Chidaneh.com placeholder image

مبلمان قابل مونتاژ: جدیدترین مدل‌ها در بازار مبلمان

به قلم: مهشید بختیاری

مبلمان در ظاهر بصری دکوراسیون نقش بسیار پررنگی دارد و اکثر خانواده‌ها رنگ و طرح و مدل مبلمان را با دقت و وسواس خاصی انتخاب می‌کنند. شاید زمانی که برای خرید مبل به بازار مبلمان سر زده باشید نام مبلمان قابل مونتاژ به گوشتان خورده باشد. در مورد این سبک از مبلمان چه می‌دانید؟ آیا به مزایا و معایب مبل مونتاژی فکر کرده‌اید؟ فرق این نوع مبل با مبلمان آماده چیست؟ نصب آن به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟ ما در این مقاله به این سوالات پاسخ می‌دهیم و شما را با یکی از برندهای برتر مبلمان قابل مونتاژ آشنا خواهیم کرد. کارشناسان مجموعه پامیکس در مطالب این مقاله ما را همراهی خواهند کرد. اگر شما هم علاقمندید تا درمورد این سبک مبلمان که به تازگی وارد بازار شده است بیشتر بدانید این مقاله را از دست ندهید.

پامیکس
میز ناهار خوری ساده چوبی
پامیکس

تابلو فرش ریحان

مبلمان قابل مونتاژ چیست؟

همانطور که از اسم آن پیداست به مبلمانی که بتوان قطعات آن را از هم جدا و مجددا به یکدیگر متصل کرد مبلمان قابل مونتاژ می‌گوییم. در حقیقت شما مبلمان را به شکل بسته‌بندی می‌خرید، جعبه‌ها حاوی قطعات مبلمان به همراه تجهیزات و اتصالات جانبی آن هستند و تمام دستورالعمل‌های مونتاژ آن درون کارتن‌ها درج شده است، بنابراین بابت یادگیری نحوه اتصال آن هیچگونه نگرانی وجود ندارد. به طور معمول نصب این نوع مبلمان ساده است و شما به چیزی بیشتر از یک پیچ‌گوشتی نیاز ندارید.

پامیکس
شیک‌ترین مدل‌های مبلمان مدرن
پامیکس

مزایا و معایب مبلمان قابل مونتاژ چیست؟

با این که مدتی است که پای مبل مونتاژی به بازار مبلمان باز شده اما بسیاری از مشتریان هنوز آشنایی کاملی با خصوصیات و مزایا و معایب آن ندارند، به همین دلیل خیلی‌ها ترجیح می‌دهند هنگام خرید مبلی را انتخاب کنند که حاضر و آماده به خانه بیاورند و سریعا قابل استفاده باشد. بنابراین در این بخش از مقاله شما را با ویژگی‌های مبلمان قابل مونتاژ آشنا می‌کنیم:

پامیکس
ست ناهارخوری 6نفره کاج
پامیکس

مزایای مبلمان قابل مونتاژ

1)در خرید مبلمان مونتاژی به دلیل این که بخشی از کار نصب و آماده‌سازی آن بر عهده مشتری بوده و شرکت سازنده قسمتی از کار را به خریدار محول کرده است، هزینه مونتاژ مبلمان از قیمت کل آن کم می‌شود و شما برای خرید مبل دلخواهتان نسبت به مبلمان آماده پول کمتری پرداخت می‌کنید.

2) یکی از مزایای مهم و قابل تامل مبلمان قابل مونتاژ حمل و نقل آسان آن است. مبلمان مونتاژی در بسته‌بندی‌های مسطح به مشتری ارائه می‌شود و عبور دادن آن از راه‌پله‌های تنگ آپارتمان‌ها بسیار ساده است، بهرحال شما به سختی می‌توانید میز و صندلی‌های بزرگ و حجیم را از پله‌های تنگ و محدود عبور بدهید بدون این که آسیب ببینند یا روی در و دیوار راه‌پله خط بیندازند. این ویژگی برای مستاجران و افرادی که ناچارند هرچند وقت یکبار اسباب‌کشی کنند و جابجا بشوند بسیار کاربردی خواهد بود، زیرا هنگام جابجایی قطعات مبلمان را از هم جدا کرده و در کارتن می‌چینند و در خانه جدید دوباره آن را سرهم می‌کنند.

3) مبلمان قابل مونتاژ با کمترین صدمه به مقصد می‌رسند! شاید شما هم این تجربه را داشته باشید که هنگام حمل و نقل مبلمان از محل خرید به خانه متوجه شوید که پایه‌ها یا بدنه مبلتان آسیب دیده و ایراد دارد، و یا شاید هوس کرده باشید که دکوراسیون خانه را تغییر بدهید اما نتوانید مبل را از چهارچوب درب اتاق رد کنید و این موضوع باعث آزردگی شما شده باشد. خوبی مبلمان قابل مونتاژ این است که از هر راهرویی بالا می‌رود و از هر دری رد می‌شود و دیگر نگران این نیستید که ساختار مبلمان آسیب ببیند و ظاهر زننده‌ای پیدا کند.

4) برخی از مشتریان دوست دارند از کیفیت تمامی قطعات مبلمانی که می‌خرند مطلع شوند و اتصالات را به دقت و وسواس بررسی کنند و این کار باعث می‌شود از خرید خود خاطرجمع باشند. مبلمان قابل مونتاژ برای این دسته از افراد گزینه‌ای عالی است زیرا نه تنها می‌توانند تمامی قسمت‌های آن را وارسی کنند بلکه سر هم کردن مبل نیز به عهده خودشان است و زمانی که کار مونتاژ تمام شد رضایت بیشتری از محصول نهایی خواهند داشت، زیرا این مبلمان به دست خودشان ساخته شده است.

پامیکس
ست غذاخوری 6 نفره سپیدار
پامیکس

پامیکس
ست غذاخوری 4 نفره نارون
پامیکس

پامیکس
ست مبلمان و غذاخوری سلتیک
پامیکس

معایب مبلمان قابل مونتاژ

مبلمان قابل مونتاژ تازه وارد بازار شده است و هر تکنولوژی جدیدی که روی بورس می‌آید و مد می‌شود در ابتدای کار دارای عیب و ایرادهایی خواهد بود. مبلمان مونتاژی هم بدون عیب نیست و مشکلات خاص خودش را دارد.

 1)گاهی اوقات مونتاژ مبلمان ممکن است به همین سادگی‌ها هم نباشد و برخی افراد فکر کنند که نمی‌توانند از پس اتصالات آن بربیایند و در این زمینه تجربه کافی را ندارند، احتمالا به همین دلیل است که برخی از مشتریان ریسک نمی‌کنند و از خریدن آن منصرف می‌شوند و ترجیح می‌دهند کار را به کاردان بسپارند و در قبال نصب مبلمان هیچ مسئولیتی را به عهده نگیرند.

2) مراحل مونتاژ مبل و میز و صندلی همیشه توسط شرکت سازنده و عرضه‌کننده آن به مشتری ارائه می‌شود اما گاهی اوقات احتمال دارد به دلیل خطای انسانی یا مشکل اتصالات مبلمان، مونتاژ به درستی انجام نشده و مدتی پس از استفاده دچار شکستگی یا آسیب‌دیدگی کلی شود.

3) گاهی اوقات شخص در خانه فضای کافی برای پخش و پلا کردن قطعات و تجهیزات جانبی مبلمان و یا لوازمی مانند چکش و پیچ‌گوشتی را در اختیار ندارد، به خصوص اگر مبلمان حجیم و بزرگ باشد و سوار کردن قطعات آن انرژی و زحمت زیادی ببرد، به همین خاطر و به دلیل کمبود امکانات عمل مونتاژ برای برخی افراد کار سختی به نظر می‌رسد.

پامیکس
ست ناهارخوری 2نفره فندق
پامیکس

پامیکس
بهترین مدل‌های میز جلو مبلی و عسلی
پامیکس

پامیکس
بهترین مدل‌های میز جلو مبلی و عسلی
پامیکس

هنگام نصب مبلمان مونتاژی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

این موارد را به خاطر بسپارید:

  • در قدم اول حواستان باشد که کار مونتاژ به دقت و حوصله زیادی نیاز دارد و ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد، بنابراین اگر صبر و تحمل بالایی ندارید فکر خریدن مبلمان مونتاژی را از سرتان بیرون کنید، زیرا عملیات سرهم کردن قطعات میز و صندلی ممکن است در طول زمان بارها برای شما اتفاق بیفتد.
  • پیش از این که دست به کار شوید لیستی از ابزارآلاتی که نیاز دارید تهیه کرده و قبل از شروع کار همه آن‌ها را آماده کنید تا در حین عملیات نصب به مشکل نخورید و کارتان سریع جلو برود.
  • فرآیند مونتاژ مانند یک بازی سرگرم‌کننده است، در ابتدا ممکن است برایتان غیرعادی به نظر بیاید اما پس از مدتی روال کار دستتان خواهد آمد و مراحل آن برایتان جالب خواهد شد، اما اگر در حین کار به مشکلی برخوردید و یا احساس کردید که قطعات به درستی روی هم سوار نمی‌شوند و اصطلاحا یک جای کار می‌لنگد کار را متوقف کنید و با یک متخصص تماس بگیرید.
  • در حین کار حواستان به قسمت‌هایی از میز و صندلی که دارای شیشه یا آینه است حسابی جمع باشد، زیرا این بخش‌ها بسیار حساسند و اگر خراش بردارند یا آسیب ببینند پس از اتمام کار مبلمان ظاهر نازیبایی پیدا می‌کند.
  • دستورالعمل‌های مونتاژ را همانگونه که ارائه شده است مرحله به مرحله دنبال کنید و سعی نکنید در نصب قطعات خلاقیت و نوآوری به خرج بدهید و یا قسمتی از کار را حذف کنید. در سوار کردن همه قسمت‌های مبلمان دقیق و وسواسی باشید.

پامیکس
ست مبلمان و غذاخوری سلتیک
پامیکس

کاربردهای مبلمان قابل مونتاژ

شاید فکر کنید منظور از مبلمان قابل مونتاژ فقط همان مدل مبلی است که در پذیرایی خانه قرار می‌دهید و روی آن می‌نشینید! خوب است بدانید که با پیشرفت صنعت مبلمان قابل مونتاژ این نوآوری به بسیاری از لوازم منزل از جمله میز ناهارخوری و صندلی‌های آن، میز کار و مطالعه، میز تلویزیون، میزهای جلومبلی و عسلی، میز کنسول، کمد لباس و حتی کابینت آشپزخانه نیز گسترش یافت. ناگفته نماند که غالب میز و صندلی‌های مونتاژی از نوع مبلمان چوبی هستند.

کاربرد مبلمان قابل مونتاژ فقط در منازل مسکونی نیست، این سبک مبلمان در بین مدیران شرکت‌ها و ادارات و بسیاری از صاحبان کسب و کار متقاضیان زیادی دارد و استفاده از آن‌ها در هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز اداری و تجاری و … بسیار مرسوم شده است.

پامیکس
مبلمان راحتی مدل فلورا
پامیکس

کلام آخر

در دوران پاندمی کرونا که بیشتر افراد به دورکاری و سفارش‌های آنلاین روی آوردند صنعت مبلمان قابل مونتاژ رونق بیشتری گرفت و بسیاری از افراد ترجیح دادند به جای سفارش میز و صندلی آماده که هیچ دیدگاهی به کیفیت ساخت آن ندارند به مبلمان مونتاژی اعتماد کنند و عملیات سرهم‌بندی و سوار کردن قطعات را خودشان بر عهده بگیرند. به همین دلیل در این مقاله به معرفی این سبک از مبلمان پرداختیم و مزایا و معایب آن را برای شما بیان کردیم تا بتوانید با اطلاع از همه جوانب به سفارش این محصول بپردازید.

برند خوشنام پامیکس به عنوان طراح و تولید کننده مبلمان خانگی عرضه‌کننده باکیفیت‌ترین نوع مبلمان مونتاژی در سطح کشور است و با توجه به کیفیت بالای محصول، بهترین قیمت را به مشتری ارائه می‌دهد. برای دیدن تولیدات این مجموعه می‌توانید وارد پروفایل پامیکس شوید و سفارشات خود را نیز از همین طریق ثبت کنید.

 

همچنین در چیدانه بخوانید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه