Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید گاز رومیزی، یک انتخاب درست برای آشپزخانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

یکی از مهم ترین انتخاب ها برای دکوراسیون منزل به بخش لوازم خانگی اختصاص پیدا می کند. به همین دلیل نیز بخش بزرگی از این اهمیت به دکوراسیون آشپزخانه راه پیدا کرده و به لوازم خانگی ای اعم از یخچال، گاز، ماشین ظرفشویی و… مختص می شود. قطعا برای انتخاب هر کدام از این وسایل باید زمان و حوصله زیادی به کار گرفت تا در نهایت بتوان با توجه به میزان استفاده از آن وسیله و بودجه در نظر گرفته شده دست به بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب زد. به همین دلیل نیز در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم تا به دکوراسیون آشپزخانه رفته و شما را در فرایند خرید یکی از مهم ترین لوازم خانگی همراهی کنیم: گاز رومیزی. پس اگر شما هم تصمیم به خرید گاز رومیزی گرفته اید این مطلب راهنمای خرید را از دست ندهید.

راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی

چوب و هنر

انواع گاز رومیزی در دکوراسیون آشپزخانه

امروزه به دلیل رشد فناوری و امکانات، بیشتر از گذشته با گاز رومیزی در دکوراسیون آشپزخانه رو به رو می شویم. به همین دلیل نیز مدل ها و انواع گاز رومیزی موجود در بازار نیز گسترش پیدا کرده اند و می توانند هر سلیقه و نیازی را پاسخگو باشند. به طور کلی انواع گاز رومیزی به دو دسته کلی اجاق گاز رومیزی استیل و اجاق گاز رومیزی شیشه ای تقسیم می شوند.

بازرگانی فرامکو
اجاق گاز فرامکو
بازرگانی فرامکو

اجاق گاز رومیزی استیل معمولا نگهداری راحت تر و زیبایی بیشتری دارند این نوع از گازهای رومیزی دارای دو مدل آج دار و ساده هستند و هر کدام از آنها می تواند با توجه به نیاز شما مناسب باشند. نکته مهم در رابطه با نگهداری از اجاق گاز رومیزی استیل در تمیز کردن آن خلاصه می شود. برای این کار باید نهایت دقت و حوصله را به کار برد تا خط و خراشی بر روی سطح اجاق گاز شما وارد نشود.

نوع دیگر گاز رومیزی که نمونه شیشه ای آن است معمولا دارای مقاومت بالایی است و حرارت شعله نیز آسیبی به آن وارد نخواهد کرد. تمیز کردن این نوع از اجاق گاز رومیزی نیز ساده تر است و می توان آن را خیلی راحت برق انداخت. شما می توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه خود و هم چنین سلیقه ای که دارید یکی از انواع اجاق گاز رومیزی را انتخاب نمایید.

مطلب پیشنهادی : تمیز کردن اجاق گاز، چگونه خط و خش را از بین ببریم؟!

استیل البرز
اجاق گاز
استیل البرز

چگونه خریدی هوشمندانه داشته باشیم؟

برای آن که بتوان انتخاب هوشمندانه ای در خرید اجاق گاز رومیزی داشت باید نکاتی را مدنظر قرار داد تا با کمک آنها بتوان به بهترین گزینه دست زد. یکی از مهم ترین چیزهایی که در زمان خرید اجاق گاز رومیزی خود باید مدنظر داشته باشید تعداد شعله های آن است. شما می توانید با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان استفاده ای که از اجاق گاز حود دارید انتخاب نمایید. اجاق گازهای رومیزی ای که امروزه در بازار موجود هستند از تک شعله گرفته تا شش شعله را شامل می شوند. طبیعی است که تعداد شعله ها بر اساس حجم پخت و پز شما مشخص می شوند.

علاوه بر این اندازه اجاق گاز رومیزی تان نیز تاثیر زیادی بر روی انتخاب شما خواهد داشت. معمولا ابعاد اجاق گازهای رومیزی استاندارد خود را دارند، اما در شرایط خاص می توانند شکل ظاهری متفاوت تری نیز داشته باشند. با این حال می توان گفت که اجاق گازهای رومیزی معمولا در اندازه عرضی 50، 60، 70، 80 و 90 سانتی متری تولید می شوند.

امروزه آپشن ها و امکانات زیادی بر روی اجاق گاز رومیزی موجود در بازار وجود دارند. یکی از مهم ترین این امکانات داشتن قفل کودک است. این ویژگی به شما اجازه می دهد که ولوم های اجاق گاز رومیزی خود را غیر فعال کرده و ایمنی آن را در برابر کودکان خود حفظ نمایید.

مطلب پیشنهادی : تعمیر و نصب اجاق و فر گاز، خودم یا اهل فنش؟!

شرکت کیمیا (لکورینا)
اجاق گاز رومیزی لکورینا
شرکت کیمیا (لکورینا)

از دیگر نکات مهمی که باید در ضمن خرید اجاق گاز رومیزی خود در نظر داشته باشید برخورداری از ضمانت پس از فروش محصول است. حتما بعد از خرید خود باید با کمک نمایندگان مجاز خدمات پس از فروش برای نصب اجاق گاز رومیزی استفاده کنید تا گارانتی محصول شامل دستگاه شما هم بشود. در کنار این موضوع می توان گفت که بهتر است تعمیر و سرویس اجاق گاز رومیزی خود را یک تا یک و سال و نیم بعد از خرید محصول به صورت سالانه انجام دهید. این کار می تواند در دراز مدت باعث طول عمر دستگاه شما بشود.

بهترین مدل اجاق گاز رومیزی

بهترین مدل گاز رومیزی

با این که امروزه برندهای تولید کننده اجاق گاز صفحه ای افزایش بسیاری پیدا کرده اند و محصولاتشان نیز از کیفیت های متفاوتی برخوردار هستند، می توان گفت که هر محصولی می تواند سلیقه و نیاز خانواده ای را پاسخگو باشد. برندهای نام آشنایی که می توان از آنها با عنوان بهترین برند گاز رومیزی یاد کرد عبارتند از اخوان، کن، استیل البرز، فرامکو، لکورینا، آ اس تی، اسمگ، سینجر، بوش، بیمکث و… .

 با این حال با توجه به وب سایت های فروش آنلاین این محصول می خواهیم سه نمونه از بهترین و پرفروش ترین برندهای اجاق گاز رومیزی را به شما معرفی کنیم:

  • اجاق گاز صفحه ای پارس مکس خط دار ترموکوپل دار مدل T-503: این محصول با داشتن 5 شعله، جنس شیشه ای، فندک اتوماتیک و شعله پلوپز جزء پرفروش ترین اجاق گازهای رومیزی به شمار می آید.
  • اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل GI-13: این محصول با داشتن صفحه استیل، فندک اتوماتیک، شعله پلوپز و هم چنین 5 شعله توانسته در میان پرفروش ترین اجاق گازهای صفحه ای خودنمایی کند.
  • اجاق گاز صفحه ای آ اس تی مدل ونوس V1: این محصول که دارای رده مصرفی A است، دارای 5 شعله، فندک اتوماتیک، شعله پلوپز و جنس صفحه شیشه ای بوده و عنوان یکی از پرفروش ترین اجاق گازهای رومیزی را از آن خود کرده است.

شما می توانید با توجه به نیاز خود و خانواده تان بودجه ای را مبنی بر تهیه و خرید اجاق گاز رومیزی تان تعیین کنید تا در نهایت با در نظر گرفتن تمامی نکاتی که در ضمن این مطلب ذکر شد بتوانید به بهترین محصول دست یابید. در صورت نیاز به راهنمایی از ثبت سفارش و خدمات کمک بخواهید.

مطالب پیشنهادی : 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه