Chidaneh.com placeholder image

10 ایده کاربردی برای منظم کردن کیف ها در کمد

به قلم: پریچهر رضوی
منظم کردن کیف ها در کمد

وقتی صحبت از کمد لباس می‌شود، بیشتر افراد جای مشخصی برای پیراهن‌ها و شلوارهایشان دارند اما کیف‌های بداقبال همیشه گوشه‌ای روی هم تلنبار شده‌اند و جای مشخصی ندارند. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که نمی‌دانید با کیف‌های بزرگ و کوچکتان که هرکدام در گوشه‌ای از کمد و اطراف اتاق رها شده‌اند چه کار کنید، در این مقاله با ما همراه شوید تا 10 ایده کاربردی برای منظم کردن کیف ها در کمد لباس‌هایتان را در اختیارتان قرار دهیم.

مزایای منظم کردن کیف ها در کمد

منظم کردن کیف ها در کمد چه مزیتی دارد؟

وقتی کیف‌هایتان جای مشخصی دارند و روی هم تلنبار نشده‌اند، عمر بیشتری دارند و دچار آسیب یا تغییر شکل نمی‌شود. همچنین منظم کردن کیف ها در کمد و مشخص بودن جای آن‌ها باعث می‌شود تا به‌راحتی به کیف‌هایتان دسترسی داشته باشید و آن‌ها را با هر لباسی که می‌خواهید، ست کنید. حتی در برخی موارد زمانی که کیف‌هایتان در گوشه‌ای روی هم تلنبار شده‌اند، برخی از آن‌ها را به کل فراموش می‌کنید و تنها از کیف‌هایی که دم دستتان هستند، استفاده می‌کنید.

تابلو فرش ریحان

مطالب پیشنهادی: کمد دیواری ریلی مدرن، 60 مدل برای آپارتمان های ریزه میزه!

10 ایده برای منظم کردن کیف ها در کمد

10 ایده برای منظم کردن کیف ها در کمد

همان طور که اشاره کردیم، منظم کردن کیف‌ها در کمد می‌تواند عمر آن‌ها را طولانی‌تر کرده و دسترسی شما را به همه کیف‌هایتان راحت‌تر کند. در ادامه 10 ایده کاربردی برای منظم کردن کیف ها در کمد لباستان در اختیارتان قرار خواهیم داد.

از جداکننده‌‌های قفسه کمک بگیرید

1.از جداکننده‌‌های قفسه کمک بگیرید

اگر در کمد لباستان شلف یا پیشخوانی دارید که هنگام قراردادن کیف‌هایتان روی آن کیف‌ها سقوط می‌کنند، می‌توانید از چند جداکننده‌ شلف کمک بگیرید. با نصب این جداکننده‌ها روی شلف، می‌توانید کیف‌هایتان را از بزرگ به کوچک یا ترتیب رنگ روی قفسه بچینید. همچنین اگر کیف‌هایتان ظاهر شق‌ورقی ندارند، می‌توانید درون آن‌ها را با کاغذ یا پلاستیک حباب‌دار پر کنید تا هم از کج شدن آن‌ها جلوگیری کنید و هم به‌راحتی روی قفسه جای بگیرند.

استفاده از قلاب دیواری برای آویزان کردن کیف‌ها

2.از قلاب دیواری برای آویزان کردن کیف‌هایتان استفاده کنید

اگر در کمد لباستان جای زیادی برای قرار دادن کیف‌هایتان ندارید، می‌توانید از پشت درب اتاق یا دیواری که در پشت کمد یا درب قرار دارد، برای آویزان کردن کیف‌های محبوبتان استفاده کنید. برای آویزان کردن آن‌ها می‌توانید از قلاب‌های دیواری محکمی که در هر ابزارفروشی یا پلاسکو فروشی پیدا می‌شود، استفاده کنید. همچنین می‌توانید در کنار کیف‌هایتان روی برخی قلاب‌ها، کلاه یا شال‌هایتان را آویزان کنید تا فضای موردنظر، ظاهری زیباتر به خود بگیرد.

درب کمد را بی‌استفاده نگذارید

3.درب کمد را بی‌استفاده نگذارید

اگر درب کمد لباستان فضای خالی دارد، می‌توانید با نصب یک جارختی دیواری روی آن، مکانی مناسب برای آویزان کردن کیف‌هایتان ایجاد کنید. سعی کنید بیشتر کیف‌های کوچک و کم‌وزنتان را روی آن آویزان کنید تا درب کمد به دلیل وزن بیش از حد کیف‌ها دچار آسیب نشود.

از فایل‌های مرتب کننده کاغذ استفاده کنید

4.از فایل‌های مرتب کننده کاغذ استفاده کنید

اگر تعداد زیادی کیف‌ دستی و کتابی دارید و نمی‌دانید چگونه آن‌ها را در کمد جای بدهید که گم نشوند و همیشه جلوی چشم باشند، بهترین کار استفاده از فایل‌های مرتب کننده کاغذ است. این فایل‌ها به شما این امکان را می‌دهند که کیف‌های باریک و کم‌حجمتان را کنار هم قرار داده و بدون نگرانی از سقوطشان در کنار قفسه کیف‌ها بگذارید.

مطالب پیشنهادی: کمد دیواری پذیرایی، 30 طرح شیک و جدید

از نظم‌دهنده‌های اداری استفاده کنید

5.از نظم‌دهنده‌های رومیزی استفاده کنید

برخی از نظم‌دهنده‌های رومیزی که در اداره‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند ایده خوبی برای جداسازی کیف‌هایتان از هم و جلوگیری از ساییده شدن آن‌ها به هم شود. برای زیباتر دیده شدن قفسه کیف‌هایتان می‌توانید از نوع فایبرگلاس آن‌ها که حالتی شیشه‌ای دارند، استفاده کنید. 

از باکس‌های چوبی استفاده کنید

6.از باکس‌های چوبی استفاده کنید

باکس‌های چوبی که در ابعاد مختلفی در بازار یافت می‌شوند، می‌توانند ایده‌ای کاربردی برای مرتب کردن کیف‌هایتان باشند. این باکس‌ها هم باعث مرتب شدن کیف‌هایتان می‌شوند هم ظاهر بسیار زیبا و مدرنی به اتاقتان می‌دهند. همچنین می‌توانید برای جاگذاری کیف‌های کوچک و دستی در برخی از باکس‌ها از سبد چوبی استفاده کنید که ظاهری زیباتر به باکس‌هایتان بدهند.

از ویترین مغازه‌ها الهام بگیرید

7.از ویترین مغازه‌ها الهام بگیرید

نگاه کردن به ویترین مغازه‌هایی که از کفش و کیف‌های رنگارنگ پر شده‌اند، برای هر خانمی جذاب و چشم‌نواز است. خبر خوب اینکه شما می‌توانید این ویترین زیبا را در اتاق لباس‌هایتان داشته باشید. می‌توانید از یک دیوار بی‌استفاده برای نصب قفسه‌های کوچک و بزرگ استفاده کنید و کیف‌ها و کفش‌هایتان را مثل ویترین مغازه‌های کیف و کفش‌فروشی دکور کنید. با این کار کیف‌ها و کفش‌هایتان همیشه مرتب بوده و جلوی چشمانتان هستند.

از قفسه‌های پارچه‌ای آویز کمک بگیرید

8.از قفسه‌های پارچه‌ای آویز کمک بگیرید

این قفسه‌های پارچه‌ای آویز فوق‌العاده هستند و هر وسیله‌ای مانند کیف، کفش، لباس و… را در خود جای می‌دهند. اگر قسمتی از آویز لباس‌هایتان خالی است به‌جای اینکه آن را با لباس‌های جدید پرکنید، یک قفسه پارچه‌ای آویز را در آن جای خالی آویزان کنید و کیف‌هایتان را در آن قرار دهید. همچنین حواستان به وزنی که در قفسه‌ها می‌گذارید باشد.

مطالب پیشنهادی: نورپردازی کمد دیواری؛ معرفی مدلهای مختلف و جذاب نورپردازی

از جای چمدان برای قراردادن کیف‌هایتان استفاده کنید

9.از جای چمدان برای قراردادن کیف‌هایتان استفاده کنید

چمدان وسیله‌ای است که تنها در هنگام سفر مورداستفاده قرار می‌گیرد و نیازی نیست که همیشه دم دست باشد. اگر در کمدتان جای کافی برای کیف‌هایتان ندارید، ‌می‌توانید چمدانتان را از کمد خارج کنید و جاری دیگری برای آن تعبیه کنید و از جای خالی چمدان برای قرار دادن کیف‌هایتان بهره ببرید. چمدان را می‌توانید در قفسه‌های بالایی کمد یا اتاق انبار قرار دهید.

کیف‌هایتان را در کشو قرار دهید

10.کیف‌هایتان را در کشو قرار دهید

فارغ از قفسه یا آویز، می‌توانید یک فایل کشودار تقریباً بزرگ در گوشه‌ای از کمدتان قرار دهید و تمامی کیف‌هایتان را در آن جای دهید. کشوهای سیمی فلزی بهترین گزینه هستند و هرگونه کیفی را در خود جای می‌دهند. خصوصاً اگر کیف‌هایتان جنسی نرم و آویزان دارند و در قفسه به‌خوبی قرار نمی‌گیرند، چاره کار شما استفاده از کشوهای سیمی است.

مطالب پیشنهادی: طراحی کمد دیواری کلاسیک؛ شیک، لاکچری و کاربردی

ترفندهایی برای منظم کردن کیف ها در کمد

کلام آخر

بسیاری از اوقات منظم کردن کیف ها در کمد به یکی از کابوس‌های خانم‌ها تبدیل می‌شود و نتیجه‌ای جز تلنبار شدن کوه کیف در گوشه‌ای از کمد یا اتاق را به دنبال ندارد. در این مقاله سعی داشتیم تا با ارائه 10 ترفند کاربردی برای منظم کردن کیف ها در کمد، شما را یاری کنیم تا از شر کیف‌های به‌هم‌ریخته‌ای که ظاهر نامناسبی به کمد لباس‌هایتان داده‌اند، خلاص شوید. فراموش نکنید که مرتب نگه داشتن کیف‌ها علاوه بر ایجاد فضایی منظم‌تر، عمرشان را نیز بیشتر می‌کند و از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه