Chidaneh.com placeholder image

30 ایده خلاقانه و خاص برای تزیین کلید پریز برق

همان‌طور که می‌دانید یکی از کسل‌کننده‌ترین تجهیزات خانه در رابطه با دکوراسیون، کلید و پریز است، به این معنی که بیشتر اوقات آن‌ها فقط سفید هستند و اصلاً تزیینی ندارند. روز گذشته داشتم کلید و پریز منزل نگاه می‌کردم و فکر کردم باید راهی وجود داشته باشد که آن‌ها را بتوان تزیین کرد و این 30 روش تزیین کلید و پریز را پیدا کردم. به جای آن کلید و پریز سفید ساده، اکنون می‌توانید کلید و پریز تزیینی داشته باشید که کاملاً با دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد یا حتی سرگرمی مورد علاقه شما را به نمایش بگذارد.

ایده های تزیین کلید پریز برق

تزیین کلید پریز برق آن‌قدرها هم سخت نیست و کاملاً ایمن است به شرط اینکه بدانید چه کار می‌کنید. بهترین بخش این است که راه‌های بسیار متفاوتی وجود دارد که می‌توانید با آن کلید پریز خود را تزیین کنید. برای تزیین پریز برق از روکش پارچه‌ای تا روکش‌های تزیین‌شده کریسمس و … استفاده شده است. 

کی پلاس

 نکته جالب این است که تزئین کلید و پریز برق زمان زیادی نمی‌برد، بنابراین در صورت تمایل می‌توانید تزیین هر کلید و پریز را در یک روز انجام دهید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در تم مورد علاقه‌تان تزئین کنید تا آن‌ها را با دکورهای دیگر هماهنگ کنید، مانند کلید و پریز چوبی که جذابیت روستایی را به دکوراسیون شما می‌بخشد.

برای تزیین کلید و پریز برق می‌توانید از شخصیت‌های مورد علاقه خود در یک فیلم یا هر چیز منحصر به فرد دیگری استفاده کنید. برای تزیین کلید و پریز اتاق بچه‌ها می‌توانید از شخصیت‌های کارتونی که مورد علاقه فرزندتان است استفاده کنید. اگر برای تزیین کلید و پریز برق ایده‌ای ندارید، این مقاله از چیدانه به شما کمک می‌کند تا ایده‌های ناب و منحصر به فرد بگیرید.

بنابراین، بیایید کلید و پریزهای سفید خسته‌کننده را برداریم و آن‌ها را به چیزی شگفت‌انگیز تبدیل کنیم. شما برای انجام تزیین کلید و پریز برق  به مواد یا زمان زیادی نیاز ندارید و واقعاً تحت تأثیر نتایج نهایی قرار خواهید گرفت. 

تزیین کلید پریز برق با طرح جلد کتاب عاشقانه

1. تزیین کلید پریز برق با طرح جلد کتاب عاشقانه

برای تزیین کلید پریز برق می‌توانید از کتاب مورد علاقه خود استفاده کنید، مانند کتاب هری پاتر، کتاب عاشقانه یا هر کتاب دیگری که دوست دارید. شما می‌توانید طرح مورد علاقه خود را بر روی کاغذ چاپ کرده و بر روی کلید و پریز بچسبانید. 

تزیین کلید پریز برق با طرح تعطیلات کریسمس، آدم برفی، درختان بهاری، فضای پاییزی و ....

2. تزیین کلید پریز برق با طرح تعطیلات کریسمس

(آدم برفی، درختان بهاری، فضای پاییزی و ….)

شما می‌توانید هماهنگ با دکوراسیون منزل، طرح روی کلید پریز را انتخاب کنید. به طور مثال برای کلید پریز برق با طرح کریسمس می‌توانید از طرح تزیینات کریسمسی استفاده کنید. 

برخی از تزیینات کریسمس را ببینید. 

تزیین کلید پریز برق با طرح Dr.Who

3. تزیین کلید پریز برق با طرح Dr.Who

در این ایده کلید پریز را با طرح Dr.Who تزیین می‌کنیم و این طرح یک انتخاب عالی برای هر کسی که عاشق داستان علمی تخیلی است. برای تزیین کلید و پریز با طرح Dr.Who کافی است قاب کلید پریز را آبی رنگ کنید و سپس رنگ‌های سفید و مشکی را به آن اضافه کنید. در هر مرحله صبر کنید تا رنگ خشک شود. 

تزیین کلید پریز برق با پارچه

4. تزیین کلید پریز برق با پارچه

با مقداری پارچه می‌توانید کلید و پریز خود را به صورت سفارشی تزیین کنید. فقط پارچه را به اندازه‌ای که نیاز دارید برش دهید، مطمئن شوید که یک سوراخ برای کلید روشنایی واقعی ایجاد کرده‌اید. سپس پارچه را با چسب به کلید و پریز بچسبانید. ایده تزیین کلید و پریز با پارچه برای مهدکودک‌ها می‌تواند آبی یا صورتی و برای اتاق بچه‌های کوچک شخصیت‌های کارتونی باشد. 

بیش تر بخوانید: شناخت انواع پارچه در دکوراسیون، این یازده اسم را شنیده اید؟

تزیین کلید پریز برق با طرح قاب

5. تزیین کلید پریز برق با طرح قاب

با تزیین کلید پریز برق به صورت قاب می‌توانید خیلی سریع اتاق خود را زیباتر کنید. شما می‌توانید این قاب‌ها را از فروشگاه‌ها خریداری کنید و یا خودتان آن را بسازید. (انواع قاب عکس فانتزی) می‌توانید کلید و پریز را با خود به فروشگاه ببرید تا قاب به همان اندازه خریداری کنید. 

تزیین کلید پریز برق با طرح Steampunk

6. تزیین کلید پریز برق با طرح Steampunk

اگر به طرح Steampunk علاقه دارید، تزیین کلید و پریز با طرح چرخ دنده فلزی برای شما مناسب است. این ایده نیاز به کمی لحیم کاری و جوشکاری دارد تا چرخ دنده‌های فلزی در جای خود ثابت بماند. شما می‌توانید از کلید و پریزهای برنجی استفاده کنید اما اگر می‌خواهید با هزینه کمتری کلید و پریز خود را تزیین کنید، می‌توانید از با روکش‌های برنجی این کار را انجام دهید.

تزیین کلید پریز برق با طرح کادو

7. تزیین کلید پریز برق با طرح کادو 

برای مناسبت‌های خاص مانند عید نوروز یا کریسمس می‌توانید کلید و پریزهای خود را با طرح کادو تزیین کنید و حال و هوای سال نو را به خانه بیاورید. برای تزیین کلید پریز برق با طرح کادو به کاغذ کادویی یا وسایل تزیینی دیگر مانند روبان یا پاپیون نیاز دارید. من عاشق این ایده هستم و شما می‌توانید این کار را با کاغذ برای تمام فصول انجام دهید.

بیش تر بخوانید: تزیین جعبه کادو با 32 ایده آسان و جذاب

تزیین کلید پریز برق با طرح زرق و برق

8. تزیین کلید پریز برق با طرح زرق و برق

برای تزیین کلید پریز برق با طرح زرق و برق به کمی اکلیل نیاز دارید. این ایده برای اتاق خواب دخترانه عالی است. برای این کار ابتدا صفحه کلید و پریز را چسب بزنید سپس اکلیل‌ها را به آن اضافه کنید. ایده تزیین کلید و پریز با طرح زرق و برق اکلیل برای فرزند شما مناسب می‌باشد و کودک شما می‌تواند رنگ موردنظرش را برای این تزیین انتخاب کند. 

تزیین کلید پریز برق با روکش طلا

9. تزیین کلید پریز برق با روکش طلا

این روکش طلا خیلی شیک و زیبا است و برای اتاق پذیرایی یا نشیمن عالی است. ورق طلا ظاهر زیبایی دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. شما می‌توانید انتخاب کنید که فقط نیمی از کار را انجام دهید یا حتی کل کار را انجام دهید. من این ایده را برای اتاق پذیرایی دوست دارم و می‌توانید یک طراحی هندسی انجام دهید. نیمه بالایی و پایینی کلید و پریز را با ورق طلا انجام دهید.

تزیین کلید پریز برق با طرح جنگ ستارگان

10. تزیین کلید پریز برق با طرح جنگ ستارگان

در این ایده می‌توانید کلید و پریز را با طرح جنگ ستارگان و به صورت سیاه و سفید تزیین کنید. این ایده‌ای عالی برای کسانی که عاشق دنیای علمی و تخیلی و همچنین جنگ ستارگان هستند، عالی می‌باشد که می‌توانید با هزینه بسیار پایینی انجام دهید. 

تزیین کلید پریز برق با طرح عکس‌های اماکن دیدنی

11. تزیین کلید پریز برق با طرح عکس‌های اماکن دیدنی

اگر همیشه می‌خواستید به دور دنیا سفر کنید، می‌توانید کلید و پریز خود را با این طرح تزیین کنید. برای تزیین کلید و پریز با طرح عکس، عکس مقصد موردنظر خود را به کلید و پریز اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید این کار را با نقاشی صحنه‌ها انجام دهید یا از کاغذ دفترچه راهنمای مکان‌های مورد علاقه خود استفاده کنید تا جذابیت دنیا را به دکوراسیون خود بی افزایید. برای این کار کافی است تا کاغذ را با چسب به کلید و پریز بچسبانید و سپس یک قاب کوچک زیبا در اطراف کلید و پریز اضافه کنید تا قابل توجه باشد.

تزیین کلید پریز برق با طرح سوئیچ مغناطیسی

12. تزیین کلید پریز برق با طرح سوئیچ مغناطیسی

درحالی‌که  این ایده به اندازه سایر ایده‌ها تزئینی نیست، من آن را اضافه کردم زیرا بسیار جالب است. می‌توانید یک آهنربا به کلید و پریز خود اضافه کنید که برای نگه داشتن کلیدهای شما عالی است. با این کار هرگز نباید تعجب کنید که کلیدهای خود را کجا گذاشته‌اید! شما در واقع آهنربا را زیر صفحه سوئیچ اضافه می‌کنید و سپس وقتی آن را خاموش یا روشن می‌کنید، یک ناحیه مغناطیسی وجود دارد که کلیدهای شما را کاملاً در معرض دید قرار می‌دهد.

بیش تر بخوانید: گلدان مغناطیسی معلق، ساختشو ببینید بیشتر عاشقش می شید!

تزیین کلید پریز برق با بافتنی و نمد

13. تزیین کلید پریز برق با بافتنی و نمد

تزیین کلید پریز برق با بافتنی بسیار آسان است و تنها کافی است تا به اندازه یک مستطیل ببافید و مطمئن شوید که فضایی برای کلید روشنایی باقی می‌گذارید. من ایده تزیین کلید پریز برق با بافتنی را دوست دارم. خیلی منحصر به فرد به نظر می‌رسد و بهترین راه برای تزئین کلید پریز برق برای ماه‌های سردتر خواهد بود. همچنین این یک روش عالی برای تمرین دوخت بافندگی شما است.

بیش تر بخوانید: 12 ایده بافتنی برای مبلمان دکوراسیون منزل

تزیین کلید پریز با توری

14. تزیین کلید پریز با توری

برای تزیین کلید و پریز با توری می‌توانید از توری با رنگ مشکی استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید مقداری توری را روی کلید پریز دکوپاژ کنید، اما من ظاهر نقاشی شده را دوست دارم و واقعاً شبیه توری است. شما به یک توری یا یک کاغذ و یک قوطی رنگ اسپری مشکی یا هر رنگی که می‌خواهید نیاز دارید. این یک راه سریع و آسان برای تزئین کلید پریز برق است و ظاهری زیبا به آن‌ها می‌دهد.

تزیین کلید پریز برق با لگو

15. تزیین کلید پریز برق با لگو

تزیین کلید پریز برق با لگو ایده‌ای عالی برای تزیین کلید و پریز اتاق پسر بچه عالی است. شما می‌توانید این کار را با لگوهای واقعی انجام دهید، اگرچه ممکن است روشن و خاموش کردن چراغ را کمی سخت کند. این یک کلید و پریز دکوپاژ است که لگوهای رنگی پر جنب و جوش در سراسر آن قرار دارد.

تزیین کلید و پریز برق با روکش‌های هنری سفالی پلیمری

16. تزیین کلید و پریز برق با روکش‌های هنری سفالی پلیمری 

شما می‌توانید کلید پریز برق را با خاک رس پلیمری به هر چیزی که می‌خواهید تبدیل کنید. من ایده تزیین کلید پریز برق به صورت سفارشی برای هر اتاق را دوست دارم و کار با خاک رس بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. شما می‌توانید هر آنچه را که می‌خواهید و در هر رنگی که دوست دارید طراحی کنید و این امکان را فراهم می‌کند که برای هر اتاق و هر شخصیتی یک تزیین متفاوت داشته باشید.

تزیین کلید پریز برق با سی دی یا دیسک‌های موسیقی قدیمی

17. تزیین کلید پریز برق با سی دی یا دیسک‌های موسیقی قدیمی

من این ایده را در پینترست پیدا کردم و به نظرم خیلی جالب بود. شما می‌توانید با استفاده از یک سی دی کلید پریز برق را تزیین کنید.  توجه داشته باشید که آن را طوری قرار دهید که کلید از سوراخ مرکزی سی دی قابل مشاهده باشد و سپس سی دی را به کلید پریز بچسبانید. این یک ایده فوق العاده برای اتاق‌های موسیقی یا هر اتاقی است که می‌خواهید عشق خود را به موسیقی نشان دهید.

مطلب پیشنهادی: ساخت گیره نگهدارنده پرده با سی دی، ایده‌ای عالی با کمترین هزینه

تزیین کلید پریز برق با روکش بدلیجات

18. تزیین کلید پریز برق با روکش بدلیجات

من عاشق تزیین کلید پریز برق با روکش بدلیجات هستم. بسیار شیک و زیبا است. شما به راحتی می‌توانید این ظاهر را با بدلیجات با هزینه بسیار پایینی تزیین کنید. برای این کار کافی است تا روکش بدلیجات را بر روی کلید و پریز بچسبانید. همچنین می‌توانید قاب آن را کمی زیباتر تزیین کنید یا از بدلیجات رنگی استفاده کنید.

تزیین کلید پریز برق با کاغذ دفترچه یادداشت

19. تزیین کلید پریز برق با کاغذ دفترچه یادداشت

برای تزیین کلید پریز برق با کاغذ دفترچه یادداشت کافی است تا کاغذ دفترچه یادداشت را با چسب به کلید پریز بچسبانید. شما می‌توانید کلید پریز هر اتاق را با طراحی متفاوتی تزیین کنید و با شخصیت منحصر به فرد هرکس مطابقت داشته باشد. برای این کار تنها به مقدار کمی کاغذ و چسب با هزینه بسیار پایین نیاز دارید. 

تزیین کلید پریز برق با صدف و طرح ساحل

20. تزیین کلید پریز برق با صدف و طرح ساحل

اگر از ساحل لذت می‌برید یا در شهری ساحلی زندگی می‌کنید، تزیین کلید پریز برق با صدف عالی است.  می‌توانید از صدف‌هایی که در تعطیلات از ساحل جمع‌آوری کرده‌اید استفاده کنید یا اگر مدتی است به ساحل نرفته‌اید، می‌توانید از فروشگاه‌ها خرید نمایید. سپس از چسب حرارتی برای چسباندن آن‌ها به کلید پریز برق استفاده کنید و همیشه ساحل را همراه خود خواهید داشت.

تزیین کلید پریز برق با چسب و ماژیک‌های هایلایت

21. تزیین کلید پریز برق با چسب و ماژیک‌های هایلایت

شما به راحتی می‌توانید کلید پریز برق را با چسب‌ها یا ماژیک‌های هایلایت به صورت  سفارشی تزیین کنید. اگر می‌خواهید بچه‌ها خلاق باشند، یک کلید پریز و تعدادی ماژیک‌ هایلایت به آن‌ها بدهید و اجازه دهید طرح‌های خود را برای اتاق خواب‌شان بسازند. همچنین می‌توانید یک تم برای کل خانه یا هر چیزی که می‌خواهید تزیین کنید. این یک راه آسان و واقعاً ارزان برای تزئین کلید پریز برق است.

تزیین کلید پریز برق با نقشه جهان قدیم

22. تزیین کلید پریز برق با نقشه جهان قدیم

من عاشق نقشه‌های قدیمی هستم، بنابراین من تزیین کلید پریز برق با نقشه دنیای قدیمی را دوست دارم. شما می‌توانید این کار را با هر تعداد نقشه و مقداری چسب انجام دهید. حتی می‌توانید یک نقشه گنج برای اتاق کودک تزیین کنید. این تصاویر نقشه جهان را می‌توانید از فروشگاه‌ها تهیه کنید و یا آن را از اینترنت دانلود کرده و بر روی کاغذ چاپ کنید.  تزیین کلید پریز برق با نقشه جهان قدیمی ایده‌ای عالی برای اتاق نشیمن می‌باشد. 

تزیین کلید پریز برق با رنگ‌های سفارشی

23. تزیین کلید پریز برق با رنگ‌های سفارشی

یکی از راه‌های آسان برای تزیین کلید پریز برق، رنگ آمیزی ساده آن‌هاست. شما می‌توانید هر رنگی را که برای هماهنگی با دکوراسیون خود نیاز دارید یا هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید. رنگ اسپری برای تزیین کلید پریز برق به خوبی کار می‌کند و شما انتخاب‌های زیادی از رنگ‌ها دارید. حتی می‌توانید ظاهر تخته سیاه را انتخاب کنید و پیام‌های کوچک خود را روی کلید پریز بنویسید.

تزیین کلید پریز برق با نوار چسب

24. تزیین کلید پریز برق با نوار چسب

نوار چسب در رنگ‌ها و طرح‌های زیادی موجود است و واقعاً آسان است که کلید پریز معمولی را به کلید پریز خارق‌العاده تبدیل کنید. می‌توانید کلید پریز برق را با نوار چسب بپوشانید و فوراً ظاهر آن‌ها را تغییر دهید. من ایده نوار چسب براق را دوست دارم و در بسیاری از رنگ‌های فوق العاده پر زرق و برق موجود است. کافی است رنگ‌های موردنظر خود را انتخاب کنید و کلید پریز برق را تزیین نمایید. 

تزیین کلید پریز برق با دکوپاژ پوسته آب‌نبات

25. تزیین کلید پریز برق با دکوپاژ پوسته آب‌نبات

اگر عاشق آب‌نبات هستید، می‌توانید کلید پریز برق را با چند بسته آب‌نبات و چسب تزیین نمایید. من ایده تزیین کلید پریز برق با دکوپاژ پوسته آب‌نبات را دوست دارم و اگر دوست دارید کلید پریز شما ظاهری رنگارنگ و زیبا داشته باشید می‌توانید از این ایده استفاده کنید.  

تزیین کلید پریز برق با موزاییک زرق و برق‌دار

26. تزیین کلید پریز برق با موزاییک زرق و برق‌دار

من عاشق موزاییک هستم و تزیین کلید پریز برق با موزاییک زرق و برق‌دار را دوست دارم. برای تزیین کلید پریز برق رنگ‌های برنزی و آبی به خوبی با هم کار می‌کنند، اگر می‌خواهید آن را خودتان انجام دهید، می‌توانید از هر تعداد ترکیب رنگی استفاده کنید. انتخاب طرح و رنگ می‌تواند با سلیقه و شخصیت هر فرد متفاوت باشد. این ایده بسیار شیک است و می‌توانید با کمترین هزینه آن را انجام دهید. 

تزیین کلید پریز برق با ماشین اسباب‌بازی کوچک

27. تزیین کلید پریز برق با ماشین اسباب‌بازی کوچک

من عاشق ایده تزیین کلید پریز برق با ماشین اسباب‌بازی کوچک هستم. این ایده برای اتاق پسر بچه یا دختر بچه عالی است و تزیین کردن آن بسیار آسان است. در صورت تمایل می‌توانید کلید پریز را طوری رنگ آمیزی کنید که شبیه یک جاده باشد یا آن را خالی بگذارید. من دوست دارم که خود ماشین چراغ را روشن و خاموش می‌کند. این برای کمک به کسانی که دست‌های کوچک دارند عالی است و اهمیت صرفه‌جویی در انرژی را هنگام خروج از اتاق بیاموزند.

تزیین کلید پریز برق با بشقاب‌های قدیمی

28. تزیین کلید پریز برق با بشقاب‌های قدیمی

من ایده تزیین کلید پریز برق با بشقاب‌های قدیمی را دوست دارم، به همین دلیل این ایده را در مقاله قرار دادم. این کار با شکستن قطعات بشقاب و ایجاد ظاهری موزاییک انجام می‌شود. همچنین می‌توانید از یک صفحه کوچک‌تر استفاده کنید و یک سوراخ در مرکز برای کلید ایجاد کنید و سپس صفحه را روی کلید پریز پیچ کنید. در هر صورت ظاهر زیبایی برای آشپزخانه یا اتاق غذاخوری می‌دهد.

تزیین کلید پریز برق با نوارهای تزیینی

29. تزیین کلید پریز برق با نوارهای تزیینی

اگر نوارهای تزیینی را به نوار چسب ترجیح می‌دهید، می‌توانید از آن برای تزیین کلید و پریز نیز استفاده کنید. فقط یک طرح نواری را انتخاب کنید که دوست دارید یا می‌توانید چند طرح را با هم ترکیب کنید. نوارهای تزیینی در رنگ‌ها و الگوهای مختلف موجود است. ممکن است تزیین کلید پریز کمی طول بکشد اما وقتی این کار را انجام دادید، پروژه آسانی است.

تزیین کلید پریز برق با چوب

30. تزیین کلید پریز برق با چوب

به جای اینکه صرفاً آن صفحات پلاستیکی کلید و پریز را تزئین کنید، چرا کلید پریز را از چوب درست نکنید؟ اگر به دنبال افزودن کمی جذابیت روستایی به فضای داخلی خود هستید، این یک پروژه عالی برای شماست. شما می‌توانید آن‌ها را با قیمتی بسیار کمتر از قیمتی که کلید پریزهایی که در فروشگاه‌ها وجود دارند درست کنید و این یک راه فوق العاده برای افزودن کمی جذابیت به خانه شما است. ساخت این کلید پریزهای چوبی بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

در پایان:

امیدواریم از این 30 ایده تزیین کلید پریز برق لذت برده باشید و بتوانید با استفاده از این ایده‌های کلید پریزهای خانه خود خیلی زیبا تزیین کنید. اگر هرگونه سؤال یا مشکلی دارید می‌توانید در بخش نظرات سایت چیدانه مطرح فرمایید و یا با متخصصان چیدانه در ارتباط باشید. 

بیش تر بخوانید: 

منبع: diyncrafts مترجم و نویسنده: آرمین سرخوش افشار


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه