Chidaneh.com placeholder image

ظرف مناسب سبزه عید: ایده‌های خاص برای سبزه امسال

به قلم: مژگان احمدی

به سال نو و بهار نزدیک می شویم و کارهای خانه تکانی، مقدمات تزیین سفره هفت سین و آماده شدن برای پذیرایی از بهار به اوج خودش رسیده است. امروز تصمیم گرفتیم تا به سراغ یکی از وسایل زیبا و خوش رنگ و لعاب سفره هفت سین برویم که کارهایش را از همین روزها باید شروع کنید، درست حدس زدید، امروز می خواهیم راجع به سبزه ها و انتخاب ظرف مناسب سبزه عید صحبت کنیم و این که چه کار کنیم تا ظاهر سبزه های امسال مان با سال های گذشته فرق داشته باشند. پس با چیدانه همراه باشید. 

روش کاشت سبزه عید

روش کاشت سبزه عید 

دست‌کم حدود 12 روز مانده به نوروز باید دست به کارشوید. با توجه به گنجایش ظرفی که برای سبزه سفره هفت سین تان در نظر گرفته اید، مقداری گندم را درون کاسه‌ای ریخته و آب به آن اضافه کنیدو به اندازه ای که 2 تا 3 بند انگشت روی آن را آب بپوشاند، این کار را ادامه دهید. بهتر است حدود 2 روز صبر کنید و طی این مدت 2 بار آب ظرف را عوض‌کنید. تنها نکته‌ای که در مورد انتخاب ظرف برای پرورش سبزه باید به آن دقت کنید این است که ظرف شما باید به گونه‌ای باشد که دانه‌ها و بذرها در آن نور کافی دریافت کنند و در برابر آب دادن‌ها متمادی دوام داشته باشند.

چوب و هنر

در این مطلب می‌توانید انواع سبزه عید را بشناسید و روش های کاشت هر کدام را یاد بگیرید.

کاشت سبزه در جعبه های چوبی

کاشت سبزه در جعبه های چوبی 

قبلا در مطلب 15 ایده ارزان با پالت و جعبه چوبی میوه در دکوراسیون منزل به شما ایده هایی دادیم برای این که از جعبه های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید. حالا می خواهیم یک ایده دیگر هم به آن ها اضافه کنیم. شما می توانید سبزه های عیدتان را در داخل جعبه های چوبی بکارید و از زیبایی این جعبه ها هم در سفره هفت سین تان بهره مند شوید. 

جای سبزه با وسایل دور ریختنی 

خلاقیت به خرج دهید و از وسایل دور ریختنی به عنوان ایده ظرف سبزه استفاده کنید. شاید خیلی شیک و لاکچری نباشد، اما بدون شک ساخت یک ظرف مخصوص سبزه عید با وسایل دور ریختنی میتواند به یک سرگرمی جذاب خانوادگی تبدیل شود.

چیدمان سفره هفت سین برای نوروز 95

سبزه های مربع در ظرف های دایره ای شکل 

خوبی سبزه ها این است که قابلیت جا به جایی دارند، وقتی ریشه های سبزه تان کمی سفت و محکم شد، می توانید ظرف آن ها را عوض کنید، اگر سبزه ها را در ظرف های مربع کاشته اید، می توانید آن ها را جا به جا کرده و داخل ظرف های دایره ای شکل بگذارید و از این تضاد در سفره هفت سین تان هم بهره ببرید. 

ترکیب ظرف سبزه ها و تنگ ماهی ها 

اگر کمی حوصله به خرج دهید و کمی در بازارهای ظرف و ظروف گشت بزنید، مطمئن باشید که می توانید ظرف های ترکیبی مثل عکس بالا پیدا کنید که زیر آن تگ ماهی و بالای آن جایی برای سبزه ها باشد، این کار می تواند یک حرکت هوشمندانه باشد چرا که می توان از همان آبی که برای ماهی ها ریخته می شود برای خیس نگه داشتن ریشه سبزه ها هم استفاده کرد. به نظر من که ایده جالب و هیجان انگیزی است. 

درباره روش های کاشت سبزه در آب بیشتر بخوانید.

سبزه عید 1400

ظروف شیشه ای مناسب سبزه عید

یکی از مصالح پرکاربرد در طراحی مینیمال شیشه است. به دلیل شفاف بودن شیشه ریشه های بذر سبزه نیز قابل مشاهده است که این امر زیبایی سبزه شما را دو چندان می کند. برای اینکار شما می توانید از تنگ شیشه ای یا شیشه های ساده با ارتفاع کم استفاده کنید و برای ایجاد حالت طبیعی تر در بستر ظرف ازسنگ های ریز سفید یا تیله و خاک ژله ای استفاده کنید.

سبزه عید 1400

ظروف چوبی و حصیری مخصوص سبزه عید

همانطور که قبلا اشاره شد یکی از ویژگی های سبک مینیمال استفاده از مصالح طبیعی است. ظروف چوبی ساده که در آن بافت چوب نمایان است می تواند گزینه خوبی به عنوان ظرف مناسب سبزه عید شما باشد. همچنین ترکیب ظروف حصیری با سبزه عید می تواند علاوه بر سادگی خاطره ای از طبیعت را در ذهن مخاطب ایجاد کند.

سبزه عید 1400

سبزه عید لاکچری در ظروف بتنی

درست شنیدید ظروف بتنی برای سبزه عید 1401! معمولا اولین چیزی که پس از شنیدن کلمه بتن در ذهن ما نقش می بندد ساخت و سازهای حجیم و ستون های قطور بتنی است اما جالب است بدانید از بتن سبک به دلیل داشتن بافت ساده و طبیعی در دهه های اخیر برای ساخت ظروف تزیینی به شدت استفاده می شود و خبرخوش اینکه ظروف و گلدان های بتنی را خودتان نیز می توانید بسازید. شما می توانید آموزش ساخت گلدان بتنی در وبسایت چیدانه را مشاهده کنید و ظرف مناسب سبزه عید امسالتان را خودتان درست کنید.

سبزه عید 1400

ایده ظرف سبزه عید با ظروف سنگی

سنگ با حفره های درون خود می تواند حالت سادگی و طبیعی بودن سبک مینیمال را القا کند و بستر خوبی برای سبزه عید امسال شما باشد. علاوه بر این درست کردن سبزه عید با یک قلوه سنگ به کمترین هزینه و زحمت نیازمند است.

سبزه عید 1400

ظروف فلزی شیک برای سبزه عید

از وسایل فلزی معمولا در طراحی مینیمال (ساده گرایی) استفاده می شود و هر اندازه که این ظروف ساده تر و کم تزیین تر باشد به هدف اصلی معماری مینیمال که عبارت معروف “کمتر بیشتر است" نزدیک می شویم. پیدا کردن ظرف فلزی به عنوان ظرف مخصوص سبزه عید  نیز بسیار راحت است. شما فقط به یک قوطی کنسرو شسته شده و تمیز نیاز دارید.

 

ظرف های خاص برای سبزه های عید

ظرف مخصوص سبزه عید بخرید

شما می توانید برای سبزه های عیدتان ظرف های خاص و زیبا تهیه کنید، این ظرف ها می توانند با ظرف های هفت سین تان ست باشد یا این که کاملا با آن ها متفاوت باشد. برای خرید انواع ظرف مناسب سبزه عید می توانید به سراغ آنلاین شاپ ها بروید یا از ثبت درخواست جیدانه کمک بگیرید.

در پایان:

از امروز می توانید برای گذاشتن سبزه عید دست به کار شوید. پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید هفت سین خود را هماهنگ با دیزاین منزل خود بچینید تا زیبایی منزل شما در نخستین روزاهای بهار دوچندان شود.

سایر مطالب مرتبط با نوروز:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه