Chidaneh.com placeholder image

فرش با طرح های سنتی در فضاهای مدرن

به قلم: سمانه زارعی

فرش یکی از هنرهای اصیل ایرانی است که خانواده ­های ایرانی از گذشته ­های دور آن را در خانه ­هایشان استفاده می ­کنند. با اینکه اهمیت وجود فرش با کیفیت و نرم در گذشته­ ها که خانواده ­های کمتری از مبلمان استفاده می­ کردند بیشتر حس می­ شد ولی امروزه هم خانواده­ ها در خرید فرش به کیفیت و طرح و نقش آن توجه زیادی نشان می­ دهند. وجود طرح­ های سنتی در فرش ایرانی بخشی از هویت آن را می ­سازد. با این حال با گسترش سبک­ های مدرن در دکوراسیون منزل دغدغه­ ی انتخاب فرش مناسب برای فضاهای مدرن وجود دارد. آیا فرش با طرح­ های سنتی برای منزل مدرن می­ تواند جذاب باشد؟ در ادامه مطلب با موضوع فرش با طرح­ های سنتی در فضاهای مدرن همراه ما باشید.

 

تابلو فرش ریحان

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان دولت
استودیو پر

فرش با طرح سنتی، هویت هر خونه ایرانی!

این روزها شاید تهیه فرش دستباف ایرانی از نظر اقتصادی کمی سخت شده است ولی هر خانواده­ ای وجود فرش در خانه را ضروری می­ داند. فرش انتخابی شما می­ تواند دستبافت و یا ماشینی باشد. با گشتن در چندین فروشگاه فرش متوجه می­ شوید که تنوع فرش آنقدر زیاد است که هر سلیقه ­ای به راحتی می­ تواند انتخاب خود را داشته باشد. 

 

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی سعادت آباد فرحزادی
استودیو پر

فرش با طرح­ های سنتی، برای دکوراسیون مدرن مناسبه؟

شاید در نگاه اول وجود فرش با طرح ­های سنتی برای یک منزل مدرن تناقض داشته باشد ولی فرش ایرانی را دست کم نگیرید با کمی سلیقه می­ توانید تناسب فرش با دکوراسیون منزل را ایجاد کنید. فرش با طرح سنتی می­ تواند مانند یک تابلو اثر هنری در خانه شما باشد. پس اصلا نگران سبک دکوراسیون منزل خود نباشید و به راحتی فرش با طرح سنتی را برای منزل خود انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون خانه مدرن با فرش دستباف، امکان پذیره؟

 

معین صالحی
آینه و کنسول چوبی
معین صالحی

رنگ و طرح فرش با طرح­ های سنتی در دکوراسیون منزل

همیشه گفته­ ایم یکی از مهم ­ترین موارد برای انتخاب وسایل مختلف برای دکوراسیون منزل تناسب و هم خوانی رنگ و طرح با دیگر وسایل منزل و همچنین با سبک دکوراسیون خانه است. اگر می­ خواهید یک فرش با طرح سنتی و پر نقش برای اتاق پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب انتخاب کنید؛ بهتر است پرده­ های ساده ­ای داشته باشید. و یا برای یک منزل مدرن بهتر است از فرش با رنگ خنثی استفاده کنید. اگر خانه ­ای با وسایل پر طرح و نقش دارید یک فرش با طرح­ های ساده ­تر و رنگ ­های خنثی انتخاب بهتری است. 

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون با فرش ایرانی، هر فضا چه طرح و رنگی؟

 

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی زعفرانیه
استودیو پر

گالری فرش خسروی
فرش ماشینی 1000 شانه طرح سنتی
گالری فرش خسروی

فرش با طرح سنتی، چه فرمی باشد؟

در گذشته به دلیل ساختار دارهای قالی­بافی اغلب فرش­ ها مستطیل بودند ولی امروزه به دلیل ماشینی شدن، فرش ­در فرم ­های دایره ­ای و مربع هم به راحتی در فروشگاه­ ها پیدا می­ شود. با اینکه این فرش­ ها ماشینی هستند ولی می توانند به زیبایی فرش دستباف باشند. فرش ­های گرد بیشتر برای لابی­ های هتل و رستوران­ ها و یا در قسمت پذیرایی منازل کاربرد دارند.

در انتخاب فرم فرش و یا چیدمان فرش در منزل مدرن خلاقیت داشته باشید. شما می توانید به جای پهن کردن فرش به شکل مستقیم و به درازا، فرش را به زاویه متناسب با مبلمان پهن کنید. مثلا به صورت کج! ولی فراموش نکنید اجرای چنین خلاقیتی باید متناسب با کل فضای خانه باشد.

مطلب پیشنهادی: فرش گرد در دکوراسیون داخلی، فرقش با بقیه چیه؟

 

رسا قوام شهیدی
دکوراسیون منزل خانم رحیمی
رسا قوام شهیدی

فرش با طرح سنتی در فضاهای مختلف خانه

فرش با طرح سنتی در پذیرایی 

اگر تصمیم دارید در فضای پذیرایی خانه از فرش سنتی استفاده کنید بهتر است در بخش دیگری از پذیرایی از فرش پر طرح و نقش استفاده نکنید تا باعث شلوغی فضا نشود مگر اینکه مساحت بخش پذیرایی خانه زیاد باشد. امروزه فرش­ های با طرح سنتی فقط رنگ­ های گرم و تیره ندارند و تنوع زیادی از طرح ­های سنتی با رنگ و طرح ­های خنثی و ساده ­تر در بازار وجود دارد. پس با هر دکوراسیون پذیرایی می توانید فرش با طرح سنتی مناسب را تهیه کنید.

مطلب پیشنهادی: بهترین رنگ فرش برای پذیرایی، اول این خونه­ های ایرانی رو ببین!

 

معین صالحی
منزل زیبای خانم خیرخواه
معین صالحی

فرش با طرح­ های سنتی در اتاق نشیمن

اتاق نشیمن فضای بسیار مناسبی برای پهن کردن فرش است. اندازه­ ی فرش را با توجه به اندازه فضای اتاق نشیمن انتخاب کنید و بهتر است کل فضای نشیمن با فرش پوشیده نشود و بخش ­های دیگر را با موکت بپوشانید. اگر اندازه فرش شما بزرگ است بهتر است همه پایه­ های مبلمان نشیمن بر روی فرش قرار گیرد.

 

معین صالحی
خانه صمیمی فایزه شعرباف
معین صالحی

فرش با طرح سنتی برای فضای ناهارخوری

انتخاب فرش با طرح سنتی برای قسمت میز و صندلی ناهارخوری می ­تواند دکوراسیون شما را جذاب کند. اگر از فرش برای بخش ناهارخوری استفاده می­ کنید در انتخاب اندازه فرش دقت کنید. اگر همه صندلی ­ها و میز ناهارخوری روی فرش قرار بگیرند بهتر است.

 

معین صالحی
منزل زیبای خانم خیرخواه
معین صالحی

فرش با طرح سنتی برای آشپزخانه

شاید در ذهنیت اول استفاده از فرش در آشپزخانه برای دکوراسیون مدرن آشپزخانه­ های امروزی جالب نباشد ولی شما می­ توانید یک فرش با طرح سنتی را برای بخشی از آشپزخانه خود انتخاب کنید تا همیشه مجبور به استفاده از دمپایی در آشپزخانه نباشید و پاهایتان استراحت کند! یک فرش زیبا هویت ایرانی آشپزخانه شما را کامل می­کند.

مطلب پیشنهادی: پوشش کف آشپزخانه، فرش یا کفپوش؟

 

محمد دهقانی
منزل دلنشین خانوم افشار
محمد دهقانی

فرش برای اتاق خواب

اتاق خواب فضایی است که انتخاب فرش و یا وسایل دیگر در آن با خیال راحت­ تر انجام می­ شود. سلیقه شما برای انتخاب فرش اتاق خواب بسیار مهم است. نکته ­هایی که برای انتخاب فرش برای فضاهای دیگر وجود دارد در اتاق خواب هم اهمیت دارد. در انتخاب رنگ فرش سنتی برای اتاق خوب به روانشناسی رنگ­ ها توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: فرش اتاق خواب، اول اندازه بعد چیدمان!

 

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی رسالت
استودیو پر

کلام آخر:

فرش با طرح سنتی یک انتخاب مناسب برای منزل شماست و اینکه خانه­ ای مدرن دارید یا کلاسیک فرقی ندارد. فرش ایرانی را می ­توانید در بخش ­های مختلف خانه از پذیرایی تا اتاق خواب استفاده کنید. برای تهیه ­ی فرش به فروشگاه ­ها و تولید کننده ­های معتبر سر بزنید. 

اهالی فن چیدانه در زمینه فرش برای سفارش و تهیه­ انواع فرش در کنار شما هستند

 

مطلب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
سهرابی در تاریخ 10 تیر 1393
اصلا فکر نمی کردم فرش های سنتی در فضای مدرن اینقدر خوب جا بیوفته

ثبت دیدگاه