Chidaneh.com placeholder image

آویز تزیینی آشپزخانه: 14 ایده خلاقانه و ساده

به قلم: مهسا پوررضا

تزیین و زیبایی بخشیدن به قسمت های مختلف آشپزخانه هنر و سلیقه شما را نشان می دهد، اما گاهی به خاطر هزینه های زیاد و سرسام آور و گران بودن دکوری ها و وسایل تزیینی از انجام هرگونه تزیینات و تغییر در فضای منزل منصرف می شویم، اما نگران نباشید شما با کمی خلاقیت و ابتکار می توانید با صرف کمترین هزینه تزیینات زیبا و خاصی انجام دهید. یکی از بخش های منزل که نیاز به تزیینات زیبا دارد، آشپزخانه است که ما در این مطلب قصد داریم ساده ترین ایده ها برای انواع آویز تزیینی آشپزخانه  را معرفی نماییم که با انجام آنها می توانید فضایی دلنشین و زیبا در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد نمایید.

تزیین آشپزخانه

تزیین آشپزخانه با وسایل ساده و زیبا با کمترین هزینه

به کارگیری ابتکار و خلاقیت در تزیین آشپزخانه  کمک می کند بتوانید با وسایل ساده و بی استفاده دکوری های زیبا بسازید و یا تزیینات زیبایی برای منزل تهیه کنید و به این صورت فضایی ایده آل و زیبا ایجاد نمایید. دکوری های دست ساز که با کمترین هزینه و ساده ترین مواد اولیه ساخته می شوند بهترین انتخاب برای تزیین بخش های مختلف منزل خصوصا آشپزخانه هستند. سعی کنید از باکس ها و شلف های چوبی یا ام دی اف در آشپزخانه استفاده نمایید و با چیدن وسایل روی آنها علاوه بر کارایی های بسیار، زیبایی بیشتری به آشپزخانه ببخشید.

سرویس خواب بالسا
آویز تزیینی آشپزخانه
آویز تزیینی آشپزخانه

1. گلدان مهم ترین آویز تزیینی آشپزخانه 

اگر به گل و گیاه علاقه دارید، برای تزیین اپن آشپزخانه‌تان از گل‌ها استفاده کنید. تزیین اپن با گل روشی پرطرفدار است که حال‌وهوای آشپزخانه را به طرز معجزه‌آسایی شاداب و پر‌طراوت می‌سازد.برای تزیین اپن با گل، از شلف‌ها هم استفاده کنید. همان طور که گفته شد گل‌ها هرکجای منزل گذاشته شوند، نمای زیبایی خلق می‌کنند و آنجا را به فضای کانونی تبدیل می‌کنند پس یک شلف زیبا را با گل‌های جذاب و متنوع زیباتر کنید و نزدیک اپن آشپزخانه بگذارید، بدون شک موجی از طراوت و نشاط در آشپزخانه و منزل شما به وجود می‌آید.حتی چراغ‌ها هم با گل‌ها تزیین می‌شوند. که برای تزیین آشپزخانه کوچک بسیار مناسب است.

مطالب مرتبط:

آویز تزیینی آشپزخانه
آویز تزیینی آشپزخانه

در تصویر می‌بینید که بالای چراغ‌ها با گل‌های زیبایی تزیین شده‌اند.گلدان‌های گل را فقط روی اپن قرار ندهید، در تزیین اپن با گل می‌توانید گلدان‌ها را به سقف نیز آویزان کنید.حتی می‌توانید گلدان‌های گل را به دیوار نصب یا آویزان کنید و نمای آشپزخانه خود را زیباتر کنید.می‌توانید گلدان‌های گل را داخل آویز‌های مکرومه یا آویزهای دیگر از سقف اپن آویزان کنید تا محیطی چشم‌نواز به وجود بیاورید.

گیاهان خوراکی
گیاهان خوراکی

2. گیاهان خوراکی را هم در آشپزخانه پرورش دهید

اگر می‌خواهید در هنگام آشپزی از سبزی‌های تازه و معطر مثل نعناع، ریحان و … استفاده کنید، در آشپزخانه منزل خود آن‌ها را در گلدان‌هایی پرورش دهید، گیاهان خوراکی علاوه بر استفاده در آشپزی، آشپزخانه را زیبا، معطر و پرنشاط می‌سازند.

مطالب مرتبط:

چراغ به عنوان آویز تزیینی آشپزخانه
چراغ به عنوان آویز تزیینی آشپزخانه

3.چراغ به عنوان آویز تزیینی آشپزخانه 

برای نورپردازی آشپزخانه، وجود جزیره و یا اپن می توانند تاثیر زیادی در نوع طراحی و انتخاب آویز و لوستر مناسب داشته باشند. باید به این نکته توجه داشته باشید که این نورها صرفا نورهای تاکیدی و تزیینی بوده و قرار نیست که نور اصلی فضای آشپزخانه شما را تامین نمایند. چراغ آویز اپن بیش تر جنبه تزیینی داشته و در بعضی مواقع روشن می شود، اما می تواند در کنار نورپردازی اصلی نیز به تامین نور مورد نیاز کمک نماید.بسیاری از انواع چراغ ها وجود دارد که شما می توانید با وسایل موجود در منزل و بسیار ساده آن ها را ساخته و در آشپزخانه استفاده نمایید.

آویز تزیینی آشپزخانه با تخته گوشت

4. آویز تزیینی آشپزخانه با تخته گوشت 

در هر آشپزخونه ای حداقل یک تخته گوشت در ورژنی قدیمی تر وجود داره که می شود با کمی تغییر دوباره از آن استفاده کرد. کمی تغییر و تحول برای هرفضایی لازم است و روح تازه ای به محیط می بخشد. شما می توانید از تخته گوشت های خود با کمی تغییر با توجه به سلیقه خود جهت تززین و آویز در آشپزخانه استفاده کنید.

حروف چوبی در تزیین آشپزخانه

 5. حروف چوبی در تزیین آشپزخانه 

 حروف را با تخته چوب پنبه‌ای رنگ‌شده یا چوب سخت ایجاد کنید سپس با رنگ مورد نظر رنگ کرده تا حروف درخشندگی و جذابیتی که شایسته آن است به دست آورد. افزودن بافت به حروف، ظاهری گوستیک به آشپزخانه می دهد. سپس آن ها را پولیش داده و به عنوان آویز تزیینی دست ساز خود در آشپزخانه استفاده کنید.

سبدهای آویز برای خرید روزانه

6. سبدهای آویز برای خرید روزانه 

سبدهای قفسه ای  یا سبد دوچرخه آویزهای دیواری عالی را می سازند. این سبدها محصولات تازه، میوه ها و سبزیجات را عاری از آلودگی نگه می دارند. با این آویز تزیینی شما بازازی کوچک را وارد آشپزخانه خود کرده و حس سرزنده بودن و طراوت می بخشید و می توانید میوه های مصرف روزانه خود را در آن قرار دهید.

مطالب مرتبط:

آویز تزیینی آشپزخانه با قاب ظروف

7. آویز تزیینی آشپزخانه با قاب ظروف 

محصور کردن ظروف و لوازم  نقره ای مورد علاقه خود راهی عالی برای نمایش و نگداری از یادبودها و ظروف قدیمی و ارزشمند است. حاشه قاب با توجه به کلاسیک بودن بسیار متناسب است و  ترکیب رنگی متناسب با رنگ ظروف می توانید برای قاب استفاده کنید. پس‌زمینه مشکی به این عناصر کمک می‌کند تا از سطح خارج شوند و جذابیت بصری را از نمای نزدیک و از راه دور ایجاد کنند.

تابلوهای هنری کلیپ چوب و کلاسور

8. تابلوهای هنری کلیپ چوب و کلاسور

عکاسی با پس‌زمینه‌ای شیک اتفاق می‌افتد. چوب سخت فرآوری شده که سایش را نشان می‌دهد به برجسته‌تر کردن تصاویر کمک می‌کند. این باعث جذابیت بصری تصاویر غذاهای تازه و رنگارنگ می شود. این کلیپس ها یک بوم مدام در حال تغییر را ارائه می دهند که می تواند به صورت فصلی یا هفتگی به روز شود.

دیواری الهام بخش آشپزخانه روستیک

9. آویز دیواری الهام بخش آشپزخانه روستیک

استفاده از قاب و تصاویر روستیک و چیدمان آن ها و آویز تزیین در آشپزخانه حالتی گرم و صمیمی را به فضای شما القا می کند. می توانید با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود چیدمانی از چند اکسسوری به صورت آویز تزیینی آشپزخانه خود انتخاب و نصب کنید. 

باکس میوه به عنوان آویز تزیینی آشپزخانه

10. باکس میوه به عنوان آویز تزیینی آشپزخانه  

جعبه ها یک قطعه نگهداری عالی برای افزودن یک عنصر سه بعدی به آشپزخانه شما هستند. این جعبه ها از سطح بیرون می آیند و امکان دید کامل را در تمام زوایا فراهم می کنند. میوه ها و سبزیجات پلاستیکی را اضافه کنید تا طعمی که در آشپزخانه شما ارائه می شود بیشتر شود. روکش شیشه ای که  قابل جابجایی است باعث می شود تغییرات و افزودن ها برای کاربر آسان شود.

آویز تزیینی مخصوص نوشیدنی

11. آویز تزیینی مخصوص نوشیدنی 

با درنظر گرفتن یک تخته چوب و تعدادی بست به راحتی می توانید آویز تزیینی مناسب و  بهترین مکان برای نوشیدنی های خود در آشپزخانه ایجاد کنید.

قفسه آویز چوبی قابلمه ها

12. قفسه آویز چوبی قابلمه ها 

برش تخته های چوبی و نسب آبشاری آنها روی دیوار روشی بسیار آسان است. برای به نمایش گذاشتن رنگ چوب ها را به ترتیب از تیره به روشن نصب کنید. میخ های کوچک به نگه داشتن قابلمه و ظروف کمک می کنند و به روش های گوناگون و طرح دلخواه خود می توانید قفسه آویز تززینی آشپزخانه خود را درست کنید.

هنر قاب لوازم آشپزخانه

13. هنر قاب لوازم آشپزخانه 

قاب‌های باز موزه‌ مانند، نگهدارنده‌های عالی برای ابزارهای آشپزی شما هستند. این خلاقیت‌های سه‌بعدی کمک می‌کنند تا عناصر را در محیطی مناسب با مدل و دکوراسیون آشپزخانه خود تزیین کنید. این یک روش بسیار شیک و مناسب  کسانی است که به دنبال برجسته کردن وسایل خود در بین لوازم خانگی بزرگتر هستند و دسترسی شما به لوازم ضروری را سهولت می بخشد.

آویز تزیینی مینی بار قهوه

14. آویز تزیینی مینی بار قهوه 

یک تخته بزرگ را با سایز دلخواه برش دهید. جهت استحکام بهتر در پشت آن قطعه چوبی دیگری جهت نصب و استحکام بخشیدن قرار دهید.  پس‌زمینه‌ای ایجاد  می شود که بتوانید به راحتی لوازم خود را روی آن قرار دهید. قلاب ها و یک پایه کوچک را برای تولید یک مینی بار اضافه کنید. لوازم خود را روی آن بچینید. کنتراست در انواع چوبی می تواند بدون اعمال پوشش های اضافی یا درزگیر، ظاهری زیبا ایجاد کند.

آویز تزیینی

جمع بندی:

همانطور که مشاهده نمودید ایده های متفاوت و خاصی برای تزیین کردن بخش های مختلف آشپزخانه وجود دارد که می توانید با هنر و سلیقه خود تغییراتی در آنها ایجاد نموده و به این صورت فضای دلنشینی حتی در کوچکترین و ساده ترین آشپزخانه ها داشته باشید. البته علاوه بر مواردی که ذکر شد، روش های خاص و متفاوت دیگری نیز وجود دارد که می توانید در بخش تزیین منزل با آنها آشنا شوید و برای تزیین و دیزاین قسمت های مختلف منزل از آنها استفاده کنید.

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه