Chidaneh.com placeholder image

نقاشی گرافیتی روی دیوار اتاق، 25 ایده خلاقانه برای تزئین دیوارها

به قلم: پریچهر رضوی

اتاق‌ها همیشه مانند قلمروهای کوچکی برای خلوت کردن و آرامش گرفتن محسوب می‌شوند و دکوراسیون آن‌ها نیز نقش به سزایی در القای شخصیت فرد و علاقه‌مندی‌های او به حساب می‌آید. گرافیتی روی دیوار اتاق یکی از ایده‌هایی است که حس خلاقیت و متفاوت بودن را القا می کند و برای تزئین اتاق نوجوانان و جوانان ماجراجو و خلاق ایده‌ای بی‌نظیر است. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره نقاشی گرافیتی و ایده‌هایی که به کمک آن می‌توان اتاقی منحصربه‌فرد را طراحی کرد، صحبت کنیم.

نقاشی گرافیتی چیست؟

گرافیتی چیست؟

این نوع از نقاشی ابتدا در قالب نقاشی‌های خیابانی رواج پیدا کرد. گروهی از نوجوانان و جوانان روی دیوارهای بیرونی خانه‌ها، تونل‌های مترو یا دیوارهای خالی مرکز شهر شروع به کشیدن طرح‌‌هایی شلوغ، رنگارنگ و مفهومی کردند که که معمولا پیامی اعتراضی یا سیاسی را منتقل می‌کرد. در این نوع از نقاشی اشکال، رنگ‌ها، شخصیت‌ها و المان‌های به هم پیوسته و پیچیده‌ای توسط اسپری‌های مخصوص کشیده می‌شوند که معمولا ظاهری رنگارنگ و پیچیده دارند. 

قالیشویی ادیب

مطالب پیشنهادی: خرید تابلو مدرن، کدوم به خونه من میاد؟!

رفته رفته محبوبیت نقاشی گرافیتی بیشتر شد و این پای این نقاشی خلاقانه به طراحی‌های داخلی و تزئین دیوارهای کافه‌ها، رستوران‌ها و در نهایت خانه‌ها رسید. محبوبیت این نوع از نقاشی در سال‌های اخیر به حدی زیاد شده است که به ایده‌ای برای تزئین دیوارهای فضاهای داخلی خانه‌ها‌ تبدیل شده است. نقاشی گرافیتی روی دیوار اتاق، جلوه‌ای متفاوت و خاص به فضا می‌بخشد و خصوصا برای تزئین اتاق نوجوانان بسیار پرطرفدار است.

تزئین اتاق با نقاشی گرافیتی

ایده‌هایی برای تزئین دیوار اتاق با نقاشی گرافیتی

تزئین دیوار با یکی از انواع طرح‌های گرافیتی چشمگیر و جسورانه به نظر می رسد. تزئین دیوار با نقاشی گرافیتی یک روند بی‌نظیر است که بر طراحی داخلی مدرن تأثیر می‌گذارد. نقاشی گرافیتی روی هر دیواری که بخواهید قابلیت اجرا دارد و محدودیتی برای استفاده از آن در طراحی داخلی نخواهید داشت. 

گرافیتی روی دیوار پشتی تخت خواب

یکی از بهترین بخش‌ها برای اجرای گرافیتی روی دیوار اتاق، دیوار پشتی تخت خواب است. اگر تخت شما در قسمت مرکزی اتاق قرار دارد و دیوار پشت آن ساده و بدون هیچ طرح اضافی است، اجرای یک نقاشی گرافیتی با رنگ‌هایی همخوان با زنگ‌های اتاق شما می‌تواند جلوه منحصربه‌فردی به اتاق ببخشد.

پوشاندن ترک با نقاشی گرافیتی

اگر قسمتی از دیوار دچار ترک خوردگی یا رطوبت شده است و نمی‌خواهید کل دیوار را برای پوشاندن ترک خوردگی‌ها یا تغییر رنگ ناشی از رطوبت رنگ کنید، می‌توانید با اجرای طرحی متفاوت از نقاشی گرافیتی روی قسمت مورد نظر، عیب دیوار را بپوشانید.

اجرای ایده‌های خلاقانه با نقاشی گرافیتی

اگر فرزند شما عاشق ماجراجویی و داستان‌های افسانه‌ای است، می‌توانید با نقاشی صحنه‌های مورد علاقه او از فیلم یا داستان نورد علاقه‌ای روی دیوار اتاقش را به یک مخفی‌گاه بی‌نظیر برای خیال‌پردازی و ماجراجویی‌خهای شبانه‌اش تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه اتاق خواب خود را تزیین کنیم؟

نقاشی گرافیتی

نقاشی گرافیتی را با چه المان‌هایی می‌توان ادغام کرد؟

همان طور که اشاره کردیم گرافیتی روی دیوار اتاق هیچ محدودیتی ندارد. دنیای این نقاشی آن‌قدر متنوع و بدون مرز است که قابلیت انعطاف و هماهنگی با هر ایده‌ای که به ذهنتان خطور کند، خواهد داشت.

گرافیتی روی دیوار اتاق خواب کودک

به طور مثال اگر فرزند شما عاشق موسیقی است، می‌توانید با سازه‌ای که شبیه به یکی از آلات موسیقی مورد علاقه‌اش محسوب می‌شود و پس زمینه‌ای از نقاشی گرافیتی مملو از نت‌ها، دیوارهای اتاقش را به شکل خلاقانه‌ای تزئین کنید.

مطالب پیشنهادی: نقاشی دیواری و نماد صلح بر چهره شهر

نقاشی گرافیتی و طرح‌های خلاقانه

این ایده را می‌توانید با وسیله‌های دیگری مانند وسیله‌های ورزشی، کتابخانه یا هر وسیله مورد علاقه فرزندتان اجرا کنید. 

برای مثال اگر دنیای نوجوان خیال‌پرداز شما با سیارات و اجرام آسمانی پر شده است، ترکیب یک ماکت سفینه با دیوارهایی مملو از نقاشی‌های سیارات و ستاره‌ها، ایده‌ای بی‌نظیر است که فرزندتان را شیفتته اتاق خوابش خواهد کرد.

طراحی خلاقانه با گرافیتی

25 ایده بی‌نظیر برای گرافیتی روی دیوار اتاق

در این مقاله سعی داشتیم تا با معرفی نقاشی گرافیتی و ارائه ایده‌هایی برای اجرای گرافیتی روی دیوار اتاق، شما را بیشتر با این روش خلاقانه برای تزئین دیوارها و ایجاد ظاهری متفاوت به کمک این ایده، آشنا کنیم. در ادامه 25 ایده خلاقانه را در قالب تصویر در اختیارتات قرار می‌دهیم تا ذهنیت بهتری برای ایده‌پردازی در طراحی داخای اتاق‌های خانه خود به کمک نقاشی گرافیتی داشته باشید.

تزئین خلاقانه دیوار
طراحی خلاقانه دیوار با گرافیتی
نقاشی گرافیتی و طراحی داخلی
طراحی گرافیتی روی دیوار
تزئین اتاق نوجوان‌ها با نقاشی گرافیتی
هنر گرافیتی
نقاشی دیواری گرافیتی
نقاشی خلاقانه دیواری
گرافیتی نقاشی خیابانی
نقاشی گرافیتی به سبک مدرن
گرافیتی ایده‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد
تلفیق دکوراسیون و نقاشی
نقاشی گرافیتی روی دیوار
دیوارنگاری یا گرافیتی چیست
نقاشی گرافیتی در دکوراسیون
نقاشی گرافیتی و طراحی داخلی
طراحی آمیخته با نقاشی گرافیتی
دیوارهایی خلاقانه با نقاشی گرافیتی
دیوارهای گرافیتی و طرح‌های خلاقانه
ایده‌های خلاقانه با نقاشی گرافیتی
نقاشی گرافیتی سرشار از خلاقیت
طرح‌هایی خاص روی دیوار با گرافیتی
نقاشی گرافیتی روی دیوار

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه