Chidaneh.com placeholder image

خرید بهترین میز کنسول آنتیک؛ خبری خوش برای عتیقه‌بازها!

به قلم: تحریریه چیدانه

وسایل آنتیک با ظاهر قیمتی و نوستالژیک خود هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارند، این دسته از افراد به خوبی می‌دانند که یک دکوراسیون برای به چشم آمدن دقیقا به چه چیزی احتیاج دارد. به همین خاطر با دیزاین خانه به سبک آنتیک سعی می‌کنند شکوه و نمای خاص و متفاوتی ایجاد کنند. در این مطلب شما را با یک قلم از وسایل آنتیک آشنا می‌کنیم که حضور آن در چیدمان خانه ظاهری بسیار مجلل و لوکس به فضا می‌بخشد: میز کنسول آنتیک. میزهای کنسول هم جلوه متفاوتی به دکوراسیون می‌دهند و هم در نظم‌دهی به وسایل اضافی و خرده‌ریزهای خانه به کمک شما می‌آیند. اگر شما هم به لوازم نفیس و قدیمی علاقمندید و دوست دارید کالکشنی از زیباترین وسایل آنتیک را در دکوراسیون خود داشته باشید این مقاله از چیدانه را به هیچ عنوان از دست ندهید.

گالری آنتیک مسیحا
کنسول کلاسیک مدل آرامیس
گالری آنتیک مسیحا

تابلو فرش ریحان

میز کنسول آنتیک برای کدام دکوراسیون؟

اضافه کردن یک وسیله آنتیک به دکوراسیون کاری پرریسک است، گاهی اوقات اگر وسیله شما به خوبی با دکوراسیون منزل ست نشود یا زیبایی آن به چشم نیاید و یا مثل یک وصله ناجور در چیدمان منزل خودش را نشان بدهد و ظاهری نازیبا ایجاد کند. پس اگر قصد دارید یک میز کنسول آنتیک برای خانه بخرید مهم است که آن را کجای خانه قرار می‌دهید. اصلا یک میز کنسول آنتیک به ردد چه مدل دکوراسیونی می‌خورد؟ آیا فقط کلاسیک‌پسندها به دنبال لوازم عتیقه و آنتیک هستند؟ یا چیدمان مدرن هم با اسباب و وسایل آنتیک جذاب‌تر خواهد شد؟

وسایل آنتیک نفیس و باارزش هستند، به فضای خانه شکوه و اصالت می‌بخشند و با جذابیت بصری خود می‌توانند مهمانان و تازه‌واردها را سورپرایز کنند. یک وسیله عتیقه در هر دکوراسیونی زیبایی خودش را نشان می‌دهد، خواه در یک دکوراسیون شلوغ و پروسیله قرار بگیرد یا یک چیدمان مدرن و مینیمال، او رسالت خود را انجام می‌دهد و نگاه‌ها را به دنبال خود می‌کشاند. پس تصور نکنید که فقط در خانه‌های کلاسیک و سنتی است که وسایل آنتیک جلوه و نما دارند، دکوراتورهای حرفه‌ای و خلاق خوب می‌دانند که بسیاری اوقات تلفیق سبک‌ها باعث ایجاد سبکی جدید و متفاوت خواهد شد. به همین خاطر بسیاری اوقات با قرار دادن لوازم نفیس و عتیقه در دکورهای مدرن و ایجاد تضادی دلنشین بین سبک مدرن و سنتی چیدمان خانه را از حالت معمول و یکنواخت خود بیرون می‌آورند.

گالری آنتیک مسیحا
کنسول طرح بول آرامیس
گالری آنتیک مسیحا

اگر صاحب خانه‌ای با دکوراسیون کلاسیک هستید و اساسا فضاهای سنتی و نوستالژیک را دوست دارید می‌توانید با قرار دادن یک میز کنسول آنتیک چوبی با نقش و نگاره‌های طلایی رنگ و حکاکی‌های پرپیچ و خم و هنرمندانه یک فضای لوکس و اشرافی بسازید. این هماهنگی میز با مابقی وسایل دکوراسیون بسیار چشم‌نواز است، اما باید حواستان باشد که کنسول شما فضای رفت و آمد و تردد اهالی خانه را اشغال نکند، مخصوصا اگر خانه شما نقلی و جمع و جور است و پذیرایی کوچکی دارید. 

نظرتان درمورد ایجاد تضادی جسورانه بین یک میز کنسول آنتیک در قلب یک دکوراسیون مینیمال چیست؟ شاید به نظر شما ایجاد این ضدیت کاری دلهره‌آور باشد و فکر کنید که شاید بهتر است همه وسایل خانه را هماهنگ و همسو بچینید! اما فراموش نکنید که سبک‌های جدید در معماری همگی با یک خلاقیت ایجاد شدند. بنابراین از متفاوت بودن نترسید و مدل‌های جدید را امتحان کنید. مطمئنا از قرار دادن یک میز کنسول آنتیک در پشت مبلمان پذیرایی که با تعدادی دکوراتیو کوچک و جذاب تزئین شده است پشیمان نخواهید شد. ترکیب مدرن و آنتیک یک دکوراسیون جذاب و عالی را ایجاد خواهد کرد.

یک میز کنسول آنتیک با دکورهای روستیک هم به خوبی ست می‌شود. این روزها به مدد تخیل و خلاقیت طراحان داخلی استفاده از سبک روستیک در دکوراسیون خانه‌ها به مد و ترند تبدیل شده و اتفاقا سبکی بسیار دلنشین و دوست‌داشتنی است، زیرا با الهام گرفتن از عناصر طبیعت و تلفیق آن با مدرنیته به یک تعادل جالب دست یافته است. در این سبک از چیدمان که استفاده از عناصر طبیعی آن را به زیبایی تمام و کمال خود می‌رساند چه چیزی بهتر از یک میز کنسول آنتیک به همراه یک آینه چوبی که بتواند با زرق و برق خود کمی هم رنگ به فضا بپاشد؟ 

گالری آنتیک مسیحا
بوفه کلاسیک تک درب مدل جناقی
گالری آنتیک مسیحا

میز کنسول آنتیک را کجا بگذاریم؟

میزهاس کنسول جای ثابتی در خانه ندارند، این شما هستید که با توجه به دیزاین و حال و هوای خانه تعیین می‌کنید که میز شما کجای خانه بیشتر به چشم می‌آید و کاربردی است. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که وسایل آنتیک را در نقاط کور خانه قرار ندهید و مکان‌هایی را برای آن در نظر بگیرید که علاوه بر کاربردی بودن، در معرض دید باشند و بتوانند تاثیر خود را بر روی جلوه دکوراسیون بگذارند.

[[nid:428349]]

راهروی ورودی خانه

خیلی‌ها با قرار دادن میز کنسول در راهروی ورودی با یک تیر چند نشان می‌زنند. اول این که از میز برای گذاشتن و برداشتن وسایل موردنیاز خود مانند سوییچ، کلید، ساعت و … استفاده می‌کنند تا هنگام ورود و خروج همواره به این اقلام دسترسی داشته باشند. دوم این که با قرار دادن یک میز کنسول شیک در ورودی خانه مهمانان خود را غافلگیر می‌کنند، زیرا دیزاین ورودی خانه می‌تواند تا حدود زیادی سلیقه و روحیات شما را به تازه‌واردها نشان بدهد. ضمن این که اگر میز کنسول با یک آینه خریداری شود و در راهرو قرار بگیرد انعکاس نور و تصویر در آینه باعث می‌شود ورودی باریک خانه بزرگتر از آن چه که هست به چشم بیاید. اما باید حواستان باشد که میزهای کنسول آنتیک معمولا بزرگ و جاگیر هستند و تزئینات و زرق و برق زیادی دارند، بنابراین ممکن است در ورودی خانه آنطور که باید و شاید دیده نشوند و به چشم نیایند. بنابراین اگر انتخاب شما یک میز کنسول آنتیک و سلطنتی است ما توصیه می‌کنیم آن را در نقاط بهتری از خانه قرار بدهید تا بتواند قابلیت‌های بصری خودش را نشان بدهد.

گالری آنتیک مسیحا
بوفه 2 درب مدل دایانا
گالری آنتیک مسیحا

اتاق پذیرایی

اینجا همان جایی است که با قرار دادن یک میز کنسول آنتیک به همراه اکسسوری‌های و تزئینات اضافی آن می‌توانید فضای متفاوتی در دکوراسیون خانه ایجاد کنید. می‌توانید میز کنسول را در کنج پذیرایی بگذارید، قسمت پشتی مبلمان هم برای کنسول جای مناسبی است. همه چیز بستگی به نوع چیدمان پذیرایی دارد. کنسول را جایی قرار بدهید که هم محل رفت و آمد و تردد شما را تنگ نکند و هم پشت وسایل دیگر مخفی نشود و از دیدها پنهان نماند.

اتاق خواب

اتاق خواب را باید بر اساس سلیقه خودتان بچینید، زیرا آنجا قلمروی شخصی شما در تمام خانه است. خیلی‌ها دوست دارند به جای خریدن ست بوفه و میز آرایش در اتاق خواب از کنسول و آینه استفاده کنند تا هم ویترینی برای دکوری‌جات آن‌ها باشد و هم کاربری میز آرایش را انجام بدهد. البته ممکن است این کار از لحاظ هزینه‌ای برای شما مقرون به صرفه نباشد اما اگر عاشق دکوراسیون آنتیک و وسایل نفیس و سنتی هستید یک میز کنسول آنتیک حسابی به اتاق خوابتان رنگ و لعاب می‌بخشد.

گالری آنتیک مسیحا
بوفه و کنسول چوبی مصری
گالری آنتیک مسیحا

کاربرد میز کنسول آنتیک چیست؟

عاشقان عتیقه‌جات و آنتیک‌بازها خوب می‌دانند که وجود یک وسیله قدیمی در دکوراسیون چقدر می‌تواند به آن خانه اصالت و هویت ببخشد، فرقی هم نمی‌کند دکوراسیون شما مدرن، کلاسیک، سنتی، روستیک، صنعتی، نئوکلاسیک یا مینیمال باشد، اکسسوری‌های آنتیک با ظاهر قدیمی و اصیل خود پیشینه و قدمتشان را به رخ بیننده می‌کشند و زیبایی فضا را به شدت تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. میز کنسول آنتیک خودش به عنوان یک عنصر دکوراتیو و تزئینی به شمار می‌آید و می‌تواند بستری را برای نمایش اکسسوری‌های دیدنی دیگر در خانه فراهم کند. اما کنسول آنتیک تنها کاربرد زیبایی‌شناسانه ندارد.

میز کنسول آنتیک

بسیاری از میزهای کنسول آنتیک دارای کشو، قفسه یا کمد هستند. برخی افراد با قرار دادن کنسول در راهرو از قفسه‌های آن به عنوان جاکفشی استفاده می‌کنند. برخی دیگر هم کنسول را در اتاق پذیرایی قرار می‌دهند و کارد و چنگال و پیش‌دستی‌های مخصوص مهمان را در طبقات آن می‌گذارند تا هنگام پذیرایی از مهمانان به این وسایل دسترسی سریع داشته باشند. همچنین برخی از میزهای کنسول دارای ویترین داخلی هستند، یعنی در بدنه آن‌ها شیشه یا طلق تعبیه می‌شود تا بتوانید لوازمی را که دوست دارید در معرض دید قرار بگیرند داخل میز جاسازی کنید. بنابراین یک میز کنسول آنتیک در ساماندهی خرده‌ریزهای خانه و مدیریت وسایل به شما کمک بسزایی خواهد کرد.

گالری آنتیک مسیحا
بوفه شطرنجی کلاسیک مدل سول
گالری آنتیک مسیحا

چند ایده برای تزئین میز کنسول آنتیک

شاید خیلی‌ها ندانند که یک میز کنسول چه قابلیت‌هایی دارد و چه استفاده‌هایی می‌توان از آن کرد. همه می‌دانیم که میز کنسول دکوراسیون را پر و پیمان‌تر و چشمگیرتر نشان می‌دهد اما یک میز کنسول آنتیک را چطور تزئین کنیم تا شیک‌تر و عالی‌تر به چشم بیاید؟ از ایده‌های ما استفاده کنید:

ایده اول: تابلوی هنری

نصب کردن یک تابلوی نقاشی پشت دیوار کنسول می‌تواند زیبایی پذیرایی شما را چندین برابر کند. بسته به سلیقه شخصی و این که خانه را به چه سبکی چیده‌اید تابلو را انتخاب کنید. البته به همراه یک میز کنسول آنتیک و سلطنتی بهتر است تابلویی شلوغ و پر رنگ و لعاب انتخاب کنید اما اگر تابلوهای هنری مدرن و ساده بیشتر با ذائقه شما سازگار است سعی کنید تابلویی را انتخاب کنید که در آن از رنگ‌های گرم و زنده استفاده شده باشد. همچنین می‌توانید از مجموعه‌ای از قاب عکس‌های خانوادگی کوچک هم برای دیزاین دیوار پشتی میز کنسول استفاده کنید.

ایده دوم: آینه

آینه‌ها جزء همیشه همراه میزهای کنسول هستند، به خصوص اگر میز کنسول آنتیک و سلطنتی انتخاب شود استفاده از آینه‌های پرزرق و برق و تزئیناتی می‌تواند ظاهر پذیرایی را از این رو به آن رو کند. مثلا یک آینه زینتی با قاب طلایی طرحدار جلوه‌ای شکیل و اشرافی به دکوراسیون می‌دهد. آینه‌های چوبی ساده هم برای قرار گرفتن در کنار میزهای کنسول آنتیک بسیار پرطرفدارند. اگر تصمیم گرفتید که برای آرایش کنسول از آینه استفاده کنید بهتر است استفاده از اکسسوری‌های اضافی را کنار بگذارید تا ست میز و آینه شما بیشتر به چشم بیاید. 

ایده سوم: کاغذ دیواری

حتما قرار نیست برای تزیین میز کنسول آنتیک به سراغ دکوراتیوهای خاص یا تابلوهای گرانقیمت بروید. می‌توانید با کاغذ دیواری کردن آن بخش از دیوار که کنسول را جلوی آن قرار داده‌اید یک فضای کوچک لوکس بسازید. به طور مثال کاغذ دیواری‌های پتینه با رگه‌های طلایی و نقره‌ای خود وقتی پشت میز کنسول سلطنتی قرار می‌گیرند یک حس دراماتیک و بسیار دلچسب به فضای اتاق اضافه می‌کنند و باعث می‌شوند در طراحی دکوراسیون سبک خاص و منحصربفرد خودتان را داشته باشید.

ایده چهارم: اکسسوری

شما هیچ محدودیتی در دیزاین میز کنسولتان ندارید، میز کنسول شما می‌تواند نمایشگاهی از اسباب و وسایل موردعلاقتان باشد. می‌توانید روی میز را از انواع و اقسام اکسسوری‌های ریز و درشت مانند جاشمعی، آباژور، گلدان، قاب عکس یا کالکشن‌های موردپسندتان پر کنید یا با قرار دادن یک تلفن قدیمی روی کنسول این زیبایی و شکوه را کامل کنید. اما حواستان باشد که این اکسسوری‌ها باید با سبک کلی دکوراسیون خانه همخوانی داشته باشد. یک دکوراسیون مدرن تزئینات ساده و خلوت می‌طلبد و یک دکوراسیون کلاسیک طرفدار تزئینات شلوغ و پروسیله است. پس می‌توانید متناسب با مدل چیدمان دکوری‌جات روی میز کنسول را انتخاب کنید.

گالری آنتیک مسیحا
بوفه نیم گرد تک درب چوبی کلاسیک
گالری آنتیک مسیحا

قیمت میز کنسول آنتیک

پارامترهای زیادی در تعیین قیمت یک میز کنسول آنتیک و سلطنتی دخیل هستند و هیچکس جز یک کارشناس نمی‌تواند به شما قیمت دقیق بدهد. به طور کلی وسایل آنتیک به دلیل این که کار زیادی روی آن‌ها انجام می‌شود و ظریف‌کاری‌های زیادی دارند و ساختن آن‌ها مهارت بالایی را می‌طلبد به نسبت لوازم ساده و مینیمال قیمت بالاتری خواهند داشت، اما باز هم همه چیز بستگی به میز انتخابی شما دارد. میز کنسول موردنظرتان از چه جنسی است؟ چه نوع چوبی در ساخت و تولید آن استفاده شده؟ ابعاد و اندازه میز چقدر است؟ میز کنسول شما چه تزئیناتی دارد؟ میزان منبت‌کاری، معرق‌کاری، حکاکی‌های ظریف و تراش‌های هنرمندانه آن چقدر است؟ در یک کلام تولیدکننده چقدر برای ساخت این میز انرژی خرج کرده است؟ یراق‌آلات میز از چه جنسی است؟ همه این موارد در تعیین هزینه نهایی مهم هستند. 

گالری آنتیک مسیحا
کنسول دو درب وسط ثابت مدل سارینا
گالری آنتیک مسیحا

جمع‌بندی پایانی …

کنسول‌ها کمدهای سنگین و گرانبهایی هستند که به تدریج جایگزین بوفه‌ها، طاقچه‌ها و گنجه‌های قدیمی شدند. در این مطلب از چیدانه درمورد میز کنسول آنتیک صحبت کردیم و کاربردها و مشخصات آن را شرح دادیم و سپس با بیان چند ایده در جهت تزئین کنسول مقاله را به پایان رساندیم. حال وقت آن است که یکی از بهترین تولیدکنندگان مصنوعات چوبی و آنتیک را به شما مرعفی کنیم تا اگر قصد دارید دستی به سر و روی دکوراسیون خانه بکشید و به لوازم عتیقه و قدیمی هم علاقمندید خرید خود را از برندی معتبر انجام بدهید. 

گالری آنتیک مسیحا با به کار بردن متریال مرغوب و تیمی حرفه‌ای به تولید کلیه مصنوعات چوبی مانند مبلمان، سرویس غذاخوری، آینه و کنسول، بوفه، ویترین، جلومبلی، عسلی، میز تلوزیون، انواع گلمیز، کافی تیبل و صندلی می‌پردازد. شما نیز می‌توانید برای دیدن نمونه کارهای این مجموعه به صفحه پروفایل گالری آنتیک مسیحا سر بزنید و سفارشات خود را نیز از طریق همین صفحه ثبت بفرمایید.

 

همچنین در چیدانه بخوانید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه