Chidaneh.com placeholder image

مبلمان باکیفیت و قیمت مناسب از کجا پیدا کنیم؟

به قلم: مهشید بختیاری

یکی از حساس‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های چیدن دکوراسیون انتخاب مبلمان است. چه تنها زندگی کنید چه با خانواده، منزل شما نیاز به مبلمانی دارد که با علایق و سلیقه و پول توی جیبتان همخوانی داشته باشد و چهره خانه شما را عوض کند. شاید سه دهه قبل در کمتر خانه‌ای مبلمان پیدا می‌کردید و تنها تزئینات هال و پذیرایی و اتاق نشیمن فرش‌ها و پشتی‌های دورتادور اتاق بودند، اما امروزه انتخاب مبل باکیفیت و قیمت مناسب به یکی از دغدغه‌های اصلی دکوراتورها و صاحبخانه‌ها تبدیل شده است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم در این مقاله طی مطلبی، با توجه به شکل و شمایل کلی منزل و سبک دکوراسیون آن، مبلمانی را به شما معرفی کنیم که شایسته آراستن خانه شما باشد. اهالی فن چیدانه در این مطلب ما را همراهی می‌کنند. شما هم تا انتها با ما باشید.

مبلمان مریکس
ست مبلمان سلطنتی و میز غذاخوری کلاسیک
مبلمان مریکس

قالیشویی ادیب

انواع سبک‌های مبلمان …

این که چه نوع مبلی برای خانه انتخاب کنید کاملا به سلیقه و پسند شما برمی‌گردد. درواقع مبلمان برای منزل شما نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید زیرا قرار است سالهای سال مهمان خانه شما باشد و اگر مبلمان باکیفیت و قیمت مناسب انتخاب کنید شما را از شر بسیاری از هزینه‌های اضافی در سال‌های آینده خلاص خواهد کرد. اما نکته‌ای که باید بدانید این است: گول مد و عکس‌های خوش آب و رنگ مبلمان را نخورید! سعی کنید مبلی را انتخاب کنید که مطابق سلیقه امروز و آینده شما باشد نه مبلی که صرفا روی بورس آمده و مد شده است. مدها هرساله عوض می‌شوند و اگر بخواهید طبق مد پیش بروید باید دائما مبل خانه را تغییر بدهید و به دنبال آن چهره کلی دکوراسیون را عوض کنید. 

مبلمان مریکس
مبلمان لمسه دوزی مدرن با پایه چوبی
مبلمان مریکس

سبک‌های مبلمانی که امروزه در بازار موجود هستند به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

سبک کلاسیک

این مبلمان مخصوص مهمان‌های رسمی شماست. مبلمان کلاسیک، استیل یا سلطنتی با بدنه چوبی و طرح‌ها و نقش و نگاره‌های پیچیده و تراش‌های ظریف و ماهرانه‌اش باعث شده است تا پس از گذشت سال‌ها هنوز هم این مدل مبلمان طرفداران خاص خودش را داشته باشد. مبلمان سلطنتی معمولا به رنگ‌های سفید، قرمز، سبز و طیف‌های مختلف از رنگ قهوه‌ای طراحی می‌شود.

سبک مدرن

مدرن‌پسندان طرفدار سادگی هستند. از نظر آن‌ها خلوتی و پرهیز از هرگونه تشریفات و تجملات اضافی به زیبایی فضای آن‌ها کمک خواهد کرد. از این رو مبلمان مدرن معمولا طرح پارچه خاصی ندارد و در تولید آن‌ها از خطوط منحنی و زاویه‌های نرم استفاده می‌شود و در رنگ‌بندی هم هیچگونه محدودیتی ندارند.

سبک راحتی

جوان‌ها و مجردها بیشتر به مبلمان راحتی تمایل بیشتری نشان می‌دهند. شاید هنگام گشت و گذار در بازار مبلمان به مدل‌های عجیب و غیریب از کاناپه برخورد کرده باشید که به هیچ سبکی شباهت ندارد! آن مدل یک مبل راحتی است. شاید به دلیل همین عدم محدودیت در طراحی است که جوان‌ترها ریسک می‌کنند و به خریدن این سبک مبلمان اشتیاق فراوانی دارند.

مبلمان مریکس
مبلمان لمسه دوزی مدرن با پایه چوبی
مبلمان مریکس

خرید مبل باکیفیت و قیمت مناسب برای فضاهای کوچک

خانه‌های نقلی و جمع و جور با آن که فضای کمی برای چیدن مبلمان در اختیار دارند اما هیچگونه محدودیتی در مبله کردن آن‌ها وجود ندارد. اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید اصلا ناامید نشوید و فکر نکنید که نمی‌توانید مبل دلخواهتان را داشته باشید. این روزها رقابت در بازار مبلمان به حدی تنگاتنگ است که هرروز شاهد ورود طرح‌های متنوع و جدید با ابعاد و اندازه‌های مختلف به بازار مبلمان هستیم، حتی برای آپارتمان‌های کوچک!

اولین گزینه‌ای که به عنوان مبلمان فضای کوچک به شما پیشنهاد می‌کنیم مبلمان ال است. شاید تصوری که از مبل ال داشته باشید چندان هم جذاب و گیرا نباشد و فکر کنید این مدل مبلمان فقط در چند طرح محدود در بازار موجود است اما باید بدانید هیچ سبک مبلی نیست که مدل ال آن وجود نداشته باشد، حتی مبل کلاسیک و سلطنتی!

اگر تمایلی به خریدن مبلمان ال ندارید هیچ اشکالی ندارد! شما می‌توانید یک کاناپه تک از مبل موردعلاقه خود را تهیه کنید و با اضافه کردن چند پاف و دو یا سه صندلی خاص و زیبا نیم‌ست مبلمان خود را تکمیل کنید. بنابراین کوچک بودن خانه دلیل نمی‌شود که ذوق و اشتیاق خود را برای چیدن آن از دست بدهید، بلکه برعکس، می‌توانید خلاق باشید، از فضاهای مرده مانند کنج‌های خانه به خوبی استفاده کنید و به شکلی هوشمندانه زیباترین دکوراسیون‌ها را بیافرینید.

مبلمان مریکس
بهترین مدل‌های مبلمان راحتی
مبلمان مریکس

نکاتی قبل از خرید مبلمان…

خرید یک دست مبلمان باکیفیت و قیمت مناسب نیاز به تحقیقات زیادی دارد، اما پیش از این که به بازار مراجعه کنید حتما به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید:

نکته اول) چه فضایی که برای چیدن مبلمان در نظر دارید؟ یک قلم و کاغذ بیاورید و دست به کار شوید. شمایی کلی از اتاق نشیمن بکشید و فضای مدنظرتان را برای چیدن مبلمان روی کاغذ پیاده کنید. چند نوع چیدمان مختلف را روی کاغذ اجرا کرده و در بین آن‌ها بهترین را انتخاب کنید. در این صورت است که اندازه‌های کلی دستتان می‌آید و می‌توانید مکان‌یابی خوبی برای مبلمان تازه‌واردتان داشته باشید.

نکته دوم) این روزها که زندگی در آپارتمان‌های کوچک با راهروهای تنگ و ترش تبدیل به یک اپیدمی شده و هرروز هم طراحی‌های جدیدتر با ابعاد متنوع‌تری از مبلمان به بازار می‌آید حواستان را جمع کنید که کاناپه موردپسندتان به راحتی از گذرها، راهروها و پلکان عبور خواهد کرد یا نه؟

نکته سوم) توقع شما از مبلمان خانه چیست؟ لایف‌استایل زندگی شما شلوغ و پررفت و آمد است یا مبل شما قرار است فقط کاربری رسمی داشته باشد؟ اهل دورهمی و مهمانی‌های شبانه هستید یا نه؟ ممکن است دوست داشته باشید روی مبلتان دراز بکشید و با موبایل خود بازی کنید و یا لم بدهید و کتاب بخوانید، در این صورت مبلمان راحتی برای شما مناسب‌تر است تا مبل استیل و سلطنتی. بنابراین برای انتخاب سبک مبلمان باید سبک زندگی‌تان را هم در نظر بگیرید.

مبلمان مریکس
بهترین مدل‌های مبلمان راحتی
مبلمان مریکس

نکته چهارم) مبلمان شما باید با بقیه عناصر اتاقتان هماهنگ باشد. سبک دکوراسیون خانه، رنگ پرده‌ها و کفپوش، مدل فرش‌ها و … همه و همه در انتخاب طرح مبلمان دخیل هستند. مثلا اگر فرش شما پرطرح و شلوغ است باید مبل خود را مینیمال و خلوت انتخاب کنید و برعکس، و یا در صورتی که سبک دکوراسیون شما کلاسیک است بهتر است از بین انواع مبلمان سلطنتی و استیل با چوب‌های حکاکی‌شده و تراش‌خورده یکی را انتخاب کنید و سمت مبلمان ساده و مدرن نروید.

نکته پنجم) آیا در خانه فرزند کوچک دارید یا از حیوان خانگی محافظت می‌کنید؟ اگر جوابتان مثبت است حتما مبلمانی بخیرد که پارچه آن قابل شستشو باشد و برای تمیزکاری آن به دردسر نیفتید. همچنین بهتر است رنگ روکش مبلتان تیره باشد زیرا رنگ روشن لکه و کثیفی را بیشتر به چشم می‌آورد. به عنوان مثال خریدن مبلمان پارچه‌ای سفید و کرم اصلا به شما توصیه نمی‌شود. همچنین اگر در خانه از فرد سالمند نگهداری می‌کنید بهتر است بیخیال خریدن مبلمان فلزی با لبه‌های تیز و خشن و بیرون‌زدگی‌های نامتعارف بشوید و به سمت مبلمان راحتی تمام‌پارچه بروید.

نکته ششم) پارچه و روکش مبلمان موضوع بسیار مهمی است. در کل دو نوع پارچه در تولید مبلمان به کار می‌رود: الیاف طبیعی مانند ابریشم، کتان، چرم، پشم و ریون، و الیاف مصنوعی مانند آکریلیک، نایلون، پلی‌استر و چرم مصنوعی. هرکدام از این الیاف خصوصیات خاص خودشان را دارند. مثلا روکش کتان در برابر سایش و نخ‌کش شدن بسیار مقاوم است و خیلی سخت تغییر رنگ می‌دهد اما متاسفانه زود لک می‌شود، و یا چرم در برابر خراشیدگی بسیار آسیب‌پذیر است اما در عوض قابلیت شستشوی آن عالی است. بنابراین با شناخت هر نوع پارچه سعی کنید در نهایت روکشی را انتخاب کنید که در برابر آسیب‌دیدگی مقاومت خوبی داشته باشد، لکه و کثیفی و گرد و غبار را به خود جذب نکند و به راحتی هم شسته شود.

مبلمان مریکس
مبلمان کلاسیک چوبی رنگ روشن
مبلمان مریکس

چه قیمتی بخریم؟

قیمت یا کیفیت کالا؟ کدام برای شما مهم‌تر است؟ برای اکثر ما قیمت یک کالا همواره یکی از چالش‌های اصلی خرید است. برای خریدن هر محصولی ابتدا به پول توی جیبمان نگاه می‌کنیم و بعد تصمیم می‌گیریم که محصول موردعلاقه خود را بخریم یا به یک کالای سطح پایین‌تر رضایت بدهیم.

این یک بحث روانشناختی است که در بازار جریان دارد: قیمت یک کالا معرف کیفیت آن است! در صورتی که این جمله چندان هم صحیح به نظر نمی‌رسد! بسیاری از مشتریان وقتی به بازار مراجعه می‌کنند ابتدا قیمت را معیار و ملاک انتخاب خود قرار می‌دهند، همین موضوع باعث می‌شود متاسفانه برخی تولیدکنندگان و فروشندگان کالا برای القای کیفیت بیشتر به ذهن مشتری، قیمت بالاتری را روی محصول خود بگذارند و معادلات ارتباط بین کیفیت و قیمت را در بازار امروزی بر هم بزنند. در این صورت شما به عنوان یک مشتری وقتی به بازار مبلمان مراجعه می‌کنید ممکن است مجبور شوید برای دستیابی به یک دست مبلمان با کیفیت مناسب، مجبور به پرداخت هزینه‌ای گزاف و نجومی شوید و این یک اتفاق غیرمنصفانه است.

مبلمان مریکس
مدل مبلمان راحتی نشیمن رنگ کرم
مبلمان مریکس

حالا با همه این اوصاف مبلمان چه قیمتی بخریم؟ اصلا کیفیت اولویت است یا قیمت؟ قیمت یک کالا با کمی چانه زدن بالا و پایین می‌شود اما آیا کیفیت قابل تغییر است؟ در بازار امروز که تعادل زیادی بین قیمت و کیفیت وجود ندارد بهتر است به خرید مبلمان باکیفیت و قیمت مناسب روی بیاوریم! یعنی چه؟ یعنی سمت مبل‌های ارزان نروید زیرا هیچ فروشنده‌ای کالای باکیفیت و مرغوب خود را با قیمت پایین به دست مشتری نخواهد داد.

“قیمت مناسب" یعنی این که در برابر خدماتی که دریافت می‌کنید چه مبلغی می‌پردازید؟ فاکتورهایی مانند خرید مستقیم از تولیدی، حداقل سود ممکن برای فروشنده، کیفیت بالای متریال اولیه، تولید توسط نیروهای متخصص کارشناس در حوزه مبلمان، مشاوره خرید توسط کارشناسان خبره، برند تولیدی خوشنام، معتبر و باسابقه از فاکتورهایی هستند که می‌توانند خریدی مطمئن را برای شما رقم بزنند و مبلغ پرداختی شما در برابر خدمات دریافتی مقرون به صرفه خواهد بود. از طرفی این نکته را مدنظر داشته باشید که مبلمان وسیله‌ای نیست که هرساله آن را تعویض کنید بنابراین هنگام خرید آن دست و دلباز باشید و کالایی باکیفیت انتخاب کنید که سالیان سال برای شما کار کند و شما را تبدیل به مشتری دائمی تعمیراتی‌های مبلمان نکند! مجموعه مبلمان مریکس تمامی این خدمات را از صفر تا صد به مشتری خود ارائه خواهد داد.

مبلمان مریکس
مبل ال شکل روشن
مبلمان مریکس

خرید مستقیم از تولیدکننده مساله دیگری است که مجموعه مریکس امکان آن را برای مشتریان خود فراهم می‌کند که گرفتار دلال و واسطه نشوند و هزینه‌های خرید آن‌ها به صورت نسبی کاهش بیاید. ضمن این که پیش از تحویل کالا به دست مشتری بخش کنترل کیفی مجموعه بازدید کاملی از خط تولید و کالای نهایی خواهد داشت و این موضوع به همراه بسته‌بندی و حمل مناسب باعث می‌شود مبلمان شما بدون هیچ عیب و نقصی -نه فنی و نه ظاهری- به دستتان برسد.

ناگفته نماند که تمام محصولات گروه مریکس اعم از مبلمان، میز جلومبلی و عسلی، میز ناهارخوری، کنسول و میز تلویزیون و …مشمول 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش خواهند بود و با انتخاب این مجموعه امکان خرید آنلاین یا حضوری نیز برای شما فراهم خواهد شد.

مبلمان مریکس
مبل سلطنتی کلاسیک آبی درباری
مبلمان مریکس

جمع‌بندی نهایی

تقریبا همه ما برای مبله کردن خانه وسواس زیادی به خرج می‌دهیم و پیش از خرید با سرچ در اینترنت و پرس و جوی فراوان سعی داریم که بهترین و خوش‌کیفیت‌ترین جنس مبلمان را خریداری کنیم، خریدن یک دست مبلمان باکیفیت و قیمت مناسب کار چندان سختی هم نیست، اگر خرید خود را از برندی معتبر و خوشنام انجام بدهید.

مجموعه مبلمان مریکس با در نظر گرفتن نیاز خریداران محترم و تجربه در امر صنایع چوب و با توجه به حمایت از تولید ملی و نیروی انسانی داخلی اقدام به تولید محصولات داخلی با بهترین متریال روز جهان نموده است. این شرکت با ارائه برترین فناوری و امکانات، متنوع ترین محصولات روز اروپا و همچنین با طراحی مدرن که در شان و سلیقه شما خریداران محترم باشد شما را در داشتن خانه‌ای شگفت انگیز همراهی خواهد کرد. برای تماشای نمونه کارهای این مجموعه از صفحه پروفایل مبلمان مریکس در چیدانه و پیج اینستاگرام مریکس دیدن بفرمایید.

 

مطالب پیشنهادی چیدانه به شما:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه