Chidaneh.com placeholder image

چگونه کاناپه چرمی را در دکوراسیون نشیمن به کار بگیریم؟

به قلم: مهسا پوررضا

دکوراسیون داخلی خانه با مبلمان چرمی از ایده های مد سال به شمار می روند. چه سبک دکوراسیون خانه‌تان مدرن باشد یا معاصر و یا سنتی، مبلمان چرمی می‌تواند تغییرات منحصربفرد و حتی لوکسی را در دکوراسیون منزل به وجود آورد. در این مقاله از چیدانه به  روش های گوناگونی جهت چیدمان کاناپه چرمی در دکوراسیون نشیمن می پردازیم. با ما همراه شوید.

چگونه کاناپه چرمی را در دکوراسیون نشیمن به کار بگیریم؟

چگونه کاناپه چرمی را در دکوراسیون نشیمن به کار بگیریم؟

از رنگ‌های کاراملی گرفته تا رنگ‌های سرمه ای پر جنب و جوش، دکوراسیون چرمی، همواره زیبایی و عمق خاصی به دکوراسیون شما خواهد بخشید. اما این بدان معنا نیست که باید اتاق را با وسایل چرمی پر کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک مبل یا شاید یک یا دو صندلی چرمی است که می‌تواند گرمای خاصی به فضای اتاقتان ببخشد. بنابراین ما در قسمت پایین ایده‌هایی را ارائه کرده‌ایم که می‌توانید از آنها برای به کارگیری دکوراسیون اتاق نشیمن با کاناپه چرمی استفاده کنید.

سرویس خواب بالسا

مطالب بیشتر: چرم در دکوراسیون؛ هر آنچه باید درباره موارد استفاده و مزایای آن بدانید

در این مطلب از چیدانه به موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • از کاناپه چربی با رنگ غیر معمول استفاده کنید
  • کاناپه چرمی خود را با پرده قاب کنید
  • استفاده از کاناپه چرمی در اتاق نشیمن با رنگ خنثی
  • کاناپه L شکل چرمی برای پوشاندن گوشه خالی
  • مبل خود را با دیوارهای خود مطابقت دهید
  • کاناپه های جفت ساخته شده از مواد مختلف
  • استفاده مفید از فضا یا کاناپه چرمی دو نفره
  • استفاده چند منظوره از کاناپه چرمی در اتاق نشیمن
  • کاناپه چرمی با رنگ گرم در اتاق تاریک
  • کنتراست را با کوسن ها اضافه کنید
  • کاناپه چرمی خود را کنار دیوار بگذارید
  • ایجاد هارمونی در فضای اتاق نشیمن با کاناپه چرمی
  • کاناپه چرمی و آباژور
  • فرش و کاناپه چرمی در دکوراسیون نشیمن

از کاناپه چربی با رنگ غیر معمول استفاده کنید

اکثر کاناپه های چرمی مشکی یا قهوه ای هستند، اما اینها تنها گزینه های شما نیستند.  با استفاده از یک کاناپه چرمی به رنگ غیرمعمول – مانند آبی سرمه ای، سبز جنگلی یا قرمز تیره – می توانید در اتاق نشیمن خود اظهارنظری غیرمنتظره داشته باشید.

مطلب بیشتر: رنگ مبل؛ چگونه رنگ مبلمان را انتخاب کنیم؟

کاناپه چرمی خود را با پرده قاب کنید 

خریدن مبل یک چیز است، اما فهمیدن اینکه آن مبل را کجا قرار دهید چیز دیگری است. یک روش آسان. کاناپه چرمی خود را جلوی پنجره بکشید و آن را با پرده قاب کنید.  پرده ها کاناپه شما را برای چرت زدن بیشتر  آماده می کنند و به شما این امکان را می دهند که هر زمان که به خواب نیاز دارید نور خورشید را تنظیم کنید.

مطالب بیشتر: ست کردن پرده: نکاتی که در تورهای خانه گردی رعایت شده!

استفاده از کاناپه چرمی در اتاق نشیمن با رنگ خنثی 

استفاده از کاناپه چرمی در اتاق نشیمن با رنگ خنثی

از کاناپه چرمی خود برای به هم زدن پالت رنگ خود استفاده کنید – به روشی خوب.  اگر اتاق نشیمن شما پر از رنگ‌های سیاه، خاکستری و سبز است، یک مبل قهوه‌ای روشن را در ترکیب قرار دهید. از آنجایی که این قطعه دارای رنگ خنثی است، باید به خوبی با طرح دکوراسیون شما بازی کند و در عین حال پالت شما را پویاتر کند.

مطالب بیشتر: رنگ اتاق نشیمن، انتخاب رنگ های تیره این باربه نفع شماست!

کاناپه L شکل چرمی برای پوشاندن گوشه خالی 

چیدمان مبل های L شکل برای هر اتاق نشیمن مناسب نیستند. اما آنها برای گوشه های بدون استفاده عالی هستند.  بنابراین اگر نمی دانید  گوشه اتاق نشیمن را چگونه تزئین کنید، یک کاناپه L شکل چرمی بهترین گزینه محسوب می شود.کاناپه چرمی، گوشه اتاق شما را تزئین می کند و تعداد زیادی صندلی در اتاق نشیمن برای لذت بردن در اختیار شما قرار می دهد.

مبل خود را با دیوارهای خود مطابقت دهید

تطبیق مبل با دیوارها کار ساده ای نیست.  به هر حال، بیشتر مبل های چرمی دارای رنگ های تیره و غنی هستند و بیشتر دیوارها ظریف و روشن هستند. اما اگر دیوارهای شما با پنجره های تیره پوشیده شده است، فرصت نادری برای مطابقت با این دو خواهید داشت.

مطالب بیشتر: رنگ های تیره در دکوراسیون منزل، به رنگ های اخمو لبخند بزن!

کاناپه های جفت ساخته شده از مواد مختلف

از ترکیب و تطبیق کاناپه ها نترسید.  با ست کردن یککاناپه چرمی شیک با یک مبل کتان نرم، می توانید رنگ و بافت را به فضای خود اضافه کنید.  فقط مطمئن شوید که شبح های کاناپه به اندازه کافی شبیه هستند تا در کنار هم خوب به نظر برسند.

استفاده مفید از فضا یا کاناپه چرمی دو نفره

کاناپه های  چرمی می توانند کاملاً حجیم شوند و اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، به آن همه صندلی نیاز ندارید.  بنابراین مبل کلاسیک را کنار بگذارید و به جای آن یک کاناپه دو نفره بگیرید. داشتن یک کاناپه چرمی کوچک و ظزیف کمک بسزایی در استفاده مفید از فضا می کند.

استفاده چند منظوره از کاناپه چرمی در اتاق نشیمن 

مبل‌ها بسیار بزرگ‌تر از میزهای قهوه‌خوری هستند، بنابراین اگر قصد استفاده چند منظوره از کاناپه چرمی خود را دارید ، از یک میز در جلو و دیگری درکنار آن استفاده کنید.  فضای اضافی میز باعث می شود همه افراد روی مبل شما مکانی مناسب برای استراحت میان وعده ها و نوشیدنی ها در طول روز داشته باشند.

کاناپه چرمی با رنگ گرم در اتاق تاریک 

کاناپه های چرمی اغلب تاریک ترین تکه اتاق نشیمن هستند.  اما اگر اتاق نشیمن شما پر از مبلمان تیره است و با رنگ تیره پوشانده شده است، یک کاناپه چرمی قهوه ای در واقع می تواند فضا را گرم کند . با اضافه کردن رنگ کل اتاق را روشن می کنید

کنتراست را با کوسن ها اضافه کنید

هیچ کاناپه ای بدون چند کوسن کامل نمی شود و می توانید از لوازم جانبی برای متعادل کردن فضای خود استفاده کنید.  اگر کاناپه چرمی شما شیک و مدرن است، آن را با کلاسیک ترین کوسن که می توانید پیدا کنید بپوشانید و اگر کاناپه شما سنگین و سنتی است، آن را با کوسن برجسته و چاپ شده پر کنید.

کاناپه چرمی خود را کنار دیوار بگذارید

یکی از کلاسیک ترین مکان ها برای قرار دادن کاناپه چرمی بدون شک در کنار دیوار است.  این انتخاب به دلایلی ضروری است: اتاق نشیمن شما را باز می کند، مسیری واضح به سمت مبل به شما می دهد و قرار دادن بقیه مبلمان را آسان می کند.

ایجاد هارمونی در فضای اتاق نشیمن با کاناپه چرمی 

اگر به ظاهر یکپارچه علاقه دارید، هر قطعه در فضای خود را با رنگ هماهنگ کنید. یک کاناپه چرمی قهوه‌ای را در سایه‌ای که با تمام مبلمان چوبی شما مطابقت دارد قرار دهید، روی کاناپه را با بالش‌های چاپ شده که شبیه فرش اتاق نشیمن شما هستند بپوشانید و رنگ‌های دیگر اتاق را تکرار کنید. تا به یک هارمونی در دکوراسیون نشیمن خود دست یابید.

کاناپه چرمی و آباژور 

لامپ ها در هر اتاق نشیمن ضروری هستند و به شما این امکان را می دهند که هر زمان که نیاز دارید، محیط را تغییر دهید.  میز با آباژور رو میزی تنها گزینه شما نیست، با قرار دادن یک میز  در یک طرف مبل و یک آباژور پایه بلند در طرف دیگر، می توانید نور را به اتاق نشیمن و سطوح به چیدمان خود اضافه کنید.

مطالب بیشتر: آباژور در دکوراسیون پذیرایی، کجا بذارم بهتره؟

 فرش و کاناپه چرمی در دکوراسیون نشیمن

ست کردن کاناپه چرمی با فرش اتاق نشیمن یک انتخاب کلاسیک است.  اما در مقابل تمایل به قرار دادن فرش در زیر هر چهار پایه کاناپه مقاومت کنید.  در عوض، دو پایه کاناپه جلویی را روی فرش قرار دهید و دو پایه کاناپه پشتی را روی زمین بگذارید.  این به مبلمان شما اجازه می دهد تا مرزهای اتاق نشیمن شما را مشخص کند و باعث می شود فضا بزرگتر به نظر برسد و چیدمان روان تر  و رفت و آمد بهتر شود.

مطالب بیشتر: فرش در دکوراسیون؛ مدل‌های زیبا و جذاب دکوراسیون فرش در خانه

جمع بندی:

از بین انواع مبل های راحتی آن دسته از مبل و صندلی های راحتی که از جنس چرم هستند و مبل های عثمانی چرم، معمولاً راحتی و کلاسیک با سایزهای بزرگ هستند و بسیاری از افراد به این نوع از مبل علاقه بسیار زیادی دارند و دوست دارند تا از آنها در اتاق نشیمن خود استفاده کنند. ولی از بین آنها کاناپه چرمی که حجم بسیار زیادی دارند باعث می‌شود که فضای حاکم بر خانه یک فضای سنگین و تاریک باشد و افراد احساس خستگی کنند. در این مقاله از چیدانه به موارد گوناگون پرداخیتم تا  بتوانیم به بهترین روش  کاناپه چرمی را در دکوراسیون نشیمن به کار بگیریم.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ناشناس در تاریخ 19 فروردین 1402
اشپزخانه و سالن نشیمن روهمی بدونه اپن باعث می شه زمین زیادی اشغال نشه و اشپزخانه یه گوشه ای از سالن نشیمن باشه خوبیش اینه و دلبازتره

ثبت دیدگاه