح به ناهموار کردن سطح سنگ (به منظور افزایش اصطکاک آن) مضرس کردن می‌گویند. برای انجام اینکار از روش‌های مختلفی مثل سندپلاست، قلم‌زنی و … استفاده می‌شود. در روش سندپلاست، شن و ماسه با فشار زیاد هوا روی سطح سنگ پاشیده می‌شود. با اینکار سطح سنگ ناهموار می‌شود و لغزندگی آن از بین می‌رود. ایراد اینکار از بین رفتن زیبایی ظاهری سنگ است.

فلیم کردن

فلیم در زبان انگلیسی به معنای شعله است، امّا در اصطلاح به استفاده از شعله با حرارت بالا برای سوزاندن سطح سنگ به منظور افزایش اصطکاک آن گفته می‌شود. ایراد اینکار از بین رفتن زیبایی ظاهری سنگ است. ما به دنبال راهکاری بهینه هستیم تا هم نمای سنگ حفظ شود و هم به هدف نهایی خود یعنی کاهش لغزندگی سطح برسیم.

شیاردار کردن

در روش شیاردار کردن (همانطور که از نام آن مشخص است) با استفاده از دستگاه برش در سطح سنگ شیارهایی ایجاد می‌شود. وجود این شیارها ضمن از بین بردن سطح سیقلی سنگ، باعث افزایش اصطکاک آن می‌شود. هرچند نقوش راه راه منظم روی سطح سنگ تا حدی از کاهش زیبایی ظاهر آن جلوگیر می‌کند، امّا جمع شدن گرد و خاک و آودگی در فضای بین این شیارها (بخصوص در مکان‌ها پر رفت و آمد)  باعث ایجاد ظاهر نامناسب برای سنگ می‌شود. خبر بد این است که نمی‌توانید به این راحتی‌ها از شر آلودگی‌های پنهان‌شده در گوشه و کنار این شیارها خلاص شوید و این موضوع عیب بزرگ روش شیاردار کردن سنگ است.

تولید کاشی و سرامیک با سطح زبر و خشن

هرچه زبری سطح بیشتر باشد احتمال لغزندگی روی آن کمتر است، از این رو بسیاری از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک محصولاتی با سطح آجدار به بازار عرضه می‌کنند که هرچند احتمال سر خوردن روی این نوع کاشی و سرامیک پایین‌تر است اما خشونت سطحی آن کف پا را آزار می‌دهد و هنگام راه رفتن روی آن احساس راحتی و آرامش نخواهید داشت.

پوشش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی دوجزئی هستند. این نوع کفپوش ها با توجه به مقاومت شیمیایی مناسب، بیشتر در محیط های صنعتی استفاده می شوند. معمولا محیط های صنعتی آغشته به مایعات مختلف هستند و خطر سرخردگی برای پرسنل را به همراه دارد. بنابراین نوع اصلاح شده ای از کفپوش های اپوکسی که شامل ذرات معدنی با ابعاد مختلف است به بازار عرضه شده است. این نوع کفپوش اپوکسی ضد لغزش برای استفاده در پارکینگ‌ها، موتورخانه ها، عرشه کشتی و سالن‌های تولید مرطوب مانند صنایع غذایی و نوشیدنی استفاده می شوند. 

پوشش های اپوکسی با وجود مزایایی مانند ضریب اصطکاک و مقاومت شیمیایی مناسب، برای همه حیط های لغزنده مناسب نیستند. استفاده از این پوشش ها برای کاربران خانگی و منازل مناسب نیست زیرا نحوه استفاده و اجرای آن ساده نیست. اجرای پوشش های اپوکسی طولانی و زمانبر است زیرا به صورت لایه لایه اجرا می‌شود. هچنین به دلیل ضریب اصطکاک بالا و استفاده از ذرات معدنی ساینده مناسب تماس با پوست نیستند و فقط در محیط های بیرونی قابل استفاده است. عیب دیگر این کفپوش خش‌پذیری آن است، یعنی اگر جسم نوک‌تیز و سختی بر روی آن کشیده شود ظاهر کفپوش تغییر می‌کند و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد. 

محلول ضد لغزش سطوح

و اما می‌رسیم به راهکار طلایی این مقاله …

محلول ضدلغزش ایستانو یکی از راهکارهای بی‌دردسر، ایمن و سریع است و طبق جدیدترین فناوری‌ها در زمینه نانوتکنولوژی تولید شده است. این محلول با ایجاد پستی و بلندی‌ها و ناهمواری‌های بسیار ریز و کوچک در سطح نانو باعث از بین رفتن لغزندگی و سر بودن سطوح خواهد شد. طرز استفاده از محلول ضدلغزش ایستانو، ساده است. کافی است محلول را روی سطح مورد نظر (سرامیک، سنگ، کاشی و …) بریزید و بعد از گذشت 30 دقیقه سطح با به طور کامل با آب بشویید. با این کار ناهمواری‌هایی در مقیاس نانو روی سطح ایجاد می‌شود که باعث افزایش اصطکاک سطح تا 3 برابر می‌شود. با توجه به تفاوت در متریال‌هایی که به عنوان کفپوش ساختمانی استفاده می‌شوند (سرامیک، سنگ، کاشی و …) این محصول در 4 گرید «سرامیک مات»، «سرامیک براق»، «کاشی استخر» و «کفپوش سنگی» تولید شده است.

بنابراین با استفاده از این محلول تمام نگرانی‌های شما بابت لیز بودن کف حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه و سنگ و سرامیک‌های به کار رفته در خانه از بین خواهد رفت و می‌توانید با خیال راحت در خانه قدم بردارید، بدون این که نگران لیزیدن و زمین خوردن خود و اهالی خانه باشید.

محلول ضد لغزش سرامیک ایستا
محلول ضدلغزش مخصوص سرامیک مات ایستا
محلول ضد لغزش سرامیک ایستا

حرف آخر

طبق آمارهای موجود سالیانه تعداد بالایی از افراد بر اثر سر خوردن و سقوط و جراحات ناشی از آن به اورژانس‌ها مراجعه می‌کنند. زمین خوردن و آسیب دیدن تنها صدمه جسمی به دنبال ندارد بلکه در پی آن اختلالات روحی نظیر افسردگی، ترس و … نیز به سراغ فرد خواهد آمد. در این مقاله راهکارهای جامع و متنوعی را مطرح کردیم و مزایا و معایب هرکدام را مفصلا توضیح دادیم. در نهایت و در یک جمع‌بندی جامع در میان این راهکارها استفاده از محلول ضدلغزش ایستانو را به عنوان بهترین شیوه برای ایجاد اصطکاک و پیشگیری از لغزندگی سنگ و سرامیک معرفی کردیم.

گروه تولیدی شریف فناوران آنیل با عرضه این محصول به بازار به نگرانی خانواده‌ها بابت لیز خوردن و آسیب دیدن اعضای خانواده پایان دادند. برای دستیابی به اطلاعات دقیق‌تر و سفارش محصول می‌توانید به سایت محلول ضدلغزش سرامیک ایستانو و یا صفحه فروشگاه این شرکت در دیجیکالا مراجعه کنید.

 

مطالب پیشنهادی چیدانه:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه