Chidaneh.com placeholder image

جدیدترین مدل صندلی آشپزخانه، 8 طرح برای سبک های مختلف!

به قلم: گلنار

 

صندلی های غذاخوری یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شوند به همین دلیل کاملا طبیعی است که از تنوع بالای طرح و مدل و رنگ برخوردار باشند. اما گاهی اوقات می توان با همین صندلی ها تاثیر بسیار بیش تری بر دکوراسیون یک آشپزخانه گذاشت و آن ها را به صورتی خلاقانه تر به کار برد. اگر شما هم از مدل های همیشگی خسته شده اید و به دنیال نمونه های جدید می گردید پیشنهاد می کنم 8 اشپزخانه ای که در این مطلب برایتان آماده کردم را از دست ندهید.

چوب و هنر

مدل جدید صندلی آشپزخانه

صندلی های یک شکل با رنگ های مختلف

1. این آشپزخانه که در شهر اوکلند طراحی شده، دارای یک تم مدرن با ترکیب رنگی خنثی است. برای ایجاد تنوع رنگی طراح یک مدل صندلی را در چهار رنگ مختلف به کار برده است. با این کار علاوه بر خلق تنوع لازم و روح بخشیدن به فضا، به دلیل همسان بودن مدل ها از شلوغی فضا جلوگیری می شود. 

مطلب پیشنهادی : صندلی اُپن در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

مدل جدید صندلی آشپزخانه

2. در این آشپزخانه که در شهر نیویورک قرار دارد، علاوه بر تنوع رنگ ها، تنوع نقش و پارچه نیز دیده می شود. این ایده برای صندلی های پارچه ای بسیار عالی است و همان نتایج مورد قبل را به همراه خواهد داشت. تنها نکته ای که در این مورد باید به آن توجه داشته باشید این است که طرح پارچه ها نزدیک به یکدیگر بوده و اختلاف خیلی زیاد نداشته باشند زیرا در آن صورت ست کردنشان مشکل تر شده و به هدف مورد نظر نمی رسید.

مطلب پیشنهادی : صندلی اپن زیبای آشپزخانه کامل کننده دکوراسیون منزل

انواع مدل صندلی آشپزخانه

3.تصویر بالا یک آشپزخانه کاملا مدرن را در لندن نشان می دهد که صندلی های آکریلیک متناسب با سبک فضا انتخاب شده اند. د راین جا نیز می بینیم که طراح دو صندلی هم شکل اما در رنگ های مختلف برای اپن در نظر گرفته است. 

مطلب پیشنهادی : صندلی های منزل را با سلیقه بهنوش طباطبایی انتخاب کنید!

انواع مدل صندلی آشپزخانه

صندلی با تکیه گاه و بدون تکیه گاه

4.ترکیب کردن صندلی های با تکیه گاه و بدون تکیه گاه باعث ابجاد تنوع و جذابیت بصری در فضا می شود. صندلی های با تکیه کاه راحتی بسیار زیادی داشته و اما در عوض صندلی های بدون تکیه گاه به راحتی زیر اپن و میز غذاخوری جا گرفته و به خصوص برای فضاهای کوچک مناسب خواهند بود. در تصویر این آشپزخانه به خوبی قرار گیری این دو مدل را درکنار یکدیگر مشاهده می کنید.

مطلب پیشنهادی : راهنمای خرید صندلی غذاخوری

جدیدترین مدل صندلی آشپزخانه

5. در این آشپزخانه دقیقا همان ایده با صندلی های چرمی مورد استفاده قرار گرفته است. این ایده برای فضای یک آشپزخانه کاملا مدرن با ترکیب رنگ های طوسی و سفید جذابیت بسیار زیادی را به وجود آورده و جلوه خاصی را خلق نموده است. اگر به تصویر دقت نمایید خواهید دید که چگونه صندلی های بدون تکیه گاه زیر میز جزیره قرار گرفته و دو صندلی با تکیه گاه در سمت دیگر جای داده شده اند. 

مطلب پیشنهادی : بهترین صندلی ناهارخوری برای سبک دکوراسیون منزل شما

جدیدترین مدل صندلی آشپزخانه

ترکیب مدل های گوناگون صندلی

6. بر عکس مدل اول که شکل و فرم صندلی ها ثابت نگه داشته شده و تفاوت تنها در رنگ بندی آن ها بود، در این نمونه صندلی ها با شکل های متنوعی انتخاب شده اند. نکته قابل توجهی که در این مورد وجود دارد متریال های هر کدام از صندلی ها است. چوب و فلز ترکیبی هستند که می توانند در یک فضا هماهنگی و یکپارچگی لازم را با یکدیگر داشته باشند. شما می توانید این اختلاف در مدل و متریال را با توجه به سبک آشپزخانه تان در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی : صندلی لهستانی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل

مدل صندلی اپن آشپزخانه

7. گاهی اوقت طراحان به سراغ مدل های عجیب و غریب رفته و دقیقا طراحی مورد نظرشان را با وجود تنوع و اختلافات زیاد شکل می دهند. آشپزخانه ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید دقیقا یکی از همین نمونه هاست. دکوراسیون کلی با وجود دیوارهای سنگی و سقف شیروانی آبی رنگ شروعی برای طرح غیر معمول شده و صندلی های کاملا متفاوت، چه از نظر طرح و چه از نظر رنگ، تکمیل کننده این ایده هستند. مسلما در چنین فضایی هماهنگی بیش از اندازه وسایل جواب نمی دهد و شما بیش تر باید به دنبال تفاوت ها باشید.

مطلب پیشنهادی : آنچه باید قبل از خرید صندلی اپن آشپزخانه بدانید!

مدل جدید صندلی اپن آشپزخانه

صندلی آشپزخانه دوست داشتنی

8. ایده آخری که به شما پیشنهاد می دهم توجه بیش تر به افراد خانواده و در نظر گرفتن ارتفاع صندلی ها بر اساس نیاز آن هاست. در این مدل صندلی ها هم از نظر مدل و هم از لحاظ رنگ کاملا شبیه بهم بوده اما موضوعی که آن ها را از یکدیگر متمایز می کند تفاوت در ارتفاع هاست. شاید فرزندان کم سن و سال تر در خانه نیاز به صندلی های بلند تر داشته و برعکس افراد بلند قد صندلی های کوتاه تر را ترجیح بدهند. این کار علاوه بر توجه به همه افراد تنوع بصری خوبی را در فضا شکل می دهد.

مطالب بیش تری در این زمینه مطالعه نمایید :

منبع : houzz

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه