Chidaneh.com placeholder image

شیک ترین آینه کاری ها در دکوراسیون خانه های امروزی!

به قلم: حدیث حقیقت

اگر به دکوراسیون در خانه های قدیمی و سنتی نگاه کنید متوجه وجود آینه در آن ها می شوید و خواهید دید که آینه در این نوع دکوراسیون ها نقش اساسی دارد، چرا که در فرهنگ ایرانی نماد پاکی و روشنایی است. در دکوراسیون های مدرن نیز استفاده از آینه و آینه کاری اهمیت زیادی دارد. پس می بینیم که از گذشته تا امروز این عنصر مهم در دکوراسیون وجود داشته و دارد. همچنین آینه را می توان در فضاهای مختلف قرار داد و از آن استفاده کرد اما باید گفت که کاربرد آن در هر فضا متفاوت است. در این مطلب از چیدانه شما را با آینه کاری در پذیرایی آشنا می کنیم.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
آینه کاری
صنایع شیشه و آینه آگاهی

چوب و هنر

آینه کاری شیک در دکوراسیون

آینه کاری یک نوع تزیین با چسباندن قطعات آینه به شکل های هندسی بر روی دیوار است و یکی از شاخه های هنری محسوب می شود. گفته می شود آینه کاری زمانی شکل گرفته است که آینه از اروپا به ایران وارد می شد و هنرمندان ایرانی از قطعات شکسته آن استفاده می کردند و آینه کاری را ابداع کردند.

آینه کاری شیک در پذیرایی

استفاده از آینه در فضاهای مختلف باعث ایجاد هویت و شخصیت در آن فضا می شود و توجه را به خود جلب می کند و بهتر است به صورتی انجام شود تا با سبک دکوراسیون فضا هماهنگ بوده و ویژگی های آن را بیشتر جلوه دهد.

پذیرایی از فضاهایی است که استفاده از آینه در آن بسیار رایج بوده و اهمیت هماهنگی آینه و سبک دکوراسیون در آن بسیار به چشم می آید.

مطلب مرتبط: آینه کاری مدرن برای منزل دلباز و روشن

صنایع شیشه و آینه آگاهی
آینه کاری
صنایع شیشه و آینه آگاهی

سبک آینه کاری شیک در پذیرایی

آینه کاری در پذیرایی هایی که دکوراسیون به سبک سنتی و ایرانی دارند معمولا به صورت کلاسیک و مشابه به سبک قدیمی انجام می شود. آینه کاری شیک با شیشه های رنگی و شکل های هندسی گذشته را تداعی کرده و متناسب با این فضا خواهد بود.

آینه کاری در پذیرایی هایی که سبک مدرن تری دارند نیز باید به گونه ای باشد که هماهنگی در آن حفظ شود. آینه های دایره ای شکل، لوزی، قدی و دیگر اشکال هندسی از انواع مدل هایی هستند که در آینه کاری به کار برده می شوند.

مطلب مرتبط: آینه های دکوراتیو در دکوراسیون منزل، خانه ای شیک و درخشان طراحی کن!

صنایع شیشه و آینه آگاهی
آینه کاری
صنایع شیشه و آینه آگاهی

اگر به دکوراسیون لوکس علاقه دارید صنایع شیشه و آینه آگاھی پیشنهاد می کند تا با آینه کاری مناسب در پذیرایی آن را به فضایی لوکس تبدیل کنید. به این گونه که انتخاب آینه هایی با قطعات و برش های ریزتر و ظریف تر برای این کار، شکوه آینه کاری و درخشش نور در فضا را بیشتر خواهد کرد و فضا لوکس تر به نظر خواهد رسید.

کاربرد آینه کاری در پذیرایی

علاوه بر مواردی که به آن ها اشاره شد، یکی از مهم ترین ویژگی های آینه این است که :

  • فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان می دهد.
  • بازتاب نوری که توسط آینه در فضا اتفاق می افتد روشنایی آن را بیش تر می کند.
  • در عین حال با انعکاسی که از محیط دارد آن فضا را بزرگ تر نشان خواهد داد. پس می توان با قرار دادن آینه و آینه کاری در پذیرایی هایی که کوچک و یا کم نور هستند، آن ها را بزرگ تر و پرنور تر نشان داد.

برای این کار دقت کنید تا آینه در جایی قرار گیرد که نور به آن بتابد و بازتاب داشته باشد. همچنین انعکاس محیط تصویر نامطلوبی ایجاد نکند.

مطلب مرتبط: آینه کاری دکوراتیو، مدرن باشه یا کلاسیک؟

صنایع شیشه و آینه آگاهی
آینه دکوراتیو طرح مربع مستطیل نامنظم رنگ سفید و شامپايني و مسي
صنایع شیشه و آینه آگاهی

انواع آینه کاری شیک در پذیرایی

آینه کاری بالای شومینه و کمد

آینه کاری شیک در بالای شومینه و کمدهای نه چندان بلند از مواردی است که می تواند در پذیرایی انجام گیرد. اگر آینه کاری را بر روی دو دیوار انجام دهید، انعکاس و گستردگی فضا بیشتر خواهد شد.

از ویژگی های دیگری که آینه شیک دارد این است که به عنوان عنصری انرژی بخش در فضا شناخته می شود که به فضا آرامش و تازگی می دهد.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
آینه دکوراتیو طرح لوزی منحنی رنگ برنز
صنایع شیشه و آینه آگاهی

آینه کاری بر روی درب و دیوار پذیرایی

گاهی اوقات ممکن است دیوار پذیرایی تان آسیب دیده و عیبی پیدا کرده باشد. یا به دلیل کمبود فضا مجبور به قرار دادن کمد در آن فضا باشید. حتی ممکن است درب اتاقی مانند انباری در پذیرایی قرار داشته باشد و این را دوست نداشته باشید. نصب و قرار دادن آینه بر روی در کمد و یا این اتاق و همچنین پوشاندن دیوار معیوب توسط آینه می تواند در رفع و پنهان کردن این موارد در پذیرایی به شما کمک کند.

 ممکن است شما به هنر آینه کاری علاقه داشته باشید و هدف تان از به کار بردن آینه تنها زیباسازی فضا باشد. هماهنگی آینه ها با سبک دکوراسیون به همراه انعکاس نوری که در فضا ایجاد می شود و همچنین استفاده از آینه های رنگی در صورت تمایل، جلوه بصری بسیار جذابی در فضا ایجاد می کند که در زیباسازی منزل شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

مطلب مرتبط: خرید شیشه رنگی و آینه، چه کاربردهایی در دکوراسیون داخلی دارند؟

[[nid:358391]]

 صنایع شیشه و آینه آگاھی از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در زمینه فروش، طراحی و اجرای خدمات شیشه و آینه آغاز کرده است. این واحد صنعتی با بیش از ۱۵ سال تجربه در این زمینه خدمات خود را با مجھزترین و پیشرفته ترین دستگاه ھا به همراه کادری مجرب و کارامد با تضمین کیفیت و سرعت عمل بالا ارائه می کند.

چاپ و رنگ بر روی انواع شیشه و آینه، اجرای پروژه های پوشش های دیواری ، انواع آینه های دکوراتیو در طرح ها و مدل های مختلف برخی از خدمات قابل ارائه توسط این واحد صنعتی هستند.

برای داشتن اطلاعات بیشتر به پروفایل اهالی فن صنایع شیشه و آینه آگاهی در وبسایت چیدانه مراجعه کرده و پروژه ها و نمونه های اجرا شده آن ها را مشاهده کنید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه